Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Chocopasta

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:14

De voor- foto heb ik al gemaakt :D
Ben deze week begonnen. Word alleen snel beurs dus heb tussen twee keer hoepelen alweer 2 dagen moeten wachten :(

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:09

Als ik ga beginnen zal ik een foto maken! Nu nog even afwachten of mn collega hem weg doet (afhankelijk of ze hem nog mag gebruiken van haar fysio) en anders eentje zelf bestellen :) Ze had hem meegenomen naar werk dus ik heb net alvast een proefrondje gedaan en dat beviel goed haha :D

Dag lieve konijntjes, †Daisy, Saartje en Flip Y;(

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:01

Ik heb er ook een besteld, ik hoop dat ie zaterdag binnen is!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:39

Mijn hoepel komt als het goed is morgen binnen! Zal dan ook even een voor-foto maken :P

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:45

Mijne is afgelopen zaterdag binnengekomen. Ik had de 1.8 genomen. Ik vind het echt heel leuk om te doen. Rechtsom gaat heel gemakkelijk, linksom moet ik wat meer moeite voor doen haha.
Wel ook heel wat blauwe plekken hier. Heb hem gisteren maar even laten staan.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:30

Ben je gewoon begonnen totdat je het niet meer vol hield, of hou je een bepaald schema aan?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:14

Beginnen met 2á3 minuten en dan na een paar dagen steeds een minuutje erbij. Als je blauwe plekken hebt, heb je waarschijnlijk net iets te lang gedaan.
Had ik in het begin ook, dacht ging lekker Denkunt bijna 10 min maar was ook blauw. Je komt er achteraf achter het haha

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:41

Ja ik heb de eerste dag inderdaad een paar minuten gedaan, maar de tweede dag werd ik overmoedig haha. Omdat het ineens zo soepel ging :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:46

Dan ga je de mist in en moet je het bezuren met veel spierpijn en blauwe plekken, zo had ik dat ook idd haha

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:14

Vandaag mijn eerste paar minuutjes gehoepeld! Linksom lukt al aardig, heb rechtsom ook even gedaan maar dat blijkt een stuk moeilijker. Voor foto is ook gemaakt, ik ben benieuwd of ik verschil ga merken

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:05

Bij mij is het andersom rechts lukt links nog steeds niet .
Ik had in begin hier aangegeven dat mijn buik helemaal dik werd van vocht. Bleek voorbode menstruatie te zijn -O- sorry ik zit in de overgang denk ik waardoor mijn lichaam nogal raar reageert . Aan de linkerkant blauwe plekken in mijn middel maar het draaien doet geen pijn meer zoals in begin. Mijn uitdaging is echter om ook linksom voor elkaar te krijgen

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:47

Ik heb de hoelahoep ook al een tijdje, in het begin was ik ook erg beurs, vooral als ik linksom ging doen.
Ik deed dit vaak om de dag, dan ging het nog een beetje goed met de blauwe plekken :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:56

Is het echt de 'bedoeling' dat je blauwe plekken krijgt? Kan me niet voorstellen dat dat een veilige en meest efficiënte manier van hoepelen is eerlijk gezegd :o Er zijn volgensmij ook wel onderzoeken naar fitnesshoepels, ik zal me er eens wat meer in verdiepen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:40

Nee het is niet de bedoeling maar dan is het een teken dat je te lang hebt gehoepeld, 5min voor de eerste keer is haast al te veel, 2á3 minuten om te beginnen en dan na een paar keer 1of2minuutjes erbij en zo maar door ;)

Misschien, bij de meeste lukt het links niet en rechts wel, dat komt vanzelf wel goed, na een paar keer ging links ook net zo goed als rechts.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:02

hyawatta schreef:
Nee het is niet de bedoeling maar dan is het een teken dat je te lang hebt gehoepeld, 5min voor de eerste keer is haast al te veel, 2á3 minuten om te beginnen en dan na een paar keer 1of2minuutjes erbij en zo maar door ;)

Misschien, bij de meeste lukt het links niet en rechts wel, dat komt vanzelf wel goed, na een paar keer ging links ook net zo goed als rechts.

