3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Aight

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:12

Wauw dreamy ziet er goed uit! Jaloers op jouw lijnen!

Goede start demolenhoek, portie beperken helpt bij mij ook wel. Ik vind eten zó lekker dat ik pas doorheb dat ik vol zit als ik buikpijn krijg. Nu bewuster omgaan met hoeveel ik kook is voor mij key. En inderdaad beterschap met je dochter, erg vervelend.

Ik heb echt een weekend gehad waarbij ik ontzettend veel heb gegeten, en gisteren ook een bizarre snaaidag gehad (lees risotto lunch, zak chips, friet) :'( Maar vandaag vol goede moed ertegenaan:

O: koffie
L: boterham met hummus, en daarnaast gegrilde kipfilet met courgette + cherrytomaatjes (550)(zie maaltijd topic voor interessante foto <<) )
A: iets van pasta met groene asperges, paprika en zuivelspread light(+-800?)
T: huttenkwark (160)
Totaal: 1535

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:53

Mag ik even mijn frustratie uiten? Inmiddels ruim 2 weken let ik weer op wat ik eet. Ik ben van 2500-3000 kcal terug gegaan naar 1560-1800. Ik heb geen haast met afvallen (oké, misschien wel een beetje) maar ik had na 2 weken toch wel op wat resultaat gehoopt. Mijn weegschaal geeft echter precies hetzelfde getal aan. Baal baal baal

Mijn lijstje vandaag:
O: osawacake
L: rest linzensalade
T: appel met kiwi
D: andijvie met zoete aardappel en kalkoenfilet (als ik dat beest te pakken krijg := )

1560 kcal

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 09:16

Dreamy wauw jouw lichaam!

@0091: Weeg je alles af (op de gram precies) en zet je alles (maar dan ook echt alles) wat je eet in een app zoals MFP? En heb je je BMR en PAL waarden berekend (wat zijn deze?)? Zo ja: soms heeft je lichaam gewoon even tijd nodig. Ik heb ook zo'n 2 weken lopen buffelen en pas daarna dacht mijn lichaam 'ohja ik zou moeten afvallen' :)). Dus ik zou zeker even doorzetten! Als het dan alsnog niet lukt is het misschien goed om een diëtiste in de hand te nemen. Wellicht speelt er iets waardoor afvallen lastiger is.

Hier heel druk gehad op het werk dus geen tijd gehad om te reageren. Eten gaan wel lekker, ben eindelijk onder de 83 sinds zaterdag! Komend (lang) weekend is waarschijnlijk wat ongezonder gezien een familiefeest en m'n ouders die hun trouwdag vieren, maar dat ga ik hopelijk een beetje balansen met de dagen ertussen :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:26

Hallo allemaal,

Ik had me een hele tijd geleden hier al eens gemeld. Was best goed bezig, maar vanwege privé omstandigheden stond/staat mijn leven helemaal op zijn kop en was goed eten etc. ook niet direct prioriteit. Wel ben ik redelijk blijven sporten, maar wil nu ook het gezonde eten weer verder oppakken.

@0091: ik snap je frustratie. Had ik ook een tijdje, maar ik besefte me dat ik gewoon te grote porties at. Best lastig, want als ik veel minder ging eten hield ik trek. Ook op dit moment krijg ik wel eens de vraag of ik afgevallen ben, maar mijn weegschaal zegt toch iets anders :Y) .

Ik woon tegenwoordig alleen en moet dus ook alles voor 1 persoon klaar maken. Hier begin ik langzaam mijn draai in te vinden, maar alle tips zijn nog welkom!
Vooral hoe jullie dat doen met verse producten inkopen etc! Daar loop ik nog wel eens tegenaan, kleine portieverpakkingen zijn erg prijzig.

"Above all things I believe in love. Love is like oxygen.
Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong... All you need is love!"

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:29

@Imandra ja ik weeg alles af. Het enige wat ik wel eens gok zijn mn groenten, maar dat zal het verschil niet groot maken qua kcal. Ik hoop dat het kwartje deze week gaat vallen bij mijn lichaam. Ik wil tijdens mijn vakantie in augustus toch weet strak in mijn bikini passen :D

@Koeien ik eet 4 porties per dag die ik afweeg. Dus te groot zouden ze toch niet moeten zijn als mfp he tg aantal kcal aangeeft met dat gewicht?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:46

Hier vliegt het gewicht er af, ik eet precies wat ik nodig heb en eet geen toegevoegde suikers meer. Daarnaast probeer ik ook op producten te letten die van nature suikers bevatten.

