Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

kimendana

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:40

Djuulsie, niet aankomen tijdens de zwangerschap is al een hele prestatie! Succes met het weer oppakken, maar ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is om weer even de juiste mindset te vinden..

Debravanesch, kan me niet voorstellen dat iemand graag biefstuk eet haha.. Bah.. Aan de ene kant fijn dat je wel alles kan eten, aan de andere kant had het misschien makkelijker geweest als je lichaam af en toe een beetje tegengas had gegeven, dat snap ik wel..

Kun je dat niet aan laten passen Lau?

What doesn't kill you, makes you stronger!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:58

Helaas is het rooster al gemaakt en staat het vast op deze manier. Dus helaas moet ik mij dan maar aanpassen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:04

Hoi lieve dames,

Mag ik hier meelezen/praten? Zo ja, dan stel ik me daarna wel voor :) Wil niet zomaar binnenvallen in jullie topic.

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:19

Ja hoor welkom!

Debra ik ben de dag na jou geopereerd. Kan gelukkig alles eten, maar heel weinig. Voel me top fit. 10 cm in omvang kwijt. 15,8 kilo. Nergens last van. Ik had t jaren eerder moeten doen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:53

Ik hang nog steeds op ongeveer hetzelfde gewicht, al gaat er nu heel licht wat vanaf. Ik ben met de pil gestopt paar mnd terug, misschien dat dat nu eindelijk wat gaat doen hormonaal.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:14

Ik ben nu in t traject al 4 kilo kwijt gewoon door uit de kommetje te eten (portie control) erg blij mee! Helaas is mijn astma sinds 3 mei onhandelbaar en vandaag is dus toch helaas mijn prednison stootkuur gestart waardoor helaas weer mijn periode opgeschoven word... baal als een stekker, operaties beginnen 22 juni maar ik mag niet mee met die "batch" omdat je lichaam minimaal 2 weken schoon moet zijn van de prednison. Ga vrijdag nog even met de chirurg zitten maar baal onwijs...

Doei.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:24

Wat vervelend friemel, ook geen fijn weer nu voor astma.

Ik ben bezig met de diëtist. Hoef gelukkig geen 6 maanden. Ga oktober nog op vakantie en hoop niet lang daarna onder het mes te gaan.

Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz drachtig van Lord Europe voor 2020
Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:08

Hier gaat het ook goed, de sonde is eruit.
Echt een opluchting na ruim 3 maanden sondevoeding.
Het eten gaat op en neer, de ene dag goed en de andere dag wat minder.
Ik ben nu ruim 50 kilo kwijt in 8.5 maand.
Ondanks alles toch heel blij mee.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:24

Welkom Dioxide, klets maar mee hoor!

Balen Friemel, volgens mij zit ik nog bij jou het meest dicht in de buurt qua operatie tijd.. Ik zal ergens eind juli/begin augustus geopereerd worden..

Wat goed dat de sonde eruit is MyKayleigh! Ruim 50 kilo +:)+ Daar kan ik alleen nog maar van dromen.. Mits het niet ten koste gaat van je gezondheid natuurlijk..

What doesn't kill you, makes you stronger!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:03

kimendana schreef:
Welkom Dioxide, klets maar mee hoor!

Balen Friemel, volgens mij zit ik nog bij jou het meest dicht in de buurt qua operatie tijd.. Ik zal ergens eind juli/begin augustus geopereerd worden..

Wat goed dat de sonde eruit is MyKayleigh! Ruim 50 kilo +:)+ Daar kan ik alleen nog maar van dromen.. Mits het niet ten koste gaat van je gezondheid natuurlijk..

Ik mag ook juli/augustus dus dan zitten we met zn drieën redelijk bij elkaar.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-19 20:07

Hey dames!
Wat leuk om te lezen dat jullie hier zo druk zijn!
Ik ben inmiddels 2 jaar verder. De tijd vliegt.
Inmiddels ben ik 52,3 kg kwijt. Ik weeg nu 69 en kom van 122,3.
De eerste kilo’s kwamen door de operatie maar inmiddels ben ik zelf aan het knokken voor de laatste kilo’tjes.
Ik ben 1,65 lang dus ik wil nog rond de 5kg kwijt. Dit gaat alleen erg moeilijk omdat ik ook behoorlijk last heb van vel overschot op mijn buik. Ik sta bijna elke dag soms om de dag in de sportschool dus ik word wel steeds gespierder maar dat vel krijg ik er nooit niet af zonder operatie.
Ook hebben mijn boobs inmiddels vaarwel gezegd. Dus daar gaan we ook een afspraakje voor maken (ooit)
Mijn vriend en ik zijn bezig met kids dus eerst maar zwanger en dan mijn buik fixen. Of ik mijn boobs daarvoor of daarna laat doen weet ik nog niet.
Voor de operatie had ik een mega bos haar op mijn hoofd helaas heeft mijn bosje haar samen met mijn boobs vaarwel gezegd. Maar het is niet anders. Als ik vandaag de keuze zou moeten maken voor een Gastricbypass zou ik het ala minute weer doen. Want voor mij is het de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken in mijn leven. Ik voel me fijn ik ben fit. Kan inmiddels 5km hardlopen (waar ik vroeger 5 meter nog niet eens snel kon wandelen)
Ik kan wel zeggen dat het mijn leven heel positief heeft beïnvloed.
Voor vragen mogen jullie natuurlijk altijd een pb sturen!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:27

Hier gaat het ook super....het is voor mij bijna een jaar geleden (27 juni) en 55 kilo kwijt...

