Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:14

djuulsie schreef:
Citaat:

Vaak doen ze bij jonge mensen het liefste de sleeve. En dat wilde ik absoluut niet omdat mijn problematiek niet opgelost is met alleen maar minder eten. Dus vandaar dat ik al voorbereid was op een discussie :')

Dat is (in elk geval in mijn zkh) absoluut niet waar. Ze kijken juist naar de problematiek die er speelt en kiezen daar dan de beste optie voor. Anders heeft het toch totaal geen zin?

Dat is wel beter,
Hier doen ze bij jongeren liever een sleeve. Want dat is handiger hals ze nog kinderen willen. Letterlijk gezegd bij het nok :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:02

Lau schreef:
Dat is wel beter,
Hier doen ze bij jongeren liever een sleeve. Want dat is handiger hals ze nog kinderen willen. Letterlijk gezegd bij het nok :')

Dat klopt, maar als jij liever een gbp wil, gaan ze je geen sleeve opdringen.

Ik heb ook die reden ook een sleeve. Hij zei ook nog dat die makkelijk om te zetten is naar een gbp als dat nodig zou zijn. No way dat ik dat ga doen.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3
Rust zacht lieve Soc +17-06-2015

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:16

djuulsie schreef:
Lau schreef:
Dat is wel beter,

Dat klopt, maar als jij liever een gbp wil, gaan ze je geen sleeve opdringen.

Ik heb ook die reden ook een sleeve. Hij zei ook nog dat die makkelijk om te zetten is naar een gbp als dat nodig zou zijn. No way dat ik dat ga doen.

Waarom niet puur uit nieuwsgierigheid?
Ik wil absoluut GEEN kinderen dus dat scheelt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:39

djuulsie schreef:
Citaat:

Vaak doen ze bij jonge mensen het liefste de sleeve. En dat wilde ik absoluut niet omdat mijn problematiek niet opgelost is met alleen maar minder eten. Dus vandaar dat ik al voorbereid was op een discussie :')

Dat is (in elk geval in mijn zkh) absoluut niet waar. Ze kijken juist naar de problematiek die er speelt en kiezen daar dan de beste optie voor. Anders heeft het toch totaal geen zin?

Das ook mijn ervaring, ik heb ook gewoon een gbp gehad. Dat had ook mijn voorkeur

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:41

Lau schreef:
Waarom niet puur uit nieuwsgierigheid?
Ik wil absoluut GEEN kinderen dus dat scheelt.

Dat zou betekenen dat ik weer ben aangekomen ondanks mijn sleeve en dat ga ik absoluut niet laten gebeuren.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

Nimber

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:00

Hier idem geen kinderwens, en last van maagzuur en die kans is met een sleeve groter dus vandaar dat een gbp redelijk vanzelfsprekend was

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:04

Met een gbp kan je ook gewoon zwanger worden trouwens, alleen heeft de baby grotere kans op te korten.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:13

Klopt en grotere kansen op miskramen ten opzichte van een sleeve

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

Nimber schreef:
Klopt en grotere kansen op miskramen ten opzichte van een sleeve

Dat is nieuw voor mij. Heeft de gyn of internist nooit wat over gezegd.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:21

Pff.. wachten duurt lang, ik ben benieuwd wanneer ik wat ga prutsmutsen over de datum.. Werden jullie gebeld of kregen jullie een brief met de datum of iets dergelijks?

Mag ik vragen van de mensen die al geopereerd zijn hoe jullie eet/drink ritme eruit ziet en wat jullie nu zoal eten en drinken?

What doesn't kill you, makes you stronger!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:13

Ik heb zelf ook een sleeve gekregen ivm de kinderwens. Mij maakte het verder niet uit welke operatie ik kreeg, je moet het uiteindelijk toch echt zelf doen. Nu bijna 50 kg kwijt!

Mijn eet patroon is als volgt.

O: volkoren boterham pindakaas (de gezonde)
T: 200 gram proteïne kwark van melkunie, met 20 gram eiwitten
L: 2 volkorencrackers met kipfilet en/of kaas
T: fruit of kwark
A: 60 a 70 gram vlees. 2 hapjes groente en 2 happen aardappels/pasta/rijst, meer krijg ik niet weg
T: kwark of handje noten. Op zaterdagavond vaak wat chips.

Ik ben nu 6 maanden geleden geopereerd en voor mijn gevoel eet ik al veel te veel maar het afvallen gaat goed en ik voel mij ook goed! Ik drink zo'n 2 liter per dag. Ik moet wel zeggen dat ik een actieve baan heb dus ben continu bezig, ook sport ik 3 keer per week en rijd ik mijn paard 4 keer per week.

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Zeer gelukkig met mijn nieuwe aanwinst Cay <3

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:10

Christadk schreef:
O: volkoren boterham pindakaas (de gezonde)

Welke bedoel je met “de gezonde”?

Ik heb nogsteeds een vloeibaar dieet. Nog een weekje en dan gaan we opbouwen!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:05

kimendana schreef:
Pff.. wachten duurt lang, ik ben benieuwd wanneer ik wat ga prutsmutsen over de datum.. Werden jullie gebeld of kregen jullie een brief met de datum of iets dergelijks?

Mag ik vragen van de mensen die al geopereerd zijn hoe jullie eet/drink ritme eruit ziet en wat jullie nu zoal eten en drinken?

