3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:43

Fijn dat het goed gaat raket! Ik vind 1500 kcal trouwens nog niet veel hoor haha, hoe groot ben je?

Heerlijk dagje Imandra!

Ishannah, ik zou eens bij een bakker kijken. Ik haal sws mijn brood altijd bij een bakker, over het algemeen veel lekkerder dan uit de supermarkt!
Ik vind het ook zo raar dat mensen als je zegt dat je wil afvallen altijd meteen een mening hebben. Daar hebben ze gewoon echt het recht niet toe :n

Laura, wat fijn! Vervelend dat je zoveel klachten hebt! Gaat het al weer wat beter met je?

Heerlijk Marlinde! Ik kan dus echt totaal niet skeeleren :') Kon het al niet toen ik klein was, en toen uit frustratie nooit meer gedaan. Ik heb dus altijd heel veel respect voor mensen die het wel kunnen :) Mooie omgeving woon je zeg!

Welkom SecretLIN! Ik ben het met de rest eens dat ik echt op zoek zou gaan naar professionele begeleiding. Dit is namelijk echt niet gezond.

Proven02, Voor mij maakt het niet uit hoor als je je hoger in kcal schema's ook post. Vind dat namelijk wel interessant om te zien :j

Gisteren netjes lijstje. 's avonds had ik nog zin in iets lekkers en vanwege de beweging paste het nog prima in mijn schema. Verder weer eens gepland om ongesteld te worden. Ben benieuwd wat dat gaat doen met mijn eten :')
O: twee boterhammen met nutella. (305)
L: twee boterhammen met philadelphia en fruitstroop en een stuk galiameloen. (269)
T: een banaan. (124)
T: een bonbon. (69)
A: restjes (van alles een klein beetje): couscoussalade, zalm van de bbq, garnaal van de bbq, spare ribs van de bbq, zoete chilisaus, salade van ijsbergsla, champignons, verse tomaat, paprika, pijnboompit en dressing, een half gekookt ei. (960)
T: twee stukjes melkchocolade en een roze koek. (360)
B: 12.000 stappen, 90 minuten paard verzorgen, 40 minuten paardrijden, 50 minuten fietsen en 65 minuten ruiterfitness.
Totaal kcal: 2088.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:59

lshannah schreef:
Nou, heb mezelf vanmorgen gewogen na eerste week WW. 2,8 kg eraf! En dat terwijl ik zaterdag gewoon uit eten ben geweest en daar niet per se de meest gezonde keuzes heb gemaakt. Die zondag wel tonijnsteak zelf gemaakt met wat balsamico, zodra ik eraan terugdenk begin ik weer te watertanden haha.

Wat fijn!!

Ik begin ook steeds meer te denken om me toch maar in te schrijven.. maar het een jaar afnemen voor 13 kilo lijkt me zo duur..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:00

Je kan ook voor 3 maanden zag ik! :)

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:01

Ik zat het net te kijken! Dat ga ik meteen doen, jullie hebben me overgehaald!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:04

lshannah schreef:
Laura82 schreef:
Mensen denken op eens of andere manier maar alles te kunnen en mogen zeggen :roll:

Ik had gisteren opeens heel erg last van mn buik, en dat is nog niet over, dus ik denk dat het een mager dagje wordt vandaag. Vanavond ook weer naar de fysio, nu heb ik weer last van mn heup. Ik lijk soms echt wel 80 :x

Ja verschrikkelijk! Bah!!

O jee.. al kunnen herleiden waardoor je last hebt van je buik? Balen zeg, met allerlei gezondheidsklachten word je ook niet blij.

Ik heb juist dat mensen me proberen te overtuigen dat ik niet hoef af te vallen omdat ik door de prednison zo ben aangekomen. Alsof afvallen een straf is die voor mij niet geldt. Ik vind het zó raar... Het maakt toch niet uit hoe en waarom het er zit. Het moet gewoon weg. Ik ben 20 kg aangekomen. En oké het kon toen niet anders. Maar nu ben ik weer oké, dus nu moet ik er wat mee doen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:10

Hetzelfde geldt voor slanke mensen die iets lekkers afslaan. Waarom, je bent toch dun, zeggen mensen dan. Ik hoorde laatst een collega daar echt goed op reageren:

'Ja ik ben niet te dik, en dat komt dus doordat ik regelmatig nee zeg'.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:27

Dat hoor ik inderdaad ook regelmatig bij slanke collega's. Ook vreemd toch dat je eigenlijk alles zou moeten eten omdat jet wordt aangeboden. Vooral oudere patiënten hebben er een handje van.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:31

denice schreef:
Hetzelfde geldt voor slanke mensen die iets lekkers afslaan. Waarom, je bent toch dun, zeggen mensen dan. Ik hoorde laatst een collega daar echt goed op reageren:

Wauw dit is echt een goede.
Ik word ook zo geïrriteerd van die opmerkingen altijd. Je kan het makkelijk hebben joh, of je aankijken alsof je gek bent als je zegt dat je op je eten let.

