Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:20

Het is erg rustig hier. Iedereen druk met Sint? <:)

Afgelopen vrijdag voor de eerste controle na 3 maanden in het ziekenhuis geweest.
Alles was goed voor de zekerheid direct wel een buikfoto laten maken vanwege mijn buikpijnen laatst. Vandaag de uitslag is wel een beetje spannend toch.

Op dit moment zit op ik 97kg (kom van 125). De chirurg geeft aan dat rond de 77 mijn ideale gewicht is. Nog 20 te gaan dus! Misschien dat ik vanavond wel een keertje extr aqua aerobics ga doen.
Donderdag ook met Mn nieuwe baan beginnen, dus spannende week!

Fijn dag allemaal

Romeo2007

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:08

Wat leuk joh! Had ik niet verwacht dat jullie er aan zouden denken!

Gisteren afacheidfeestje gehad op oude werk en leuke cadeaus gekregen. Daarbij ook afscheid genomen van de 97 en nu in de 96, joepieee!

Zometeen op de fiets, 800m naar kantoor haha! Heerlijk. Geen file meer naar Utrecht van een uur. Beetje onrustige nacht gehad maar dat is normaal. Nu gezonde zin.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:12

Dag allemaal,

Wat is het stil hier. Iedereen zich aan het voorbereiden op de kerstdagen?

Al bijna twee weken zit ik weer bij mijn nieuwe baan. Heb het naar mijn zin en werk van 8 tot half 5. Ben dan 5 over half 5 thuis hihi. Kan daardoor lekker om 5 uur op stal zijn.

Vandaag weer begonnen met krachttraining in een nieuwe sportschool. Wat heb ik genoten. Was altijd een passie van me en trainde altijd 12 uur per week. Wil eigenlijk morgen weer!

Qua afvallen zit ik nu 4 maanden na de operatie op 26kg eraf. Nog 15 tot 20 te gaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:14

Ik moest ook 2 weken op vloeibaar ivm kans op lekkage van de hechtingen. Maar verschilt per ziekenhuis....

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:05

Vorige maand hele erge last van buik kolieken gehad. Röntgenfoto's en bloed laten checken. Niks op te zien. Het is toen weer weggetrokken.

Sinds donderdag al weer mindere eetlust en buikpijnen en misselijk. Sinds vannacht weer kolieken. Helaas helpen 8 paracetamols niet. Zometeen afspraak bij de huisartsenpost. Eigenlijk wil ik gewoon tramadol. Als ik een aanval heb kan ik echt niet stilzitten of liggen. Doet allemaal teveel pijn.

Nooit saai hier. Na 3 weken in de 96 te hebben gezeten ineens op 95.4 joepie

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:55

djuulsie schreef:
Ze zullen er vast naar gekeken hebben, maar galstenen?

Die is er al 5 jaar uit :)
Ben net geweest. Geen blaasontsteking in ieder geval. Ze zien geen erge spoed, denken aan irritatie in de darm. Heb een stripje tramadol meegekregen.
Hoop dat het snel wegtrekt. Kerstdiner was 3 hapjes soep haha

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:07

Winferno: wat fijn dat je al bijna op je gewicht zit! En die kou... tja! Denk dat we het er maar mee moeten doen.

Ik heb 2 weken in de 96 gezeten en nu overgesprongen op de 95. Gaat zo langzaam. Heb wel 1 jaar lang op de 95 kg gezeten dus misschien herkend mijn lichaam het? Zou ik te weinig eten? Wat denken jullie?

O om 7.30 uur: 1 Eiwitshake, als ik meer eet komt het er direct weer uit (dumping)

T om 10.00 uur: 150 gram Skyr

L om 12.30 uur: 2 volkoren crackers met huttenkase en plakje vleeswaren en rauwkost erop. Soms krijg ik het niet helemaal op.

T om 14.00 uur: 150 gram Skyr

T om 16.30: Eiwitshake

A: 19.00 uur: 50/75 gram vlees (kip tartaar) en 2 hapjes koolhydratenbron en groenten (volkoren pasta, aardappeltje etc)

T: 150 gram magere yoghurt met paar bevroren blauwe bessen.

Kan qua drank neem ik alleen thee met zoetje en Raak zero limonade. Ik haal zeker de 1 liter wel.

Qua beweging: 3x per week Mn paard rijden en uitmesten. 3/4 keer per week krachttraining en 1x zwemmen.

Wat denken jullie? Daarnaast neem ik 3x per week wat lekkers. Stukje chocola, klein bakje chips of iets anders.

Edit: kom op standaard dagschema op 780 kcal uit, waarvan 108 gram eiwit. De eiwitten zitten dus goed. Moet van ziekenhuis boven de 100'gram per dag zitten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:51

Ja, dat moet voor het behoud van je spiermassa en tegen het uitvallen van je haar. En je valt meer af als je meer spiermassa behoudt.

