Bokt.nl • 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!
Pagina 442 van de 487

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 20:51
door linoleum
Lijstje van vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: pistolet met rosbief en remouladesaus
T: appel, wortels met hummus en stukje Tony
A: salade met rundertartaar, croutons, kaas, pijnboompitten en dressing
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, solero aardbei
Totaal 1.699 kcal.
B: 13.000 stappen en uur fanatiek krachttraining.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 09:27
door gribaldi
proven02 schreef:
O: lactosevrije melk, havermout, honing, banaan, 0.5 scoop whey, rozijnen (425)
T: 2 volkoren boterhammen avocado met hummus (265)
L: rijst, biefstuk, mais, sperziebonen, bloemkool (381)
T: 2 volkoren boterhammen pindakaas en extra pure hagelslag, stukje bananenbrood (417)
A: zalm, zoete aardappel, sperziebonen, spinazie (377)
T: kwark, aardbei, blauwe bessen, cruesli, 1 blokje pure chocola en honing

Totaal: 2094
B: geen
Macros: E-115 F-60 C-269



Kcal zijn toch geen 2094? Als je alles optelt kom je toch hoger uit of zit ik nu mis?

Wel een lekker lijstje trouwens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 09:29
door proven02
gribaldi schreef:
proven02 schreef:
O: lactosevrije melk, havermout, honing, banaan, 0.5 scoop whey, rozijnen (425)
T: 2 volkoren boterhammen avocado met hummus (265)
L: rijst, biefstuk, mais, sperziebonen, bloemkool (381)
T: 2 volkoren boterhammen pindakaas en extra pure hagelslag, stukje bananenbrood (417)
A: zalm, zoete aardappel, sperziebonen, spinazie (377)
T: kwark, aardbei, blauwe bessen, cruesli, 1 blokje pure chocola en honing

Totaal: 2094
B: geen
Macros: E-115 F-60 C-269



Kcal zijn toch geen 2094? Als je alles optelt kom je toch hoger uit of zit ik nu mis?

Wel een lekker lijstje trouwens :D


Dan heb ik de verkeerde getallen erachter gezet ik tel het uit me hoofd op vanuit MFP maar kan dat het niet klopt. Het totaal klopt in ieder geval wel anders kan ik dat beter alleen neerzetten voortaan :D

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 09:41
door Kimmie25501
Dreamy, daar heb je helemaal gelijk in! Bedankt even voor de herinnering, soms vergeet je dat soort dingen haha.

Heerlijk lijstje Proven02!

Gisteren wilde ik 's ochtends gaan hardlopen, ik had me er echt helemaal op voorbereid, ik had er zelfs zin in. Het verbaasd vast niemand dat ik uiteindelijk niet heb hardgelopen :=
Maar ik had een heel goed excuus, ik moest spullen meenemen terug van stal, dus moest ik wel fietsen, hardlopend ging dat niet 8)7 Misschien moet ik eens ophouden mezelf leugens te vertellen :)F
Anyway, verder wel een net lijstje.
O: zelfgemaakte haverpannenkoeken met blauwe bessen. (381)
L: drie boterhammen met twee surimi krab salade en 1 ardennerpate, een appel. (430)
T: havermoutreep. (142)
T: een korstje vers brood. (43)
A: aardappel, bloemkool, gehaktbal, kaassaus, vegetarische balletjes en een paar hapjes spaghetti. (465)
T: 6 koekjes in theater, die mag je daar zelf pakken, slecht voor mijn zelfdiscipline hahaha. (330)
B: 11.000 stappen, 10 minuten fietsen en 90 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1791.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:09
door denice
Mooie lijstjes!

O: sojayoghurt met noten, havermout, halve banaan en aardbeien
T: 3 volkoren wasa met halva jam, komkommer en appel
L: 2 boterhammen met aardbeien, 2 wasa met smeerkaas
T: mandarijnen
D: lasagne

2e dag ww, hebben jullie ook na een paar goede dagen dat je ervan overtuigd bent kilo's afgevallen te zijn :') en enorm trots bent op je prestatie 2 dagen gezond te eten? :=

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 10:11
door proven02
Klinkt lekker allemaal doe weer nieuwe ideetjes op.
Hebben jullie tips hoe je een lekkere lasagne of pasta kan maken Zonder meteen op 1000kcal te zitten ?

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 11:08
door denice
Kijk eens op de ah app? Ik zoek vaak recepten van de allerhande en daar staan alle voedingswaarden bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 14:36
door Sky
proven02 schreef:
Klinkt lekker allemaal doe weer nieuwe ideetjes op.
Hebben jullie tips hoe je een lekkere lasagne of pasta kan maken Zonder meteen op 1000kcal te zitten ?


Lasagnebladen vervangen door courgette plakjes scheelt al een hoop! Minder kaas, meer groente!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 17:22
door JesdaJinn
Heeeeeeeel lang geleden hier ook es gepost maar toen was ik niet serieus.

Nu dus maar opnieuw.
Hai :wave:

Ik wil ook heel graag een aantal kilo's kwijt want ik word echt te zwaar en nu kan ik er nog wat makkelijker aan doen dan dat ik straks nóg ouder ben.