Is niet motiverend..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:43

zijn er hier meer met een prikkelbare darm? wil graag weer proberen in de middag bv een broodje te eten maar altijd gevoel dat ik juist dan opgeblazen buik krijg

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:45

proven02 schreef:
Hallo allemaal Ik lees graag mee met jullie om ideeën op te doen :)
Heb zelf net een periode van 8 weken tussen de 1700 en 1800 kcal gegeten en hard erbij getraind om langzaam af te vallen en dat is gelukt, 3 kilo eraf.

Nu heb ik de kcal verhoogd naar 2150 met trainen erbij natuurlijk om weer langzaam aan te komen in spiermassa. Ik zal mijn eetschema's dan maar niet posten want dat is een stuk meer dan de meesten hier, tenzij dat niet uit maakt :P In september wil ik voor mijn vakantie weer een korte periode van 1800 kcal doen om nog even strak te eindigen voor zon strand en zee, dan zal ik mijn eetschema's ook posten :D

Ik ben hier juist wel erg benieuwd naar! Mijn schema is nu juist opgebouwd naar 1817kcal, ik kom van de 1550kcal. Moet met dit aantal kcal nog steeds afvallen, maar iets minder hard. Mijn onderhoud zal rond de 2100 zitten :j daar wil ik over een maand of 2 wel weer zijn denk ik.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:05

proven02 schreef:
denice schreef:

Wauw dit is echt een goede.
Ik word ook zo geïrriteerd van die opmerkingen altijd. Je kan het makkelijk hebben joh, of je aankijken alsof je gek bent als je zegt dat je op je eten let.

Is niet motiverend..

Heel herkenbaar. Collega’s die zeggen ‘ja jij kan dat toch wel hebben’ of ‘afvallen? Alsof jij dat ooit hoef te doen’. En dan schuif ik foto voor hun neus dat ik nog 20 kilo meer woog. Ja ik heb nu prima figuur, maar kan zeker nog beter en als ik niet oplet is het zo weer 90 kilo in plaats van 65 kilo.

I'm not weird, I'm limited edition :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:11

Ik heb me ingeschreven bij de WW! 41 punten, aardig wat!

Kan ik degene die ook de app hebbem volgen?

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:13

Leuk Denice! Succes :D En die opmerking ga ik ook onthouden, krijg die ook regelmatig naar mijn hoofd geslingerd :')

SecretLIN, wat eet je verder zoal? Slik je vitamine C bij?

Dreamy, wat is je doel nu?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:37

@gribaldi; nog ietsje lager in vetpercentage komen en dan echt op onderhoud gaan zitten :j wordt nog even spelen met hoe dat werkt, want denk dat ik dat nog wel even lastig ga vinden. Gezonde basis is er wel, maar weet ook hoe snel het weer kan omslaan (eigenlijk vooral door niet meer tracken/afwegen) als je niet meer op gaat letten. Dus dat zal wel gewoon nog moeten, hoewel ik daar op sommige dagen ook wel klaar mee ben. Hoe doe jij dat?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:44

Ik zal mijn schema's toch posten voor degene die het wel leuk vinden voor ideeen :)
Van gister:
O: Lactose vrije melk, havermout, banaan, rozijnen, honing, halve scoop whey protein (443)
T: 2 volkoren broodjes makreel, 1 volkoren broodje hummus (348)
L: Zelfgemaakte pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan, kaneel, havermout, magere kwark en bosbessen met nog wat aardbeien (416)
T: Nakd Nut reep (100)
A: Uit eten: Poke bowl van Zalm, Ananas, Kikkererwten, Quinoa en granaatappelpitten + een of ander Bapao brood achtig iets met kip + halve cheesecake en 1 hapje van mijn vriend zijn pita met kip (792)
T: Kwark met honing
B: Geen
Totaal: 2207 (57kcal meer dan mijn doel, maar dat wordt vandaag gecompenseerd)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:02

proven02, bij wie sta je onder begeleiding?

