Vocht achter trommelvliezen

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

SecretLIN

Vocht achter trommelvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 12:59

Al jaren oor problemen al 4 x eerder kno arts geweest laatste was in 2016.

vanmorgen weer huisarts aldoor oorpijn oorsuizen etc heb dus weer of nog steeds vocht achter m'n trommelvliezen.
Heb chronische middenoorontsteking.

Vaak oorpijn en rare geluiden en knappende oren, en half doof.
Ben weer doorverwezen naar een kno arts. Ga denk ik nu toch maar voor buisjes om te proberen.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:06

Heb je geen gaatje in je trommelvlies? Wat jij omschrijft had ik ook toen mijn trommelvlies geperforeerd was.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 13:14

SusanH schreef:
Heb je geen gaatje in je trommelvlies? Wat jij omschrijft had ik ook toen mijn trommelvlies geperforeerd was.

Denk het niet m'n dokter niks over gezegd zit echt al heel lang te klooien met dit.. En na verkoudheid weer dubbel last

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:24

Mijn dochter is veel gehoor verloren door jaren oorproblemen gehad te hebben. We hadden het kunnen voorkomen,toen ze 8 was ben ik alternatief gegaan.En daar kwam uit dat ze op voeding reageert. Steeds als ze melk of tarwe binnen kreeg had ze een dag later al een oorontsteking. Ze heeft ook buisjes gehad maar omdat ze steeds ontstekingen had waren haar trommelvliezen ook kapot gegaan dus daar durfde ze geen buisjes meer in te plaatsen.

Zolang ze zich aan haar voedingsschema hield ging het goed, later heeft ze bioresonantie gedaan en daar na kon ze alles weer eten en drinken.En toen kwam ik er achter waarom ik in mijn jeugd zo veel koppig en had.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 26-11-19 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe

Re: Vocht achter trommelvliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:26

Buisjes kunnen hier erg goed tegen helpen. Het vocht kan dan weg (loopoor) ipv achter het trommelvlies te blijven zitten. Mijn dochter heeft sinds 2-3 maanden buisjes en dit heeft haar ontzettend geholpen. Ze had zo vaak oorontstekingen (meermaals in de maand) en nu geen enkele meer.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 16:14

Zie alleen op tegen het plaatsen.. Maar goed dit is niet te doen zo..

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:19

Ik heb iets soortgelijks, of nouja, geen vocht meer inmiddels, maar wel naar binnen geklapt trommelvlies.
Ben nu al maanden half doof aan een oor en hoor een irritante pieptoon. Waarschijnlijk gaat daar binnenkort ook een buisje in. Lijkt me ook wel even vervelend, maar dit is zo irritant dat ik het er graag voor over heb :)

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman
    "To blow it up? Boom?" "BOOM!"

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:41

Pfoe, ik kan er spijtig genoeg een boek over schrijven bijna...
Als kind non stop oorontstekingen gehad, daarna ineens gedaan.
Maar plots, 4 jaar geleden na de geboorte van mijn 2 de zoontje kreeg ik een acute oorontsteking. Gewoon op 5 minuten tijd begon ik mega doof te worden, enorme pijn en hoge koorts. Ik wist niet wat mij overkwam, het was 20 jaar geleden dat ik dit gekregen had :oo .
Direct antibiotica en de pijn zakte na een dag al weg langzaam...
Maar ... mijn slechtste oor bleef potdicht ! Ik werd er extreem angstig van want ik voelde mij compleet geïsoleerd en ik hoorde mijzelf praten _-:( .
Ik werd er zelfs depressief van, totdat de huisarts voorstelde om mijn trommelvlies te doorprikken.
Ook geen pretje... Uiteindelijk is mijn oor na maanden terug langzaamaan open beginnen gaan met hele flessen neusspray en zelfgemaakte spray (atrovent en celestone). Jammer genoeg permanent oorsuizen aan overgehouden. In die maanden erna terug nog 2 oorontstekingen gehad...
Ik vind het gewoon een pure nachtmerrie en ik geraak er compleet depressief van |( .

