Pijnlijke voet.

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Baleno

Pijnlijke voet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 13:05

Goedemiddag allemaal,

Gisteravond raakte mijn paard nogal lomp met zijn hoef de bovenkant van mijn rechtervoet. (Ik stond even te kletsen en hij bewoog met zijn linker voorbeen naar voren)

Het is erg pijnlijk maar niet echt dik of blauw. Nu ben ik even gaan rondneuzen op google/bokt etc. En hier vind ik ook verhalen van mensen die dachten dat het niet gebroken zou zijn omdat ze geen zwelling, en niet enorme pijn oid hadden, en toen bleken ze toch een breuk te hebben in de voet.

Mijn vraag is dus.. Wat moet ik hiermee? Ik wil niet stom naar de huisarts bellen en dat ze denken dat ik me maar aanstel, want loop juist altijd door met dingen. Maar werd toch nieuwsgierig :+

Yonah M1+8

Marije_1997

Re: Pijnlijke voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:10

Zo lang je er niet veel last van hebt, was IK niet naar de huisarts gegaan. Maarja ik moet eigenlijk niets zeggen, ik loop zo door met m'n middenvoetsbeentje aan gort 8)7

Corazon ❤️ 5 y/o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:13

Toen mijn paard werd ingereden stond ik ernaast en schrok hij van iets waardoor hij naar voren springt en op mijn voet landt. Dat deed op het moment echt bizar pijn en met mn domme hoofd heb ik mn laars uit gedaan om te kijken. Zag toen nog niks maar gauw de laars weer aangedaan en doorgelopen (verminderen van eventuele zwelling door compressie).
Thuis werd het blauw. Heb het gekoeld maar het werd echt paars. Maar ik kon er prima mee lopen. Ik ben er niet mee naar de HA geweest en niks aan t voetje nu.

Second star to the right, straight on till morning.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:15

In ieder geval niet googlen, daar vind je namelijk over het algemeen alleen de rampscenario's (en dat zegt iemand die voorheen alles googlede(?)).
Wat je wel moet doen is luisteren naar je gevoel en lichaam, wat je kan doen is als je twijfelt de doktersassistente bellen en vragen wat zij ervan denken, of je er iets mee moet ja of nee.
Heb je zelf het gevoel het valt wel mee zou ik zeggen kijk het aan hoe het gaat en denk je wel dit voelt niet goed, bel de dokter

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:16

Bij twijfel kan je beter naar de HA gaan. Beter een keer te veel dan een keer te weinig toch?
Denk dat jij het het beste weet hoeveel pijn je hebt en hoeveel je 'normaal' bij dit soort blessures hebt, daar kan Bokt niet veel over zeggen :)

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:16

De huisarts zal je echt geen aansteller vinden als je naar een pijnlijke voet laat kijken waar een paard op geland is.
Ik heb (per ongeluk) ook een keer meer dan 3 maanden met een gebroken voet rond gelopen en daar worden ze over het algemeen niet beter van. Bij twijfel zou ik even laten kijken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

karuna
Drukke kabouter
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:17

In het ergste geval bel je en kom je langs voor niks. Of je loopt mogelijk door met erge schade met alle gevolgen van dien.

Heb zelf aardige voetschade opgelopen door domweg schoen aantrekken. Verloor evenwicht. Vier middenvoetbeentjes en een diep voetbot gebroken. Kon daar niet meer mee lopen. Met gekneusde voetenben ontwrichte tenen nog wel

De stoomtrein hoorde ik gaan, fuut fuut met Ozosnel erachteraan. Koudwatervrees, daarom een schoen voor Sinterklaas en Malle Piet
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:20

Sowieso even bellen en uitleggen dat er een paard op je voet is gekomen en het pijn doet. Vaak hoeft de huisarts dan al niet eens te kijken maar leggen ze een verwijzing klaar om even een foto te laten nemen. Een breukje in je voet hoeft absoluut geen zwelling te geven, ik viel van de trap, brak hem op 4 plaatsen maar was niet dik niks. Heb er zelfs met directe behandeling nu 2.5 jaar verder nog last van met temperatuurwisselingen. Kun je nagaan als ik was blijven doorlopen.