Ik moet nog 4 kilo, dan heb ik het gewicht waarin in alle kleren weer aan kan zonder mij dik te voelen. Maar ik wil graag proberen om daarna nog 5 kilo af te vallen dan zit ik niet zo op het randje van goed zeg maar. :)

The smell of earth after rain!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:18

Ik kom me ook melden. Ik ben een aantal jaar geleden ook aardig wat gevallen, maar dat zit er inmiddels allemaal ruim weer aan + ongeveer 30 kilo extra. Schrok van het weekend wel echt van de weegschaal, dus besloten om het weer aan te gaan pakken. Ook om beter in m'n vel te komen en dat ik vriendlief beter bij kan houden. Vriend is erg sportief en houdt ervan om uitkijktorens te beklimmen :Y) Dus terwijl hij zo fit als een hoentje die toren op rent, sta ik na 3 traptreden al ongeveer op standje: ''Help ik ga dood'' :')

Ik ben gister begonnen, dus tot nu toe gaat het nog vrij lekker. Ik heb m'n BMR uitgerekend via de website die in de OP staat en daar kwam ik uit op 1912 kcal. Ik merk aan mezelf dat ik dat nog wel heel lastig vind: zoveel kcal eten terwijl ik wil afvallen. Ik probeer verder elke dag tussen de 9000 en 10.000 stappen te hebben. Sporten wil ik binnenkort ook mee beginnen, maar ben nu me vooral even op eten aan het focussen.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Twee plakjes wit brood met 50 gram gerookte kipfilet en 5 gram margarine. + 1 kop koffie met 6,2gr suiker en 5 gram koffiecreamer (302 kcal).
T: Bolletje brosse eierkoek met melklaagje (65 kcal).
L: 4 Wasa Lightgewicht crackers; 2 met 25 gram gerookte kipfilet; 2 met in totaal 150 gram aardbeien (198 kcal).
A: Ovenschotel met aardappelpuree, boontjes, gehakt (800 kcal)
T1: 250 gram Griekse yoghurt met 2% vet met 150 gram aardbeien (eigenlijk nog x2: ik heb nog hele wat kcal te verdelen namelijk) (382 kcal)
T2: Bolletje brosse eierkoek met melklaagje (65 kcal)

Totaal: 1812 kcal

Ik moet mijn eten iets beter verdelen over de dag. Ik heb overdag niet zo heel veel kcal, waardoor ik nu 's avonds eigenlijk nog 500gram Griekse Yoghurt en 300 gram aardbeien moet wegkauwen :')

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:50

Ik lees even mee, even een berichtje zodat ik het terug kan vinden :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:04

@MarJon ik probeer het ongeveer zo te plannen:
Ontbijt 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Lunch 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Diner 650 kcal

Ik geef mezelf speling van 50 kcal naar beneden per maaltijd. Omdat ik vaak mn 1e tussendoortje oversla wegens tijdgebrek kom ik gemiddeld rond de 1560 kcal (Mijn bmr is 1540)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:41

0091 schreef:
Ontbijt 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Lunch 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Diner 650 kcal

Ik geef mezelf speling van 50 kcal naar beneden per maaltijd. Omdat ik vaak mn 1e tussendoortje oversla wegens tijdgebrek kom ik gemiddeld rond de 1560 kcal (Mijn bmr is 1540)

Wat ontzettend slim, dit gaat mij hopelijk ook wat houvast geven. In januari had ik mijn streefgewicht bereikt en sindsdien ben ik alweer 5 kg zwaarder. Zodra ik mfp los laat gaat het helemaal mis.. Vanaf morgen gaat mfp weer aan.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:46

0091 schreef:
Ontbijt 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Lunch 350 kcal
Tussendoor 150 kcal
Diner 650 kcal

Ik moet het inderdaad ook zo verdelen. Denk dat dit een stuk makkelijker weg te krijgen is, haha.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:19

Hai allen, ik kom even binnen vallen met een vraag, geen idee alleen of jullie hier enige weet van hebben.
Ik keek net het programma obese. Daarin deed zij tot 2x toe een 10 daagde groente kuur.
Nu ben ik zelf ook bezig met bewuster eten en 3x in de week (kracht)training in de sportschool met als doel met name strakker worden (afvallen dus ook maar als ik dit gewicht blijf maar strakker wordt is dat ook prima, al moet er sowieso wel iets vet af eerst). Ik ben nu 3.5kg afgevallen in anderhalve maand (was eigenlijk al bereikt in de eerste maand). Bij mij gaat het begin altijd heel snel en nu zit ik dus op een plateau. Moet daar wel bij zeggen dat ik een vrij erge knie blessure op heb gelopen en ik een periode dus iets minder kon doen.
Maar nu is mijn vraag. In hoeverre is zo’n detox (of welke dan ook, behalve sapjes want dat geloof ik zeker niet) nou inderdaad goed of is het allemaal pure marketing. Want je lever is er ook voor het detoxen.
En wat zou dan eventueel een gezonde soort detox zijn om te doen als het geen pure onzin zou zijn. Een soort kickstart geven aan mijn lijf vind ik zeker niet verkeerd maarja het stukje onzin blijft ook spoken door mijn hoofd...

Good things come to those who wait. Be patient

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 05:21

Het detoxen is onzin imo, maar in obese noemen ze het ook geen detoxkuur of wel? Met dat soort “kuurtjes” zou ik wel oppassen en iig niet zomaar even doen, en als je het doet echt maar een paar dagen.
Je geeft zelf aan dat je een knie blessure hebt opgelopen (sterkte daarmee :(:) klinkt pijnlijk) en dat je daardoor minder kan doen, dus ik denk dat je dit ook geen plateau kunt noemen omdat er iets veranderd is.
Doordat je minder kunt doen zul je daar je kcal op aan moeten passen, wil je weer omlaag gaan in gewicht.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:50

Ja die knie blessure had ik al toen ik eind april echt goed de knop omzette naar bewuster eten en daarna ben ik dus 3.5kg afgevallen. Knie kreeg na 6 weken weer een nieuwe klap en sindsdien zit ik dus op dar plateau. Ik sport wel 3x in de week in de sportschool hoor maar ik kan niet volle kracht er tegenaan. Plus ja, had qua gezonder eten/drinken wel een kleine setback maar niet mega ofzo, dus daar ben ik nu wel weer bewuster mee bezig. Maar dacht, wie weet is een soort kickstart voor mijn lijf wel even goed, maar ik weet dus niet op welke manier en of dat onzin is.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:53

Een kickstart is er niet. Of tenminste, geen gezonde. Detoxkuren klinken leuk, maar is vooral geldklopperij naar mijn mening.

Hou vooral in gedachten dat afvallen niet evenredig gaat aan inzet. Je kan elke dag exact 1600kcal eten, maar betekent niet dat je elke week exact een kilo afvalt bijvoorbeeld. Ene week is er wat af, daarna kan er twee weken niks gebeuren. De eerste week lijkt het vaak snel te gaan omdat je ook wat vocht verliest.
Enige manier is om gewoon vol te houden en goed je inname en beweging bij te houden. Dan komt het vanzelf!

I'm not weird, I'm limited edition :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:56

Lastig je knieblessure. Hoop dat het snel over gaat!

Lijstje voor vandaag:
O: havermoutpap
L: soep met komkommersalade
T: appel en perzik
D: kabeljauw met groente of kippendijen met groente. Even een restje opmaken

Kcal: 1050.

Vanmiddag ga ik waarschijnlijk een ijsje halen met mijn zoon, dus vandaar wat ruimte in de kcal. Heb ik echt tekort dan heb ik nog wat yoghurt staan of wat geroosterde noten. Hangt een beetje van de dag af dus.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:05

Oké nee top, ik wilde even een andere mening hebben over zo’n groente kuur bijvoorbeeld. Mijn eigen mening was ook verdeeld namelijk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:23

Je ziet er super uit Dreamy!

Goed opgelost Molenhoek!