Ik kreeg te horen dat ik in juli of aug geopereerd word. En dan moet je bijv 2 juli bellen voor je datum. Nu heb ik al een gesprek gehad met de chirurg. En daar aangegeven dat school rond augustus weer begint. En of ik dan niet in juli mocht, ze gaven aan dat dit qua planning kon. Dus ik heb gister vitalys gebeld om het daar ook aan te geven. En zij gaven aan dat mijn voorlopige datum 12 juli is *\o/*

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:25

Mooi schema christa :j

Merel, de pindakaas van 100% pinda's zonder palmolie/vet vermoed ik! die eet ik nu ook, is erg gezond en gewenst :)

Hier word je gebeld met je datum, ik ben vandaag toevallig gebeld en ben de eerste, 2 juli is het zover :D

had verwacht dat ik als laatste zou zijn gezien mijn slechte gezondheid at the moment en mijn opname op de SEH maar in overleg met de chirurg is dat toch de reden om mij er als eerst uit te vissen *\o/*

Ik krijg wel een extra controle tussendoor, ik heb morgen controle en de week erop nog een keer..

Zenuwen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Doei.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:28

Goed bezig Lau!

Ik ben momenteel op vakantie dus mijn eet patroon ziet we nu wat anders uit. Ik heb wat dingen mee genomen uit Nederland. Maar zuivel is momenteel lastig.

Gisterochtend ontbeten met roerei met kaas.(4 happen)
Daarna als tussendoor 1 Liga koekje.
Lunch een paar stukjes gebakken alligator en een paar happen van de kip tortilla van mijn vriend.

1 stukje rozijn banaan brood als tussendoor en als avondeten 3 garnalen, stukje steak en een beetje salade.

Nu aan t ontbijt een fruitsalade,

In Nederland ontbijt ik met een cracker met kaas. Zijn mijn tussendoortjes vaak een banaan, appel, wortel, tomaat, komkommer dat soort dingen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:24

Focus op eiwitten Nimber en die kun je in Amerika prima vinden! Denk niet ohhh ik moet alleen maar gezonde dingen eten want juist dingen als iets vets zorgen ervoor dat je wel naar de wc kunt blijven gaan. En vergis je niet, dat zijn echt geen grappen als dat niet meer lukt. Vetten heb je heel hard nodig!

Ik rij voor de lol!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:58

Ik bedoel idd de pindakaas die Friemel omschrijft.

Meiden wat fijn dat jullie een datum weten! Voor je het weet is het zover en begint je nieuwe leven. Heel spannend allemaal, maar het is het zo waard!!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:01

Wat top dat jullie een datum weten! Spannend!

Thanks voor de antwoorden betreft het eten, ik lees van alles maar horen van mensen die de ervaring uit eerste hand hebben is toch fijner.

En drinken? Drinken jullie alleen maar water/thee/koffie?

What doesn't kill you, makes you stronger!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:21

Koffie drink ik misschien 4 keer per week 1 kop inplaats van 4 per dag. Smaakt me niet zo. Thee dronk ik al niet veel. Verder vooral water. Ik ben niet zo van de zoetigheid.
Dat was ik wel hoor maar Mn smaak is gewoon enorm veranderd. Heel apart

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:28

Ik drink voornamelijk zero siroop en ook af en toe fanta zero of taksi aangemengd met water. Drink geen koffie en thee, nooit gedaan trouwens.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:29

Wat fijn dat een paar weer bijna aan de beurt zijn voor de operatie! Spannend, maar komt goed!

Ik ben bijna 9 maanden post-op en in totaal 43 kilo kwijt.
Ik eet als volgt (heb meer eetmomenten, want heb het gewoon nodig):

O: 2 volkoren beschuiten met boter en kaas of yoghurt met walnootjes en rozijntjes
T: banaan of appel/haver-reep
T: fruit of rauwkost
L: 2 volkoren boterhammen met sandwichspread of kaas
T: rauwkost
T: een gezond koekje
D: kan van alles zijn, ik eet alles alleen minder
T: kan ook van alles zijn: toastje brie, nootjes, yoghurt met fruit, chipje in het weekend.

Edit: qua drinken meestal 2 latte machiatto per dag, verder een glas optimel, 0% siroop, en light frisdrank. Water valt niet lekker bij mij.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:08

Vandaag 2 jaar geleden geopereerd :oo wat gaat de tijd hard. Na mijn bevalling nu nog even de laatste kilo's eraf. Ondanks alle complicaties toch blij dat ik het gedaan heb.

3-7-16 en 13-4-19 <3 <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:46

handig die schema's voor inspiratie :j

Nog tips voor vloeibaar? ik ben GEEN soepliefhebber namelijk... uiteraard zuivel etc maar wat warms in de avond zou ook fijn zijn.. hoe deden jullie dat?

Doei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:55

_Friemel schreef:
handig die schema's voor inspiratie :j

Nog tips voor vloeibaar? ik ben GEEN soepliefhebber namelijk... uiteraard zuivel etc maar wat warms in de avond zou ook fijn zijn.. hoe deden jullie dat?

Hmm ja dit wil ik ook wel weten.
Iemand riep ook al gooi anders gewoon bijv je avond eten in de blender. Opzich vond ik dat ook geen slecht idee.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:59

met aardappelen/groente kan ik me daar wel in vinden idd (stampotjes idee) :j
vlees dan weer niet :')

*gaat googlen* :')

Doei.