Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Hanmar, Ladybird, Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:03

Greetje63 schreef:
Listano was het maar zo dat op de lange afstand na zeg pakweg 25km ineens veranderen in mooie moddervrije paden zonder hoogtemeters. dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. Hoe zwaar het parcours zit zit meer in het pacours zelf en de weersomstandigheden dan in de hoogtemeters.
Ik loop met de speedcross ook ultrawedstrijden. Maar ik kies wel regelmatig voor zowel korte trail van een 30km tot ultratrails om mijn gewone loopschoenen aan te doen. Is een kwestie van vooraf inschatten hoe het parcours zal zijn. En soms maak je dan een gigantische inschattingsfout.
Wat betreft de loslatende teennagels lijkt het bij mij niet zo zeer in de schoen te zitten maar in een strak trekkende sok in de schoen. Sinds ik teensokken van Injini heb heb ik er veel minder last van. zowel in de trail schoenen al in de gewone schoenen. Hoewel vooral dalen wel een mede bepalende factor lijkt te zijn. En echt lange ultra's mij toch altijd wel minimaal een nagel lijken te kosten.

Ik schrijf dan ook 'vaak'. Ik heb ook wel langere afstanden op slechtere paden gelopen, meer dan 25 km loop ik nog niet. Ik heb in elk geval dan veelal geluk dat de paden op langere trails beter zijn dan een parcours met obstacle runs. Dat is altijd met stukken diepe blubber. Lijkt me niet te vergelijken met een trailrun.
Ik heb wel goede sokken, ook teensokken van Injini. Veel omhoog betekende nu ook veel dalen en ik denk dat dat me die nagels gekost heeft. Ze zijn er inmiddels allemaal weer.

Piekosjj
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:18

Katharinaa schreef:
Ik ben sinds 2 weken een nieuw schema aan het volgen, van de app trenara. Vandaag staat er een tempoduurloop op het programma: 4km aan 5:20min/km, 4 km aan 5:05min/km en 4km aan 4:55min/km. Ben er wat zenuwachtig voor, lijkt me zo snel voor mij!

Ik heb eens die app opgezocht, en ziet er mooi uit! Even snel gekeken wat die voor schema voor mij zou maken, ziet er nogeneens zo heel gek uit. Eens kijken of ik het ga volgen of niet maar in ieder geval bedankt voor je waarschijnlijk onbedoelde tip :D

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:47

Ik heb veel hardloopvrienden die schema's volgen via trenara en daar heel tevreden over zijn.
Dus het bekijken waard.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:03

Ik ben er ook tevreden over tot nu toe (ik had vandaag m'n 9de training)! Ik had ervoor een schema van runners lab, gemaakt na een inspanningstest. Toen dat afgelopen was, wist ik niet goed wat doen. Het schema opnieuw begonnen, niet afgemaakt en dan weer opnieuw begonnen, maar ik begon het wat beu te worden altijd hetzefde te doen. De trainingen bij trenara lijken je iets meer te pushen, zijn iets pittiger, wat ik wel leuk vind. Er is ook veel afwisseling. Het is tot nu toe wel elke week een recuperatie, interval, tempoduurloop en LSD, maar die interval wisselt altijd qua tempo, afstanden en herhalingen en die tempoduurloop ook. Er staat altijd wat uitleg en aanmoediging bij en na een training krijg je altijd een berichtje positieve feedback. Meestal zoiets als: 'het moet niet altijd snel of ver zijn. Een mooie, gecontroleerde training is zeker zo belangrijk. Good job Katrien!' of 'wanneer je vooruitgang wil boeken, kan niet elke training een LSD zijn. Voor deze training heb je wat extra zweet gelaten, maar de beloning volgt!'. Is stom eigelijk, maar werkt wel motiverend.

Piekosjj
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:03

Alleen beetje jammer dat je niet je trainingen zelf ik kunt plannen zonder te betalen. Wellicht schrijf ik ze over en bewaar ik ze op de site van m'n horloge om ze op die manier in te plannen. Als je een training mist, schuift dan alles op? Op volg jij alles netjes dag per dag Katrien? Wel grappig dat het woord tränare (trènare) in het Zweeds trainer betekent. Het is alleen geen zweeds bedrijf :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:22

Gem schreef:
Greetje, hoe was het Eifelweekend?

