Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Romeo2007

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:13

Zo grappig, ik lag de eerste nacht in het ziekenhuis alweer op mijn buik te slapen.

Vanuit ziekenhuis heb ik het advies gekregen om geen producten te eten die meer dan 6,0 gram suiker uit de koolhydraten bevallen. Hier zit den teveel suiker in en kan je op gaan dumpen. De perenijsjes hebben 21 gram suiker. Suikers uit een perenijsje lijken mij toch anders dan suikers uit fruit. Maargoed zo geeft elk ziekenhuis weer andere adviezen dus iedereen moet doen waar ie zichzelf lekker bij voelt.

Ik zou wel echt het vloeibaar goed aanhouden even om teveel druk of etenresten op de naden te voorkomen. Anders kun je naadlekkage geven.
Ik ben uiteindelijk na 6 weken weer gaan opbouwen op mijn werk en in de 12e week werkte ik weer 100 procent.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:50

Ik heb WLS vitamine...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:00

Ik heb ook de kauwvitamine van WLS. Zijn een beetje zuur maar goed te doen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:30

Ik ben in Bergen op Zoom geopereerd en moest niks vooraf afvallen. Alleen een koolhydraatarm dieet volgen zodat mijn lever ging slinken. Het verschilt ook erg per ziekenhuis.

Ik had op een maandag een groepsbijeenkomst met de eerste uitleg, de woensdag erna een ochtend screening (psycholoog, dieetiste, fysio en chirurg) Einde van de ochtend direct de uitslag en goedgekeurd. Gelijk een operatiedatum meegekregen, namelijk de week erna al. Ik ben direct hierna doorgelopen naar de opname afdeling en alles is afgehandeld. Ben dus maar vooraf 2x in het ziekenhuis geweest.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:45

Faline schreef:
Hier gaat het redelijk. Ik krijg in de ochtend niet echt veel weg, pas in de middag kan ik een beetje fatsoenlijk iets eten. Vandaag beetje prut dag want mijn darmen waren aan het protesteren, had erge krampen!
En mijn energie is nog best ver te zoeken. Ik had gister even paard gepoetst en was echt kapot moe daarna.
Maar dat zal vast allemaal wel weer de goede kant op gaan.

Rustig aan doen hoor!
Ik heb nu zelfs na 6 maanden nog periodes met veel buikpijn. Ik ben pas na 6 weken na de operatie weer gaan paardrijden en uitmesten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:42

Nobel01 schreef:
Ik ben bang dat het bij mij nog langer gaat duren. Eergisteren opgenomen in het ziekenhuis met zeer veel rectaal bloedverlies.
Er is gisteren een echo gemaakt, daarop konden ze zien dat ik een grote ontsteking heb aan de dikke darm. Ik moet voorlopig nog even blijven, een maandag of dinsdag krijg ik nog een endoscopie.
Ook mag ik mijn medicatie die ik gebruikte( diclofenac en tramadol) niet meer innemen.

Ik zou dinsdag gebeld worden wanneer ik zou mogen gaan starten met het voortraject. Maar afwachten hoe het nou gaat lopen.

Zo veel sterkte zeg! Je hebt zeker veel pijn?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:28

Ja ik vind het wel moeilijk hoor. Ik had al niet veel energie voor de operatie en nu is het helemaal niks meer.
Ik moet echt heel regelmatig even liggen en zit ook best veel. Heb ook sneller last van duizelingen als ik ga staan, hebben meer van jullie die ervaring?

De operatie is nu 3 weken geleden. Vind het moeilijk bepalen wat ik wel en niet kan en wat 'normaal' zou moeten zijn. Hopelijk kan ik inderdaad met een paar weken ook weer paardrijden maar hoe ik me nu voel lijkt dat nog ver weg :=

Jij veel sterkte Nobel! Niet leuk al die complicaties! Maar voor de operatie wil je toch wel zo fit mogelijk zijn, want het is echt wel een hele aanslag op je lichaam. Zoals ik er nu in sta had ik het toch echt wel wat onderschat! Niet niets wat je 'wel even doet'[/quote]

De quote gaat mis zie ik! Sorry haha

Nu na 6 maanden ben ik nog steeds duizelig en zie ik zwart bij het opstaan van bv de bank. Heeft met je evenwichtsorgaan te maken.
Tja 3 weken na de operatie... toen ging ik net weer even voor een kleine boodschap naar de winkel. Ben pas na 5 weken weer kantoorwerk gaan doen met een start van 2 uur per dag en elke week er 1 uur bij totdat ik weer op 8 uur per dag zat. Toen werkte ik net weer een volledige week normaal en toen vond ik een nieuwe baan haha!