Dit inderdaad, heerlijk negatieve insteek om binnen te komen waaien in een topic onbarefeet...

Plus: Paardrijden leer je ook niet in één keer goed. Wanneer je blauwe plekken van het hoepelen krijgt, krijg je die voornamelijk rond het heupbot omdat je hoepel hier veel tegenaan botst. Als je pas begint met hoepelen is het heel erg lastig om echt in je taille te hoepelen. Je hebt enorm veel steun aan die heupbotten in het begin om de hoepel weer omhoog te krijgen.

Ach en onveilig... Het zijn maar blauwe plekken. Ik mag hopen dat wanneer je met een volwassenenhoepel begint je al wel zo oud bent dat eventuele hemofilie al lang en breed is geconstateerd. En dat je in zo'n geval prima weet of je überhaupt verstandig doet aan hoepelen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:32

Ik had ze echt in mijn middel :j
Onveilig geloof ik niet. Ik hoepel lekker door *\%/*

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:07

Het was totaal niet negatief bedoeld, ik verbaasde me er gewoon over dat je er echt zichtbare plekken van krijgt. Daarbij, ik heb een 'volwassenenhoepel', alleen geen fitnesshoepel, maar een danshoepel ;) ('Leeftijd' voor de hoepel hangt namelijk af van je lengte)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:10

Ik kan de motivatie er niet meer voor vinden helaas.
Hij staat hier al een jaar niks te doen denk ik :')
Ik ga hem dan ook weg doen. Misschien dat ik er hier iemand blij mee kan maken?
Deze heb ik met waist band en eventueel ook springtouw.
https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela-hoep-ma ... ew-Body/45

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport!
Handgemaakte bling frontriemen, luxe hoofdstellen, lederen halsters, plastrons, plastronspelden, dekjes en strasskettingen!

Verna S. L2+4

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:03

Jammer van de vele en grote ribbels, ik hoop nog steeds een tweedehandse gladde te kunnen vinden haha!

Foto-acties bij Shanna Jongkind fotografie!

Opzoek naar een Allround fotograaf die door heel Nederland reist? Bekijk mijn online portfolio op http://www.shannajongkind.nl of op mijn facebookpagina of op mijn Instagram!
Of ben je op zoek naar die speciale unieke manier om jezelf en/of anderen vast te leggen? Kijk dan op de facebookpagina of op mijn [url=https://www.instagram.com/silhouettefotografie]instagram[/url van Silhouettefotografie.nl!

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:16

Ach met bepaalde sporten in de sportschool ben je ook bont en blauw :')

Hier hoepelen links en rechtsom opbouwend met 2 min.
Had na maandag gewoon spierpijn :')

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:11

Ik had na de eerste twee keren allemaal blauwe plekken, maar kan nu een weekje later makkelijk 30 minuten hoepelen. Het enige wat ik heb na een poosje, is dat ik niet goed weet wat ik met mn armen aanmoet.

Vind het best leuk om te doen tijdens tv kijken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:50

Ik zit er ook (nog steeds) aan te denken om er 1 aan te schaffen. Ik wil echt mijn vetjes rondom mijn buik er af hebben. Onder andere door een gezond eet patroon ;). Maar iets van 'sport' naast het gezonde eten en af en toe paardrijden wil ik ook. Heb nog een abbo bij de sportschool.. maar dat trekt me niet meer zo :o

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:34

Hellup! Ik bak er nog steeds niks van!

Terug van weggeweest

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:26

Ik schop dit topic weer omhoog.

Ik zag gister een fitness hoelahoep van 1,2kg bij de action, en aangezien ik mijn buik eraf wil hebben heb ik hem meegenomen.
Gister avond een beetje geoefend moest echt inkomen.
Maar vandaag ging het al een stuk beter, wil dit nu elke dag doen.

Nog meer mensen die het nog doen? Of weer beginnen?

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:12

Ik zag hem ook liggen en ik heb geloof ik dezelfde via een site voor iets van €25,= action is dus goed alternatief

Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS