Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

ruitje

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:57

Dat zijn de goede verhalen haha :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:06

Mijn moeder is 100 kilo afgevallen en had voor haar verlies ook weinig loshangend vel. Vooral genoeg sporten heeft haar geholpen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:57

Ik ben 38 jaar, inmiddels 40 kilo afgevallen en heb wel iets los vel hoor. Bovenarmen flubberen en ook mijn buik heeft een 'schortje' (ook door 2 zwangerschappen). Maar ik zou het zo nog een keer doen! Kwaliteit van leven is zo ontzettend verbeterd, daar kan geen loshangend velletje iets aan veranderen... en ik had toch niet de ambitie om voor Victoria's sec*ret te gaan werken ;)

Vanuit de NOK is inderdaad het advies sporten: het maakt je huid niet strakker, maar de spieren vullen de leegte wel een beetje op.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:40

Even een gepost sorry!

Na 50kg kwijt te zijn had ik nooit gedacht zo’n jurk aan te trekken! Kan niet geloven dat ik dit ben...

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hoe ik eerst was

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 01-04-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:44

Romeo2007 schreef:
Even een gepost sorry!

Na 50kg kwijt te zijn had ik nooit gedacht zo’n jurk aan te trekken! Kan niet geloven dat ik dit ben...

[ [url=m/HQlV0M.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Izqf9H.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is hoe ik eerst was

[ [url=m/ofF21j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent ook 50 jaar jonger geworden <3
Wat zie je er prachtig uit zeg! Ik hoop oprecht dat mijn babyface wat weg trekt ben het een beetje zat om 18 geschat te worden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:48

Dank je wel! Ik ben ook erg benieuwd naar jouw traject en ontwikkelingen. Keep us posted!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:46

Wow Romeo, wat een enorm verschil! Ook in uitstraling! Daar kun je echt trots op zijn.

Ik heb mijn tocht helemaal niet vastgelegd, dus heb geen voor-foto's.... dus van mij moeten jullie die schuldig blijven :\

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:38

Dit is voor mij echt een motivatie, wat ben je prachtig!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:29

ruitje schreef:
Dit is voor mij echt een motivatie, wat ben je prachtig!

Dank je wel! Ik hoop dat jullie een mooi en goed traject in gaan.

Wel nog vaak buikklachten (diarree). Was vorige week 4 dagen in New York en had weer last en ben in 4 dagen 4 kg afgevallen. Echt te heftig!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:38

Ik lees dat meer, is dat structureel of alleen bij stress oid?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:40

ruitje schreef:

Mijn moeder heeft het structureel, een vriendin van haar heeft het bij stress, een andere vriendin bij bepaald soort eten. Het verschilt echt per persoon.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 02:57

ruitje schreef:

Ik heb het ook structureel. Gebruik daar loperamide voor, ben alleen nu zwanger, dus dan mag dat niet. Zodra ze geboren is weer wel.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:16

Ik wil mij hier ook even melden. Ik heb 5 december 2018 een sleeve gehad. Ik ben nu 33 kilo kwijt. Ik kan alles eten in mate. Eigenlijk heb ik nergens last van dus ik mag echt niet klagen. Enkel last van vermoeidheid, niet dagelijks gelukkig maar af en toe een paar dagen wat vermoeid en daarna ben ik weer super fit.

Wat betreft de groepen bij het NOK, ik ben de enige jongere in mijn groep (30), de rest is wel wat ouder maar ik heb daar opzich geen last van. Alleen zijn hun ervaringen soms net wat anders.

Diarree klachten heb ik niet, ik kan juist heel moeilijk naar de toilet! Ze zeggen wel meer drinken en voldoende vezels eten maar dat heeft tot nu toe echt geen resultaat helaas. Ik moet dus echt lactulose gebruiken. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is.

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Zeer gelukkig met mijn nieuwe aanwinst Cay <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:46

Christadk schreef:
Ik wil mij hier ook even melden. Ik heb 5 december 2018 een sleeve gehad. Ik ben nu 33 kilo kwijt. Ik kan alles eten in mate. Eigenlijk heb ik nergens last van dus ik mag echt niet klagen. Enkel last van vermoeidheid, niet dagelijks gelukkig maar af en toe een paar dagen wat vermoeid en daarna ben ik weer super fit.

Wat betreft de groepen bij het NOK, ik ben de enige jongere in mijn groep (30), de rest is wel wat ouder maar ik heb daar opzich geen last van. Alleen zijn hun ervaringen soms net wat anders.

Diarree klachten heb ik niet, ik kan juist heel moeilijk naar de toilet! Ze zeggen wel meer drinken en voldoende vezels eten maar dat heeft tot nu toe echt geen resultaat helaas. Ik moet dus echt lactulose gebruiken. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is.