0091, Ik snap je frustratie wel hoor! Ik heb ooit geloof ik 2 maanden op een plateau van 62.2 kilo gezeten, als ik dat getal nu weer op de weegschaal zie, krijg ik meteen weer last van innige frustratie _O-

Obese heb ik toevallig gisteren ook gezien. Je moet wel even bedenken dat zij anderhalve kilo groente op die dagen at, dat is echt onmogelijk veel. En dan ook nog eens alleen rauw en gekookt, verder niet gekruid etc. Ik kan best begrijpen dat dit nut heeft als je heel veel kilo's moet afvallen en als je dit onder hele goede begeleiding doet. (En waarbij je natuurlijk last hebt van tijdsdruk). Als je maar een aantal kilo af moet vallen zou ik dit dus echt niet doen.

Het kost nog steeds moeite om mezelf weer bij elkaar te rapen. Nu even een magere planning voor vandaag gemaakt. Hopelijk lukt het nu wel om mezelf eraan te houden.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:37

Nee oké, dat werkt natuurlijk vooral als je inderdaad veel kilo’s kwijt moet raken, dat hoef ik zeker niet. Ik wil vooral strakker worden en daarvoor is wel iets gewichtafname voor nodig. Ik heb wel iets buikvet en daar wil ik dus graag vooral zien dat ik strakker wordt. Ik weet het, je kan niet lokaal afvallen, dus vandaar dat ik zeg, ik moet nog wel iets in kg kwijt maar ik bouw ook al steeds meer spier op (ondanks knieblessure, beenoefeningen doe ik voorzichtig mee, rest kan ik gewoon wel doen natuurlijk).

Edit: ik heb even terug gezocht naar jouw foto Dreamy en jouw lijf is mijn doel! Ik ben net zo lang als jij en dat gewicht is ook waar ik naartoe wil (maar nogmaals, boeie dat getal). Ik weeg nu 75.7kg dus nog 5 kilo eraf zou mooi zijn en dan in spier terug graag.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:54

Ik ga graag ook mee posten :)

Ik volg op dit moment een 12 weken challenge. Ik sport 3 dagen in de week in de sportschool. Probeer de overige dagen 10.000 stappen te zetten. Is soms lastig omdat ik een zittend beroep heb. Daarnaast ga ik over 6 weken 80 km wandelen, dus daar moet ik ook voor gaan trainen..

Ik eet 6 dagen via een laag schema (1468 kcal, 110 gram eiwitten, 145 gram koolhydraten en 50 gram vetten), een dag in de week mag ik 350 kcal meer eten. Dat ga ik aanstaande zondag doen.

Planning van vandaag:
O: Cappucinno van 100 ml hv melk en een wasa cracker met rb en chocolade hagelslag
T: 150 magere kwark met een wilde perzik
L: 3 wasa crackers met rb, kipfilet, gekookt ei en komkommer
T: Eiwitreep van B&F
D: 135 gram varkenslapje met 300 gram ovengroente

Dan heb ik nog 450 kcal over. Ik had nog een eiwitrijke pannenkoek in de planning staan bij het ontbijt, maar daar heb ik tot nu toe nog geen zin in. Wellicht dat ik vanavond in de kroeg een paar wijntjes drink.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:27

_Linn_ schreef:
Nee oké, dat werkt natuurlijk vooral als je inderdaad veel kilo’s kwijt moet raken, dat hoef ik zeker niet. Ik wil vooral strakker worden en daarvoor is wel iets gewichtafname voor nodig. Ik heb wel iets buikvet en daar wil ik dus graag vooral zien dat ik strakker wordt. Ik weet het, je kan niet lokaal afvallen, dus vandaar dat ik zeg, ik moet nog wel iets in kg kwijt maar ik bouw ook al steeds meer spier op (ondanks knieblessure, beenoefeningen doe ik voorzichtig mee, rest kan ik gewoon wel doen natuurlijk).

Edit: ik heb even terug gezocht naar jouw foto Dreamy en jouw lijf is mijn doel! Ik ben net zo lang als jij en dat gewicht is ook waar ik naartoe wil (maar nogmaals, boeie dat getal). Ik weeg nu 75.7kg dus nog 5 kilo eraf zou mooi zijn en dan in spier terug graag.

