Gastric bypass

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

daffodil

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:55

Leuk al die foto's! Ik heb twee jaar na de operatie een overzichtsfoto geplaatst en daar is het zo goed op te zien. Nog steeds heel blij mee ook!

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:14

Nou ik heb het niet gedaan hoor. Heb inmiddels al tig keer nieuwe kleding gekocht en blijf dat doen hahahahaha. Dit wordt maar zelden geaccepteerd door de belastingdienst.

Ik zou vooral niet te dure kleding kopen want je blijft voorlopig nog veranderen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:33

Ik stond een week later weer les te geven, ging prima. Wel merkte ik dat ik idd vaak tussendoor wat moe was maar ik heb echt een hele periode tussendoor tukkies gedaan. Geeft toch niks!

En zelf mesten, ja hoe zwaar is dat. Ik mest vrij makkelijk dus echt zwaar vond ik dat niet. Maar dat is wel bij iedereen anders. Dat zag ik in het ziekenhuis al. Ik liep savonds gewoon rond en er lagen er ook in bed te kermen. Dat is dus heel moeilijk van te voren te voorspellen. Heel belangrijk is het om naar je eigen lijf te luisteren. Gaat het niet, dan gaat het ook echt niet en moet je je aanpassen.

XLara, voor mij was doorslaggevend dat de chirurg zei dat ik mijn lichaam nog wel tien jaar kon uitputten maar dat een operatie dan misschien wel niet meer op zou leveren wat het me nu oplevert: Pure gezondheidswinst! Ik vond mezelf te gezond/fit om dit te doen en zij zei, dat zorgt er nu voor dat je fluitend door de operatie en de rest heen komt, als je wacht totdat je lijf op is, wordt het veel zwaarder!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:32

Kim_1990 Je zit nu wel in de periode waarin je waraschijnlijk gaat stabiliseren. Bij de een duurt dat wat langer. Ik dook er eerst ook flink onder maar daarna een paar kilo erbij en dat is het nu al 3 jaar.

Ik kreeg als advies bij mijn jaarcontrole (want toen zat ik al op het randje) dat ik anders 1 of 2 extra eetmomenten in kon lassen. Dat kun je altijd zelf doen om het afvallen iets tegen te gaan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:51

Wat vreselijk Ruitje!

Ik heb vorig jaar ook een aantal pijnaanvallen gehad, eerste keer darmontsteking dus de tweede keer dachten ze dat ook maar dat was het niet. Derde keer dacht ik mwah kan wel gewoon doorgaan en ben buiten bewustzijn geraakt tijdens het lesgeven en afgevoerd met de ambu. Darmdraaiing maar hij schoot weer terug. Daarna nog 1x gebeurd en nu is dat een jaar geleden. Geen last meer gehad gelukkig. Maar die pijn.......

Word je snel geholpen? Dat wachten lijkt me echt ellende!

cijfers zeggen niks joh en je zakt echt nog wel. Mei is pas zo kort, kan zomaar 1,5 tot 2 jaar duren voordat je stabiel bent en meestal zak je er eerst iets onder en kom je daarna weer iets bij. Dus waar je nu op zit is ook nog niet leidend.

Moet wel zeggen dat ik het afgelopen half jaar niet heb kunnen sporten en voelde dat ik wat ongemakkeijker in mijn kleding zat. Wilde niet op de weegschaal maar toen ik erop ging bleek ik maar 1,5 kilo aangekomen te zijn. Raar he dat dat nog steeds zo in je systeem zit!

Gisteren weer voor het eerst gesport dus nu weer op naar iets strakker in mijn vel!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:03

Wat een verschil he!!! Heel gaaf om te zien!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:12

Ik moest ook helemaal opnieuw leren zitten hoor, was zo gewend om mijn bovenbenen te gebruiken en die waren gewoon weg.....Mijn instructrice maar zeggen ja ontspan laat alles gewoon los en ik zei ja de groeten, dan lig ik er zo gewoon af!!!! Nul komma nul balans......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:24

Nou ik vond het heel eng en ik heb die van mij al 3 eeuwen ofzo....doet nooit een stap verkeerd maar ik dacht ik lig er echt af zo in de bocht....

T went en t mooie is dat ik nu veel makkelijker ook met een ander paard weg rijd. Ben nog steeds geen held met andere paarden maar t is wel makkelijker

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:24

Het erge is dat mijn eigen zadel gewoon echt niet lekker meer zit. Op maat gemaakt voor mijn vriend en voor mijn dikke kont maar ja die is niet dik meer dus ik zwem er een beetje in.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:32

Ik heb datzelfde als jij Nimber en los dat ook op met iets snels. Werkt heel snel en dan stopt het trillen of de duizeligheid. Moet zeggen dat ik er wel steeds handiger in geworden ben met de jaren maar het gebeurt nog steeds wel eens.

Ik hanteer 7u 10u 13u 16u 19u en 22u als leidraad maar dat gaat uiteraard wel eens mis. Meestal op stal als ik een mega vieze stal heb en denk ff doorpakken en bij kruiwagen nr 4 ofzo gaat gewoon het licht uit. Dat moet ik dan dus niet doen als ik al tegen een etensmoment aanzit. Ach je bent nooit te oud om bij te leren :D

Lizzy, het is even wennen en het zegt niks wanneer de een of de ander aan het werk gegaan is, ik stond echt letterlijk een week later weer les te geven, niets aan de hand maar heb wel maandenlang smiddags geslapen. Dat hielp me om alles te kunnen doen want vergis je niet, je lijf heeeft het echt even goed zwaar!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:49

Lekker Nimber!

