3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:04

We hebben sinds afgelopen week een slimmere weegschaal van medisana.
28,8% vetpercentage.
Ik blijf nu al 3 dagen hangen op 71,5 kilo maar hopelijk is er tegen het einde van de week wel wat vet vanaf volgens de weegschaal

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 07:07

fleurtjeuh schreef:
28,8% vetpercentage.
Ik blijf nu al 3 dagen hangen op 71,5 kilo maar hopelijk is er tegen het einde van de week wel wat vet vanaf volgens de weegschaal

Helaas zijn die metingen ontzettend onbetrouwbaar. Heb er ook een en vind het grappig het bij te houden, maar je moet je er echt niet aan vasthouden. Als je echt iets anders wil dan gewicht om bij te houden, zou ik aanraden om jezelf op te meten (arm, taille, heup, been etc). Dat is betrouwbaarder!

Het lijstje van vandaag:

O: dubbele cappuccino
T: mueslireep yoghurt
M: sneetje brood met ei en friteslijn && sneetje brood met ??
A: Italiaanse tomatensoep met foccacia

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

fleurtjeuh

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:37

Ik wil het ook meer als richtlijn gebruiken. Ik weet dat het niet erg precies is.
Ik heb ook zo'n vetperventage meter tang geval maar daar snap ik nog niks van :p

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:33

Zo, school is weer begonnen, maar het gezond eten nog niet. Ik merk aan mezelf dat ik nog erg moet wennen aan vroeg opstaan, reizen met ov etc. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week echt weer begin. Nu maak ik wel weer betere keuzes, maar echt perfect en lijstjeswaardig is het nog niet.
Mooi lijstje verder Imandra!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:47

Blue_Monday schreef:
Resistance schreef:
Kennen jullie dat, dat hoe langer je dieet, hoe meer zin je hebt om echt een vette hamburger naar binnen te werken? :+ Ik stond bijna op het punt om het te doen, maar hield mezelf tegen toen ik éindelijk verschil zag op de weegschaal! Ik bleef de hele tijd hangen op 55, en nu voor het eerst zag ik 53,5. Ben nu denk ik twee weken bezig met gezond eten, en zeker niet te weinig.

Misschien komt het omdat je een vrouw begint te worden, geen tienerlichaampje meer, en je niet altijd je maatje 34 kan behouden en je die energie waar je lichaam naar snakt gewoon nodig hebt :)*

Vind het raar dat de mods niet ingrijpen want dat hebben ze bij mij wel gedaan lol, anders zou ik ook dolgraag meepraten. Maar snap het ook, totaal geen goed voorbeeld voor jongere meiden die meekijken. En die zijn er.

55 is toch een perfect gezond bmi met je lengte van 163??
Er zijn er maar weinig die na hun tienerjaren nog een bmi van 17-18 behouden op een gezonde manier, en gefoceerd is niet gezond.

Niks tegen jou als persoon verder hoor :) de bedoeling is goed

Zozo, rustaaaag. :+ Ik eet hartstikke gezond en genoeg, bestaand uit een héleboel groenten, vis en kip, gezonde koolhydraten en ei en zuivel. als je dan af en toe zin hebt in een dikke vette hamburger die niet gezond is betekent het niet dat je jezelf uithongert. :') Die heb ik namelijk helemaal niet nodig om aan m'n energie te komen. Betekent niet dat ik 'm niet lekker vindt.

En wat IMANDRA inderdaad zegt; bij de één staat 55 kg anders dan bij de ander. Ik heb een ontzettend klein frame en ben ook nog eens gewoon kort. Mijn doel is de 50 die ik voor de vakantie woog (en ja, toen was mijn BMI ook gewoon gezond en was ik absoluut niet graatmager).

Ik Vind je reactie ietwat neerbuigend en enorm overtrokken.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:12

fleurtjeuh schreef:
28,8% vetpercentage.

Ik kan je 1 tip meegeven wat betreft die weegschalen 'it's a trap' ;)

Ik heb een keer op dezelfde ochtend op zo'n weegschaal gestaan, die gaf zo'n 30% aan. Later die ochtend liet ik in Breda een meting met tang doen, die gaf 24% aan.

Wat betreft gewicht, voor mij is 52 kg echt te weinig (ben 1,68), heb 55 kg gewogen en als ik nu de foto's terug kijk schrik ik een beetje :o

Mijn verwachte lijstje:

O: Barebells reep
L: zoete aardappel, fried tofu en groentenmix
T: banaan
A: aardappelpartjes, courgette, paprika, champignons, vega burger, beetje ketchup
T: chai latte en bakje skyr met perziksmaak

B: 2x 7 min hardlopen 1 min wandelen, rondje paardrijden, als het droog blijft.
Kcal: 1291 tot nu toe

@dilanmansveld om onze paarden Titane en Mattvey te volgen :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:48

Na een hectische zomer en verhuizing heb ik MFP weer afgestofd :')
Ik zag een aantal fantastische resultaten voorbij komen, gefeliciteerd! :D

Ik ben maandag begonnen en 75kg is mijn eerste goal. Ik weeg op dit moment 85kg en ben 1.76, mijn BMR is 1680kcal. Helaas kan ik niet naar de sportschool i.v.m. medische omstandigheden, dus hopelijk lukt het afvallen door alleen mijn eten aan te passen.

Gisteren (1712):
O - volkoren boterham met ham
T - 125g griekse yoghurt
L - 2x roggenbrood met geitenkaas
T - mango waterijsje het was 30 graden en ik ben zwak :+
A - "supergrains" fusili met roerbakgroente en tomatensaus

D - 2L water, 1 espresso, 2x rooibos thee, 2x groene thee
B - hond gewandeld & 1 uur dressuurles

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:53

Een waterijsje is niet zo'n ramp denk ik ;) Magnums of een hele beker B&J is meer schade :+

Lijkt me dat je prima kunt afvallen zo :j Het blijft toch kcal in - kcal out, dus als jij met paardrijden en wandelen erbij toch onder je verbruik eet, dan komt dat afvallen wel goed :j

Ik sta momenteel op 66,5 k :x Zijn toch zeker 6 kg te veel, vind ik zelf. Volgens mij ben ik BMI-technisch niet te zwaar.
Afijn, mokken helpt niet en ik eet het er zelf aan :')
Ben het hardlopen weer aan het oppakken en ga vanaf oktober weer actief werk doen.

Ik baal alleen heel erg van mijn (gebrek aan) discipline in het weekend :=

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:02

Dilan93 schreef:
Een waterijsje is niet zo'n ramp denk ik ;) Magnums of een hele beker B&J is meer schade :+

Lijkt me dat je prima kunt afvallen zo :j Het blijft toch kcal in - kcal out, dus als jij met paardrijden en wandelen erbij toch onder je verbruik eet, dan komt dat afvallen wel goed :j

Ik sta momenteel op 66,5 k :x Zijn toch zeker 6 kg te veel, vind ik zelf. Volgens mij ben ik BMI-technisch niet te zwaar.
Ben het hardlopen weer aan het oppakken en ga vanaf oktober weer actief werk doen.

Uiteraard, al was het met 147 kcal meer ijsje dan water :')

Succes met de laatste 6 kg!
Weekends zijn inderdaad erg lastig, gelukkig is het terrasseizoen bijna afgelopen :+

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:05

_Snow_White schreef:
Dilan93 schreef:

Uiteraard, al was het met 147 kcal meer ijsje dan water :')

Succes met de laatste 6 kg!
Weekends zijn inderdaad erg lastig, gelukkig is het terrasseizoen bijna afgelopen :+

Was het maar het terras seizoen :+

Ik ga erg goed op comfort food. Zowel gezond (curry, pasta, stamppot) als ongezond (carrotcakes, versgebakken koekjes, warme chocomel)

Eigenlijk hou ik gewoon van eten in het algemeen :o
Eet ook niet per se ongezond, maar qua kcal gewoon te veel voor wat ik nu doe. Voorheen bleef ik altijd netjes rond de 60 (en at ik veel meer), maar toen werkte ik in het magazijn en trainde daarnaast voor halve marathon afstanden.

Nu zit ik op kantoor, ben herstellende van een hardloopblessure en is mijn meest intensieve sport 3-4x per week paardrijden.

Heb ook wel aanleg om snel aan te komen, dus zodra ik minder ga bewegen, vliegen de kilo's er aan.

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:03

Hoi hoi, ik wilde even binnenvallen. Ik heb een korte vraag, ik heb mn BMR uitgerekend aan de hand van de link in de OP, heb ingevuld dat ik 1-3 keer peer week beweeg en hij gaf aan dat ik 1945 calorieën moest eten om af te vallen, ik zou er dan 307 dagen over doen (lang zeg voor 9 kilo.) klopt dat wel? Momenteel eet ik 1710. Als er meer gegevens nodig zijn, hoor ik het graag :)

Cadans B+11 L1+3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:05

Is dat getal niet je onderhoud? Dat klinkt logischer in ieder geval, daar trek je dan 100-300 vanaf.. Tenzij je wat zwaarder bent, dan zou je met 1945 kcal per dag en lekker sporten inderdaad af kunnen vallen. :)

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:12

Nee dat is niet mn onderhoud :) met die 1-3 keer beweging is onderhoud 2193 calorieën en zou ik 1945 calorieën moeten eten om af te vallen (doe er dan 307 dagen over) en zonder beweging 1914 calorieën en zou ik 1813 calorieën moeten eten om af te vallen (doe er dan 1000 dagen over) ik hoopte eigenlijk uit te gaan van een halve kilo per week, dus nu nog 18 weken te gaan met een aantal weken speling, ik had er tot februari voor uitgetrokken niet een jaar of bijna 3 jaar O:)

Cadans B+11 L1+3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:14

Ah oke! Ik heb er niet het meeste verstand van maar in de 1900 lijkt me wel relatief hoog. Denk dat je best iets kan zakken. Ik eet al tijden 1650 inclusief flink sporten en dat gaat prima. :) Verder zou ik me niet enorm vast pinnen op die dagen die erbij worden gegeven, ieder lichaam is anders :D Succes!!

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:17

Ik zit momenteel op 1700 en tot nu toe gaat het goed, alleen ik wil ook niet te weinig eten natuurlijk :) dankjewel in ieder geval!

Cadans B+11 L1+3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:26

Je kan prima onder de hoeveelheid kcal gaan zitten wat zij aangeven, dat is echt alleen een richtlijn "als je dit doet, doe je er zo lang over". Zolang je maar boven je BMR zit, is het goed. Ik zou er persoonlijk wel genoeg boven gaan zitten om nog eens wat te kunnen zakken als het afvallen wat stagneert. En als je ook afgevallen bent, je BMR regelmatig opnieuw berekenen.

Ik begin weer een beetje in mijn ritme te komen. Wel met moeite, maar ik weet dat als ik ff doorzet, het straks weer makkelijker gaat. Alleen vanavond ga ik al mn moed bij elkaar moeten rapen om ook echt te gaan koken, mn man is er niet en donderdag is zo'n dag dat we altijd al laat thuis zijn en niemand meer zin heeft om te koken :+ De verleiding om dan naar de snackbar ofzo te gaan is dan best groot, maar ik heb dit weekend ook al 2 uitjes met eten staan, dus mag echt ff niet.

Edit: lijstje van vandaag :)
O: banaan
T: magere Griekse yoghurt met berry white choc muesli :9
L: 2 volkoren knäckebröd met magere smeerworst, kom soep, rauwkostsalade
T: 2 mandarijnen
A: andijviestamppot met klein stukje rookworst
T: kvarg straciatella

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:50

Gister echt een hele slechte dag gehad, had een wijn-kaas avond bij een vriend van me met zijn buren. was heel gezellig, maar niet bepaald gezond.