Heb echt binnen een half jaar een nieuw leven gekregen... een nieuw lichaam, nieuwe baan op een paar honderd meter van mijn huis. Zo bizar hoe je leven ineens kan veranderen.
Ik zal niet zeggen van joh had ik dit nu maar eerder gedaan. Ik ben pas 27 jaar en heb ook veel geleerd van mijn weg hiernaar toe. Daarnaast heb ik nog veel buikpijn en komt het niet vanzelf

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:30

Vervelend voor je!
Ik heb echt pas na 6 tot 7 weken weer gereden. Je moet de boel goed rust gunnen hoor.

Hier inmiddels weer 3kg kwijt en teller staat op 35kg. Nog iets meer dan 11 te gaan :)
Ben minder gaan sporten en val ineens weer af. Het was schijnbaar teveel

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:07

Spannend, weer een nieuw groepje met mensen doen bijna gaan!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:38

cissy schreef:
Ik heb het idee dat er tegenwoordig een soort hype is voor deze operaties. Enorm veel mensen worden bijv lid op FB groepen en veel worden er geopereerd. Of lijkt dat nou maar zo omdat ik er zelf 'middenin' zit en er mee te maken heb? Hoor het steeds meer om me heen nl en er wordt wat makkelijk mee omgegaan.
Niet dat ik het niemand gun hoor maar het lijkt of mensen er te licht over denken terwijl het best een zware operatie/beslissing is. Hebben jullie dat gevoel ook?

Dit ernaar ik ook. Zeker nu met Patty Brard. Er ontstaat een heel verkeerd beeld. Laatst was iemand bij mij bij de kapper die slank was, ze tobt met de laatste 5kg. Ze dacht eraan om het ookcte laten doen want dan kan ze niet meer jojoën

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:45

DShots schreef:
Mag ik mij misschien ook melden?
14 maart 2017 de sleeve gehad en nu sinds 20 november 2017 de gastric bypass.

Welkom!

Heftig! Hoezo is dat gedaan? Hoeveel ben je nu afgevallen? En hoe gaat het verder?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:58

Heel veel succes! En probeer elk uur even over de gang te wandelen na de operatie. Dan is het gas er zo uit.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:46

Kim_89 schreef:
Dankjulliewel!

Dat lopen is inderdaad wel de insteek. Had begrepen dat lopen en rechtop zitten helpt tegen het gas. Hopelijk lukt het lopen ook. Van iemand die net geopereerd is, begreep ik dat lopen niet goed lukte omdat ze steeds duizelig en misselijk werd. Ik ben zo benieuwd hoe alles zal gaan.. Het is zo uiteenlopend per persoon! :\

Verschilt inderdaad echt per persoon. Ik vond de paracetamol zetpillen ook zo naar! Schrik niet als je ineens ongesteld wordt, heel veel dames hebben dit snel na de ingreep.
Ik heb vanaf de eerste nacht op mijn buik kunnen slapen in het ziekenhuis. Vraag zeker of ze je een pijnstiller kunnen geven voor de nacht die ook wat aan het inslapen doet.

En niet schrikken als je van 1 theelepetje yoghurt al vol zit. Ik moest er zelfs door huilen en dacht dat ik nooit meer normaal kon eten en dacht helppp wat heb ik mezelf aangedaan. Maar echt het komt goed!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:24

Kim_89 schreef:
Ik heb het achter de rug! Ik was om 08.00 aan de beurt en lig sinds een uur of 11.00 op de afdeling :) Alles is goed gegaan met de operatie. Ik nip nu lekker van een glaasje water en geniet van de Amsterdamse skyline :')

Fijn!! Hoe gaat het inmiddels? Lukt het lopen een beetje?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:21

Zeker jezelf niet overbelasten hoor. Tijd genoeg!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:28

Kim_89 schreef:
Ik heb een gastric bypass inderdaad :) ik pas wel op met de grootte van slokjes/hapjes maar probeerde vandaag steeds iets bij de hand te hebben. Slokje en weer even niks etc.
In de papieren van het ziekenhuis stond dat je in elk geval 1,5 liter vocht (inslag yoghurt, soep etc) moest binnenkrijgen om niet uit te drogen dus daar doe ik mijn best voor.