Ik denk niet dat eiwitdieeten slecht zijn, maar wel als je allemaal kunstmatig voedsel eet. Dus maaltijdvervangers. Of je ziet dat de koolhydraten worden uitgesloten en die heeft je lichaam ook nodig

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:55

Beste wensen voor iedereen!
Gisteren 1 oliebol kunnen eten, moet niet gekker worden hahah! Daarna wel weer helemaal klaar ermee hihi

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:57

Neroo schreef:
cissy schreef:
Ik baal en ben frustie. Afgelopen vrijdag weer controle gehad. Te weinig afgevallen en jaloers op de rest vd groep... sta al zo'n beetje stil sinds juli. In 4 mnd slechts 2 kg kwijt. Morgen afspraak met dietiste. Qua calorien zou ik gewoon moeten afvallen... meer eten past niet.

Ik ben zelf ook op dit plateau beland. De eerste 25 kilo gingen vanzelf eigenlijk. Hoefde ik niks voor te doen. Toen bleef ik stilstaan op 95 kilo. Voor die laatste 20 heb ik echt plankgas moeten sporten. En dan krijg je het welbekende tekstje, de BP is een hulpmiddel niet een wondermiddel. Ik ben toen 5 x per week krachttraining gaan doen en toen waren die laatste 20 er ook af. Inmiddels schommel ik de laatste 3 jaar tussen de 75 en 80 kilo.

Dus hup die sportschool in *\o/* Krachttraining is echt heel leuk en uitdagend!

Hoe deed jij die 5x per week sportschool combineren met je werk, huishouden, paard etc?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:12

Ik zal maar niet zeggen dat mijn hele traject 1,5 week heeft geduurd... oeps!
Ligt er ook aan of je daar geschikt voor bent hoor.

Ik gebruik WLS multi kauw en apart een ijzer tablet. Bloedwaarden waren perfect na 4 maanden.

Wel steeds last van buikkolieken. Laat woensdag een echo maken. Ik slik buscopan en dat helpt. Als het te erg wordt ook tramadol. Ben benieuwd naar de uitslag

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:59

djuulsie schreef:
Ik weet niet of ik daar nou zo blij mee zou zijn. Ik vond en vind het nog steeds psychisch een heftig traject en ze hebben niet voor niks zo'n voortraject.

Ista en Nobel, neem je tijd... Sneller is niet altijd beter ;)

Denk dat de een daar meer last/ of wat aan heeft dan de ander.
Bij mij gaat het prima. Maar iemand die ik ken die het traject bij Slotervaart van 8 maanden heeft gedaan, die doet het minder met eten dan dat ik doe. Erbij snoepen etc, slechtere gewoonten.
Denk echt dat het per persoon afhankelijk is van wat er past en waar jij je goed bij voelt.
Daarom is het fijn dat al die trajecten maatwerk zijn en op de persoon worden afgestemd :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:57

Weer nieuwe data! Wat spannend voor jullie!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:48

kim_1990 schreef:
Hoeveel tijd zat er tussen het begin van het traject tot aan de operatiedatum? Is dit bij jullie allemaal een beetje hetzelfde? Dus gemiddeld een half jaar of een jaar ofzo?
Zoals ik zei, ben ik inmiddels 4 maanden bij de dietist bezig en heb ik morgen een gesprek bij mijn eigen huisarts voor een officiele doorverwijzing.

Ik ben denk ik geen goed voorbeeld, bij mij was dit maar 2 weken. Dus vanaf de eerste afspraak totdat ik werd geopereers

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:46

Veel succes Miralooks!

De eerste dagen na de operatie denk ik OMG wat heb ik gedaan?!
Maar geloof me ALLES komt goed en zelfs beter dan dat. Dan is tijd enkel het gene wat je nodig hebt om te behalen wat je graag wil

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:36

Miralooks hoe gaat het?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:45

Miralooks, alles Ok?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:25

Dilayla: welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :) wat een geweldige mijlpaal voor je. Je mag trots zijn! En weer op je eigen paars kunnen rijden, wauw!
Wat betreft losse vellen kan ik nog niet echt meepraten. Er is nu 32 kg af en wil er graag nog 18 kg af.
Heb nu nog ergens last van maar zo strak als bij mensen zonder ernstig overgewicht wordt het natuurlijk nooit.
Bij mij helpt sporten ook om het lege vel aan te spannen met spieren. Een beetje vulling zeg maar.

Faline: wat zijn de richtlijnen voor jouw pre dieet? Spannend hoor ook al zo snel jouw datum!

