Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Schuur_

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 19:43

De vaatwasser was een probeersel om te kijken of die waas weg ging. Heb hem sowieso gedesinfecteerd na de wasbeurt. Hmm zo eentje voor fopspenen, dat is ook een goed idee!

What does the fox say?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:45

Is die waas niet gewoon kalk? Sinds wij een waterontharder hebben is er bij mijn cup geen waas meer.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 20:35

Nee is echt zo een gelige gloed zeg maar

What does the fox say?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:43

Dat zijn waarschijnlijk restjes bloed/eiwitten die door de hitte van het koken/wassen kapot zijn gegaan. Daarom wordt geadviseerd een cup eerst met koud water helemaal schoon te maken voor je hem kookt. Ik zou je azijn aanraden om het laagje eraf te krijgen maar dat is denk ik niet goed voor je cup...

Edit: misschien werkt het als je er met een oude tandenborstel overheen gaat met wat milde zeep (op de website van je cup staat wel aangegeven welke je wel en niet mag gebruiken).

Elk bad heeft er eendje.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:15

Schuur_ schreef:
De vaatwasser was een probeersel om te kijken of die waas weg ging. Heb hem sowieso gedesinfecteerd na de wasbeurt. Hmm zo eentje voor fopspenen, dat is ook een goed idee!

Je kunt ze ook de in de waterstofperoxide leggen voor een goede bleekbeurt

*volg* corine1981 @ [BB-ITP] Woezel de herplaats-Poezel...

In a field of horses, always be a unicorn

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:23

Sheran schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat hij er moeilijk weer uit gaat?

Whaha, nee, als je m opnieuw inbrengt en hij zuigt vacuüm, zuigt ie ook heeel goed vacuum :') iets te sterk :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:47

Ja, ik dacht dus zo goed dat het moeilijk weer te verbreken is? Maar wat bedoel jij dan?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:01

Nee hoor dat lukt altijd wel. Ik bedoel dat als je m opnieuw inbrengt na het legen, het vacuüm ineens heel sterk is en dat dat een beetje pijn kan doen :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:12

Maar in een vliegtuig is de cabine toch gewoon op druk?

Steps taken forwards but sleepwalking back again. Dragged by force of some inner tide.
At a higher altitude with flag unfurled. We reached the dizzy heights of that dreamed of world.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:58

De druk is niet helemaal gelijk, daarom kunnen je oren ook zo'n pijn doen in het vliegtuig.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:04

All clear ^^

Steps taken forwards but sleepwalking back again. Dragged by force of some inner tide.
At a higher altitude with flag unfurled. We reached the dizzy heights of that dreamed of world.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:40

Om even terug te komen op de vraag wbt vliegvelden security en menstruatiecups :) ze kunnen het wel zien volgensmij. Er is dan iets zichtbaar op de scanner (vrij zeker dat het om de cup ging, het was echt op die plek) en daarna word je gefouilleerd. Verder vragen ze er niet naar en laten ze je ook gewoon weer gaan, niks om je over druk te maken dus!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:38

Ik heb er geen problemen mee gehad en het is een genot op reis! Geen zorgen!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:35

Remembrance schreef:
Om even terug te komen op de vraag wbt vliegvelden security en menstruatiecups :) ze kunnen het wel zien volgensmij. Er is dan iets zichtbaar op de scanner (vrij zeker dat het om de cup ging, het was echt op die plek) en daarna word je gefouilleerd. Verder vragen ze er niet naar en laten ze je ook gewoon weer gaan, niks om je over druk te maken dus!

Ziet security dan ook je maandverbandje of tampon?
Op zich boeit mij dat niet echt trouwens, ik vraag het mij alleen af nu.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:37

Nee de security ziet niks, enkel voorwerpen die onder je kleding zijn aangebracht zoals bijvoorbeeld een voorwerp wat je aan de zijkant van je been hebt geplakt. Inwendig zien ze niks en zeker geen diepgelegen tampon of menstruatiecup. :D

The smell of earth after rain!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:26

Dammie schreef:
Remembrance schreef:

Ziet security dan ook je maandverbandje of tampon?
Op zich boeit mij dat niet echt trouwens, ik vraag het mij alleen af nu.

