3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:13

Is zeker een kwestie van mindset, maar ik ben denk ik niet meer zo gemotiveerd als dat ik toen was... Toen kon ik het ook echt, het ongezonde laten staan etc. Toen mijn doel bereikt en als doel op gewicht blijven, wat aardig lukt. Maar nu wil ik dus twee/drie kilo afvallen en is dat zo moeilijk...

Misschien moet ik juist snoepmomenten meenemen in mijn week. Dat ik mijzelf toesta om wat lekkers te pakken. Ik heb nog niet zo goed zicht op mijn smoesjes eigenlijk.

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:27

Dat kan ik wel aanraden :j dan kun je iig binnen je kcaldoel blijven en maak je alsnog progressie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:33

Ga van het weekend eens even puzzelen met wat ik nog van de diëtiste heb.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:51

Ik heb echt een hekel aan mezelf dwingen om dingen te eten die ik niet in de categorie 'lekker' vind vallen (daarom ben ik ook dik geworden) dus ik probeer dat nu ook zo te houden. Ik plan lekkere dingen in, maar zoek ook alternatieven voor mijn maaltijden die ik echt heel lekker vind maar misschien iets lager in kcal, of een kleinere portie. Ik heb bv een hekel aan salades (wat echt jammer is, want het zou echt heel fijn zijn als ik gewoon een salade als lunch kon eten zonder dat ik over mijn nek ging), dus ik ga het ook niet eten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:02

Emmaa_ schreef:
Ik heb echt een hekel aan mezelf dwingen om dingen te eten die ik niet in de categorie 'lekker' vind vallen (daarom ben ik ook dik geworden) dus ik probeer dat nu ook zo te houden. Ik plan lekkere dingen in, maar zoek ook alternatieven voor mijn maaltijden die ik echt heel lekker vind maar misschien iets lager in kcal, of een kleinere portie. Ik heb bv een hekel aan salades (wat echt jammer is, want het zou echt heel fijn zijn als ik gewoon een salade als lunch kon eten zonder dat ik over mijn nek ging), dus ik ga het ook niet eten.

Raad je ook aan dat inderdaad echt niet doen :n Als je echt een gezond gewicht gaat willen blijven behouden, zul je inderdaad gewoon voeding moeten vinden wat je ook echt je hele leven met plezier kan blijven eten.
Er zijn zoveel lekkere gezonde alternatieven en je moet vooral gewoon normaal blijven eten. Kijk vooral naar je porties en dus lekkere alternatieven, ook bereidingswijze kan kcal schelen. Als je overal veel olie / boter doorheen gooit kan dat zo optellen tot in de 100kcal. Ik grill bijv. erg veel of kook het gewoon in water.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:10

Dreamy, ik heb altijd medjool dadels, moet je wel even ontpitten voor je ze eet :) vind ze veel lekkerder dan gedroogde dadels

Zie mooie lijstjes voorbij komen :j

Wat betreft smoesjes, het is idd wat je zelf in je mond stopt. Al heb ik momenteel wel dat ik geen resultaat zie met mn huidige voedingsschema. Morgen naar Breda, even al mn moed bij elkaar rapen. En dan even kijken wat er aan te passen is zodat ik wel ga afvallen :)

@dilanmansveld om onze paarden Titane en Mattvey te volgen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:23

Maar hoe komen jullie erachter wat jullie smoesjes zijn? Ik heb niet echt iets dat ik tegen mijzelf zeg ofzo.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:35

Zertab schreef:
Maar hoe komen jullie erachter wat jullie smoesjes zijn? Ik heb niet echt iets dat ik tegen mijzelf zeg ofzo.

Ik zal er 1 voor je inkoppen: " er ligt taart en bier in de koelkast, dus dat wordt geen gezond begin van t weekend" ;)

Ik eet ook geen dingen meer die ik niet lekker vind. Soms probeer ik iets in te passen wat ik écht heel lekker vind en neem dan een kleinere portie en bijv extra groenten. Van andere gerechten maak ik bijv een magerdere versie. Ik moet zeggen, ik heb zelden zo lekker gegeten als ik nu doe, geen verboden voedingsmiddelen en ik maak veel bewustere keuzes

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:39

Wat ik wel vaak zeg is: ''vanaf morgen weer gezond leven.''

:')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:55

Jezelf dwingen tot dingen die je niet lekker vindt werkt niet, maar dat is imo ook niet nodig. Ik ben een hele moeilijke eter, toch eet ik nu gezond maar zeker geen dingen die ik niet lust.

-

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:57

Zertab schreef:

"Ik ben ongezellig als ik niet mee eet met de hapjes/koekjes"

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:53

Mijn ultime smoesje is: "moet toch een keertje kunnen?"

