Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Shanna, Dani, EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar

Alenthe05

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:07

Heeft iemand een tip voor mij? Ik ben onlangs bevallen dmv een keizersnede. Dus down under is er niks anders geworden maar toch zitten mn cups niet meer fijn. Voel ze zitten en ik lek door. heb de meluna sport en Lunette 1

PRE Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon; B+4, PR 190 punten; L1+6, PR 208 punten, L2+10 PR 194 punten; M1+10 PR 192.5 punten; M2+7, PR 198.5 punten Pura Raza Espanola
Jelle Evin, 26012019
KNHS jurylid B/L

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:38

Je bent wel zwanger geweest he, je lijf is hoe dan ook veranderd. Sowieso zijn alle banden rondom je bekken verslapt. Mss toch een maatje groter men, in ieder geval 1e tijd, best kans dat je lijf weer (een stukje) bijtrekt.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:04

Ik denk sat ik er gewoon eens een bestel en het probeer inderdaad!

Ik had de divacup in mijn hoofd omdat dat de enige is die ik ken en omdat deze volledig silicone is, maar zijn er anderen die jullie aanraden voor een eerste keer? (zonder latex ik heb een latex allergie)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:58

Ik heb de Organicup en ben er erg tevreden mee :) Deze is ook 100% siliconen. Kan je overigens ook bij Kruidvat kopen voor 20 euro.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:18

Ben ook erg tevreden met de organicup

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:20

Ik heb een latex allergie maar verdraag de Organicup niet goed. Ik had de laatste keer dat ik m gebruikte ook witte afscheiding erin zitten, en dat was dus een allergische reactie op de cup.

Ik ben wel erg tevreden over de MeLuna. Is gemaakt van medische plastic, iig daar doet mijn lijf niet moeilijk over.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:47

Buh. Claricup aangeschaft, maar met deze lek ik en hij blijft draaien. Kan hij misschien te zacht zijn? Maten zijn ongeveer hetzelfde als mijn Lunette 2, maar ik wilde een andere omdat die pijn deed met eruit halen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:08

Alenthe05 schreef:
Heeft iemand een tip voor mij? Ik ben onlangs bevallen dmv een keizersnede. Dus down under is er niks anders geworden maar toch zitten mn cups niet meer fijn. Voel ze zitten en ik lek door. heb de meluna sport en Lunette 1

Lunette 2 proberen. Die is er voor dames boven de 30 en dames die bevallen zijn (al dan niet vaginaal).

Ik heb geen kids en ben ook nooit zwanger geweest maar moest ook de 2 hebben ipv de 1 ivm leeftijd.
Alles wordt slapper na je 30e en blijkbaar ook na het bevallen :+

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:08

Ik heb een Claricup en vind die inderdaad vrij zacht. Maar zou zo geen steviger alternatief weten.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:25

Diva, die is goed stevig. Organicup is ook redelijk stevig..

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:32

Sheran schreef:
Buh. Claricup aangeschaft, maar met deze lek ik en hij blijft draaien. Kan hij misschien te zacht zijn? Maten zijn ongeveer hetzelfde als mijn Lunette 2, maar ik wilde een andere omdat die pijn deed met eruit halen.

Vouwt hij wel goed uit? Ik moest echt ff zoeken hoe ik m goed kreeg en heel soms lek ik op de zwaarste dagen nog ietsje door.
Begreep dat hij ook sneller vacuum kwijt raakt met te sterke bekkenbodemspieren. Met paardrijden lekt hij bij mij ook door.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:04

MarliesV schreef:
Alenthe05 schreef:

Lunette 2 proberen. Die is er voor dames boven de 30 en dames die bevallen zijn (al dan niet vaginaal).

Ik heb geen kids en ben ook nooit zwanger geweest maar moest ook de 2 hebben ipv de 1 ivm leeftijd.
Alles wordt slapper na je 30e en blijkbaar ook na het bevallen :+

thx ga ik proberen!!