Echt geweldig. heb behoorlijk wat km's kunnen maken. En wat hadden we goed weer. Nou ja op zondag wel heel veel wind. Maar wel warme wind met een zonnetje. (de bak regen kregen we pas toen we 's avonds thuis waren). Het was wel veel klauterwerk omdat de storm van de week ervoor toch aardig wat bomen heeft doen omwaaien. Ook veel gezelligheid. Jammer dat drie dagen dan voorbij vliegen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:39

Piekosjj schreef:
Alleen beetje jammer dat je niet je trainingen zelf ik kunt plannen zonder te betalen. Wellicht schrijf ik ze over en bewaar ik ze op de site van m'n horloge om ze op die manier in te plannen. Als je een training mist, schuift dan alles op? Op volg jij alles netjes dag per dag Katrien? Wel grappig dat het woord tränare (trènare) in het Zweeds trainer betekent. Het is alleen geen zweeds bedrijf :+

Ja inderdaad, ik ga ook zeker niet betalen zolang het niet aan Polar gekoppeld is. Neen, het schuift niet op als je er eentje mist. Ik heb er eens eentje gemist en die de volgende dag gedaan en toe zei de app: 'oeps, deze training stond precies niet op je planning'. Maar maakt eigenlijk niet uit he.
Ik was me al aan het afvragen wat het betekent, Trenara!

Greetje lijkt me echt leuk, zo'n weekend! Binnenkort had je een 6-urenloop zeker?

Piekosjj
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:48

Ah ok, dat is dan wel een beetje balen. Dat wordt schemaa'tjes overtypen dus :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:55

Ik ken ook mensen die de betaalde versie hebben en het heel fijn vinden werken. Dus als je serieus aan de slag wilt is het misschien een optie om een tijdje te betalen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:28

Greetje63 schreef:
Gem schreef:
Greetje, hoe was het Eifelweekend?

Echt geweldig. heb behoorlijk wat km's kunnen maken. En wat hadden we goed weer. Nou ja op zondag wel heel veel wind. Maar wel warme wind met een zonnetje. (de bak regen kregen we pas toen we 's avonds thuis waren). Het was wel veel klauterwerk omdat de storm van de week ervoor toch aardig wat bomen heeft doen omwaaien. Ook veel gezelligheid. Jammer dat drie dagen dan voorbij vliegen.

Leuk leuk! Ja, die bomen kunnen dan voor verrassingen zorgen, waarbij je toch wel vaak uit je loopritme gehaald wordt. En hoe de groepssamenstelling is, is natuurlijk ook altijd maar afwachten. Mijn matties Ron en Jos waren ook aangeschoven, las ik via de app'jes. Heb zoveel zin in ons maart-weekend, hoop op een leuke sociale groep :D . Wij proberen ook al vroeg te gaan, vrijdag tussen 9 en 10 uur vertrek van huis.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:50

Oh heerlijk zeg ... mijn hardloopvriendin plaatst de Vastelaoves-quote van de dag:
"Ben er morgenochtend niet bij. Net polonaise gelopen. Strava registreert dit helaas niet"
*\o/* _/-\o_

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

ontherun
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:55

Gem schreef:
Oh heerlijk zeg ... mijn hardloopvriendin plaatst de Vastelaoves-quote van de dag:
"Ben er morgenochtend niet bij. Net polonaise gelopen. Strava registreert dit helaas niet"
*\o/* _/-\o_

Gewoon wandelen aanzetten en gaan met die banaan _O- zou wel hilarisch zijn om op strava te hebben staan.

Klinkt als een goed weekend Greetje! Eifel is een heel mooi gebied ook.

Trenara ook maar eens gedownload, ben wel benieuwd. Ik heb vanmiddag zomaar 8 km gelopen, wel langzaam en met 800m intervallen, maar na 1,5 week was ik niet ontevreden. En natuurlijk had ik de wind goed tegen toen ik door het veld heen terug liep. Toch 75 hoogtemeters ook gemaakt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:01

Hier ging het niet zoals gepland :D vorige week na mijn reis mijn benchmarkrun van mijn halve marathon programma van Garmin gelopen. Horloge had de training geregistreerd maar weigert hem te klokken in het programma dus ik krijg de volgende trainingen niet. Na wat Googelen beslist om hem gewoon opnieuw te lopen. Helaas werd ik snipverkouden die dag en ik ben al lang blij dat ik de week overleefd heb met werken op nieuwe baan haha. Momenteel voel ik me wat beter maar vanmorgen voelde ik me heel slecht en ik zit pas op dag 4 van de 7 die ik moet werken voor ik weer een vrije dag heb, dus ik ga even rustig aan doen qua lopen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:54

Hier ook niet zoals gepland, kreeg last van mijn been tijdens het lopen, dus na 11km gestopt.
Maandag weer naar de fysio.
Frustrerend!