I kheb in de afvalperiode 3x nieuwe laarzen gekocht hahaha. Toevallig gisteren een paar weggegeven aan mijn verzorgkind wat op grote voet leeft!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:38

Mooi Friemel, je ziet er onwijs goed uit!

Ik heb nergens vel overschot maar bij sommige bewegingen zie je wel dat mijn vel her en der flink gerekt is, streepjes zie je dan. Lekker belangrijk......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:18

Oei Kim das wel vervelend en spannend ook. Aan de andere kant zeggen ze wel dat ze het echt gescheiden houden dus dat je geen extra risico loopt. Ik hoop dat ze het snel kunnen omkeren want dit is ook niks, sterkte!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:51

Jemig Kim, das wel serieus heel weinig idd. Jammer dat ze je niet eerder serieus namen.

Ik heb destijds na een maand of 10 ook aan de bel getrokken. Ik ging serieus te hard maar op zich niet zoveel last van behalve dat ik dacht als dit maar stopt. MEt de jaarcontrole nogmaals aangekaart en ze deden er vrij laconiek over. Toen ik wegging werd er alleen gezegd als je nog meer dan 4 kilo afvalt en onder de 70 uitkomt, moet je aan de bel trekken. Dus ik zeg ja wat dan, nou dan gaan we kijken naar extra eetmomenten. Dus dat heb ik zelf gedaan en dat werkte wel. Gelukkig kwam er een paar kilo bij in het stabiliseren want ik vond mezelf echt niet mooi zo mager.

Nu zit ik echt al 3 jaar op hetzelfde en met mijn gebroken knie en niks kunnen doen, kwam er maar heel weinig bij, gelukkig!

Nimber, ik had je ook langer geschat hahaha.

Dat BMI zegt niet zoveel hoor, als ik onder de 70 gegaan was, had ik nog steeds gezond BMI maar mijn bouw is daar absoluut niet naar. Ik neem die hele BMI met een korrel zout. Zoals mijn huisarts vroeger al zei, beter een paar kilo teveel op papier maar gezond in je lijf! Dat kan een BMI niet bepalen. Dat is maar een richtlijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:53

Wat fijn Kim! Nu hopen dat je weer gewoon verder kunt, lukt het thuis nu een beetje?

Ik ben 4 jaar geleden geopereerd en supertevreden maar merk dat kleding soms nog wel een ding is. Ik blijf zo nu en dan wat in de veilige hoek terwijl dat niet nodig is en ik dat eigenlijk niet wil. Nu kijk ik geregeld Fred van Leer en echt he daar steek ik een hoop van op. Ook al zijn er sommige delen van je lichaam die misschien in jouw ogen niet perfect zijn, je hoeft echt niet altijd alles te verhullen.

Jouw foto's zijn echt super Lau, gaaf!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:48

Hahaha lief, winkelen is nog niet eens het punt want in de winkel denk ik echt oh leuk en ik koop van alles, ook zwaar buiten mijn comfortzone maar ik trek t vervoglens niet aan.....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:36

Zijn hier ook ervaringsdeskundigen die een GB en migraine hebben? En is er iets veranderd?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:44

Cranio behandelingen Nimber? Wat doen ze dan? Ik zoek oplossingen, slik nu vrachtladingen aan pillen en heb nou niet het idee dat het echt wat doet. Punt is ook een beetje dat als ik beroerd ben ik slecht kan eten maar als ik slecht kan eten, ik nog beroerder word. Dat schiet dus echt neit op

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:21

Ik ben 4 jaar post op maar ik eet echt nooit 2 boterhammen..........ik doe het niet goed op brood en ik val er geheid van in slaap. Maar ik krijg dat ook echt niet op.

Ik eet liever eiwitten. Ik ben 58 kilo afgevallen, daarna gestabiliseerd en blijven hangen op 53 kilo eraf en sinds vorig jaar en nu ben ik 2,5 kilo aangekomen vanwege niet kunnen sporten en misschien toch ook net iets teveel lekkere dingen. Ben vandaag weer begonnen vol goeie moed dus hoop er met een maandje wel weer iets af te hebben. Doe niet aan lijnen maar eet wat bewuster.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:46

Oh das wel jammer. Ik doe het goed op van die cracotte crackers. Die kunnen altijd!
Brood uit de oven gaat ook, haal ik vaak het binnenste er nog uit

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:52

Grappig he dat het zo kan verschillen., Zo kon ik binnen een paar weken na de operatie al met gemak 2 eieren op......schijnt bijzonder te zijn

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:10

He lekker tomaat, geen problemen mee.

Nou heb ik een redelijk nieuwe vriend, die is vegetarisch en ik probeer alles uit, als er maar voldoende eiwit in zit en zo kom ik er dus achter dat ik slecht reageer op andere dingen die ik voorheen niet herkende omdat ze altijd als bijgerecht ergens in zaten. Champignons bijvoorbeeld, dikke krampen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:00

ruitje schreef:
Wat fijn!

Ik kan alleen bruin brood op, van wit brood moet ik kotsen :')

En ei kan ik pas sinds een maand verdragen :D

Kan jij kotsen dan?????

Dat waren ze mij vergeten te vertellen, dat dat niet meer kan en laat ik dat mezelf nou net een soort aangeleerd hebben om van migraine af te komen.....dat was een beetje jammer

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:50

Ik slik de WLS multi van Lucovitaal, speciaal voor maagverkleiningen.
Daarnaast losse B12 ook van Lucovitaal, soms wat magnesium.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:39

Poehee ik heb twee weken amper gegeten en gedronken hoor, kreeg alleen thee weg. En na een week soep maar niet meer dan dat. Zeker geen gepureerde aardappel......die heb ik meer dan een jaar niet gegeten.