Ik heb geen idee! Het is mijzelf niet overkomen, het was bij mijn moeder. Ze had geen knoopje op haar broek of iets in haar zakken oid wat het had kunnen zijn, dus zij trok de conclusie dat het haar cup is geweest omdat het precies op die plek was. Natuurlijk kan ze zich ook vergist hebben! :)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:08

Hoi allen,
Ik heb een beetje een apart ‘probleem’ en dat is dat mijn cup, als ik in bad zit of aan het zwemmen ben, zichzelf vult met water :\
Dus als ik uit bad kom en ‘m verwijder, zit er badwater in. Gek genoeg lek ik op andere momenten nooit door, dus hoe het erin komt?? Via die gaatjes vlak onder de rand?
Nou vind ik dat thuis niet zo’n issue, maar in een openbaar zwembad of sauna is het toch niet zo’n prettig idee, bovendien is m’n cup op die manier natuurlijk sneller vol, dus dan zou ik toch gaan doorlekken.
Ik heb wel gehoord dat dit vaker voorkomt (ook zonder cup, of met tampons). Maar nog geen oplossing gevonden.
Wel kwam ik de Hello Cup tegen, een wat stevigere cup, en dat merk sponsort een synchroon-zwemteam dus dan zou je denken dat het veilig is om hem in het water te gebruiken.
Ik wil er wel eentje bestellen maar ze komen uit New Zealand, dus qua duurzaamheid een beetje jammer om één cupje naar hier te laten overvliegen...
Misschien heeft er nog iemand interesse en kunnen we gezamenlijk bestellen? Weet niet of ik dat hier mag vragen?

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:57

Nou eergisteren voor het eerst ongesteld geworden sinds het stoppen met hormonen. De eerste 2 dagen ging het super moet de Organicup, maar nu dag 3 die echt behoorlijk heftig verloopt nu al lekt het er toch iets langs, terwijl de cup niet vol zit en wel goed is uitgevouwen. Hoe kan dit? Heb ik dan misschien toch een andere cup nodig voor het zwaardere werk?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:10

Petrichor schreef:
Nou eergisteren voor het eerst ongesteld geworden sinds het stoppen met hormonen. De eerste 2 dagen ging het super moet de Organicup, maar nu dag 3 die echt behoorlijk heftig verloopt nu al lekt het er toch iets langs, terwijl de cup niet vol zit en wel goed is uitgevouwen. Hoe kan dit? Heb ik dan misschien toch een andere cup nodig voor het zwaardere werk?

Ik heb hier ook weleens last van, na wat uitproberen is mijn conclusie dat mijn cup dan te diep zit.
Dus goed uitgevouwen en vacuum, maar dan sluit hij af met de zijkant van de cup terwijl de bovenste rand vrij is en niet tegen mijn wand aan zit.
Hierdoor loopt het bloed dus alsnog via de zijkant langs de cup.

Dan moet ik er goed op letten dat ik de cup iets ondieper uit laat vouwen.

Ook een Organicup trouwens. Ik heb hiervoor ook een MeLuna shorty gehaald maar moet die nog uitproberen bij mijn volgende periode.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:24

Ah oké, ik zal eens even kijken hoewel ik het idee heb dat hij erg ondiep zit. Heb het steeltje afgeknipt en die zit dus echt aan de onderkant.

Edit: Ik denk dat de vacuüm gaatjes verstopt waren, wij gaan voor de herkansing! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:46

Hm toch blijft hij iets lekken, heb nu ook een Meluna sport besteld. Hoop dat die niet lekt. :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:51

ik lek af en toe snachts, cup zit dan niet vol.
ook niet elke nacht... en geen idee hoe dit komt
ik heb de meluna sport

groetjes lemanthia

F6 +2 F7 + 2 F8+1

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:56

lemanthia schreef:
ik lek af en toe snachts, cup zit dan niet vol.
ook niet elke nacht... en geen idee hoe dit komt
ik heb de meluna sport

Hm lastig die cups, hele uitvinding dat wel maar hoop toch iets te vinden wat niet lekt.
Zat ook al te denken om de Organicup te kopen voor vrouwen die zijn bevallen. Die zijn wat groter misschien dat ze dan beter en strakker aan sluiten?