Afbeelding

Melissa0304
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:54

Oh dat is frustrerend! Wel gave foto :) ben je gaan volgen op insta hah leuk account!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:59

Oooo SV wat vervelend zeg, tis elke keer 2 stapjes naar voren 1 terug

30-11-2015
03-07-2018

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:20

Melissa0304 schreef:
Oh dat is frustrerend! Wel gave foto :) ben je gaan volgen op insta hah leuk account!

Ah leuk, dank je! Ik volg je ook even.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:27

Heb je een richtlijn gekregen van hoeveel je mag lopen per week SV?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:39

Nee, trainingsintensiteit/afstand verminderen was het advies.
Dat heb ik ook gedaan.
Ik liep 55 à 65 km per week.
Vorige week 34 gelopen en deze week 46. Ok, 46 had iets minder gekund. Iets met eigenwijs zijn..

En om de dag gelopen ipv twee dagen achter elkaar. Vandaag gelopen omdat het morgen zulk slecht weer wordt, tja dat was misschien de verkeerde keus omdat ik gisteren ook heb gelopen.
Ging van de week verder wel lekker.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:59

Haha SV je bent ook zo fanatiek :) heb je wel het gevoel dat je je lichaam aanvoelt/luistert?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:02

Ik negeer de pijntjes nog iets teveel :P
Tot vandaag ging het eigenlijk wel lekker, met minder pijntjes dan de vorige weken. Nu dus weer een stapje terug.

ontherun
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:18

Dat eigenwijze ken ik wel SV := soms is het goed en soms kun je toch beter iets minder eigenwijs zijn. Mooie foto weer zeg, zo’n gebieden heb ik hier toch niet om te lopen.

Mijn run vandaag ging wel redelijk, het waaide echt flink hard, maar toch de laatste km wel lekker kunnen versnellen, van de 4 in totaal _O- en ik heb nieuwe schoenen besteld, hokas, ben benieuwd. Dinsdag komen ze :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:11

Ik begin iets beter te luisteren naar mijn ouwe lijf. Heb al een paar maanden heel lichte hamstring-pijntjes in mijn rechterbeen, maar ik 'durf' nu langzaam wat minder vaak te lopen zonder het gevoel van conditieverlies te hebben. Maar misschien wel een stukje zelf-sabotage, want qua kilometers loop ik niet minder :o .
Vandaag 17,5 km met de loopgroep. Normaal lopen we eerst tegenwind zodat we het daarna makkelijker hebben, maar we wilden een keer een heel andere route. Nu dus eerst windje mee en terugweg tegenwind, maar het ging lekker :D .

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:03

Weer even een update van mijn kant. Heb de afgelopen weken uiteraard mee gelezen maar zelf weinig te melden... De knie blessure gaat helaas maar langzaam vooruit :\ . Zit nu op 100m wandelen / 100m rennen voor 800m, wat loopscholing, kracht training en dan nog een keer 800m. Heel droevig... maar meer zit er helaas echt nog niet in. Ik voel de knie al vanaf de eerste pas. Baal zo enorm |o....

Een tijdje terug had iemand het hier over analyse van je looptechniek. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Ik wilde me eens verdiepen daar in, het lijkt me nuttig om zelf op de loopband te lopen en dat iemand aanwijzingen of punten toelicht. Alleen hoe heet dat of waar vind ik zo iemand? Of weet iemand toevallig een goede? In de regio van Eindhoven tot Sittard zou helemaal geweldig zijn.

Edit: Ik bedoel zeg maar zoiets: https://www.runnerslab.be/nl/prolab/loo ... oophouding
Nu vind ik deze prijs wel behoorlijk moet ik zeggen en helaas niet echt in de buurt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:45

Ik heb op Instagram al een paar keer 5D-lab voorbij zien komen, voor loopanalyse.