Ik stel voor: kim 2.0
Links mei 2018 en rechts juni 2019 *\%/*
Afbeelding

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:44

Wauw! Wat een resultaten.

Ik ben gisteren geholpen. Auwauwauw, dat nare gas! Ik probeer veel te lopen, maar ik ben nog duizelig. Drinken gaat gelukkig wel goed.

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 13:24

Ooh ik ken dat nog.. dat gas was echt heel pijnlijk!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:08

_merel_ schreef:
Wauw! Wat een resultaten.

Ik ben gisteren geholpen. Auwauwauw, dat nare gas! Ik probeer veel te lopen, maar ik ben nog duizelig. Drinken gaat gelukkig wel goed.

Rustig aan en goed naar je lijf luisteren... beterschap!

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 01:08

Nou, hier gaat 'ie dan :')

Hoi! :wave: Ik ben Jorien en inmiddels 30 lentes oud. Al sinds mijn 15e ben ik te zwaar, met tot een paar jaar terug een top gewicht van meer dan 160kg... 2 jaar geleden heb ik er zelf ongeveer 50kg afgetraind maar door omstandigheden zitten er nu helaas weer wat kilo's aan. Ik sport relatief veel (minimaal 3x per week), ik eet heel bewust maar heb soms nog steeds emotionele vreetbuien. Tel daarbij een zeer stressvolle baan in continue dienst op en het is een recept voor ellende :+

In mijn omgeving zijn relatief veel mensen die een vorm van bariatrische chirurgie ondergaan hebben.

Alles in mij heeft een GBP altijd afgekeurd onder de noemer "Je snijdt niet in een gezond lichaam en met een beetje koppigheid kom je vast een eind". Een aantal weken terug is daar verandering in gekomen omdat ik nu weet wáárom dat ik daar zo'n weerstand tegen had; ik ben doodsbang voor een operatie en de gevolgen van een "dun" lichaam. Huidoverschot, geen borsten meer, complicaties, etc.

Maar, de gevolgen van een GBP (of andere vorm van chirurgische hulp) wegen voor mij niet meer op tegen de kapotte gewrichten en blessures die voortkomen uit het te zwaar zijn. Ik wil weer volle bak kunnen rennen, ravotten, klimmen, etc! Afgelopen week heb ik daarom de huisarts toch gevraagd om een verwijzing naar de NOK in Heerlen. 19 juni heb ik de informatiebijeenkomst en daarna wordt de intake gepland.

Hopelijk mag ik met jullie meelezen en meekletsen, want ik vind het allemaal onwijs spannend ;( 80% van mijn geest is blij met de knoop doorgehakt te hebben, de andere 20% fluistert alleen maar "je bent zwak!".

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 06:43

Je bent niet zwak! Je bent juist super sterk. Dit is een hele moeilijke keuze en knap dat je hem gemaakt hebt.

En wat betreft je argument dat je niet in een gezond lichaam snijdt? Je bent niet gezond met zoveel overgewicht en het is wachten op klachten.

Heel veel succes in je traject!

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:38

Hoi jorien en wees welkom!
Ik vind je ook niet zwak, de keuze voor een hulpmiddel is een dapper besluit.
Daarom ben je juist niet zwak, maar eigenlijk sterk.
Ik merk in mijn omgeving dat mensen er veel te makkelijk over denken...alsof een GBP super easy is om te krijgen, je zelf niks meer hoeft te doen en het komt vanzelf...in tegenstelling tot dat, kan het mentaal zwaar zijn, moet je echt zelf nog wel veel doen wil je dat bereiken wat je voor ogen hebt, en is het verre van makkelijk.
De ene heeft geen complicaties, kan alles hebben en heeft nergens last van, dat is wel “makkelijk” maar een ander heeft erg veel last van complicaties, kan weinig tot niks hebben...dat is dus absoluut niet makkelijk.

Knap dat je de stap hebt gezet en heb bewondering voor je dat je jezelf zo terug geknokt hebt nadat je je toppunt bereikt had...petje af.

Succes met je gesprekken, denk dat je er uiteindelijk geen spijt van gaat krijgen.