Hoe waren jouw eerste dagen dan? :) En hoe gaat het nu?

Serieus, wil je het weten?
De dag van de operatie mocht ik niks. Helemaal niks. De tweede dag mocht ik water en 2x per dag een eetlepel yoghurt.
Vanaf de 3e dag tot ongeveer 2 weken na de operatie nam ik denk ik over de hele dag verdeeld 150 ml yoghurt en 1 glas boullion. Meer kreeg ik ook echt niet op. Maargoed het verschilt ook per persoon hè.

Fijn dat je in iedergeval alles kan verdragen. Ik ben nu op vakantie in Spanje en mijn man nam een frozen yoghurt. Heb een paar hapjes gehad maar daarna ineens intens moe en misselijk. Ik weet dat het pas 7 maanden na de operatie is maar soms ben je het zat.

Nu ik toch aan het klagen ben. Ik vind, sorry meiden, het zo vervelend dat je meer moet poepen. Ik weet dat het logisch is als je darmen korter zijn maar joh!

Ik eet in de ochtend een kleine banaan, 2 boterhammen tussen de middag, wat kwark tussendoor, in de avond stukje vlees hapje groenten etc. En dan 2x per dag soms poepen vind ik echt heel vervelend. Zeker als je onderweg bent. Ik wist bv dat we gingen vliegen dus heb 2 dagen ervoor echt rustig aan gedaan met eten. Herkennen jullie dat?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:37

Kim_89 schreef:
Jeetje, wat een verschil. Ik kreeg al water op de uitslaapkamer en op de medium care zaal kreeg ik al een glas water en een glas limo.
Het verloop is per persoon echt heel anders geloof ik inderdaad. Blijf dat bijzonder vinden.

Je dumpte dus op de frozen yoghurt? :(:) sowieso lijkt het me lastig om 'in het wild' een ijsje te vinden die je verdraagt. Alles stikt van de suiker..
Heb je wel een fijne vakantie verder?

Vakantie verder is fijn. Is net de eerste dag. Zit samen met mijn man in een huis dus lekker rustig en geen massaal gedoe. Alleen het eten vind ik gewoon lastig. We hebben het er net nog over. Ik heb best last van een soort spastische darm en het is steeds maar afwachten hoe erg ik reageer op bepaalde voeding en als je dan samen leuk even op pad wilt geeft dat best druk.
Gelukkig heb ik Buscopan, maar soms word je er wel verdrietig van

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:05

Kim_89: ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ervaar het niet zo of heb er geen moeite mee.

Ik probeer het topic levend te houden maar ik heb zelf ook periodes dat ik hier meer steun zoek dan andere keren. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik vind het ook fijn om iedereen vrij erin te laten waar men zich prettig bij voelt. Maar ik begrijp je punt hoor.

Fijn dat je al 3kg kwijt bent. Hoe gaat het met het vloeibare eten? Het zal misschien je neus wel uitkomen maar is voor een goed doel

Sans6:ik begrijp dat het morgen jouw dag is. Veel sterkte en ga van het positieve uit. Laat het maar gewoon over je heen komen.

Nobel01: fijn dat je een datum hebt. Dan kun je ergens naar toe gaan leven. Moet je ook nog aan het pre dieet?

Faline: dat van die iets strakker zittende broek herken ik. Deed vandaag een jurk aan met een tailleband op mijn maag en kreeg spontaan buikpijn. Je bent dus niet de enige.

Wat heerlijk dat je weer gereden hebt. Dan ben je je ineens op een hele andere manier bewust van je lichaam hè? Ik dacht weer bij de eerste keer draven van HUH mijn paard gooit zo hoog op?! Maar dat was natuurlijk de -15kg haha!

Ik ben nog op vakantie in Spanje, we gaan zaterdag naar huis en dan zijn we 10 dagen weggeweest. Inmiddels van de 125kg op de 89kg beland dus veel leuke kleding hier kunnen kopen
Natuurlijk even de sokken wegdenken op de foto haha! Gelukkig gaat mijn buik weer goed. Helaas wel ongesteld geworden maar ik slik de pil niet meer dus we moeten het er maar mee doen. Wel even ander eetpatroon dan thuis, maar we moeten het er nog even mee doen.

