3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:01

Oh die groentewrap zijn zo lekker, ik heb ook twee pakken ingeslagen om mee te nemen naar school :) Kan er ook best wel even op door dus bevalt goed! Die eiwitrepen haalde ik bij de Body&Fitshop maar ik ben ze helaas snel zat, het is dus lastig om een doos te bestellen omdat ik ze dan ga eten 'omdat het moet'.

Pfff ik ga nu pas avond eten omdat ik tot 18:30 les had op school (en na 14:00 geen pauze meer gehad, top) en ik vind dat super lastig. Omdat ik gewoon mijn eigen eten wil hebben (en dingen bij de AH to go nu eenmaal vrij moeizaam in mijn macro's passen) ben ik altijd een beetje oplettend met goede eetmomenten in plannen. Hebben jullie dat ook? Misschien is het een vaag trekje maar ik kan echt super chagrijnig worden als ik niet op tijd mijn eigen eten kan eten :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:05

Ja, ik heb dat ook heel erg. Wil op mijn eigen tijden eten anders word ik ook chagrijnig. Vooral in combinatie met het vasten.

Heb crossfit ook weer overleefd. Hele zware workout, maar wel lekker toen het klaar was :+
Ben voor het eerst in mijn croptop gegaan, vond ik heel spannend maar ik kreeg veel complimentjes dus weer een boost voor mijn zelfvertrouwen.

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:29

Ik heb daarin geluk dat ik nog thuiswoon en dat m'n pa heel lekker en gezond kan koken. :D

Vandaag:

O: griekse yoghurt 0% vet met honing en bessen
T: Druiven
L: Salade met tonijn en mozzarella
T: Stukje Rocky Road
A: Chili con Carne

B: Uur fietsen

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:39

Zijn dat niet wat weinig calorieen Resistance?

Het is rustig hier, hoe gaat het met de rest?
Ik werd vannacht om 3 uur wakker met gigantische honger, heb contact met een crossfit coach en heb nogal op mijn kop gekregen. Ik eet veel te weinig. Moet er ook echt nog aan wennen hoe alles werkt met afvallen, intensief sporten en spieropbouw. Ben gewend om af te vallen met weinig sport, dan heb je niet zoveel nodig. Nu blijkt dat ik eigenlijk 2200 calorieen moet eten om op gewicht te blijven als ik zoveel sport, als ik zo door ga breek ik eigenlijk mijn spieren weer af. Dus het aantal calorieen wat ik per dag mag wordt behoorlijk opgeschroefd. Ben benieuwd wat het effect daarvan is.

O: bak proteine quark met een handje proteine muesli en een schepje proteine poeder
L: drie groentewraps met guacamole, gerookte zalm, komkommer en ijsbergsla
T: proteinereep, watermeloen, kommetje pompoensoep, eventueel proteine shake
A: verse springrolls met rauwe groente, rijstnoodles en garnalen, twee gin tonics

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:46

Ik kom even onder mijn rots vandaan. :')

Afgelopen weekend wedstrijd gereden, helaas niet geplaatst vanwege de nakeuring. Helaas pindakaas, volgende keer beter. Paard is gelukkig oke :)

Maanlicht, als ik heel eerlijk ben verbaasd me niet dat je trainer aangeeft dat je te weinig eet. Vind je lijstjes vaak best karig ten opzichte van je beweging/sporten. :o

Mijn lijstje voor vandaag:

O: banaan, barebells reep
T: 2 tarwebiscuits
L: zoete aardappel, groentemix, tofu
T: krentenbol
A: Nasi (vriend kookt, dus geen idee hoeveel kcal)
T: vanille skyr met wat druiven

Kcal zonder avondeten: 1173, maar vermoed dat ik rond de 1700 eindig met een bord nasi erbij.
B: 5 km stevig wandelen (5,5 km/h), rondje stappen te paard

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:47

Ik kom uit op ongeveer 1200 kcal, precies volgens wat MFP me aanraadt. :)

[o]

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:51

Resistance schreef:

Dat is erg weinig, MFP geeft geen goede indicatie van het aantal calorieen wat je zou mogen consumeren. Je kunt beter op een andere manier even een berekening maken: https://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:53

Resistance schreef:

Precies genoeg om slecht voor je lichaam te zijn. MFP is echt geen adviseur wat dat betreft. Misschien eerst de OP doorlezen want deze discussie is al eens met je gevoerd. :=

Mijn dag, ik skip vandaag ontbijt want gisteravond gesnaaid (kruidnoten met stukjes chocola omg)

O: wit pistoletje met hoemoes zongedroogde tomaat + bakje aardbeien
T: 3 rijstwafels + appel
A (rond 7/half 8) verse gevulde pasta met roomsaus, walnoten, champignons en parmazaanse kaas. (Ga alles afwegen lol)

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:01

Weet je wat het is, al die "hoeveel moet je eten" zijn berekend op het gemiddelde lichaam; lengte en gewicht enzo. Ik heb net in dat linkje van Maanlicht gekeken waar staat dat ik 1800 kcalorien zou moeten eten. Dat is voor mij gewoon te veel, ook meer dan wat ik normaal eet. Mijn ouders hebben een diëtist op les en daar heb ik hierover mee gesproken en zij beaamde dit. Ieder lichaam is anders, en het idee van die gemiddelden is verouderd. Ik ben kerngezond en eet niet veel minder dan normaal, dus wellicht kunnen we deze discussie achter ons laten? :) Ik ben niet degene die 'm begint.
Laatst bijgewerkt door Resistance op 10-09-19 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:05

Resistance schreef:
Weet je wat het is, al die "hoeveel moet je eten" zijn berekend op het gemiddelde lichaam; lengte en gewicht enzo. Maar ik ben niet gemiddeld; ik ben gewoon heel klein en heel smal gebouwd. Als ik het gemiddelde eet is dat genoeg om mij hartstikke aan te laten komen. Mijn ouders hebben een diëtist op les en daar heb ik hierover mee gesproken en zij beaamde dit. Ieder lichaam is anders, en het idee van die gemiddelden is verouderd. Ik ben kerngezond en eet niet veel minder dan normaal, dus wellicht kunnen we deze discussie achter ons laten? :) Ik ben niet degene die 'm begint.

Op die link hierboven moet jij je gewicht en lengte invullen. Maar als je graag zo weinig wil eten is dit niet het topic voor je.

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:07

Wat knap om vanachter je computerscherm te bepalen of ik te weing eet. :+

[o]

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:07

Die link vind ik een beetje vreemd. Over 7 kilo afvallen doe ik ruim een jaar over om af te vallen en moet ik 1994 kilocalorieën per dag eten. Dan val ik never nooit niet af.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:08

Ik heb hem ook even voor je ingevuld, afgaande op dat je 0 beweging hebt is je BMR al 1348. Dat betekent dat als je de hele dag op de bank ligt zonder 1 ding te bewegen dat je lichaam dit al nodig heeft. Alles wat daaronder zit is dus al te weinig. Zou dus eerder rond de 1500/1600 gaan zitten omdat je maar zo weinig af hoeft te vallen heb je dan je doel zo bereikt.

MarlindeRooz

BiBiQ schreef:
Die link vind ik een beetje vreemd. Over 7 kilo afvallen doe ik ruim een jaar over om af te vallen en moet ik 1994 kilocalorieën per dag eten. Dan val ik never nooit niet af.

Ja daar gaat het ook niet om, het gaat om je BMR. En daar kun je zelf wat bij op doen gelang je beweging. Ik zit tegenwoordig heel veel dus ik ga dan minder eten.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-09-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Voor wie heb je hem ingevuld?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:09

BiBiQ schreef:
Voor wie heb je hem ingevuld?

Donja / resistance. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:09

Maar die vraagt daar toch niet om? Die geeft juist aan geen discussie hierover te willen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:10

BiBiQ schreef:
Maar die vraagt daar toch niet om? Die geeft juist aan geen discussie hierover te willen?

Dan is dit niet het juiste topic dus, als je zo graag 1200 kcal op een dag wil eten en je lichaam wil pesten moet je dat doen.

Ben inmiddels 12 kilo kwijt en dat blijft ook zonder moeite weg. Dus ik kan inmiddels aardig op gevoel eten. Maar als je zo weinig eet is dat nog niet het geval.

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:12

MarlindeRooz schreef:
BiBiQ schreef:

Dan is dit niet het juiste topic dus, als je zo graag 1200 kcal op een dag wil eten en je lichaam wil pesten moet je dat doen.

Ben inmiddels 12 kilo kwijt en dat blijft ook zonder moeite weg. Dus ik kan inmiddels aardig op gevoel eten. Maar als je zo weinig eet is dat nog niet het geval.

Nogmaals, ik pest mijn lichaam niet. :+ Ik eet niet veel minder dan normaal, en het gaat al járen goed met me. Ben nooit ziek. Maar dat schijn je niet te willen lezen?