Daarna 4 jaar geen meer gehad, tot nu, 34 weken zwanger en bam, oorontsteking!! Complete paniek terug, compleet doof en ik zit nu weer aan de antibiotica. Ik voel mij rot, vooral psychisch. Ik kan niet omgaan met het dove gevoel ;( .
Vandaag voor het eerst mijn slechte oor doorblazen na 3 weken stilte, er komt leven in :):) . Wel jammer genoeg met veel neusspray wat ik eigenlijk niet mag en mij dus extreem schuldig voel erover. Maar het moet gewoon open zijn die oren, anders ben ik gewoon geen mens meer, extreem angstig en kom ik mijn bed niet meer uit. Ik moet er niet op denken om compleet doof en depressief te moeten bevallen :n

Ik weet jammer genoeg wat je meemaakt ts :(. Hopelijk kun jij er beter mee om als mij, want ik vind het 1 grote nachtmerrie...

Succes !!

Carpe diem

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:11

Het plaatsen schijnt erg simpel te zijn en nagenoeg pijnloos. Onze dochter was meteen van haar oorpijn af en heeft die dagen er niet meer over geklaagd. Uurtje na de operatie rende ze alweer rond

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:56

Arethe schreef:
Het plaatsen schijnt erg simpel te zijn en nagenoeg pijnloos. Onze dochter was meteen van haar oorpijn af en heeft die dagen er niet meer over geklaagd. Uurtje na de operatie rende ze alweer rond

Fijn om te horen ! Maar ik vraag mij af hoe het geluid is dan, want er zit dan toch een gat in je trommelvlies -O- . Da's de enigste reden waarom ik het niet durf te doen...

Carpe diem

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:06

Arethe schreef:

Bij volwassenen gaat het niet met een operatie helaas haha gewoon plaatselijke verdoving.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:07

Nee kan er ook erg slecht mee omgaan.. Erg vervelend

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:12

Hier een ervaringsdeskundige! 24 jaar en altijd oorontstekingen (minimaal 4 keer per jaar). En dus ook de diagnose chronische oorontsteking. Inmiddels dit jaar voor de 10e(!) keer buisjes gehad.

Buisjes plaatsen valt inderdaad mee. Vroeger ging je helemaal onder narcose, maar het wordt steeds vaker (bij volwassenen sowieso) onder plaatselijke verdoving gedaan. Leuk om te weten: ik was een van de eerste in Nederland waar ze dat bij gingen doen :D Je kan daarna wel wat duizelig zijn en je voelt het wel nog even, maar met een dag of 2 heb ik er geen last meer van (door de vele littekens blijft het wat langer gevoelig, grote kans dat jij daar geen last van hebt!).

Ik heb ook een operatie gehad bijna 2 jaar geleden aan mijn linkeroor. Daarbij hebben ze mijn trommelvlies hersteld en het hele oor schoon gemaakt. Helaas is de operatie voor niks geweest, omdat er afgelopen jaar dus weer een buisje geplaatst moest worden (en het trommelvlies nu dus weer een gaatje heeft). Op dit moment heb ik rechts een heel erg ingetrokken trommelvlies. Dat komt omdat bij mij de Buis van Eustachius niet (goed) werkt.

Gebruik je neusspray? Zo ja, welke? Want die is heel belangrijk bij jouw klachten. Waar kom je vandaan? Wellicht kan je contact opnemen bij de kliniek waar ik kom, mijn kno is echt een hele fijne man!

http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Blogger voor WeFlyCheap http://www.weflycheap.nl/categorie/gastbloggers/denise-zalm/
Haflinger Storm B+13 L1+4

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:13

De ingreep zelf duurt ongeveer 30 seconden werd mij verteld door de artsen. Wel schijn je even te moeten wennen aan het feit dat geluiden wat anders kunnen klinken in het begin. Mijn buurman is zijn gehele leven al aan het kwakkelen met zijn oren, hij zei dat het wat blikkerig klinkt in de eerste dagen. Maar daarna hoor je dit niet meer volgens hem.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:17

Omany schreef:
Arethe schreef:

Fijn om te horen ! Maar ik vraag mij af hoe het geluid is dan, want er zit dan toch een gat in je trommelvlies -O- . Da's de enigste reden waarom ik het niet durf te doen...