Afbeelding

Even een foto van hoe ik er voor de operatie uitzag.

Afbeelding

Overigens, mocht iemand het fijn vinden sta ik er ook voor open om elkaar een keer te ontmoeten zodat iemand zich zo voor kan bereiden op de operatie. Dan kan ik wat vragen beantwoorden of aangeven hoe het gegaan is etc.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:33

sans6 schreef:
Wat ben je een mooie vrouw Romeo2007! Geniet nog van je vakantie!

Hier een beetje beroerde nacht gehad in het zh, slecht geslapen. Weinig vooral.
Qua pijn is het draaglijk, alleen de bovenste wond voel ik erg.
En ik durf slecht te gaan zitten (zittwn zelf wel maar van liggen naar zitten toe) omdat ik bang ben mijn zo goed verstopte buikspieren te gebruiken.

Maar ook dat komt vast goed.

Kun je niet bv als je in bed ligt langzaam je bed automatisch wat omhoog zetten steeds iets meer totdat je wat rechterop zit en dan een beetje met je bibs omhoog wiebelen?
Of dat je dan je voeteneind iets omhoog zet zodat je wat minder druk op je buik hebt

Ik had ook eerste dagen gevoel dat Mn hele buik en spieren daar strak stonden en liep ook beetje gebogen. Ook bang voor druk op de wondjes.

Sterkte!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:59

kim_1990 schreef:
Ooeeh romeo, wat ben ik blij je foto's te zien! Je ziet er echt fantastisch uit zeg!! Ik zit momenteel ook op +-125 kilo dus het is fijn te zien (uiteraard is iedereen verschillend) wat het eventuele resultaat is. *\%/*

En sans6: is het niet een idee om op je zij te gaan liggen en je van daaruit omhoog te duwen? Ik weet niet of dat trouwens kan met de wondjes? Maar ivm mijn ernstige rugklachten kan ik niet vanuit het liggen (plat op de rug) naar zittend gaan...dat kan ik alleen als ik op mijn zij lig en dan mezelf omhoog duw...gebruik dan geen buikspieren of iets dergelijks.

Ik kan niet wachten tot juli...hopelijk heb ik na de operatie ook echt minder rugklachten...zit inmiddels al 13 weken thuis daardoor...
Mijn ouders hebben een 2e hands bokspringbed gekocht voor mij die bij hun komt te staan...ivm mijn rug kan ik op weinig bedden pijnvrij slapen en ter ondersteuning voor en na de operatie logeer ik 3/4 weken bij mijn ouders tegen die tijd. Mijn moeder heeft een mini gastric bypass en helpt/steunt mij straks met het pre operatief dieet en na de operatie ook met de eerste 1a2 weken qua eten...zij heeft hier al "ervaring" in en vind het erg fijn dat ze me ermee wil helpen/steunen :)

Dank je wel! Ik wil er graag nog 15kg af hebben. Zit voornamelijk nog op buik en benen, maargoed! Fijn dat je in iedergeval voor jezelf een idee hebt. Ik heb daar ook steun aan gehad. Overigens ben ik wel 1,78 cm lang. En jij? Heb jij een foto van jezelf nu als je die wilt delen?

Wat fijn dat je bij je moeder terecht kunt. Ik heb wel mijn galblaas operatie als zwaarder ervaren dan de GBP, was ik zelf verbaasd over

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:41

Dank! Wij hebben qua bouw en vetverdeling wel iets van elkaar weg denk ik.

Leuke tinker! Kan je ook mooi buitenrijden bij jou?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:44

Hoe gaat het hier met iedereen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:19

MyKayleigh schreef:
Dankje, ik ga naar het Bravis ziekenhuis in Bergen op Zoom.

Hier ben ik ook geholpen afgelopen zomer. Ben door dokter Feskens geopereerd. Als je vragen hebt hoor ik het wel

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:17

Wat fijn!!

Zo zie je maar dat elk patroon anders gaat. Ik ben pas na 3 weken begonnen met een klein stukje dun gesneden vleeswaren broodbeleg. Heb la denk ik na 1 maand of 5 weken warm vlees gegeten. Kreeg het eerder ook echt niet weg

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:36

Nou ja toch kun je ook in de schijf van 5 verkeerde keuzes maken hoor. De voorkeur gaat bij mijn diëtiste altijd uit naar mager vlees en inderdaad geen worsten e.d.