PRE Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon; B+4, PR 190 punten; L1+6, PR 208 punten, L2+10 PR 194 punten; M1+10 PR 192.5 punten; M2+7, PR 198.5 punten Pura Raza Espanola
Jelle Evin, 26012019
KNHS jurylid B/L

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:30

Putacupinit.com heeft een quiz (ook in het nederlands) en die krijgt goeie recensies. De site zelf is amerikaans, dus er zitten misschien wel merken bij die bij ons hier niet verkrijgbaar zijn (en laten opsturen per luchtpost is ook een beetje jammer van het duurzame aspect :+ )
Ze hebben ook een uitgebreide tabel met alle afmetingen, inhoud en andere eigenschappen van een grote hoeveelheid verschillende cups. Misschien nog een idee voor wie er niet uitkomt :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:41

Ik vrees dat de Claricup niets voor mij is. Hij lijkt niet vacuüm te gaan (ik kan hem er zo uittrekken zonder pijn. Mijn Lunette zat altijd muurvast). Nog tips of tricks? Ik draai hem al een half rondje binnenin...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:27

Bij mij werkt zitten op de wc inbrengen het beste. En dan aan de onderkant aan alle kanten in de cup duwen, dan pas vouwt hij uit. Dan trek ik hem nog even aan t steeltje naar beneden als check.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:41

Sheran schreef:
Ik vrees dat de Claricup niets voor mij is. Hij lijkt niet vacuüm te gaan (ik kan hem er zo uittrekken zonder pijn. Mijn Lunette zat altijd muurvast). Nog tips of tricks? Ik draai hem al een half rondje binnenin...

Lek je ook?
Want mijn organicup trek ik er ook altijd zo uit hoor, toch werkt hij prima

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:46

tengeltje11 schreef:
Sheran schreef:

Lek je ook?
Want mijn organicup trek ik er ook altijd zo uit hoor, toch werkt hij prima

Ja, hij lekt ook. Soms meer dan andere keren. Ik hoop nog een oplossing te vinden, want deze is wel veel fijner met het eruit halen.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:30

Aangezien ik deze week weer aan de beurt zou moeten zijn heb ik me eroverheen gegooid, en heb bij kruidvat een origamicup aangeschaft zal me benieuwen

Aguamenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:17

Ik heb er ook een besteld, komt woensdag binnen. Ik ben alleen net ongesteld geweest dus dat wordt nog een maandje wachten tot ik het kan uitproberen :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:37

Aguamenti schreef:
Ik heb er ook een besteld, komt woensdag binnen. Ik ben alleen net ongesteld geweest dus dat wordt nog een maandje wachten tot ik het kan uitproberen :')

Ik denk dat ik het even ga oefenen voor ik eind deze week ongesteld moet worden :).
Gewoon elke dag even een keer in en uit doen

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:14

Ik heb een steeltje van bijna 1.5 cm kan ik die er gewoon afhalen? :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:40

kan je zeker,maar heb ook de organicup en bij mij stoort het steeltje niet.
dus mss gewoon eerst afwachten wat het doet?

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:53

Wil je lachen? Ik heb een half uur mijn best gedaan maar ik krijg 't kreng er niet in -O-

Had ik 'm erin, klapt ie niet uit
Dus ik met m'n hand er weer bij
Klapt ie uit, zit ie niet meer diep genoeg. (of iig ik ga er vanuit dat je hem ongeveer zo diep doet als een tampon normaal?)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:57

Nee, hij moet juist niet diep. Ik laat hem uitklappen al 90% erin zit, de laatste 10% duw en draai ik aan. Het steeltje steekt dan helemaal uit. Tijdens het dragen gaat hij dan naar verloop van tijd hoger zitten, maar dat verschil per persoon.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:58

Golden_Angel schreef:
Wil je lachen? Ik heb een half uur mijn best gedaan maar ik krijg 't kreng er niet in -O-

Had ik 'm erin, klapt ie niet uit
Dus ik met m'n hand er weer bij
Klapt ie uit, zit ie niet meer diep genoeg. (of iig ik ga er vanuit dat je hem ongeveer zo diep doet als een tampon normaal?)

Een cup moet minder ver dan een tampon. Als het steeltje net binnen is, zit die ver genoeg ;)