paardrijden en overgewicht.

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:15

Whiehoee melis!

En borderjay, wat tof!

Wilskracht wordt op de proef gesteld. Collega is jarig en zet op een bureau 1.5 meter bij mij vandaan allemaal lekkere koeken neer.
Afbeelding
En die kan ik nog wel negeren.... maar het feit dat iedereen om de beurt met die verpakkingen gaat lopen ritselen.

Vanavond horen jullie of ik.het overleeft heb

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:21

Nou. ... ik heb ze opgepakt en ze ergens anders neergelegd. Even aan de collega verteld waarom. Ze schoot is lach, maar snapte t wel. U hoor ik het gekraak minder of misschien wel gewoon niet.

Pure zelfbescherming
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 06-01-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:33

Ik lust geen fruit, tomaat, komkommer en vis..... :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:40

Ik heb net mijn bak kwark op. Heb ook geen trek, ben alleen pas 4 dagen bezig en ben bang dat ik dan bezwijk. Hoewel ik nu al zin heb in de wrap die ik over een uur of 2-3 eten ga. Die is ook lekkerder en geeft een beter gevoel. Maar ja.... mijn lijf roept alleen maar SUIKERRRRRRR....GEEF MIJ SUIKERRRRRRR. En dan strompelend als een zombie richting die koeken toe zeg maar.... afkicken gaat niet in 4 dagen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 23:59

Leuk hoor. .... al die recepten met fruit.... helemaal die bananendingen. ... zou voor mij erg goed zijn om af te vallen. Als ik banaan ruik heb ik de rest van de dag al geen trek meer :') . Collega pelde vanochtend zijn banaan en er zaten wat van die sliertjes aan.... kokhals neigingen heb ik nog net kunnen onderdrukken :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 12:01

DC, jammer dat je uit het topic gaat. Ik snap we dat je van q0% vet kwark naar 0% gegaan bent. Zelf eet ik ook magere kwark zonder vet. Mijn vetten krijg ik binnen met het braden van het vlees bijvoorbeeld, dat gebeurd ook in vet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 12:50

Ik kies ook voor de gezonde keuzes hoor DC. Daar voel ik me fijn bij. Afvallen moet en wil ik zeker, maar wel op een manier die voor mij goed voelt. Gezonde en bewuste keuzes dus. Hoezel ik nu wel roomboter op brood heb, maar dan is omdat ik dat erg lekker vind en ik alleen in t weekend mn brood eet. Dan mag dat van mij.

Weegschaal gaf 111.9 aan.... das al -0.9. Zonder hongergevoel l. En ik heb gisteravond onwijs genoten van n verse gevulde koek. Als t zo doorgaat de eerste paar weken ben ik blij, totdat ik onder de 100 zit, dan mag t ook we iets rustiger gaan evt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 14:00

Ik zou kijken of je de tosti lekker kunt maken met zuivelspread of iets in die richting. Mayo en ketchup zou ik proberen te vervangen.

Ik heb dit topic opgestart om mij een stok achter de deur te geven, anderen mogelijk een eye opener te geven en om elkaar te stimuleren en helpen. Ik vind het niet erg dat er tips aan elkaar gegeven worden en dat er vervangers voor bepaalde producten geopperd wordt. Wel vind ik het heel belangrijk elkaar in zijn waarde te laten. Er zijn meerdere wegen die maar Rome leiden en ook meerdere manieren om af te vallen. De manier van jantje hoeft niet de manier van pietje te zijn. Houd dat in je achterhoofd als je iets leest. Denk goed na hoe je dan je mening of tips verwoord. Ik merk dat ik hier een stok achter de deur heb, maar wil het hier positief houden. Iedere verandering is een stap naar je doel. Of dat nou 3 slokken cola ipv een hele fles per dag is, 4x hardlopen in plaats van coutch patatoe zijn.... Iedereen is goed bezig. Dit openbaar op Internet zetten is al moeilijk genoeg

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 14:01

Nynke1 schreef:
Gypsy, volgens mij zeg ik niks kwetsends en het is ook geen vervelend commentaar. Wel een waarschuwing. Als ik zie dat iemand nauwelijks 1000 kcal op een dag eet dan ga ik niet zeggen: goed bezig, doorgaan op die manier! Dat is namelijk misschien nog wel ongezonder dan wat teveel snoepen, je houdt het niet vol, brengt veel schade aan in je lichaam en zal uiteindelijk weer terugvallen in je oude patroon. Je pleegt gewoon echt roofbouw op je lichaam dan. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten. Ik heb zowel met anorexia als met boulimia gekampt en ben nu, mede dankzij een fijne PT, eindelijk gelukkig met de juiste balans die ik heb gevonden - en ja ook ik heb het soms nog wel moeilijk -. Ik zal later nog even uitgebreider reageren als mensen dat fijn vinden en anders verdwijn ik weer rustig naar de achtergrond.

Ik ben wel benieuwd hoe je eetproblemen on staan zijn en vooral hoe je ze t hoofd heb geboden. Daar kunnen voor ons misschien ook wel goede tips op waarschuwingen bij zit ten?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 16:44

ik geloof dat ik andere recepten moet zoeken Suzanne_J :')

zo, 7,5 km in de benen, nu even zorgen dat ik vocht bijtank, bedacht me opeens dat ik nog niks gedronken had....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 17:45

MarJon schreef:
barbar schreef:
Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.

Is de Decathlon een beetje fijne kwaliteit? Ik ben nog op zoek naar een dikkere hardloopbroek om in de winter mee te lopen, en zag een mooie op website :D De prijs is alleen zo laag _O- En anders was ik zelf even gaan kijken, maar volgens mij zit hier geen Decathlon in de buurt.

Voor dat geld kun je t altijdeven proberen. Ik heb schoenen van 13 euro....loop erbal ruim een jaar mee op stal

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 02:36

Dat is de reden dat schrijven en tellen echt niet zo'n gek idee is. Niet om je op blind te staren, maar puur als realisatie

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 17:08

weer veel tips en motivaties! toppers allemaal!

hiervandaag een feestje gehad. Mijn biologische oma wordt morgen 90 en er was dus een familiefeestje. Lekkere lunch etc.
ik heb net de app ingevuld, wel schatten, ik ga daar neit met mn weegschaaltje staan. Ik heb het heel netjes binnen de perken gehouden. Wel een petit fours op, maar dat is het enige da tik gesnoept heb. veel thee gedronken, 2 donkerbruine sneetjes brood met wat boter en rosbief, half kommetje tomatensoep en pastasalade met extra sla erdoorheen gemengd. Hierdoor ong 900 calorieën gegeten tot nog toe. Nu nog avondeten bedenken en boodschappen doen. Weegschaal was niet lief vanochtend, maar ik heb weinig geslapen en gister hardgelopen, ik gok dat mijn lijf wat vocht vasthoud op t moment.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 17:20

Anoniem schreef:
Nou dat is t ook wel vind ik.
Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen.
wat ook wel werkt is van iets minder nemen, als dat kan.
Dus een handje chipjes (en geen halve zak) als je écht die craving hebt...
1 blokje chocola, niet de reep...

dat is de clue denk ik... maar ja, meestal... als je er eenmaal aan begint

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 20:41

Gezellig steff!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 20:55

En weer n lekker recept gevonden.

Tartaatballetjes, couscous en groenten. Ik vind t lekker

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 20:10

Heel goed melis!

Hier was de weegschaal niet zo lief. Niks geks gegeten van t weekend. Mijn lijf probeert me te demotiveren ofzo.

Mij eerste weekoverzicht sinds ik bezig ben

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 20:38

Dat is de samsung s health. Overzicht is nog veel uitgebreider hoor. Maar die energie balans is nu wel zoals ik m hebben wil

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 08:11

Hier ook n lieve weegschaal. -1,2 van t startgewicht. *\o/*
Ben nu 8 dagend bezig.

Kwark vult meer dan yoghurt. Kijk eens naar wat noten, pitten of zagen die je lekker vind. Misschien toch wat cruesli?

Voor een vullende salade. Ga op zoek naar ingrediënten die een lang verzadigd gevoel geven. Neem als basis couscous, quinoa of past bijvoorbeeld. Dan Veel lekkere groenten en fruit erbij. Sla, komkommer, tomaat, avocado, beetje feta light voor de smaak. Lekkere augurken. Maal t af met een dressing van bijvorbeeld basilicum vinager of met wat soyasaus.

Vanavond weer een rondje hardlopen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 08:12

JesdaJinn schreef:
Hier weer gestart met 2 volkoren broodjes met kipfilet en een glaasje ijsthee, maar ook dat lijkt me niet super gezond

Ijsthee kun je ook zelf maken, dan kun je kijken of je het met minder of zonder suiker kunt maken

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 14:25

mystery1980 schreef:
pfff altijd als ik begin met eten kan ik niet stoppen tot ik echt zo vol zit. Net neem ik me voor 2 boterhammen te eten maar het worden er dan toch weer vier. Iemand daar een tip voor? Ik probeer al water te drinken tijdens het eten maar dat helpt niet voldoende.

Een verzadigend gevoel komt pas na een minuut of 20.

Smeer 2 boterhammen. Eet deze rustig en langzaam op. Kleine hapjes en goed kauwen. Wacht dan 15-20min en bedenk dan of je nog trek hebt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 17:00

Mfp gebruik ik niet. Dus ik heb geen idee.

Wat mij betreft hoeft dit geen lijstjestopic te worden. Tuurlijk is het fijn als je iets niet lekker vind en alternatieven wilt om dat eens te sparren, of om te vertellen hoeveel calorieën je gegeten hebt of over hebt. Maar lijstjestopic zijn er al zat. Daar ben ik weggegaan omdat ik niet iedere dag hoed te zien wat een ander eet. Nieuwe recepten, een maaltijd die onwijs lekker was etc, graag. Maar de meesten eten ongeveer hetzelde over de dagen heen. Dat hoef ik niet iedere dag te zien.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 23:11

probeer veel eetmomenten van te voren te plannen. zo hoef je daar neit meer over na te denken en ben je niet continu met eten bezig. Vaak helpt dat. en bedenk... heb ik echt tre? of heb ik eigenlijk gewoon dorst? drink eens een glas water of thee als je trek hebt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:00

Ik moet er min 35-40 af in totaal

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:07

Ik voel me ook niet dik hoor... totdat ik kleren ga kopen of foto's zie indd.

Over een jaar voel ik me niet alleen slank, dan bèn ik ook slank.

Vandaag 25 min met paard gewandeld. Morgen is eigenlijk hardloopdag, maar denk dat ik gewoon met paard ga wandelen als t weer t toelaat. Er wordt veel sneeuw verwacht t weekend, dus wil zaterdag en zondag een rondje bos gaan rennen. Dat is zoooo mooi.

Afbeelding
Dat was afgelopen weekend