Lijstje gister:
O: proteinereep
L: saucijzenbroodje
T: bakje proteine yoghurt met proteine muesli
A: gin tonic, wijn, port, veel kaas en stokbrood en tapas :+

Dit zegt genoeg denk ik :Y)
Afbeelding

Vandaag ga ik met mijn moeder naar de sauna en vanavond weer flink aan de bak bij crossfit.
Lijstje voor vandaag:
O: proteine yoghurt met proteine muesli en aardbeien
T: cappuccino
L: broodje gerookte zalm
T: proteinereep en een appel
A: salade van bleekselderij, wortel, huttenkase en twee gebakken eieren

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:36

Ik kom ook gezellig even binnenvallen op dit topic :)

Zij er ook weegschalen die wel redelijk betrouwbaar zijn wat betreft metingen van het vetpercentage?
Iemand ervaring hiermee, mag best een duurder apparaat zijn als hij maar goed is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 06:35

Patt schreef:

Zij er ook weegschalen die wel redelijk betrouwbaar zijn wat betreft metingen van het vetpercentage?
Iemand ervaring hiermee, mag best een duurder apparaat zijn als hij maar goed is.

Als je de eerste posts op deze pagina even leest... :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:38

Ik lees al even mee, al wil ik niet diëten :P
Na mijn laatste zwangerschap wil ik wel graag wat gewicht kwijt, maar dan met meer bewegen en evenwichtig eten. Mijn plan is om het schema van het voedingscentrum aan te houden met dagmenu's en in een ritme te komen van iedere dag wandelen, hardlopen of fietsen. Best een uitdaging met twee kindjes.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:41

swartbeessie schreef:
Ik lees al even mee, al wil ik niet diëten :P
Na mijn laatste zwangerschap wil ik wel graag wat gewicht kwijt, maar dan met meer bewegen en evenwichtig eten. Mijn plan is om het schema van het voedingscentrum aan te houden met dagmenu's en in een ritme te komen van iedere dag wandelen, hardlopen of fietsen. Best een uitdaging met twee kindjes.

Wandelen met de kinderwagen? :)
Zijn tegenwoordig zelfs hardloop-kinderwagen :))

Weet niet wat de leeftijden van de kinderen zijn?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:57

Even paar dagen geskiped qua delen haha.

O: Yoghurt met special flakes
T: mandarijn en kiwi gold
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: mandarijn en kiwi gold
A: Nasi goreng en bakje rauwkost
T: Chips light

Gelukkig iets meer dan afgelopen dagen, toen veel crackers, en was dat best zat.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:07

Hier vanochtend weer een rondje wezen joggen :) kan nu heel voorzichtig zeggen dat het met de pijn in mijn voet beter lijkt te gaan. Met opstaan in de ochtend nog wel wat last en een beetje als ik een tijd gezeten heb. Maar het is al een stuk minder en met hardlopen wordt het momenteel niet erger :D

Lijstje voor vandaag:
O: barebells reep, appel, cappuccino
L: zoete aardappel, groentenmix, tofu
T: bakje skyr met frambozensmaak
A: tomatensoep, groentenmix. vegaburger

Kcal tot nu toe: 1216

Maar wil er nog 450-500 kcal bij, zodat ik rond de 1700 eindig vandaag :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:39

IMANDRA schreef:
Patt schreef:

Als je de eerste posts op deze pagina even leest... :))

Dat heb ik uiteraard gedaan maar dat is slechts één ervaring met de Medisana weegschaal maar er zullen vast meerdere ervaringen en merken weegschalen zijn toch.....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:48

Het heeft meer met de techniek te maken dat dit niet erg betrouwbaar is, dat geldt dus in principe voor alle weegschalen, al zal er heus verschil in kwaliteit zitten tussen de verschillende weegschalen.

Swartbeessie, ik vond (en vind) bewegen met kinderen ook best een uitdaging. Er zit bij mij maar 1,5 jaar tussen de kinderen, waardoor ik er ook niet 1 had die veel meer kon dan de ander zeg maar. Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn, maar wandelen deed ik bijv met de jongste in de draagdoek en de oudste in de kinderwagen/buggy. Fietsen zodra de jongste oud genoeg is om stevig rechtop te zitten in een voorzitje en dan de oudste achterop.
Ook deed ik soms trainingen thuis voor de tv met youtube aan, bijv walk at home. En anders als mijn man thuis is naar de sportschool of wandelen.