Zal hier ook nog even op reageren. Ja, je hebt geluidsverlies als er een gaatje in het trommelvlies zit. Maar meestal is dat geluidsverlies bijna niet merkbaar. Als je oorontsteking hebt en je oor zit dicht of het trommelvlies is ingetrokken, heb je veel meer gehoorverlies dan wanneer er een klein gaatje in zit. Het gaatje groeit ook na enige tijd weer dicht, waardoor je gehoor daarna ook weer verbetert. Maar waarschijnlijk merk je dus bijna niks van dat gehoorverlies.

Door mijn chronische oorontsteking en oorproblemen die al 24 jaar duren heb ik wel veel gehoorverlies. Dat heeft vooral te maken dat ik al heel vaak buisjes heb gehad en er veel littekenweefsel in het oor bevindt. Links hoorde ik de laatste hoortest 42% en rechts 47%. Een gehoorapparaatje zou dus geen overbodige luxe zijn, maar dat wil ik zelf nog niet toegeven :+ Bij de meeste mensen is het gehoor tussen de 85-95%. Ik hoor net 2 oren dus hetzelfde als iemand zonder oorproblemen met 1 oor.

Blogger voor WeFlyCheap http://www.weflycheap.nl/categorie/gastbloggers/denise-zalm/

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:50

Groningen voor neusspray moet ik ff kijken weet de naam zo niet.

Mijn trommelvlies was ook ingetrokken nu

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:58

waar ben je heen doorverwezen?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:04

SecretLIN schreef:
Groningen voor neusspray moet ik ff kijken weet de naam zo niet.

Mijn trommelvlies was ook ingetrokken nu

Dan is Amsterdam een beetje te ver uit de richting voor je denk ik. Laat even weten welke neusspray je hebt!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 20:07

mariekeoo schreef:

Martini ziekenhuis in Groningen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:21

Jeetje Denise_storm, da's wel nog een pak erger dan dat ik heb. Dan heb ik eigenlijk nog niet te klagen :x . Ik denk dat ik nog niet in aanmerking kom voor buisjes, aangezien het nu toch weer 4 jaar geleden was...
Ik heb ook teveel schrik voor permanente schade door de buisjes.

Aan ts. Mijn kno arts had toen een zelfgemaakte spray voorgeschreven met atrovent en celestone erin.
2 keer per dag sprayen, 2 puffs in elk neusgat. Bij mij is het echt al een redmiddel geweest om oorontstekingen te voorkomen. Belangrijk is om bij een verkoudheid, als je oren minder gaan klakken of niet meer, om te beginnen sprayen. Op deze manier krijg ik meestal mijn buis van Eustagius open en kan ik een ooronsteking vermijden. Ik was dit keer te laat begonnen met sprayen omdat ik dacht dat het niet mocht tijdens mijn zwangerschap. Stom van mij en veel te laat gevraagd aan de gyneacoloog want het mocht dus wel :roll: . En in tussentijd goed sprayen met Xylometazoline. Echt richting je oor sprayen. Zo heb ik uiteindelijk nu ook weer mijn oor kunnen klaren...

Carpe diem

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:22

SecretLIN schreef:
mariekeoo schreef:

Martini ziekenhuis in Groningen.

aah daar ben ik ook onder behandeling. Kan je snel terecht? Ik hoop dat de druk snel afneemt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 21:52

aah daar ben ik ook onder behandeling. Kan je snel terecht? Ik hoop dat de druk snel afneemt.[/quote]

Wachttijd was 14 dagen viel dus mee!

Ben zelf meer (liever) bij het umcg maar gaat erom dat ik vd pijn af kom

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:12

SecretLIN schreef:
aah daar ben ik ook onder behandeling. Kan je snel terecht? Ik hoop dat de druk snel afneemt.

Wachttijd was 14 dagen viel dus mee!

Ben zelf meer (liever) bij het umcg maar gaat erom dat ik vd pijn af kom[/quote]

nou precies. Tot nu toe bevalt Martini mij prima. Het voelt menselijker ofzo. Misschien ook omdat ik werk in het UMCG dat ik er niet onder behandeling wil staan

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 01:32

Ik loop bij urologie in umcg pas geleden nierstenen gehad met bijbehorende operatie nu heb ik nog een vernauwing wat nierstenen veroorzaakt begreep die operatie niet in umcg maar wel in martini mogelijk.. Ben al vaak in umcg geopereerd martini geweest met hersenvliesontsteking.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 01:33

Maar hoor veel die martini prettiger en rustiger vinden.