Ik ben nu op Londen Gatwick. Paar dagen in Londen geweest met mijn man. De stad is toch niet echt mijn ding. Toch elke dag ruim 13km gelopen en icm een operatie 4 maanden geleden en weinig eten is dat toch vermoeiend. Morgen weer naar de dry needling toe! Heb te korte Bilspieren.... oeps!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:14

Miralooks, ik had al zon gevoel... gelukkig gaat het nu goed met je pfff!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:59

Wauw dat zou echt zuur zijn!
Heb je vooraf niet bij de diëtist of ziekenhuis geïnformeerd of deze was aangesloten?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:33

In de eerste periode hield ik met de stopwatch de tijd tussen de hapjes bij. Elke 4 minuten 1 hap of slok

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:06

missymb schreef:
dag allemaal, mag ik ook meepraten? ik heb sinds 17-01-2017 een sleeve en ben hiermee (maar) 35 kilo afgevallen binnen 3 maanden, daarna gaan stabiliseren en 5 aangekomen. Ik zit 10 kilo van mijn streefgewicht af. Ondanks dat ik echt wel blij ben met wat voor resultaat ik heb behaald ben ik ook wel beetje teleurgesteld dat ik niet meer ben afgevallen. Voor mijn lengte is het gewicht wat ik nu heb eigenlijk nog veel te zwaar. Ik heb ook een beetje spijt dat ik geen gbp heb genomen, wellicht was ik dan wel meer afgevallen... zijn er meer die dit hebben of zo voelen? ik vind het soms toch wel moeilijk te accepteren dat dit het is.

Hi,

Wat vervelend zeg! Wat zegt het ziekenhuis hierover?
Ik ben nu 6 maanden post-op en 33 kg kwijt en nog 15 te gaan. Heb wel een GBP gehad.
Hoe is je eetpatroon?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 07:47

Wat bij mij het plateau doorbreken hielp is drastisch je eiwitten omhoog. Echt 3x per dag een bak kwark, eiwitshake, elke avond stukje vlees.
Ik stond een paar weken stil en ben dan ineens in 2 dagen 1,5 kg kwijt. Dan sta ik weer even stil en is er ineens weer een hoop af

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:31

Lauratje_88 schreef:
Ik sta ook al een tijd zowat stil.
Romeo wat eet jij zo op een dag? en wat voor beweging heb je?

Ik kan zomaar 3 tot 4 weken stilstaan hoor
Op dit moment eet ik:

Ontbijt:
Eiwitshake kant en klaar flesje (16 gram eiwit)
1 beschuitje met boter en kaas of hagelslag

Tussendoor:
Bakje kwark

Lunch:
1 boterham met kaas, rosbief of huttekase met beleg

Tussendoor:
Bakje kwark en als ik nog plek heb een stuk fruit

Avondeten:
100 gram vlees, hapje groenten, hapje pasta/aardappel

Tussendoor:
Bakje kwark

Verder qua beweging ben ik niet een goed voorbeeld, ik was voor de operatie al heel actief.
Wat ik nu doe:
Elke ochtend van 7.00 -8.00 uur krachttraining in de sportschool (5x per week), 2-3 keer per week mijn paard rijden en mesten en 1-2 keer aquajog.

Ik heb veel lichaamsbeweging nog voor een voldaan gevoel en goed te kunnen slapen. Ik merk wel dat het me veel energie kost en ik regelmatig een trek gevoel heb omdat mijn lichaam meer brandstof nodig heeft.
Daarnaast werk ik 36 uur en is mijn werk op een kwartiertje loopafstand, wat ik dus ook elke dag doe.

Ik ben nu 5 maanden na de operatie en zit op 34 kg eraf (sinds vsndaaag). Nog 13 kg te gaan

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:15

Hi Faline,

Fijn dat het achter de rug is.
Heb je ook 2 weken vloeibaar eten?
Ik mocht geen ijs hoor, teveel suiker. Zou ik absoluut niet aan beginnen, kom je nooit van die suikers af.
Proberen yoghurt, 2 theelepeltjes te nemen. En bv. een Opkikkertje afwisselen met thee.
Probeer te variëren met Optimel producten. Maar geloof me, je bent snel de melkproducten zat. En daar kun je geven even niks aan doen.

Ga er vanuit dat je een deze dagen of diarree of verstopping krijgt. Is normaal. Je kan ook ineens ongesteld worden, is ook normaal.
Wat ik deed: een bakje Optimel (100ml) en dan met de stopwatch erbij voor de tv. Elke 2 minuten nam ik een theelepeltje. Hierdoor at ik niet te snel en kreeg ik genoeg binnen.
Daarna weer de wekker aan voor 60 minuten erna zodat ik weer mocht drinken.

Koud water kreeg, en nog steeds krijg, ik moeilijk weg. Voelt als een zware steen in mijn maag en zakt pijnlijk door mn slokdarm heen.

Je kan ook eens vragen of iemand bv. een soepje voor je maakt. Daar sterk je weer een beetje van aan. Bv. een courgettesoep.

Lees in het topic anders eens terug naar begin augustus. toen ben ik geopereerd en heb ook wel het een en ander gepost.