Ik vind het heel moeilijk om goed te eten. Heb alle slechte dingen al laten staan maar wat eet je wel over de hele dag?

Daarnaast ga ik 2x per week naar de sportschool.

Ik ben zelf afgelopen maandag begonnen met gezonder eten en minder cola. (Ja stomme cola verslaving)
Heb woensdag een intake gehad op de SS(=sportschool) en vandaag weer gegaan.
Vandaag had ik ook een body meeting (heet dat zo?)
En daar kwam uit dat ik wel te veel vet heb maar ook bovengemiddeld zit qua spieren (door mijn werk) dus dat zit opzich wel prima.
Nu gewoon volhouden maar jullie helpen mij wel toch?

En dan dit topic.. zonder doel.. Ja en nee.. mijn doel is gewoon afvallen voor mezelf maar mijn broer heeft gezegd als je 15 kg afvalt dan betaal ik volgend jaar (mei/juni) jou vakantie met een max. tot 600 euro! Dus ik heb wel een soort van doel maar haal ik de 15kg niet dan ben ik wel blij met hetgeen wat er wel af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 17:42
door linoleum
Jesdajinn, wat een lief aanbod van je broer!
Ik zou lekker hier mee gaan lezen. Bekijk de eetlijstjes van anderen en vooral lezen lezen lezen.
Heb je specifieke maaltijden/momenten waarmee je moeite hebt? We denken graag mee!

Lijstje vandaag
L: skyr met muesli en whey crispy, gekookt ei, druiven
T: 3 rijstwafels met chocola, mini lion, appel, stukje Tony
A: zoete aardappelblokjes, runderbraadworst (beide gebakken in olijfolie), mayonaise
T: waarschijnlijk iets op stal, maar nog geen idee wat
Denk rond de 1.800 kcal uit te komen
B: ongeveer 12.000 stappen in totaal
Had beter gekund, maar niet rampzalig.

Weekend m’n best doen. Morgen familievoetbaltoernooi van m’n vriend, ‘s avonds verjaardag van m’n vader. Gelukkig beide wel nog auto rijden, dus geen drank. Zondagmiddag vaderdag en verjaardag van zus van m’n vriend. Maar ook fitness morgenochtend en paardrijden zondagochtend. Dus beetje compensatie!

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 17:48
door JesdaJinn
Gezonde tussendoortjes vind ik lastig.
Ik eet nu komkommer (tomaatjes lust ik niet) en daar blijft t bij.

Avond eten eet ik eigenlijk heel veel groentes maar niet echt een recept. Ik zal es een keer terug bladeren om alles te lezen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 19:11
door Lis_Ol
WoW drukke bedoeling ineens haha.
Welkom nieuwe afvallers (klinkt heel raar denk ik :’) )
Ik heb netjes bijgelezen hoor, kan alleen niet alles onthouden van de laatste dagen.

Jesdajinn: wauw super lief aanbod van je broer! Toch wel een leuk streven om voor te gaan lijkt me.

Voor de lasagne zou ik ook zeggen minder kaas en meer groente.

Hier gaat het redelijk momenteel, onwijs veel trek in slechte dingen.. ben de afgelopen week ook niet afgevallen maar gewoon gelijk gebleven. Is ook prima :)

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 50 gr aardbeien, 30 gr müsli. 200 ml optimel
T: blikje redbull. 1 wit bolletje met 30 gr mozarella light en 0.5 tomaat
L: 1 wrap met rucola, 50 gr gerookte kip, ui, komkommer en pesto
T; 150 gr fruitsalade
A: 250 gr aardappelgratin, 130 gr sperziebonen en 100 gr biefstuk
T: snicker ijsje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 22:12
door proven02
O: lactosevrije melk, havermout, rozijnen, honing, halve banaan, halve whey scoop,1 blokje chocola, pindakaas
L: zelfgemaakte pannenkoekjes van halve banaan, ei, havermout, kwark, blauwe bessen
en speltpita met pesto, kipfilet, geitenkaas
T:cashewnoten, nakd blueberry reep
A: rijst, vegetarische burger, broccoli, paprika
T: 2 knackebrod crackers 1 met pindakaas en extra pure hagelslag, 1 met nutella
T: kwark, blauwe bes framboos, aardbei, honing
B: gym 1 uur Borst/schouders/triceps

Kcal: 2112
Macros: E-118 F-65 C-256

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 22:48
door lshannah
denice schreef:
Mooie lijstjes!

