Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

magda_90

Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 11:38

Nu mijn voorraad eindelijk bijna weg is, wordt het tijd om te kijken of ik voor mijn gezicht ook natuurlijke/simpelere producten kan vinden.

Ik ben eigenlijk heel simpel: op de ochtend en avond wassen met een wasgel (standaard een van Yves Rocher) ochtend dan een wat gemateerde dagcrème en op de avond een tea trea crème. Eens per week dan ook scrubben met zuiveringszout. Af en toe een masker van iets wat ik dan op dat moment bedenk. :P

Qua make-up eigenlijk alleen een poeder voor het tintje en wat mascara.

Het is niet dat ik ontevreden ben over deze combinatie, maar wel dat ik wil kijken of dit met minder zooi kan. Gewoon alleen schoonmaken en verder geen poespas.

Nu ben ik al diverse dingen tegengekomen, maar nog niet iets waar ik een goed gevoel bij heb. Vandaar de vraag wat jullie gebruiken aan producten?

Owja, alleen water reinigt naar mijn gevoel niet goed dat had ik al langere tijd geprobeerd.

Mijn project "Paardenneusjes" is te volgen via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

wwillemijn

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:41

Ik gebruik cocosvet als dag- en nachtcreme en bodylotion. Ik probeer zoveel mogelijk te gebruiken voor mijn lijf dat ook eetbaar is. Alleen mis ik inderdaad nog wel iets om mijn gezicht mee te reinigen. Dus ik volg even :-D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 11:42

Daar heb ik nog een pot van staan, die ik vaak gebruik als masker. Kan ik natuurlijk ook eerst op maken. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:48

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:49

Om je gezicht te reinigen zou je een honing suikerscrub kunnen gebruiken. (Honing met wat suiker erdoor). Is niet slecht voor het milieu en maakt de huid mooi schoon. (Honing werkt ook ontstekingsremmend etc.)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:52

Ik moet eigenlijk wel een beetje grinniken als ik jouw definitie van 'zooi' lees - je gebruikt immers haast niks en als ik soms zie wat vrouwen aan verzorgings- en make-up-producten gebruiken.. :D
Wat jij hebt is toch wel erg basic; het is sowieso een aanrader om een goede dagcreme (evt met beschermingsfactor) en nachtcreme gebaseerd op jouw huidtype te gebruiken. Dat scheelt later rimpels en vlekken. Tea trea lijkt me niet zo geschikt.

Schoonmaken doe je met Miscellair water (c.q. lotion) - haalt alle make-up, stof en rommel van je huid.

Iets wat goedkoop en toch heel erg goed is: bij de ALDI koop je voor een paar centen een prima dag- en nachtcreme van Bionatura ( die bij onderzoek zelfs héél wat hoger gewaardeerd wordt dan de zgn luxe merken) en miscellair water b.v. van Nivea bij de drogist of kruidvat.
Dr.v.d.Hoog heeft een prima scrub.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 12:04

Dat is ook wel weer zo Jannepauli. Sinds ik bewuster met shampoo's etc ben geworden, zou ik graag ook bewuster willen worden voor mijn gezicht. Een beetje puur natuur schoon zegmaar, en gevoelsmatig kan ik daar nog veranderingen in brengen. :)

Waarom lijkt tea trea jou niet zo geschikt? Mijn idee om dit voor een nachtcreme te gebruiken was dat het zo kon "opruimen" in de nacht namelijk.

De producten van de Aldi vielen toch erg tegen. Heb ik namelijk ook een tijd geprobeerd en ik kreeg daar best wel een vette huid van. Nu is dit al jaaaaaaren geleden dus ik zou eigenlijk best wel een potje kunnen proberen, maar ik blijf er wat negatief over op dit moment. :o

Even wat ik gebruik op dit moment (is nog een verzameling van de laatste producten uit mijn voorraad):
- Ochtend: wasgel en dagcreme.
- Avond: wasscrub en crème.
- Voor als ik eens meer make up heb gebruikt reinig ik het eerst met deze.
- Scrubben doe ik dus met zuiveringszout als masker gebruik naast allerlei DIY vaak ook kokosolie.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:24

Ik gebruik al een tijd als dag en nacht "crème" rozebottelzaadolie je hebt maar een heel klein beetje nodig per keer. Om mijn make-up te verwijderen gebruik ik olijfolie (met een klein beetje water) zelfs waterproof vliegt er van af, even naspoelen met water. Ik word 's morgens niet meer wakker met restjes mascara onder mijn ogen :)

“For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone” ~ Audrey Hepburn

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:30

Ah, ik gebruik eigenlijk nooits iets voor mijn huid, maar kan je wel de producten van Dr. Hauska aanraden. Nu gebruikte ik daar de dag- en nacht creme van, maar wegens budgetredenen niet weer aangevuld. Heb nu alleen nog de mascara die natuurlijk en niet op dieren getest is, erg fijne.