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:21

Laatst iets vergelijkbaars gehad. Paar dagen gekoeld en nu eigenlijk geen last meer van, al voelt het af en toe nog vreemd/ongemakkelijk bij belasten in een gekke houding. Ik ga naar de huisarts of seh als ik ergens écht pijn aan heb. Weet bijna zeker dat ik al eens (of meer dan eens) een teen gebroken heb, maar zolang ik nog goed kan lopen zie ik het maar als gebruikssporen :Y). Voor een scheurtje in bot bij peesaanhechting overigens wel gipspootje gehad, maar toen ik ook niks meer behalve huilen.

Middenvoetsbeentjes schijnen niet altijd problemen te geven bij een breuk en kunnen ook weer aardig helen zonder gips. Ik zou wel of niet een tripje naar de dokter dus vooral af laten hangen van of en hoeveel pijn/last je hebt, en niet zozeer van of er misschien een breukje zou zitten. En inderdaad, bellen voor advies/overleg kan altijd :) Beterschap, TS!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:23

JorineV schreef:
Laatst iets vergelijkbaars gehad. Paar dagen gekoeld en nu eigenlijk geen last meer van, al voelt het af en toe nog vreemd/ongemakkelijk bij belasten in een gekke houding. Ik ga naar de huisarts of seh als ik ergens écht pijn aan heb. Weet bijna zeker dat ik al eens (of meer dan eens) een teen gebroken heb, maar zolang ik nog goed kan lopen zie ik het maar als gebruikssporen :Y). Voor een scheurtje in bot bij peesaanhechting overigens wel gipspootje gehad, maar toen ik ook niks meer behalve huilen.

Middenvoetsbeentjes schijnen niet altijd problemen te geven bij een breuk en kunnen ook weer aardig helen zonder gips. Ik zou wel of niet een tripje naar de dokter dus vooral af laten hangen van of en hoeveel pijn/last je hebt, en niet zozeer van of er misschien een breukje zou zitten. En inderdaad, bellen voor advies/overleg kan altijd :) Beterschap, TS!

Nou als je een scheur of breuk hebt kun je toch het beste toch ff langs de HA gaan? Als er geen gips oid nodig is en het zonder goed heelt dan zegt de HA dat ook echt wel. Als het niet goed geneest dan ben je verder van huis.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 13:25

Bedankt voor de snelle reacties!
Haha als ik terug denk, de vorige keer dat Yonah op mijn voet landde was het helemaal blauw, gewoon gekneusd en toch wat minder pijnlijk dan deze keer. :+

karuna schreef:
In het ergste geval bel je en kom je langs voor niks. Of je loopt mogelijk door met erge schade met alle gevolgen van dien.

Heb zelf aardige voetschade opgelopen door domweg schoen aantrekken. Verloor evenwicht. Vier middenvoetbeentjes en een diep voetbot gebroken. Kon daar niet meer mee lopen. Met gekneusde voetenben ontwrichte tenen nog wel

Ow wauw bizar wel! Ook door zoiets stoms.. :=

Hanafubuki schreef:
Sowieso even bellen en uitleggen dat er een paard op je voet is gekomen en het pijn doet. Vaak hoeft de huisarts dan al niet eens te kijken maar leggen ze een verwijzing klaar om even een foto te laten nemen. Een breukje in je voet hoeft absoluut geen zwelling te geven, ik viel van de trap, brak hem op 4 plaatsen maar was niet dik niks. Heb er zelfs met directe behandeling nu 2.5 jaar verder nog last van met temperatuurwisselingen. Kun je nagaan als ik was blijven doorlopen.

Bizar! Kon je er wel op lopen toen het was gebeurt? Toen het gister avond gebeurde stond ik te huilen van de pijn.. vervolgens op mijn werk (beveiliging dus heb wel eens nacht diensten..) is mijn voet ook een keer gaan tintelen, was erg apart aangezien ik in een normale houding in de stoel zat :=

Yonah M1+8

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:28

Nee ik kon niet lopen :n ik kon toen alleen maar in shock onder aan de trap liggen en ze hebben mij van zolder naar beneden moeten takelen op een fleecedeken zo de ambulance in (hadden nog een extra slaapvloer op zolder met een trap). Was een bijzondere gewaarwording :+ _O- en het ging om 1 treetje dat ik was gevallen. Lang leve morfine :')

Ik zou als ik jou was echt even bellen, wat jij schrijft: niet blauw en dik zoals de vorige keer maar wel meer pijn zijn voor mij breuk-alarmbellen :j