Ik heb over die 5 kilo wel een half jaar al schommelend gedaan :j nu een fijne coach waardoor ik over de drempel ben getrokken en durfde te spelen; ik zat namelijk ook in een soort plateau en wist niet meer wat ik moest doen. Mijn valkuil was te weinig rust nemen van het sporten. Nu 4x pw ipv 6 a 7x en een vast kcaldoel en macrodoelen en ik vlieg als een tierelier :D
Zat vanochtend op 70.1 & mijn doel was om morgen op 70,0 te zitten.. benieuwd :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:32

Oké ja ik ben nu niet bewust kcal aan het tellen en al helemaal geen macros. Ik weet op zich best wat ik wel en niet mag eten en ik ben van mening dat ik niet de slechte dingen wil laten, anders hou ik het sowieso niet vol. Maar...dan met mate. 1 rijtje chocola ipv meerdere...vooral chocola en energydrank (monster) is mijn valkuil. Die monster ging al langere tijd gewoon goed, ik drink nu 1x (soms 2x) in de week een blikje (niet de grootste maar een slag kleiner dan die je in de supermarkt zie). En ik drink eigenlijk alleen nog maar water, thee en koffie (wel met een beetje melk en een scheutje caramelsiroop. En ik sport 3x in de week in de sportschool, nu nog wel meer de vaste apparaten omdat ik de vrije gewichten nu niet zo goed kan met mijn knie. En gisteravond bijv gewoon zelf gemaakte pizza op, maar zolang ik dat overdag incalculeer en dan dus gewoon netjes doe vind ik dat dat moet kunnen, persoonlijk red ik het anders echt niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:48

0091 schreef:
Lastig je knieblessure. Hoop dat het snel over gaat!

Lijstje voor vandaag:
O: havermoutpap
L: soep met komkommersalade
T: appel en perzik
D: kabeljauw met groente of kippendijen met groente. Even een restje opmaken

Kcal: 1050.

Vanmiddag ga ik waarschijnlijk een ijsje halen met mijn zoon, dus vandaar wat ruimte in de kcal. Heb ik echt tekort dan heb ik nog wat yoghurt staan of wat geroosterde noten. Hangt een beetje van de dag af dus.

Ik zal mn lijstje even aanpassen omdat ik het nu precies weet. Misschien handig voor mensen zodat ze een idee hebben hoeveel je kan eten qua kcal?

O: havermoutpap 250 kcal
L: tomatensoep met 1 broodje 382 kcal
T: Italiaans ijs 175 kcal
D: plak kippendijencake met groente en yoghurt als dessert 718 kcal

Totaal: 1525 kcal

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:10

_Linn_ schreef:
Oké ja ik ben nu niet bewust kcal aan het tellen en al helemaal geen macros. Ik weet op zich best wat ik wel en niet mag eten en ik ben van mening dat ik niet de slechte dingen wil laten, anders hou ik het sowieso niet vol. Maar...dan met mate. 1 rijtje chocola ipv meerdere...vooral chocola en energydrank (monster) is mijn valkuil. Die monster ging al langere tijd gewoon goed, ik drink nu 1x (soms 2x) in de week een blikje (niet de grootste maar een slag kleiner dan die je in de supermarkt zie). En ik drink eigenlijk alleen nog maar water, thee en koffie (wel met een beetje melk en een scheutje caramelsiroop. En ik sport 3x in de week in de sportschool, nu nog wel meer de vaste apparaten omdat ik de vrije gewichten nu niet zo goed kan met mijn knie. En gisteravond bijv gewoon zelf gemaakte pizza op, maar zolang ik dat overdag incalculeer en dan dus gewoon netjes doe vind ik dat dat moet kunnen, persoonlijk red ik het anders echt niet.

Oh, maar dat doe ik ook hoor :D jouw manier werkt ook met tellen en aan macro’s houden. Het is niet moeilijk & ik mag alles eten wat ik wil; heb alleen wel dagelijkse doelen te behalen qua percentages :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:33

Ja stel dat blijkt dat ik zometeen toch weer blijf hangen of te weinig resultaat ga blijven zien dan ga ik het misschien wel op die manier proberen. Of misschien intermittent fasting, al weet ik niet of ik het red om tot bijv 12 uur niks te eten want heb ook een beroep waarbij ik veel in beweging ben (kinderopvang).
Voor nu hoop ik dat ik het weer goed oppak op deze manier. Zeg ik terwijl ik heerlijk mijn (dagelijkse) rijtje chocola eet haha. Past prima in mijn dag haha.