"Een draver, is gaver" :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:04

magda_90 schreef:
Dat is ook wel weer zo Jannepauli. Sinds ik bewuster met shampoo's etc ben geworden, zou ik graag ook bewuster willen worden voor mijn gezicht. Een beetje puur natuur schoon zegmaar, en gevoelsmatig kan ik daar nog veranderingen in brengen. :)

Waarom lijkt tea trea jou niet zo geschikt? Mijn idee om dit voor een nachtcreme te gebruiken was dat het zo kon "opruimen" in de nacht namelijk.

De producten van de Aldi vielen toch erg tegen. Heb ik namelijk ook een tijd geprobeerd en ik kreeg daar best wel een vette huid van. Nu is dit al jaaaaaaren geleden dus ik zou eigenlijk best wel een potje kunnen proberen, maar ik blijf er wat negatief over op dit moment. :o

Even wat ik gebruik op dit moment (is nog een verzameling van de laatste producten uit mijn voorraad):
- Ochtend: wasgel en dagcreme.
- Avond: wasscrub en crème.
- Voor als ik eens meer make up heb gebruikt reinig ik het eerst met deze.
- Scrubben doe ik dus met zuiveringszout als masker gebruik naast allerlei DIY vaak ook kokosolie.

Ik zie Tea tree toch meer als een 'genees'middel.
Waar je ook aan zou kunnen denken, maar dat is wel wat duurder, is dat setje van 3 van Clinique: http://www.parfumswinkel.nl/clinique/3- ... uks_25383/ - lekker simpel: wassen, tonic en verzorging voor dag en nacht. Mij is dat altijd prima bevallen en het ontziet je huid.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 13:32

Wel wat duurder. := Maar samen met de tips van Rianne en Chans zeker genoteerd.

Net toch maar vast producten weggegooid, heeft toch geen zin om crèmes te gebruiken die toch niet bevallen. Nu allen de vraag wat je als eerste gaat uitproberen. :P

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:47

Heb je de producten van weleda al eens gebruikt? Daar ben ik wel tevreden van. Zeker hun nachtcréme!

* Alis volat propriis *

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 13:51

Nope, wel genoteerd. :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:01

Ik gebruik producten op basis van aloë vera. Erg fijne producten. Niet heel goedkoop maar erg zuinig in gebruik. Ik vind het wel belangrijk om goede producten te gebruiken omdat die toch via je huid in je lichaam trekken.

A horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster :D
Geld bijverdienen met enquestes?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 14:57

Zo zit ik ook te redeneren inderdaad. Heb je voor mij linkjes wellicht? Ik heb van de tuinen bijvoorbeeld shampoo gehad van aloë vera maar die zat nog vol met SLS etc, precies ik eigenlijk wil gaan vermijden met nieuwe producten. :o

darkchrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:48

weleda, hauschka, origins.
Ik gebruik cleansing oil(voor reiniging).
Verder om de dag scrub(van Boots engeland)
En weleda cremes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 21:49

Deoiridh schreef:
Om je gezicht te reinigen zou je een honing suikerscrub kunnen gebruiken. (Honing met wat suiker erdoor). Is niet slecht voor het milieu en maakt de huid mooi schoon. (Honing werkt ook ontstekingsremmend etc.)

Vanavond gebruikt en wat een fijne reiniging. *\o/*

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:51

Ik zou zeggen dr. Van der Hoog. Ik ben bijna voor alles allergisch en dit werkt bij mij super! Ik gebruik trouwens wel de "hyposensitive"-lijn.

Volg mijn 2 blondjes op Instagram <3: @mylifewithblondes

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47
Grace-Kelly (Tygo X Grandeur)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-15 21:53

Allemaal weer genoteerd. :j Dank jullie!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:58

Zie mijn onderschrift.

Nutrimetics is een 100% natuurlijke huidverzorging.

Met een 3 tal basis producten milk, tonic en crème Heb je een zeer goede basis voor de dagelijkse reiniging van je huid. Omdat het geheel op natuurlijke basis is, ingrediënten die ook te vinden zijn in de natuur, heb je een diepwerkende reiniging.
Om het af te maken heb je nog een heerlijke scrub (honing en noten) voor 2x in de week.

De basis van de Nutrimetics lijn is abrikozen pit olie. Welke reinigend werkt, huid verstevigend, ontsmet.
De pure abrikozenpit olie wordt gebruikt als nachtcrème, of voor tal van andere toepassingen. keelpijn, tandvleeszeer bij kleine kinderen, luieruitslag, droge schrale huid, eczeem, ook helpt het bij psoriasisklachten, aambeien, (brand)wondjes, kloven. Of als booster voor je haar. (ik gebruikte het ook bij mijn paarden op horzelbeten en wondjes.)