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 13:42

Hanafubuki schreef:
Nee ik kon niet lopen :n ik kon toen alleen maar in shock onder aan de trap liggen en ze hebben mij van zolder naar beneden moeten takelen op een fleecedeken zo de ambulance in (hadden nog een extra slaapvloer op zolder met een trap). Was een bijzondere gewaarwording :+ _O- en het ging om 1 treetje dat ik was gevallen. Lang leve morfine :')

Ik zou als ik jou was echt even bellen, wat jij schrijft: niet blauw en dik zoals de vorige keer maar wel meer pijn zijn voor mij breuk-alarmbellen :j

Ai niet echt een fijne ervaring, voor 1 traptrede haha.. :Y)
Ja ook als ik mijn tenen beweeg doet het pijn. Bloed irritant. Ik kan wel redelijk normaal lopen, vandaar dat ik het maar lastig vind. Vanaf 14:00 kan ik de dokter weer bellen (tenzij spoed) ik denk dat ik dan even aan de assistente vraag wat het meest handig is

Yonah M1+8

karuna
Drukke kabouter
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:16

Ik ben toen kruipend naar de auto gegaan waar mijn krukken inlagen. Heb ex gebeld dat ik hem niet kon ophalen en met moeite hap kunnen overtuigen van flink fout met voet. Vervoer geregeld en daar bleek toch de boel flink kapot. Diepe breuk pas week later gevonden zelfs. -O-

De stoomtrein hoorde ik gaan, fuut fuut met Ozosnel erachteraan. Koudwatervrees, daarom een schoen voor Sinterklaas en Malle Piet
Y; Dag oude man

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 14:35

Nou heb de assistente gesproken, ben inmiddels in paatdrijkleding want wilde natuurlijk gewoon naar mn paard :o bij mn ouders. De dokter is daar vlakbij, maar de assistente zei ik wil dat je langs komt haha.. om 15:20 Moet ik er zijn. Lekker in die heerlijke paardengeur _O-

Yonah M1+8

karuna
Drukke kabouter
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:36

Ach ja, of even omkleden

Maar fijn dat je moet langskomen

Y; Dag oude man

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 14:46

karuna schreef:
Ach ja, of even omkleden

Maar fijn dat je moet langskomen

Haha ja punt is dat ik net ergens anders ben gaan wonen en de dokter nog moet omzetten.. Dus ik was eigenlijk stiekem onderweg naar stal toen ik de assistente belde, en toen maar doorgereden naar mn ouders.. Maar het is meer mn jas die naar paard ruikt, dus laat die wel in de auto _O- _O-

Ben wel benieuwd dalijk! Had niet verwacht dat ze zo streng zou zeggen dat ik gelijk langs moest komen

Yonah M1+8

Bubblewrap
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:33

En hoe was het bij de HA?

En plots was Sinterklaas online op Bokt. Virtueel zette iedereen zijn schoen, met een wortel en hooi voor Ozosnel. Want weliswaar had hij geen koudwatervrees, hij moest wel wennen aan het zware werk op de daken. 'S ochtends keken de bokkers snel naar hun schoentje. En pakten hun pakjes uit. Iedereen keek vol verbazing in het doosje. Er verscheen een papiertje onder de zwarte vegen van de stroomtrein, met de tekst 'gefopt'. Danku Sinterklaasje...

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 16:46

Bubblewrap schreef:
En hoe was het bij de HA?

Het is sowieso goed gekneusd, maar omdat Yonah er niet op heeft gestaan maar tegen aan 'schopte' wilde de dokter even wachten met foto's. Dit weekend goed rust houden en als het niet minder wordt moet ik maandag alsnog foto's maken.. :j

Yonah M1+8

Bubblewrap
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:51

Aah, fijn nieuws ;)

En plots was Sinterklaas online op Bokt. Virtueel zette iedereen zijn schoen, met een wortel en hooi voor Ozosnel. Want weliswaar had hij geen koudwatervrees, hij moest wel wennen aan het zware werk op de daken. 'S ochtends keken de bokkers snel naar hun schoentje. En pakten hun pakjes uit. Iedereen keek vol verbazing in het doosje. Er verscheen een papiertje onder de zwarte vegen van de stroomtrein, met de tekst 'gefopt'. Danku Sinterklaasje...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie