Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

djuulsie

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:48

@Cissy: hebben ze er een verklaring voor? Balen dat je niet tevreden bent.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:36

Geen verklaring anders dan dat ik maar met psycholoog moet gaan praten of naar de sportschool moet.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:39

Vind ik wel heel makkelijk :( stom!

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:19

Ben ook gestopt bij het NOK, ga nu gewoon naar mijn huisarts voor de controles. Scheelt weer onzinnige vragenlijstjes invullen. ;)
Wegen en meten en bloedcontroles kan hij ook, scheelt ook eigen risico.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:34

Hoor meer niet zo leuke verhalen over de NOK. Heel apart.

In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben, zijn ze juist super behulpzaam en ik ben altijd welkom als er wat is.

Wat zegt je HA van je resultaten. Eet je wel 6 keer per dag en wat eet je zoal? Ik merk als ik wat meer losliet, het afvallen ook terugliep. Terug naar de basis, 6 eetmomenten en dan liep het weer.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:42

Ik heb wel 6 eetmomenten en eet van alles. Kom niet altijd aan mijn eiwitten omdat ik slecht vlees kan eten en bijv geen kwark en huttenkase etc lust. Vlees vult enorm en hou er lang een vol gevoel van. Ben slechte groente eter helaas.
Sportschool gaat m niet worden, ik heb een hekel aan moeten sporten. Heb eigen paard in halfpension en rij nog wel eens paarden van stalgenootjes. Genoeg sporten denk ik.
Fysio bij NOK zei dat paardrijden geen sport was, kon m wel wurgen!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:51

Wij hadden gisteren de laatste bijeenkomst met onze groep. Wel jammer, want we hebben echt een super gezellig clubje! Gelukkig hebben we elkaar nog wel op de app en zijn ook zeker van plan om eens wat leuks af te spreken met zn allen. :j

De meeste zaten wel rond hun streefgewicht nu een jaar na de operatie, dus dat is echt heel positief. Ik zit er momenteel onder, ben nu 50kg en streven was rond de 60, dus ik hoop er weer een beetje aan te krijgen.
Ik ben nog veel moe, maar dat was herkenbaar en had bijna iedereen in onze groep. Ook iedereen had wel ergens een tekort aan, dus veel vitamines en supplementen slikken.
Ik heb vooral moeite om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Verder slik ik natuurlijk multivitamines, extra vitamine d en ijzer.
Kwam er onlangs achter dat de vitamine d niet meer vergoed wordt, ik kreeg altijd divisun via de apotheek, maar ben nu dus over op een merkje van de drogist. Heb daarnaast nog wel een andere soort vitamine d die nog wel via de apotheek gaat. (Alfacalcidol) Het vitamine d gebrek had ik al voor de operatie trouwens.
De eiwitten probeer ik nu dmv een proteïne poeder binnen te krijgen.
En zit ook voorzichtig aan de nutrudrink om maar voldoende binnen te krijgen.

De wisselende stoelgang komt mij ook wel bekend voor. Als ik erge last heb voeg ik een paar dagen psylliumvezels toe aan mijn eten. (Ik mix ze door geprakte aardappels, dan proef je er niks van) Daarmee gaat het dan al heel snel een stuk beter en je hoeft er maar een heel klein beetje van te gebruiken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:52

cissy schreef:
Ik heb wel 6 eetmomenten en eet van alles. Kom niet altijd aan mijn eiwitten omdat ik slecht vlees kan eten en bijv geen kwark en huttenkase etc lust. Vlees vult enorm en hou er lang een vol gevoel van. Ben slechte groente eter helaas.
Sportschool gaat m niet worden, ik heb een hekel aan moeten sporten. Heb eigen paard in halfpension en rij nog wel eens paarden van stalgenootjes. Genoeg sporten denk ik.

Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik de operatie nog moet en niet weet hoe ik me daarna voel. Maar ik krijg elke week 3 x te horen dat de operatie niet het wondermiddel is maar je echt je eetpatroon moet aanpassen en moet sporten. Als ik jouw post lees denk ik dat je misschien niet genoeg aangepast hebt?

Maar nogmaals, misschien deel ik over een jaar je mening en zit ik ook te balen van mijn keuze :)

Faline, super tof om te lezen allemaal, bijzonder dat je nu gewoon ondergewicht hebt :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:39

ruitje schreef:
cissy schreef:

Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik de operatie nog moet en niet weet hoe ik me daarna voel. Maar ik krijg elke week 3 x te horen dat de operatie niet het wondermiddel is maar je echt je eetpatroon moet aanpassen en moet sporten. Als ik jouw post lees denk ik dat je misschien niet genoeg aangepast hebt?

Maar nogmaals, misschien deel ik over een jaar je mening en zit ik ook te balen van mijn keuze :)

Faline, super tof om te lezen allemaal, bijzonder dat je nu gewoon ondergewicht hebt :)

Bij sommigen werkt het nou eenmaalminder dan bij anderen ben ik bang voor...
Ik kom vaak niet eens aan de 6 eetmomenten en ik eet ook niet altijd even gezond...ik sport (naast dat ik 2/3 x per week mijn paard rijd) niet...ben nu 9 maanden na de operatie en al 50 kilo kwijt...nog 5/10 kilo en ik zit op streefgewicht...ik hoef er eerlijk gezegt helemaal niks voor te doen qua sporten of extreem veranderen qua voeding etc, vliegt er bij mij praktisch af...momenteel sta ik wel even stil qua afvallen maar dat is natuurlijk heel normaal dat je af en toe eens een “soort van afvalpauze” hebt...

Cissy, hoop dat ze toch een “soort van” oorzaak vinden en dat je alsnog wat extra gaat afvallen.

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:21

@Cissy: de slechte inname van eiwitten KAN een oorzaak zijn. Eiwitten zijn essentieel voor het afvalproces namelijk. Dus je zou kunnen kijken of daar nog winst te behalen valt.

Sporten cq bewegen kan natuurlijk op een hoop manieren en paardrijden is wel degelijk bewegen. Je zou nog kunnen kijken of je 's avonds na het eten een half uurtje kan wandelen of fietsen?

Succes! Hoop dat je er nog wat afkrijgt...

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:42

cissy schreef:
Geen verklaring anders dan dat ik maar met psycholoog moet gaan praten of naar de sportschool moet.

Ik denk dat je nog wel wat winst kunt behalen in je levensstijl idd. Zoek een manier om meer eiwitten te nemen en ga extra bewegen. Om af te vallen is paardrijden geen sport.

De operatie is een hulpmiddel, niet het wondermiddel dat het lijkt alsof het vanzelf gaat. En dat proef ik wel een beetje uit je bericht?

Ik hing ook vast op 25 kilo eraf, laatste 20 heb ik eraf gesport met 5 x per week fanatiek fitness. Dat was anders echt niet gebeurd. Er zijn meer manier om te bewegen dan enkel fitness, zoek iets wat je leuk vind naast het paardrijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:00

Ik kom hier niet voor een preek maar om mijn ervaring te vertellen. Uiteraard weet ik dat het geen wondermiddel is en dat je er zelf wat aan moet doen. Dat is er wel ingestampt bij het NOK. Het werkt gewoon niet bij iedereen, jammer maar het zij zo.
Als ik de knop weer om kan krijgen ga ik weer kh arm eten dat werkte goed in het verleden. Kijken wat dat doet.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:21

Het zijn gewoon tips, niks preek... maar jammer dat je het zo ervaart.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:12

Hoi hoi, mag ik even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen stellen?
Hoe zit het met alcohol, is dat een totale no go, of kunnen jullie af en toe nog een wijntje drinken?

One step Beyond Uut Uune: King(ston) x Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
On my Mind Uut Uune: In-Style x Elite v Ro-lex x Vilexa Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:45

Het was niet als preek bedoeld :)

Ik kan nog zoveel drinken als voorheen, ideaal haha

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:58

fokfanaat schreef:
Hoe zit het met alcohol, is dat een totale no go, of kunnen jullie af en toe nog een wijntje drinken?

Ik drink zelf niet, maar het kan wel. Krijg er geen last van.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:41

Er zijn mensen die compleet straalbezopen worden na 1 wijntje. Het wordt wat sneller opgenomen. Maar kwestie van proberen denk ik.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:43

cissy schreef:
Er zijn mensen die compleet straalbezopen worden na 1 wijntje. Het wordt wat sneller opgenomen. Maar kwestie van proberen denk ik.

Jup 3 slokken van een wijntje is genoeg voor mijn moeder :') .
Wel goedkoop op een feestje lijkt mij :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:59

Hier ook... 2 slokjes en ben straalbezopen haha. Daarom drink ik niet want voel me er niet prettig bij

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:08

fokfanaat schreef:

Gaat veel sneller bij mij. Gewoon een keer proberen thuis en dan weet je het :-)

Elske❤️

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:47

Na 1 glas ben ik aangeschoten :') alleen blijf ik doorgaans redelijk op dat niveau na wijntje nummer 2,3,4... :') maar het komt zeer zeker harder aan!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 04:03

Gistermiddag geopereerd aan mijn buikklachten die ik vanaf begin december had (eindelijk!).
Ze hebben meerdere breukpoorten dicht gemaakt en een uitstulping stukje van de darm die dood was weg gehaald. Door de gaatjes kon de darm daar steeds in schieten wat voor veel pijn heeft gezorgd. De darm zat gelukkig niet klem. Omdat ik veel pijn had en niet goed kon plassen moest ik een nachtje blijven. Gelukkig voel ik me nu weer wat beter en ik hoop vanaf nu dat de klachten weg zijn. Ik ben echt zo opgelucht dat ze iets gevonden hebben!
Zijn er meer mensen met een gbp hier die dir ook hebben gehad?

Elske❤️

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 05:58

Hopelijk zijn nu je klachten weg Pien.

Ik ben gisteren aan sleeve geopereerd. Ging gister middag best goed. Veel gelopen op de gang, mijn kamer genood die een bypas heeeft kon dat nog niet. Vanacht wel pijn gehad. En nu doet ook links wat zeer maar is te overzien. Op naar nieuw leven en straks weer lekker kunnen paardrijden.

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:08

Dat klinkt al goed meisje! Voor jou ook veel beterschap! Op naar een nieuw leven :-)

Elske❤️

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:04

Heftig om te lezen Pien, hoop dat het nu beter gaat! Meisje, dat klinkt goed, hoop dat ik me ook zo snel goed voel tzt !