Netjes!!!

Bij een sleeve is het volgens mij ook anders qua klachten. Daar word alleen je maag verkleind. Bij een GBP word ook aan andere ingewanden geknutseld. Vandaar vaak diarree klachten.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:52

Ik heb een GBP (sinds 16-4-'18 dus bijna mijn eerste surgiversary, yay!) maar geen diarree hoor :') sterker nog ik heb zakjes macrogol.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:16

@lau: ik heb een sleeve én diarree klachten. Sterker zelfs, heb ook dumpings enzo, wat vrij bijzonder is bij een sleeve.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:25

He bah, ik krijg ook een sleeve en ging er vanuit dat ik geen dumping zou hebben :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:40

Komt ook niet zo vaak voor, no worries.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:54

Die dumpings herken ik helaas ook wel. Die heb ik met een gebakken ei dus dat eet ik niet meer. Verder eigenlijk nooit.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:57

Eerder hier mee gepraat in de periode van Mn operatie en daarna een tijdje (augustus 2016 GBP België).
Aankomende maandag word ik helaas opnieuw geopereerd dit keer in Arnhem. Heb onverklaarbare hevige buikklachten sinds december en ze willen een darm hernia of poortbreuken allemaal nalopen. Ik heb er nooit geen seconde spijt van gehad maar ik vind wel dat het zeker mentaal enorm wordt onderschat... tenminste, ik heb het echt wel een beetje onderschat. Met name de veranderingen die je lichaam doormaakt en je mentaal niet “gelijk” mee loopt. Herkennen jullie dit?

Elske❤️

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:51

Pien1989 schreef:
Eerder hier mee gepraat in de periode van Mn operatie en daarna een tijdje (augustus 2016 GBP België).
Aankomende maandag word ik helaas opnieuw geopereerd dit keer in Arnhem. Heb onverklaarbare hevige buikklachten sinds december en ze willen een darm hernia of poortbreuken allemaal nalopen. Ik heb er nooit geen seconde spijt van gehad maar ik vind wel dat het zeker mentaal enorm wordt onderschat... tenminste, ik heb het echt wel een beetje onderschat. Met name de veranderingen die je lichaam doormaakt en je mentaal niet “gelijk” mee loopt. Herkennen jullie dit?

Sterkte!
Herkenbaar, ik vind het ook veel zwaarder dan verwacht, bij mij komt het door de complicaties denk ik.

Bij mij word maandag mijn sonde verwisseld, ik heb wel enorm keelpijn sinds 2 weken, kent iemand dit?
Verder gaat het goed, 6 weken sondevoeding en ik ben al enorm opgeknapt.

Super Romeo, en heel ander mens!

Lau, ook goed nieuws!

Wb vel, ik ben nu 44 kilo afgevallen, weinig los vel gelukkig, een beetje aan mijn bovenbenen en bovenarmen maar ik had het erger verwacht.
Nu ben ik natuurlijk nog niet klaar met afvallen, hoe het uiteindelijk word is afwachten.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:38

Je ziet er goed uit Romeo, super gedaan!
Gefeliciteerd Lau, ik hoop dat je snel geholpen wordt.

ruim 9 maanden, en bijna 40 kg kwijt, heeft het niet opgebracht wat ik gehoopt had. Mijn rug wordt steeds slechter, en de arts adviseerde mij om toch mijn rug vast te gaan zetten. Nu kunnen ze door mijn buik heen de voorkant van mijn rug wel vastzetten, vorig jaar was ik daar te zwaar voor.
Dus een jaar na Ingrid 2.0, nu naar Ingrid 3.0

Nieuwe crack: GRAFIET X BLANC RIVAGE
L2 + 21 / M1 + 14/ M2 + 6
Trots op mijn KANJER

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:04

Vanaf 2015 ook een sleeve en vanaf dag 1 al chronische diarree.. :Z

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:44

Echt bizar dat dat zo verschilt per persoon. Vandaag weer lactulose moeten gebruiken :r

Vandaag precies 4 maanden geleden dat ik de operatie onderging. Nu 34 kilo eraf, ik ben zo trots op mezelf. Ben er nog lang niet maar ik geniet weer zo van het leven en mijn nieuwe lichaam!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:22

Ik nu ruim twee jaar post op. Sta al 18 mnd stil qua afvallen. Ben wel 25kg kwijt maar moet er nog 20. Ben dus ook niet zo tevreden met het resultaat tot nu toe, had er meer van verwacht.

Kan alles eten, geen dumpings of diarree (behalve bij bepaalde melkproducten) en verder nergens last van. Maar val niet verder af of ik nou veel/weinig eet of gezond/ongezond.
Ik kan niet veel eten qua hoeveelheid en dat is soms erg moeilijk met eten.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl