[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:40

Castilja schreef:
Hee dat Anastasia wenkbrauw spul; zit daar een wenkbrauw penseel bij in? Vind het nogal aan de prijs en heb het er wel voor over denk ik, alleen als ik dan ook nog een penseel van ik weet niet hoeveel euro erbij moet kopen moet ik even sparen. Of heeft iemand goede budget tips?

Sorry zie nu dat ik dit in het verkeerde topic heb geplaatst, het ging in een wenkbrauw topic over dit spul. :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:04

MyWishMax schreef:
Hebben jullie een tip voor een lipproduct? En dan geen lipstick oid, maar juist om ze minder droog te maken. Ik heb bizar droge lippen, ze bartsen regelmatig (tot bloedens toe) en zitten echt velletjes. Scrubben werkt daar niet voor en tot nu toe heb ik nog geen balsem of olie gevonden die fijn werkt. Of ik moet meerdere keren per dag/uur smeren of het doet gewoon niks.

Ik kan dus vrij weinig lipsticks of liquid lips op, omdat je de velletjes enorm ziet en ik ze niet nog verder wil uitdrogen.

Hoor altijd kei veel goede dingen over de Laneige Lip Masks maar mag ze van mezelf pas bestellen als ik ze ook daadwerkelijk nodig heb. :=

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:06

Ik gebruik altijd dit merel: https://lucaspapaw.com.au/the-ingredients/
Het is helaas alleen hier te verkrijgen. Dus mocht je op een dag het willen proberen kan ik het altijd versturen! Het is gemaakt van de Paw Paw plant, als ik het op mijn lippen smeer heb ik het de rest vd dag niet meer nodig. Ow en extra water drinken kan -soms- ook wel eens helpen! :)

The sky is the limit*

Cer

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:21

Oeh, bestellingen uit Australie via waikiki :D +:)+ :')

Nee gekheid..
Hebben we geen make up liefhebbers in de USA in dit topic? Ik wil iets van Morphy.com :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:26

Wat gebruiken jullie als gewone primer?
Ik gebruik nu al een tijdje de etos pore refining maar ik ga daar zo ontzettend van glanzen, heb al verschillende gehad maar wil denk toch naar de duurdere kijken. Drogisterijmerken heb ik bijna allemaal wel geprobeerd maar tot nu toe niet echt heel geschikt voor mijn huid naar mijn idee.

JM :#

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:55

Ik heb verschillende.. Hema, Etos, Laura Mercier, MUA, Too Faced, Maybeline... maar ik weet van geen van allen of t wel werkt en of t echt scheelt..
Meestal ga ik dan toch voor een goede moisterizer en dan geloof ik t wel... :j

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:01

Ik haal zodra ik weer beter ben (kan nu de deur niet uit lol) de sensitive primer van de Etos. Schijnen geen siliconen in te zitten en ben daar heel benieuwd naar. Heb alleen geen idee hoe de uitwerking zal zijn, zie wel dat de pore refining uit dezelfde primer collectie komt dus weet niet of ik hem je dan aan zou raden om ook te proberen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:13

ohh 20% korting bij Morphe op alle affiliates... zal ik t doen, zal ik t niet doen.. Ik vind de JS artistry pallette zo mooi <3

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:22

Cer schreef:
ohh 20% korting bij Morphe op alle affiliates... zal ik t doen, zal ik t niet doen.. Ik vind de JS artistry pallette zo mooi <3

Als je het geld over hebt.... :P

Hier nooit primer, dagelijkse huidverzorging vind ik al basis genoeg. Voelt zo suf om daar ook nog een primer overheen te smeren :o
Vandaag de mac paint pot nog maar eens een kans gegeven na alle lof hier... Opdoen ging echt al helemaal ruk, krijg het gewoonweg niet voor mekaar :+ Ben benieuwd hoe de boel aan het eind van de dag zit.

Ik ben nog altijd groot fan van ABH oogschaduw maar wordt wel een beetje moe van ze de laatste tijd zeg. Ene na de andere release wordt eruit gepompt en geen enkel product krijgt z'n eigen tijd om te shinen. Ik hou het niet meer bij :=

"Nobody exists on purpose
Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:39

Hoe breng je je de pp aan Memories?
Ik met mijn vinger of een blendingbrush.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:02

Memories schreef:
Cer schreef:
Als je het geld over hebt.... :P

"Over" is een groot woord.. en ik heb een kadootjes-voor-mezelf spaarpotje.. :')
Op zich vind ik m ook niet zo duur voor zoveel kleurtjes..

De PaintPot doe ik met een platte (concealer?) brush, werkt prima :j

Met mn vingers blijf ik lastig vinden... ik kan er niet goed mee wrijven en ik vind t vaak te grof (of heb gewoon geen verfijnde motoriek :') )

Over de wenkbrauwpenseelvraag.. volgens mij zit er geen penseel bij de ABH set? Maar dat soort penseeltjes probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te scoren.. Kruidvat misschien?

Gebruiken jullie trouwens altijd hetzelfde penseel voor dezelfde producten? Bijv penseel A voor foundation A en dan penseel B voor foundation B? (of ben ik de enige met belachelijk veel penselen en producten, dat kan ook :'). Ik vergeet altijd welk penseel ik waarvoor gebruikt heb...
Hm, misschien een stickersysteem :)*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:02

Djilna schreef:
Hoe breng je je de pp aan Memories?
Ik met mijn vinger of een blendingbrush.

Ik met een beauty blender, kan ook nog als optie c :D

www.connemara.nl

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:34

Shaggy09 schreef:
Ik gebruik nu al een tijdje de etos pore refining maar ik ga daar zo ontzettend van glanzen, heb al verschillende gehad maar wil denk toch naar de duurdere kijken. Drogisterijmerken heb ik bijna allemaal wel geprobeerd maar tot nu toe niet echt heel geschikt voor mijn huid naar mijn idee.

Ik gebruik de matte primer van Revolution, Estee lauder double wear foundation, gecombineerd met de matte setting spray van Revolution. Dat houdt me redelijk mat over de dag heen, zelfs met mijn super vette huid.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:39

Ja dat is dus het ellendige met die paint pot, wat ik nu al heb geprobeerd:
- diverse platte kwasten
- vingers
- make-up spons, zowel droog als nat

En letterlijk geen van allen werkt :+ Het is zo droog dat ik niet goed kan smeren dus het word met alle methoden vooral erg vlekkerig.
Blendingbrush niet geprobeerd, kan me niet voorstellen dat ik het daarmee uit het potje krijg... met een spons en platte kwast moet ik al heel veel moeite doen.

Ik heb niet zoveel penselen dat ik ze apart gebruik :o Maak ze gewoon tussendoor schoon als ik er een heel ander product mee wil gebruiken, en voor oogschaduw gebruik ik zo'n colour swapper.

Als er nog wat in dat kadootjes geldpotje zit en je word er blij van zou ik zeggen doen Cer :))

Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:59

Ik haal het met platte concealer kwast uit potje en die het op oog. En daarna met vinger uitsmeren. Werkt bij mij heel prima. Eerder deed ik rechtstreeks met vinger uit potje op oog, maar sinds m’n gelnagels lukt dat niet meer :')

I'm not weird, I'm limited edition :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:39

Matheno schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik gebruik de matte primer van Revolution, Estee lauder double wear foundation, gecombineerd met de matte setting spray van Revolution. Dat houdt me redelijk mat over de dag heen, zelfs met mijn super vette huid.

Ik gebruik ook Estee lauder double wear en heb een olie achtige huid, dus wellicht is dat ook een goede combi voor mij :P

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:43

Heeft hier iemand ooit iets besteld van lookfantastic.nl? Heb vorige week zaterdag via Glamour Day daar besteld en stond verwachte levertijd 4 en 5 oktober. Ondertussen nog steeds bij eerste puntje als je kijkt bij status bestelling.

Kan me daar echt dood aan ergeren. :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:30

Memories schreef:
Ja dat is dus het ellendige met die paint pot, wat ik nu al heb geprobeerd:
- diverse platte kwasten
- vingers
- make-up spons, zowel droog als nat

En letterlijk geen van allen werkt :+ Het is zo droog dat ik niet goed kan smeren dus het word met alle methoden vooral erg vlekkerig.
Blendingbrush niet geprobeerd, kan me niet voorstellen dat ik het daarmee uit het potje krijg... met een spons en platte kwast moet ik al heel veel moeite doen.

)

Is het dan niet gewoon uitgedroogd? Die van mij is ook redelijk droog, maar nog wel cremig zeg maar :D

www.connemara.nl

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:25

Oja wel ook belangrijk, op de kop bewaren! Daar blijven ze langer goed van en drogen ze minder snel uit.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:07

Zie je ook meteen welke kleur je pakt :))

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:06

Shaggy09 schreef:
Ik gebruik ook Estee lauder double wear en heb een olie achtige huid, dus wellicht is dat ook een goede combi voor mij :P

Heb je het al geprobeerd?

Niniane schreef:
Heeft hier iemand ooit iets besteld van lookfantastic.nl? Heb vorige week zaterdag via Glamour Day daar besteld en stond verwachte levertijd 4 en 5 oktober. Ondertussen nog steeds bij eerste puntje als je kijkt bij status bestelling.

Kan me daar echt dood aan ergeren. :=

Ja, ik bestel mijn Joico shampoo daar. Duurt bij mij meestal 4/5 werkdagen.
Moet allemaal uit Polen komen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:33

Nee nog niet! Primer is nog niet op, wel bijna dus zal binnenkort de etos eens induiken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:43

Heeft er iemand hier wel eens iets rechtstreeks uit Amerika bestelt? En is er dan nog iets met invoerrechten of iets?

Normaal bestel ik via een Europese (of zelfs NLSe) retailer omdat ik het anders teveel gedoe vindt als er iets niet aankomt. Maar ik denk dat ik binnenkort er niet onderuit kom om iets via Morphe te bestellen, dus ik vroeg me af of dat gewoon gaat? (hele domme vraag, I know, maar gewoon nog nooit gedaan :) )

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:49

Ik bestel regelmatig uit Amerika, zowel cosmetica als andere producten. Je kan gewoon bestellen, maar boven de 22€ (waarde goederen, excl verzendkosten is dat) betaal je inklaringskosten (iets van 15€) en daarbovenop nog BTW (voor make-up is die 21%), ook nog invoerrechten als je voor 150€+ hebt gekocht. Dat kan dus best hard aantikken. Verzendkosten rechtstreeks vanuit Amerika zijn vaak ook erg duur, vanaf 10 maar oplopend tot 40+ dollar is geen uitzondering. Aankomsttijd varieert van een paar dagen tot 2 weken.

Dit alles is overigens wel alleen als je eruit gepikt word bij de douane, soms komt het er gewoon doorheen zonder extra kosten.

Hou er wel rekening mee dat je via Amerikaanse sites vaak niet via iDeal kan betalen, maar met creditcard of Paypal. Die bieden je als het goed is ook aankoopbescherming, dat zou je zelf even na moeten gaan bij je bank of in de voorwaarden van Paypal. Ik heb nog nooit problemen gehad. Ook niet elke Amerikaanse retailer verzend überhaupt naar NL en soms rekenen ze zelf daar best hoge extra kosten voor.

Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:06

Morphe kan je ook gewoon bestellen hier in NL. :j Volgens mij horen wij gewoon bij de landen waarnaar verzonden wordt. En dan boven de 35 euro gratis verzending.

Waikiki schreef:
Ik gebruik altijd dit merel: https://lucaspapaw.com.au/the-ingredients/
Het is helaas alleen hier te verkrijgen. Dus mocht je op een dag het willen proberen kan ik het altijd versturen! Het is gemaakt van de Paw Paw plant, als ik het op mijn lippen smeer heb ik het de rest vd dag niet meer nodig. Ow en extra water drinken kan -soms- ook wel eens helpen! :)

Ik heb wel dokter Paw oid gezien die ik hier kon bestellen. Maar ik stuur je een berichtje als ik het wil proberen :D