Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

djuulsie

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:32

Dat stilstaan is normaal zo kort na je operatie. Je lijf is in shock van alles. Dat afvallen komt wel weer. Hopelijk knap je snel op! Sterkte

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:24

Fijn dat je thuis bent! Door uitdroging lijkt het alsof je meer bent afgevallen dan je daadwerkelijk was. Nu is dat vochttekort weer aan het bijtrekken en als alles aangevuld is, zul je weer gaan afvallen.

Hopelijk sterk je gauw een beetje aan!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:18

Hoe gaat het nu MyKayleigh?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:56

Lief dat jullie het vragen.
Het gaat op zich goed, ik kan wat eten zonder dat het er gelijk uit komt. Klein stukje kip, beetje gekookte groenten, verse soep. Van crackers ed wordt ik nog heel akelig.
Vanmiddag weer naar de chirurg voor controle.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:12

Fijn om te lezen dat je in ieder geval iets kan eten.. Hoe was het bij de controle?

What doesn't kill you, makes you stronger!

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:30

De controle was goed, ik mag alles weer voorzichtig proberen.
Wel zijn mijn leverwaarden heel erg hoog, was dat bij jullie ook?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:06

Fijn dat het goed was! Begin je zelf ook een beetje bij te komen?

Ik heb nog geen bloedonderzoek gehad na mijn operatie (eind aug.), dus geen vergelijking helaas!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:19

Hoi allemaal, ik heb 1,5 jaar geleden een sleeve gekregen, 35 kilo in 3 maanden tijd af gevallen daarna stil komen te staan en daarna weer 10 aangekomen.. vanaf dag 1 reflux (maagzuur problemen) en kan alles en veel eten. Verschillende onderzoeken gehad waaruit bleek dat mijn sleeve niet goed gezet is, dus deze word over 2 weken omgezet naar een GBP. Ik ben erg benieuwd of er hier nog meer zijn die een omzetting hebben laten doen?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:05

Hoi!
Hoe gaat het hier met iedereen?

Mijn moeder heeft op het punt gestaan de mini gbp om te zetten naar een gewone gbp maar uiteindelijk niet gedaan...verder ken ik niemand die die omzetting gedaan heeft.

Afbeelding
Hierbij even het verschil tot nu toe voor mij...rechts is in mei 2018 1 maand voor mijn operatie en links is vandaag *\o/*

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:25

Ziet er goed uit kim :D hier vandeweek een super gaaf kerst jurkje gekocht in maat 42 :o ik had echt zoiet van wooowww dat ik dat pas. Ik kom van 52/54 en zit nu in 42/44 :oo

Ik weet dat ik volwassen ben... Maar kom op zeg dat is een springkussen :P

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:00

Wauw wat geweldig allemaal! Top meiden!

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben nu 15 maanden post op en die laatste 10kg gaat er niet af!! Sta nu al sinds juni stil en wordt hier niet blij van.
Volgens de diëtiste gaat het eten goed. Qua beweging loop ik elke dag 8000 stappen, 3/4x per week paard en 1x per week aquajog.
Heb ernstig zitten denken om een maandje maaltijdvervangers te doen... helppp

Heb 6 weken lang het sporten drastisch vermeerderd. Maar heeft helaas ook niet geholpen

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:37

Het eerste waar ik aan denk: eet je voldoende eiwitten?

Maaltijdvervangers zou ik persoonlijk niet doen, we hebben toch een veranderde voedselopname, waardoor je echt goed moet eten. De bedoeling is natuurlijk dat wij eigenlijk nooit meer een dieet gaan volgen.

Maar lastig als je ook met meer sporten geen verschil merkt....

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:18

Goed bezig meiden!

Mijn leverwaarden zijn weer genormaliseerd, daar ben ik heel blij mee.
Ik val niet snel meer af, nu ben ik bang dat ik mijn streef gewicht niet ga halen.

Romeo, verlies je nog wel centimeters? Spieren zijn zwaarder dan vet, en met sporten bouw je meer spieren op.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:55

Ik verlies ook niet echt meer centimeters. Het lijkt allemaal stil te staan. Eiwitten zit ik zeker goed, elke dag tussen 80 en 100 gram in. Heb ook geen trek of honger verder.
Moet nu een eetdagboek bij gaan houden voor de diëtiste. Heb wel besloten om te gaan starten met crossfit

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:37

Mijn operatie is in feb een jaar geleden. Ik heb ook periodes dat het even stil staat, maar niet maanden ofzo. Het eten moet ik goed in de gaten houden, want ik vergeet gerust te eten. Gelukkig is er dan altijd nog mijn moeder die me van alles wil toe stoppen :+ maar het blijft bij kleine beetjes tegelijk en heb periodes dat ik vrij weinig verdraag dat alles als een baksteen op je maag ligt en dan weer tijden dat het heel prima gaat.
Ben er achter dat oliebollen echt overdwars gaan liggen, die sla ik dus de feestdagen maar even over. :=
Ben nu 55kg en vind dat eigenlijk wel prima bij mijn lengte van 1.60. Rond de 60kg stond het best een tijdje stil, vond ik ook prima, maar ging dus uiteindelijk toch weer meer dalen.
Ik krijg ook wel steeds meer mn energie terug en kan steeds actiever sporten, dus dat is misschien ook een factor.

Heb nog wel wat gekke dingen, mijn ene been ben ik een keer getrapt door een paard en dat bleef altijd een kuiltje. Nu ik zoveel ben afgevallen is het kuiltje weg en voel ik duidelijk een bobbel zitten. Heel apart. Zelfde bij een andere plek die ik een keer heel erg hard gestoten heb, dat het maanden blauw bleef, zit nu ook een bultje :=

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:31

Wauw Kim, wat tof om die voor en na foto's te zien, je ziet er echt goed uit!

Qua eten e.d. kan ik jullie helaas niet helpen, zit zelf nog in het voortraject..

Ps. voor en na foto's zijn altijd welkom hoor dames :D

What doesn't kill you, makes you stronger!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:14

Hoe is het met iedereen met de feestdagen gegaan? dat was bij mij echt nog wel een dingetje

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:33

Bij mij prima! Ik kan gewoon echt alles eten dus dat scheelde. Eerste dag bouillonfondue en gisteren gegourmet. Natuurlijk wel snel vol (duhh..) maar dat boeit me niet. Ik voel goed aan wanneer ik vol zit. Mijn operatie is nu 8 maanden geleden en ik zit op -28 kilo. Ik ga niet snel maar dat interesseert me eigenlijk niet zo.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:48

Hier zijn de kerstdagen ook goed verlopen.
Eerste kerstdag gourmet waar ook ik natuurlijk snel vol zat...heb gewoon niet te snel achter elkaar wat erop gelegt en dat werkte prima.
2e kerstdag ging het de hele middag goed (veel kaas, worst,komkommer etc op tafel maar niet veel daar van gehad) en toen kwamen er lekkere deegrolletjes met knakworstje op tafel waar ik er 2 van gehad heb en daarna begon het avondmaal met ossenstaartsoep en daarna een tafel vol met lekkere dingetjes, salade, gehaktballetjes, spinazietaart etc etc etc etc echt zoooooo lekker allemaal maar helaas, de ossenstaartsoep viel helaas zo verkeerd dat ik weinig heb kunnen genieten van de rest van de tafel...wel nog een vorkje salade, gehaktballetje en stukje wrap geprobeerd maar ik had echt teveel buikpijn van de ossenstaartsoep dus ben na het wraprolletje maar gestopt en langzaamaan richhting huis gegaan. Eenmaal thuis was de buikpijn enigszinds weggezakt dus heb thuis nog een klein beetje eten klaargemaakt wat later op de avond en toen ging het weer goed....al met al mag ik niet klagen voor mijn eerste kerst met een GBP.

Hoe staat iedereen er nu ongeveer voor? Ben benieuwd hoe het afvallen gaat. Ik zit vandaag op exact 6 maanden na de operatie (27 juni) en zit inmiddels op -40,7 kilo. Nog 15/20 kilo ongeveer te gaan en ik heb mijn streefgewicht al :o vind dat het behoorlijk snel gaat hahaha

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:21

Bereikt iedereen eigenlijk zijn streefgewicht?
En is het voor de meeste mogelijk om hiermee maatje 36/38 te halen of is dat eerder bv maat 42?

En wat zijn eigenlijk nou echt de nadelen vd bypas? Je hele leven vitamines slikken zie ik niet echt als een nadeel gezien ik dat nu ook al doe.

Misselijkheid, dumping en buikpijn lijken me wel echt verschrikkelijk als dat veel gebeurd. En dat is wat me nog tegenhoudt om de stap te zetten. Of gebeurd dit maar sporadisch?

Zie ik verder nog nadelen over het hoofd?

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor Paard en Ruiter.
Verzending €3,95, boven de €75 GRATIS Verzending!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:03

De meeste bepalen zelf een streefgewicht. In het ziekenhuis is er een formule die ze hanteren wat gemiddeld is dat mensen aan gewicht verliezen. Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe serieus je er zelf mee omgaat. Vorig jaar was er een documentaire over GPB die mevrouw zat na 9 weken alweer 4x per week bij de Mac en at elke ochtend een tosti met extra kaas. Dus ja... dat ligt dus eigenlijk aan jezelf.

Nadeel zou kunnen zijn dat je complicaties krijgt, darmhernia oid. Volgens mij kan je daar niet zoveel aan doen om het te voorkomen. Ik heb geen GBP maar een sleeve, dus dat weet ik niet precies.

Voor mij is een groot nadeel dat na 1,5 jaar het warme eten nog steeds niet makkelijk gaat, ik heb flinke diarree-klachten, moet nog regelmaat overgeven na het eten, maar ik vind het nog steeds elke dag waard geweest. Het is niet makkelijk, het is zwaar, maar hoe ik me nu voel is echt alles waard geweest. Ik kan lekker met mijn dochtertje spelen, ben nu in mijn 2e zwangerschap veel mobieler. Alles in het leven gaat weer makkelijk (qua lijf dan).

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:40

Ha allemaal!

Ik heb ook fijne dagen gehad! En natuurlijk ook een eerste kerst met GBP. Eerste kerstdagv gegourmet, rustig aan gedaan en weinig gegeten, maar viel allemaal goed. Tweede kerstdag bij familie, op zich lekker gegeten, maar ook niet veel.

Ik ben bijna 4 maanden post-op en nu 24 kilo afgevallen. Voor het traject ook al 6,5 kilo. Ik heb voor mezelf niet echt een streefgewicht bepaald. Ik heb nu een BMI van 30,2, dus nog lang geen gezond gewicht, maar ik voel me nu al zoveel beter (lichamelijk en psychisch) dat ik ook al ontzettend blij zou zijn als het hierbij zou blijven.

Ik heb verder weinig last van de operatie, kan alles eten zonder problemen, maar de strijd vooral in je hoofd. Een operatie neemt de drang naar lekkers niet zomaar weg. Dus ook met een maagverkleining is het knokken. Het geeft natuurlijk wel een lekkere kickstart.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:54

Ik heb het net als insta...weinig last van de klachten zeg maar...wel diarree maar heb nog geen dumping gehad en buikpijn alleen als ik teveel eet dus dat leer je gauw genoeg af dan...het is idd mentaal zwaarder voor mij...de “lekkere trek” neemt niet echt af...je hebt geen honger maar als er chipjes op tafel staan als ik bijv bij familie ben wil ik stiekem nog wel eens een beetje pakken...verder is de GBP mij ook alles 100% waard geweest moet ik zeggen...ik voel me kiplekker, mentaal beter en ik heb ook alweer op het paard gezeten wat mij mentaal ook weer heel goed doet

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:37

Hier alweer rot feestdagen gehad. Veel buikpijn en diarree. Bah!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:37

Dankjewel voor de antwoorden.

Met een BMI van 30 zou ik zelf al heel blij zijn momenteel. Dan zou ik weer op mijn paard kunnen rijden en in normale winkels kleding kunnen kopen. Nu met een BMI van 36.5 val ik daarbuiten. Ook meer gaan bewegen is nu moeilijk met dat lijf wat niet comfortabel is en in de weg zit.

Kim maar je neemt dus nooit meer chips ed? Met mate zou dat toch gewoon moeten kunnen?
Mentaal lijkt me inderdaad de strijd erg moeilijk, met het verschil dat ik nu zo een zak zou kunnen leegeten en dan maar 2 handjes ofzo mits je het verdraagt. Het volledig uitbannen van ongezonde dingen lukt me nu niet, lukt het jullie dan wel na de operatie? Of is gewoon de mate ervan een heel stuk kleiner en minder vaak?

Ik dacht dat met een bypass je hormonen of iets ook zouden veranderen en je daardoor minder trek in lekkere dingen zou hebben. Maar dat is dus niet zo?

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor Paard en Ruiter.
Verzending €3,95, boven de €75 GRATIS Verzending!