Gastric bypass

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:31

fokfanaat schreef:
Nou idd!

Hier eigenlijk tegenovergesteld, ik kan eigenlijk echt alles eten, ook zacht brood, harde worst, eieren, al het fruit. Er is me nog niets slecht gevallen en ben pas 3 weken geleden geopereerd, vind dat ook weer eng, bang dat ik niet genoeg af ga vallen.

Das toch ook wel heel bijzonder....Wat zit het menselijk lichaam toch raar in elkaar soms!

daffodil

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:40

Geen moment jeuk gehad gelukkig!

Wenneke, je werkt ook al? Maar je bent toch nog geen week geleden geopereerd? Je vraagt echt veel te veel van je lijf, geen wonder dat er protest komt. En qua etenswaren, je wordt echt hondsberoerd hoor van dingen die te zwaar zijn. Ik zou me daar echt wat grondiger in verdiepen want dit is niet zo raar dat dat fout gaat.

Ook klinkt het mij als een wat gebrekkige voorbereiding, zowel qua voorlichting als qua planning. Kijk tegen mij zeiden ze twee weken absoluut heel kalm aan, liefst niet werken maar ik voelde me echt heel goed en kon wel weer lesgeven na een week. Maar er zijn er veel meer die 4 tot 6 weken nodig hebben om te herstellen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:20

Ah sorry, verkeerd gelezen, je man moest langer werken.....ik las daar straal overheen en dacht echt huh werken, zo snel al! Sorry!

Gaat het inmiddels iets beter? Ik zweer trouwens bij watermeloen, kan altijd en overal. Licht verteerbaar, niet te hoog in suiker en flink veel vocht!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:57

Prachtige foto's inderdaad, jullie zien er top uit!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:24

Mooie mijlpalen hier!

Mijn datum was afgelopen week 4 jaar geleden en ben er nog iedere dag blij mee! Net een weekje op vakantie geweest met de nieuwe liefde en soms voel je je een zeikerd omdat je goed op je eten moet letten maar dat ging hardstikke goed. Ook weer wat nieuwe inzichten opgedaan. Na 4 jaar bijna alleen maar vlees, vis en zuivel gegeten te hebben.

Nog steeds is brood bij mij een ding zo nu en dan en "gewoon" warm eten doe ik nooit. Ik eet geen aardappels en rijst en maar zelden wat pasta. Gooi wel wat meer groenten in mijn eetpatroon, dat gaat heel prima.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:18

Ik heb in het voortraject 2 x een dietiste gezien en na de operatie maar 1x en die gaf ineens heel tegenstrijdige adviezen dus die heb ik maar naast me neer gelegd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:40

Nou ik kon bijvoorbeeld wel aantonen dat ik al meerdere keren bij een dietiste gelopen had. Ik heb een enorm uitgebreid boekwerk in moeten vullen met alles wat ik er ooit zelf aan gedaan heb om af te vallen en aan de hand daarvan is verder besloten hoe of wat. Voor mij was het traject redelijk eenvoudig en wat heel prettig was, ze probeerden ook echt meerdere afspraken op 1 dag te plannen zodat ik niet elke keer heen en weer hoefde.

Dat was voor mij ook wel echt een eye opener want ik had alleen maar de verhalen van het NOK gehoord en dat zag ik dus niet zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:52

Heeft bij mij wel 3 jaar geduurd....maar ik kan tegenwoordig wel een half glas drinken. Valt niet altijd goed hoor. Maar dat is met water ook zo. Soms blijft het iets hangen.

Ik drink liters thee, daarnaast groene ijsthee en heel soms dus een paar slokken cola zero of met uit eten gaan, bitter lemon.