Voor meer info PB staat open.
En weggegooid geld is het zeker niet, Want bevalt het product jou niet? dan is het binnen 30 dagen niet tevreden? geld terug Dus geen aangebroken potjes tubes e.d die je nooit meer gebruikt, waarbij je geld dus uitgegeven is. Want de potjes/tubes lever je in en het geld krijg je retour.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:53

Ik gebruik olie (amandel/kokos/tarwekiem) om mijn makeup te verwijderen. Daarna rozenwater (zonder alcohol) als tonic. Als nachtcreme weer 1 van de oliën en voor overdag een dagcreme van de Tuinen.

Wie zich doodlacht, leeft het langst DPS
IkWilNietRellen-IkWilEllen :+
't blijft toch de port he, de rots in de branding, de feniks onzer dromen

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:18

Ik zie veel zin en "onzin" langs komen wat verzorging van je huid betreft.

Even buiten beschouwing gelaten welk merk je gebruikt, want dat is ieder voor zich.

Stap 1 Reinigen; Dit doe je niet met water, ook niet met duur water uit een flesje. Water verspreid het vuil alleen maar, en water uit een flesje doe je waarschijnlijk eerst op een doekje of wattenschijfje? Dit duwt het vuil alleen maar dieper je poriën in.
Je reinigt je gezicht het beste door een milk crème of milk schuim te gebruiken. Dit te verdelen over je gezicht, zachtjes met je vingertoppen in masseren. Dit zorgt ervoor dat je poriën open gaan staan, en het vuil er uit kan komen.
Dit sluit je af door een goede tonic te gebruiken het best zonder alcohol. Dit sluit je poriën weer af om te zorgen dat er geen vuil meer in kan komen.

Stap 2; 2x per week kun je een masker gebruiken, om je huid te verstevigen, en extra diepliggend vuil er uit te trekken.

stap 3; Je brengt een dag/nacht creme aan op je gezicht, liefst een met veel werkzame stof en weinig hulp en vul middel. (al deze extra stoffen vervuilen in plaats van verzorgen.)

Stap 4; Je brengt een beschermlaag aan een goede natuurlijke en verzorgende foundation.

Wees er van bewust dat in de meeste producten a; dierlijke afval stoffen zitten, b; veel hulpstoffen en vulmiddelen. c; plastic (parabenen) en alcohol.

Dit is de enige juiste manier van verzorgen van je huid. (zo ook de rest van je lichaam ;-) )

En natuurlijk pleit ik zelf voor Nutrimetics, want dat is mijn werk. Maar bovenstaande stappen, dien je ook zo uit te voeren met elk ander merk.
Gebruik nooit een tonic zonder te reinigen! want dan sluit je juist al het vuil op. met olie reinig je niet, de bovenste zelf aangebrachte laag (make-up) kun je er goed mee afhalen. het geen wat dan nog over is in je poriën, dat duw je alleen verder je huid is, en sluit je dan op door de tonic.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:24

Ik was mijn gezicht met zeep , verwijder make up met olijf of kokosolie.
Als creme heb ik weleda staan maar smeer ook arganolie als ik dat in mijn haar heb gedaan heb ik altijd over namelijk en dat smeer ik op mijn gezicht.

Als tonic wat ik op een doekje/wattenschijfje kan doen gebruik ik verdubde appelazijn(troebele)

Ik heb ook nog een travelsize dr v/d hoog wat ik af en toe smeer. Hypo allergeen.

Ik reageer heel makkelijk op producten en de genoemde dingen kan ik tegen en zijn niet te chemisch

Volgorde ia bij mij dan
-eventuele make up er af
-reinigen met washandje met of zonder zeep.
-tonic
-smeren.

En smorgens
-reinigen
-tonic
-smeren
-evt. Make up(zelden)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:58

magda_90 schreef:
Deoiridh schreef:

Vanavond gebruikt en wat een fijne reiniging. *\o/*

+:)+ Nice!
Er zijn ook varianten met honing, yoghurt en kurkuma erdoor. Moet een beetje bij je huid passen. Zelf vind ik de honing met suiker denk ik fijner. :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:09

Ts je vraagt om natuurlijke producten. Schrap dan aub Clinique van je lijstje, daar is niks natuurlijks aan.

Verder gebruik je 'savonds een reinigingsscrub? Ik krijg het idee dat je veel scrubt. Daarmee verdun je de huid teveel. 1 x in de week scrubben is echt meer dan voldoende!

Ik ben het ook eens met Wendy, reinig -bij voorkeur- met een melk en gebruik daarna pas een lotion. Clarins heeft hele fijne producten trouwens!