O: sojayoghurt met noten, havermout, halve banaan en aardbeien
T: 3 volkoren wasa met halva jam, komkommer en appel
L: 2 boterhammen met aardbeien, 2 wasa met smeerkaas
T: mandarijnen
D: lasagne

2e dag ww, hebben jullie ook na een paar goede dagen dat je ervan overtuigd bent kilo's afgevallen te zijn :') en enorm trots bent op je prestatie 2 dagen gezond te eten? :=



Hahaha ja dat denk ik ook al een week! Maar goed, woensdag was er toch echt 2,8 kg af. Ben alleen zo bang dat het volgende week tegenvalt. Vanavond uit eten geweest en morgen en overmorgen werken, dus dan zit ik weer strak in het regime. Vandaag uur paard gereden en uurtje in de sportschool geweest, dus hoop dat het meevalt... heb wel meer energie dan voor WW, maar ik eet nu ook elke dag fruit, terwijl ik dat voorheen echt zelden deed.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 09:52
door linoleum
Ik net weer terug van sportschool. Zo even douchen en dan richting familie voetbal. Had net iets te weinig gegeten van te voren. Zo lastig inschatten, te weinig eten is te weinig kracht. Teveel eten is misselijk worden. Maar m’n schema gewoon gedaan met de normale gewichten, alleen iets meer rust genomen tussendoor.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 12:51
door MarlindeRooz
Vervelend is dat he, ik weet wel dat je 2uur voor het sporten niet moet eten. :j

Vandaag beetje gek dagje, werd om 12:00 wakker en moet werken van 17:00 tot 01:00.

O/L (nu): banaan en eiwitshake
L/A: vega kapsalon (courgette, paprika, champignon en wat friet in de airfryer met knoflooksaus en kaas)
A2: beetje stokbrood met hummus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 18:51
door proven02
O: melk, havermout, honing, rozijnen, banaan
L: uit lunchen, meergranen landbrood met gerookte kip, avocado en mayo dressing, witte chocoladecheesecake en warme tony chocolony chocolademelk *\%/*
A: lasagne (heb een licht recept gevonden op internet :D )
T: magere kwark met blauwe bessen en framboos

B: uur krachttraining, half uur wandelen/rennen met lange lijnen achter paard :P

Totaal: 2109 kcal (lunch natuurlijk gewicht van alles gegokt, altijd lastig)
Macros: E-128 F-81 C-218

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 19:50
door raket
Ik ben wel benieuwd naar het lasagne recept.

Ik heb wraps gemaakt. Door dit topic ook eigenlijk. Lekkerder dan ik dacht.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 20:25
door proven02
Google op light lasagne dan is het de eerste die je tegenkomt :D

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 21:00
door raket
Gevonden! En hij was lekker?

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 21:03
door proven02
Ja heerlijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 23:44
door linoleum
MarlindeRooz schreef:
Vervelend is dat he, ik weet wel dat je 2uur voor het sporten niet moet eten. :j

Dat doe ik altijd wel en gaat prima. Ga niet om 7.00 opstaan als ik om 9.00 ga sporten. Of als ik 19.00 thuis ben pas om 21.30 sporten. Dus gewoon eten en gelijk erna door. ‘S avonds gaat dat heel prima zolang ik geen grote zware maaltijd neem. Maar ‘s morgens ben ik nog beetje zoekende. Volgende keer wat meer proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 06:20
door Laura82
Ik sport vrijwel altijd binnen een uur na het eten, is het enige moment van de dag dat ik kan. Zelden last van gehad, alleen bijv stamppot verdraag ik niet goed tijdens het sporten.
Mn sportjuf kwam laatst wel met het verhaal dat je darmen dan zo druk zijn met eten verteren dat je dan geen vet kan verbranden, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo veel van :o

Ik heb een beetje rommelig weekje. Heb ff beetje moeite mn motivatie vast te houden, waardoor ik heel erg schommel tussen heel netjes eten en uit de bocht vliegen.
Vanavond gaan we eten bij een ayce sushi restaurant, dan ga ik ook gewoon ff genieten. En dan morgen maar weer strak in t gareel... als ik me steeds maar weer herpak, kom ik er uiteindelijk wel. Hoop ik... :')

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 08:43
door Kimmie25501
Gisterochtend echt heerlijk gereden! Ook een paar lage kruisjes gesprongen, waar Ivy overigens overheen ging alsof het 1 meter was :') Veel gezweten, want op een gegeven moment werd ze zo fanatiek dat ik even duidelijk moest zijn dat we niet nog harder zouden gaan. Daarna thuis even gedoucht en weer door naar mijn opa en oma gefietst, daarna 's avonds lekker uit eten geweest, wel weer op de fiets geweest. Goed bewogen, maar dat werd dan wel teniet gedaan door het heerlijke eten. Was een Moluks restaurant, daar een rijsttafel gehad. Veel te veel, maar het was echt goddelijk!

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 11:51
door fleurtjeuh
Ik kom ook weer mee lezen en misschien wel wat posten.
Ergens vorig jaar(of al 2 jaar geleden) heb ik ook wat gepost.
Inmiddels heb ik een moeilijk jaar achter de rug maar is mijn geestelijke gezondheid beter dan ooit. Ook ben ik structureel gaan bewegen sinds een kleine maand en heb mijzelf getrakteerd op een fitbit anderhalf week geleden.
Tot nu toe gaat het bewegen eigenlijk uitzonderlijk goed, ik kan de motivatie te pakken houden tot nu toe. Alleen het afvallen schiet niet echt op, ik hou erg veel vocht vast voor mijn idee.
Anyway, eetlijstjes zal ik niet zo snel posten, ik probeer op te letten op mijn eten maar focus er niet te veel op.
Verder zal ik veel meelezen denk ik.