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:27

Jorien, lees eens het boek 'Vet Belangrijk' van Mariette Boon en Liesbeth van Rossum. Het legt op een heel begrijpelijke manier uit hoe obesitas kan ontstaan. Want daar komt veel meer.bij kijken dan simpelweg (gebrek aan) wilskracht. Ik denk dat je na het lezen een stuk meer vergevingsgezind bent naar jezelf. Het kan je ook helpen bij het maken van een keuze. En bij uitvinden wat voor jou werkt, of dat nou met behulp van een operatie gaat gebeuren of niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:07

kim_1990 schreef:
Hoi jorien en wees welkom!
Ik vind je ook niet zwak, de keuze voor een hulpmiddel is een dapper besluit.
Daarom ben je juist niet zwak, maar eigenlijk sterk.
Ik merk in mijn omgeving dat mensen er veel te makkelijk over denken...alsof een GBP super easy is om te krijgen, je zelf niks meer hoeft te doen en het komt vanzelf...in tegenstelling tot dat, kan het mentaal zwaar zijn, moet je echt zelf nog wel veel doen wil je dat bereiken wat je voor ogen hebt, en is het verre van makkelijk.
De ene heeft geen complicaties, kan alles hebben en heeft nergens last van, dat is wel “makkelijk” maar een ander heeft erg veel last van complicaties, kan weinig tot niks hebben...dat is dus absoluut niet makkelijk.

Knap dat je de stap hebt gezet en heb bewondering voor je dat je jezelf zo terug geknokt hebt nadat je je toppunt bereikt had...petje af.

Succes met je gesprekken, denk dat je er uiteindelijk geen spijt van gaat krijgen.

Ik vind het wel boeiend dat zelfs onder de geopereerden er dus oordelen zijn over wat ' makkelijk ' is, ook als iemand alles kan eten en geen complicaties heeft kan het voor diegene nog een enorm zwaar traject zijn.

Las vandaag op FB ook iemand die speciaal met mensen van boven de 150 kilo een aparte groep wilde.

Ik vind dat een boeiend verschijnsel :) .

Ik denk dat je het niet zo bedoeld, maar het raakt mij en wilde er toch even op reageren :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:10

Dioxide, Jorien, jij beschrijft precies mijn traject en redenen. Ik vond het echt niet nodig maar liep bij de huisarts, reumatoloog vanwege diverse klachten en mijn huisarts opperde dit traject. Had er goede resultaten mee, zeker gezien mijn gewrichtsklachten.

De eerste keer op gesprek is het ook wat ik letterlijk zei, snijden in een gezond lichaam en daar kreeg ik het volgende antwoord op. Voor je gevoel is het snijden in een gezond lichaam maar dat lichaam is niet gezond. Ja je sport, bent actief etc maar veel te zwaar en de belasting is gigantisch. Dat gaat op termijn zorgen voor uitval, waardoor je nog zwaarder wordt en de hele operatie steeds gevaarlijker. Zou je m nu ondergaan, ben je fit en zo hersteld en is de kans op succes vele malen groter dan als je wacht totdat je dus echt "ongezond" bent.

Dat hielp mij wel en eerlijk is eerlijk, ik ben er zo doorheen gefietst en nog steeds eigenlijk. Ben in augustus 3 jaar geleden geopereerd en geen dag spijt van! Geen medicijnen, geen injecties, geen steunzolen of andere dingen, gewoon fit en lekker bezig!

Ik rij voor de lol!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:10

Ruitje, denk niet dat ze het perse zo bedoeld. Er zit gewoon veel verschil per persoon en voor iedereen is het psychisch zwaar. Maar als je daar ook nog fysieke problemen bij hebt, wordt dat extra moeilijk. Ik lees het meer op die manier.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:31

Dat zeg ik ook op het laatste, maar het is voor mij net zo moeilijk om te horen dat het ' makkelijk ' is zonder complicaties als het voor een ander is om te horen dat het ' de makkelijke ' weg is. Dat probeer ik ermee te zeggen zonder dat ik er te ver op in wil gaan :)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:38

Daarom staat “makkelijk” ook tussen haakjes...ik bedoel het inderdaad zoals djuulsie zegt. Het gehele traject kan “makkelijk” of moeilijk zijn, dat is per persoon verschillend natuurlijk. Hoewel het traject wel “makkelijker” lijkt te zijn zonder complicaties als met, maar ook dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik wilde verder niemand aanvallen oid, wilde meer laten weten dat iedereen een andere interpretatie heeft van wat makkelijk is en niet en dat iedereen zelf moet bepalen wat ze makkelijk vinden of niet. Ondanks dat vind ik het heel knap dat jorien zelf al 50 kilo is afgevallen voorheen, dat ze nu voor deze keuze staat is al moeilijk genoeg natuurlijk maar het zou zonde zijn als ze afknapt op dat 20% (van haar geest) zegt dat het de makkelijkste (en zwakste) weg is, want dat is het absoluut niet :)

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:43

Dan zijn we het met elkaar eens :) .

Jorien: op de avond van te voren zat ik nog op 50/50, volgens mij ben je er nooit 100% klaar voor want hoe doe je dat? You can do this!