Dreamy, weet je op hoeveel % je nu zit? En naar hoeveel wil je toe? :)
Het niet meer tracken is soms wel even wennen, maar eigenlijk weet ik en jij ook wel hoeveel kcal er in producten zitten :P Dus stiekem en of dat nu bewust of onbewust is let je wel op. Enkel is het meer dat ik dan naar te weinig eten nijg dan meer en dat is dan net niet de bedoeling haha.
Wanneer ik weet dat ik een etentje heb of niet wil tracken, (zoals in het weekend) dan zorg ik dat ik doordeweeks netjes variërend en gezond eet en beweeg en dan laat ik het in het weekend los.
Voer dit dan ook niet in want ik weet zelf hoe ik dan ben. Dus loslaten is het beste.

Nu beweeg ik in het weekend ook wel ivm hond maar doe geen trainingen.

Spoiler:
Ik mag sowieso niet meer overdreven doet oid dat wordt thuis niet meer gewaardeerd :')

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:12

SecretLIN schreef:
zijn er hier meer met een prikkelbare darm? wil graag weer proberen in de middag bv een broodje te eten maar altijd gevoel dat ik juist dan opgeblazen buik krijg

Ik heb daar ook last van, voornamelijk als ik producten met lactose eet/drink. Normaal eet ik 80% van de tijd veganistisch, maar in de vakantie heb ik vegetarisch gegeten, ivm het aanbod aan eten daar. Merk dat dan meteen aan mijn darmen :=

Rauwe groenten en veel soja kan ik ook last van krijgen.

Wat betreft alles aan moeten nemen qua eten, ik krijg heel vaak een 'oh jij kunt al die traktaties wel hebben, je komt toch niet aan, wat je ook eet.' Euhm, jawel, ik kom wel aan :')

Mijn lijstje voor vandaag:

O: orangefit maaltijdshake met blauwe bessen en amandeldrink
T: twee rijstwafels met pindakaas
L: zoete aardappel uit de oven met broccoli en kipstuckjes, en een beetje ketchup
T: eiwitshake met banaan en amandeldrink
A: courgettepasta met pompoen en linzen + chilisaus
T: sojayoghurt met blauwe bessen en fambozen

Kcal: 1492

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:23

gribaldi schreef:

Het niet meer tracken is soms wel even wennen, maar eigenlijk weet ik en jij ook wel hoeveel kcal er in producten zitten :P Dus stiekem en of dat nu bewust of onbewust is let je wel op. Enkel is het meer dat ik dan naar te weinig eten nijg dan meer en dat is dan net niet de bedoeling haha.
Wanneer ik weet dat ik een etentje heb of niet wil tracken, (zoals in het weekend) dan zorg ik dat ik doordeweeks netjes variërend en gezond eet en beweeg en dan laat ik het in het weekend los.
Voer dit dan ook niet in want ik weet zelf hoe ik dan ben. Dus loslaten is het beste.

Spoiler:
Ik mag sowieso niet meer overdreven doet oid dat wordt thuis niet meer gewaardeerd :')

Ik zat zo’n 2 maanden geleden op zo’n 26%, ik ga over een maand weer terug voor een meting. Ik vermoed dat ik nu op 24% zit. Maar dat wil ik dus even zeker weten. Denk dat ik 22% als uiterste neem om te eindigen, maar het hoeft van mij ook echt niet meer snel te gaan nu.

True O:) maar qua afwegen van porties vooral, daar wil ik me soms nog wel eens in vergissen. Soms hebben we eieren die rond de 48gr per stuk zijn en nu heb ik er die 54gr per stuk zijn. Als je dan een omelet maakt van 3 eieren dan tikt dat toch wel aan :P dat soort dingetjes. Nou is dat met gezonde producten echt niet onwijze drama, maar als je dit met elk product te laag inschat (hoe gezond het ook is) en elke dag hoger uit komt in kcal dan werkt dat natuurlijk ook niet mee. En aangezien ik steeds gevarieerder aan het eten ben, dus niet elke dat meer hetzelfde en gelijke porties, vind ik het allemaal maar lastig onthouden :))

Ik laat overigens idd met uitjes, weekendjes weg, etentjes, ook gewoon los. Zolang de basis verder gezond is dan kan dat niet meer zoveel doen.

Leermoment voor mezelf van de week, welke ik graag wil delen:
Ik had in m’n hoofd dat ik een dag een cheatday wilde nadat ik mijn “doel” van 70kg voor mijn festival had gehaald. Eindstand: ik voelde me er echt niet perse fijner en gelukkiger door op het moment zelf. Ik heb gegeten waar ik zin in had, uiteindelijk bleek ik juist erg kieskeurig te zijn op zo’n moment dat ik alles van mezelf mocht :+, maar het gaf mij lang niet de voldoening waarvan ik dacht dat ik het zou krijgen. Had in mijn hoofd eens in de zoveel tijd een cheatday te gaan doen, maar dat is na deze ervaring echt wel uit mijn hoofd :)
Ik ga, op de manier welke ook gewoon eigenlijk het gezondst is (wist ik ook wel), gewoon een lekkere momentje(maaltijd, snoepje, whatever) op de dag dat ik er écht zin in heb zelf inplannen.
Zo’n hele dag is echt niet mijn ding :n

Heb er geen spijt van, het zat nou eenmaal in m’n hoofd. Ik zie het als een geleerde les :D

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:39

Oh dat is netjes toch, je ziet echt een hele grote verandering :D
Ik gok altijd wel te hoog in hoor, gewoon voor de zekerheid haha. Groente oid als dat te hoog is dat zijn niet de kcal. Overige producten let ik wel gewoon op, maar het is er vanzelf ingeslopen hier.

Cheatday heb ik niet, vind het woord ook niks haha. Ik kan niet een hele dag slecht/ongezond eten dan heb ik snel last van mijn lijf/darmen. Het is dan meer, zoals jij nu doet een moment inplannen. Dan met avondeten iets anders dan normaal.
Het is een gewoonte geworden en dat komt bij jou ook wel.

Ben heel benieuwd hoe het gaat nu je hoger zit en hoe je je daarbij voelt, dat is denk ik belangrijker :)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:41

@denice Welkom bij de WW-club. Mijn gebruikersnaam daar is lveerkamp
Het is nog een beetje uitvogelen voor me (ik heb naar 23 pt per dag, maar m’n fitpoints tikken lekker aan. Ik doe ook drie maanden trouwens, dat vond ik nog te overzien voor als het niks zou zijn haha.

@kimmoe25501 haha dan heb ik een niet zo’n gezonde bakker gok ik.. ik zal eens bij een ander kijken!

@raket mensen zijn maar raar! Maar het belangrijkste is dat jij je goed en lekker in jouw lijf voelt

Pfff wij hebben op werk ook ‘de vreetpolitie’. Het maakt niet eens meer uit wát je eet, er wordt altijd gekeken en altijd een opmerking gemaakt. Vermoeiend.

Gelooft nog steeds in sprookjes

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:50

gribaldi schreef:

Spoiler:

Heb geen begeleiding, als je iets ziet in mijn schema waar je twijfels over heb hoor ik het graag :)
Heb zelf heel veel gelezen op wel tig verschillende sites/tijdschriften/instagram/Facebook etc. En dan uitproberen wat voor mijn lichaam werkt, 2150 kcal doe ik pas sinds deze week dus dat is dan even 2 weken weer aankijken wat het doet voor mijn lichaam en of het te hoog of te laag is :)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:01

proven02, oh nee hoor dat niet maar ik was benieuwd van wie je een schema had gekregen, maar je maakt ze zelf begrijp ik nu :D Handig en slim haha.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:18

gribaldi schreef:
Leuk Denice! Succes :D En die opmerking ga ik ook onthouden, krijg die ook regelmatig naar mijn hoofd geslingerd :')

SecretLIN, wat eet je verder zoal? Slik je vitamine C bij?

Dreamy, wat is je doel nu?

verder niks, soms een koekje oid maar verder geen dingen erbij hooguit 1x pw es een keer patat. slik geen vitamine c eet elke ochtend een kiwi gold.
net geprobeerd een broodje met kipkerrie ben benieuwd naar mn buik straks. drink verder alleen water of zwarte koffie (3kopjes max per dag) heb helaas de pech snel nierstenen te ontwikkelen door een vernauwing waardoor bij drinken er hoge druk op mn nier komt te staan, erg pijnlijk daarom is drinken soms lastig.

heb wel ochtend yoghurt of kwark geprobeerd maar elke x enorm opgezette buik leek wel zwanger nu met de kiwi en water gaat het redelijk.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:35

En als je eens lactosevrij probeert? Kokosyoghurt bijvoorbeeld?

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:03

Veel gekletst! Ff niet veel energie om op iedereen te reageren, sorry!

Hier ook iemand met een prikkelbare darm... weet niet precies waar ik wel en niet op reageer, heb al vanalles zelf geprobeerd maar nooit echt met succes. Op het moment is het redelijk stabiel dus prima mee te leven, dus ik laat het ff zo.
Wel heb ik soms opeens ontzettend last van mn buik, zo ook gisteren. Nu is het gelukkig wel weer over.

Gisteren bij de fysio geweest, mn heup/bilspier links is flink overbelast en zit muurvast. Hij heeft me flink te pakken gehad, dus nu beurs en flink pijnlijk.

Sporten wordt m dus weer even niet, hooguit beetje wandelen, op geleide pijn... heb de balen erin, dusben me nu ontzetrend aan het inhouden om niet te gaan snaaien.