[o]

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:13

Wat lopen sommige mensen hier te drammen op hun visie zeg.
Dat iemand anders het anders doet, wil niet zeggen dat jij jouw mening moet opdringen. Want dat doe je nu gewoon.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:19

Volgens bovenstaande link eet ik ook te weinig. Zit nu op max 1730, maar zou 1914 mogen eten om mijn doel in 178 dagen te behalen

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:37

Ik vind die site in de OP ook erg verwarrend.. zelf weet ik dat 1 kilo gelijkstaat aan 7000 calorieën :j oftewel als je 7000 calorieën meer verbrand dan dat je eet, val je een kilo af. Ik heb een BMR van 1584 en ik snap dat ik dat minimaal moet eten, maar de site zegt dat ik 1825 moet eten en dan ben ik in 1008 dagen op gewicht.. nou lekker dan haha. Ik hou zelf 1710 aan en als ik ga paardrijden 1800. Volgens mn fitbit verbrand ik makkelijk 2300 op een dag.. zoveel rekensommetjes. Ik heb mn fitbit nu eerst niet meer om, anders blijf ik rekenen..

Ieder doet het op zn eigen manier, laat elkaar in hun waarde. Als er echter een situatie optreedt waarin iemands gezondheid in gevaar kan komen, mag daar mijn inziens wel wat van gezegd worden :j

Ik ga weer onder mn steen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:41

BiBiQ schreef:
Dat iemand anders het anders doet, wil niet zeggen dat jij jouw mening moet opdringen. Want dat doe je nu gewoon.

Is geen visie is gewoon wetenschappelijk onderbouwd. Niks met een visie te maken.

Bereken je BMR eens Resistance, wat is deze? Kan me niet voorstellen dat deze 1200 is.
Doe lekker wat je wil maar kom dan geen lijstjes delen in het topic en zeggen dat het goed met je gaat. Hier in het topic stimuleren we te weinig eten beneden je BMR gewoon niet dus tja.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:47

Heb je überhaupt mijn post gelezen waarin ik vertel dat dit onder andere met een diëtist besproken is?

[o]

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:53

Ik wil even benadrukken dat de link in de OP met name erin is gezet omdat deze de BMR waarde geeft, en een schatting van je PAL. Die 'xx aantal dagen tot op gewicht bij xxkcal eten' mag je van mij negeren. Er staat namelijk óók in de OP dat je gemiddeld zo'n 500kcal onder je PAL waarde kan gaan zitten, zo lang dit boven je BMR ligt.

@Resistance: je eet gewoon veel te weinig. Is iedereens lichaam anders en is die PAL/BMR waarde een schatting en verschilt dus van persoon tot persoon? Zeker! Maar zo heel veel zal deze niet schelen. Niet zo veel als jij minder eet nu in ieder geval.

BiBiQ schreef:

Tja, we zijn kritisch op eten in dit topic en dat hebben we ook gewoon in de OP geschreven. En aan jou uitgelegd waarom. Het is overigens geen mening, maar een feit. Wetenschappelijk onderbouwd. Ik heb niet voor niks de bronnen erbij gezet in de OP.

We kunnen niemand tegenhouden om zo weinig te eten (en je lichaam dus te verpesten), maar we kunnen je dan wél verzoeken geen lijstjes meer te posten hier in het topic. Zoals je leest worden dat soort lijstjes niet gewaardeerd en in het verleden hebben we ook vaker mod-breaks gehad vanwege dit soort situaties. Er lezen veel mensen mee, ook jongere personen, en we willen deze personen niet het idee geven dat ze zich zo moeten uithongeren als ze af willen vallen. Als je die 'visie' niet waardeert, dan verwijs ik je naar een van de andere afvaltopics, waar alle mensen die het niet eens waren met de regels in dit topic heen zijn verhuisd.

Resistance schreef:
Heb je überhaupt mijn post gelezen waarin ik vertel dat dit onder andere met een diëtist besproken is?

Niet alle diëtisten zijn gelijk, dus sorry als ik je hier niet op geloof. Bovendien kan je het verkeerd begrepen hebben, of het niet goed uitgelegd naar die diëtist. Je eet volgens BMR te weinig en zo lang je niet onder toezicht van een gediplomeerde, kundige diëtist staat wil ik je dus vragen om niet meer zulke lijstjes te posten.

En wat betreft het gezond voelen: je kan je super voelen maar vanbinnen toch kapot gaan. Ik nodig je uit om de OP eens te lezen, met name het stukje waar de risico's van te weinig eten besproken worden.