En dan is het opeens 4 keer per week "een keertje" :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:01

"Ik heb zo'n zware/lange/ellendige/gezellige/leuke dag vandaag dat ik het wel heb verdiend" :+

Heel raar lijstje vandaag:
L: drie volkoren wasa crackers, twee met een beetje eiersalade, eentje met een beetje tonijnsalade, beschuit met melk hagelslag, cup-a-soup, appel en een klein glaasje karnemelk
T: toast met guacamole en gerookte zalm, halve oreo brownie, caramel machiato
A: klein stukje pizza, klein kommetje aspergesoep, 1,5 gekookt ei, half glas rode wijn
T: perzik waterijsje, half stukje carrot cake

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:59

Maanlicht schreef:
"Ik heb zo'n zware/lange/ellendige/gezellige/leuke dag vandaag dat ik het wel heb verdiend" :+

Dit is wel mijn absolute favoriet... ik gun(de) mezelf heel vaak iets om hoe mijn dag was :')

Wel lekker lijstje!

Bij mijn lijstje zijn 3 wijntjes gekomen O:)
Verder ff netjes gedragen, want ik voel een minder gezond moederdag ontbijtje aankomen :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:45

Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:59

HAHAHAHAHA DREAMY IK GA STUK

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 22:59

haha Dreamy dat is knap :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:10

Vandaag in ieder geval goed begonnen!

O: schaaltje yoghurt met aardbeien.
T: Knackebrord kracker met slankie.
L: Zal wel gewoon brood met kaas en komkommer worden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:21

@Zertab ik herken het wel hoor, had daar ook heel lang moeite mee. En voor mij voelde een sociale activiteit als iets waar je niet onderuit kan/niet op in kan leveren. Maar uiteindelijk waren dat ook smoesjes die ik mezelf aanpraatte. Ik vind het heerlijk om met mijn vriend/vriendinnen/ouders etc te borrelen, liefst elke dag. En nu nog steeds doe ik dat gemiddeld 3x per week. Maar ik ben begonnen met een stuk langzamer te drinken, andere mensen hun tempo is niet het van mij (beter voor je kater ook haha). Maar daardoor drink ik ipv 7 biertjes maar 4 of 5 op een avond. Ik heb gewoon aan mensen duidelijk gemaakt dat ze ook vooral niet op mij hoeven te wachten als ze hun drankje al op hebben (uit beleefdheid ofzo). En ik zorg dat ik overdag juist erg goed eet, zodat ik savonds vol zit van óf de biertjes óf hapjes. Niet en-en-en. Eerst deed ik overdag heel erg eten schrappen om savonds in te bouwen, maar ik heb gemerkt dat dat mijn valkuil was: dan ging ik helemaal los op snacks én alcohol.
Maargoed, dat is mijn ervaring, kan voor iedereen anders zijn natuurlijk :D

Ik vertelde laatst dat ik me 3 weken niet had gewogen (heb zelf geen weegschaal, dus afhankelijk van m'n ouders) en in die tijd is er netjes 1 kilo af gegaan! Whoooo!! Ik voel me ook echt goed :)

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:35

@Aight: Mijn diëtiste gaf als tip om om-en-om te doen. Dus bijvoorbeeld beginnen met thee, dan een biertje, dan een glas water, etc.

Hapjes vind ik heel erg lastig om vanaf te blijven...

Maar aangezien ik een vakantie met vriend heb geboekt en in bikini moet, toch echt een bikini proof lichaam gaan kweken. Heb drie maanden. :P

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:23

Net in Breda geweest en meting viel 200% mee :D
Ben wel zwaarder qua kg, maar mn vet% is van 24,4 naar 23,4 gegaan. Mijn reactie was dan ook 'huh, hoe kan dát dan?' :')

Maar schijnbaar vanwege het oppakken van krachttraining icm aangepaste voeding, kan het zijn dat mijn spieren meer opnemen, wat de toename in gewicht kan verklaren :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:26

@Dilan: Goed bezig! :D Spieren wegen idd zwaarder, dus kan het zo zijn dat je in gewicht aangekomen bent omdat je spieren hebt gekweekt.

Ik heb donderdag meting. Maar zal vies tegenvallen...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:34

Hoi! Mag ik mij hier ook melden. :D

Het afgelopen half jaar ben ik flink wat aangekomen, omdat ik met een burn-out thuis ben komen zitten. En ook echt letterlijk ben komen zitten.

De spieren die ik had zijn weg en daar is een mooie zachte laag voor in de plaats gekomen. Sinds ik weer beter in mijn energie zit merk ik pas echt wat een verandering mijn lichaam heeft doorgemaakt het afgelopen half jaar. Conditie is weg, overal pijntjes en over mijn zelfvertrouwen nog maar niet te spreken... Hoeveel ik precies ben aangekomen weet ik niet, want eigenlijk durf ik de weegschaal nog niet op.

Inmiddels ben ik weer begonnen met sporten, nouja, opbouwen. Kleine stukjes hardlopen en oefeningen doen.
Het doel wat ik wil bereiken is voornamelijk weer spieren opbouwen, gezonder eten en mezelf afleren te overeten. Hele dagen thuis zitten maakt het wel makkelijk om toch even een extra plak worst of iets te pakken iedere keer als je de keuken in loopt.....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:36

@Tellie: Welkom! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:45

Je kan als vrouw zijnde niet heel veel per jaar aankomen qua spieren. Dus zou het daar niet te snel op gooien.

Welkom Tellie!