3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Eight

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:41

Biedt die nog meer voordelen? Of is het hetzelfde principe maar een ander jasje? :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 12:01

Volgens mij is de database van MFP groter (dus meer dingen die te vinden/te scannen zijn). Maar ken lifesum niet goed genoeg om echt een vergelijking te maken! Bij MFP kan je ook macro's etc instellen, maaltijden & recepten toevoegen enzo.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:21

MFP heeft inderdaad een grotere database. Ik kan hem makkelijk in zowel Canada, Amerika en Nederland gebruiken :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:36

Goed om te weten :) mocht Lifesum niet meer voldoen kan ik die proberen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:36

Ik gebruik Fatsecret, ben ik erg over te spreken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:10

Hier zakt mijn gewicht langzaam.
Heb het nu weer een week in de app Food bij gehouden. Het enige wat ik lastig vind is het invoeren van producten waar vlees in gebraden wordt. Ik kan wel afwegen wat ik in de pan doe, maar dat eet ik natuurlijk allemaal niet op..
Hoe doen jullie dat?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:27

Bij mij werkt MFP laatste tijd niet goed meer :( Hij loopt de hele tijd vast op mijn huawei. Misschien Lifesum ook maar eens proberen.

@itsme2 Ik had die gedachte ook een tijd, maar schrijf wel alles op wat ik in de pan gooi. Dan kan het netto alleen maar meevallen. Zelf probeer ik altijd met zo weinig mogelijk olie te koken, zo gebruik ik per pan heb ik gemerkt 3-5 ml olijfolie. Als ik echt biefstuk ofzo bak dan wel meer.

Ik had vandaag een ''skinny aardappelgratin'' geprobeerd te maken, het was een beetje mwah haha.

Mijn lijstje voor morgen:
O: halve AH quiche (323)
L: 3 boterhammen met hummus (411)
T: peijnenburg low cal ontbijtkoek (49)
A: bloemkool''koekjes'' met biefstukje (778)
Totaal: 1559

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:32

Ja bij mij loopt MFP soms ook vast! Heb dat alleen ook met mijn FitBit app dus ik dacht dat het door het updaten van mijn telefoon kwam, maar twijfel nu ik lees dat meer mensen er last van hebben,
Die AH quiches zijn lekker he.. :D Goed lijstje!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:19

Ik heb een heel slecht weekend gehad, haha. Zaterdag dressuurwedstrijd gehad en aansluitend was er een bbq. Was echt niets gezonds te vinden. En gister verjaardag van mijn tante in een Italiaans restaurant, dus antipasti, veel wijn, spaghetti die door een gesmolten parmezaanse kaas werd gehaald met truffel en als dessert cannoli.

Vandaag weer in het gareel, haha.

O/L: twee volkoren boterhammen met een beetje mayonaise en Hollandse garnalen
T: 2 proteineshakes met kefir en blauwe bessen, Barebells proteinereep Salty peanut
A: zalm teriyaki met wokgroente
T: halve bak Melkunie protein quark vanille met een handje ongebrande walnoten
1870 calorieën

B: uur crossfit

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:46

Paar weken geleden begonnen met mee schrijven en me voorgenomen actief mee te doen maar ik ben er nog steeds geen kei in :=

Vlak nadat ik mee schreef werd er weer een postnatale depressie bij me vast gesteld, een paar heftige weken achter de rug. Normaal gesproken voor mij het moment om terug te vallen in oude patronen, maar deze keer niet! Ik heb wel de app en grotendeels het wegen los gelaten maar ben bewuste keuzes blijven maken!

Met resultaat! Van 85 kilo in half juli naar 76.8 vandaag :D
Ik blijf mee lezen want jullie blijven me motiveren!

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 14:52

Netjes Bowena!

Klinkt wel heel lekker Maanlicht (maar dat is waarschijnlijk ook vaak het probleem :))!)

Gisteravond onverwachts uit gaan eten ('s middags ook al pannenkoeken :o): mijn schoonouders kwamen langs en geheel onverwachts wilden ze wel graag naar de sushitent (terwijl ze geen sushi -de rolletjes rijst met vis bedoel ik dan- lusten haha). Maar de wokgerechten etc. vonden ze wel heeeeerlijk.

Vandaag dus even balansdagje:

O: /
T: Mueslireep
M: Boterham met ei + friteslijn & boterham met pindakaas en pure hagelslag ( :o nom)
A: 400gr Mexicaanse soep met 75gr tortilla chips

Totaal is zo'n 1300kcal, dus wel te weinig voor een 'normale' dag maar gezien de sushi van gisteren wil ik toch wat balansen. Morgen weer 'normaal'.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:03

Klinkt inderdaad echt veel te lekker maanlicht :')

Wat goed Bowena! Hopelijk kom je er mentaal ook steeds meer bovenop!

Heb je een receptje voor de soep ImAndra? Klinkt erg lekker

Momenteel zit ik weer in de trein terug van werk en heb mega honger. Ik weet dat m'n eten pas rond 20.00 klaar is, dus ik moet het nog even volhouden haha. Morgen kijken hoe ik het anders kan verdelen....

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 19:08

Aight schreef:
Klinkt inderdaad echt veel te lekker maanlicht :')

Wat goed Bowena! Hopelijk kom je er mentaal ook steeds meer bovenop!

Heb je een receptje voor de soep ImAndra? Klinkt erg lekker

Momenteel zit ik weer in de trein terug van werk en heb mega honger. Ik weet dat m'n eten pas rond 20.00 klaar is, dus ik moet het nog even volhouden haha. Morgen kijken hoe ik het anders kan verdelen....

Volgens mij paar pagina’s terug nog gepost!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:38

Hallo allemaal, ik ben ook zo slecht in het posten...

Maar lees wel trouw mee hoor!
Helaas afgelopen week niet afgevallen dus ik ga morgen toch mijn calorieën proberen bij te houden!

O: aardbeien Skyr +- 250 gr met lijnzaad + chiazaad.
T: 2 kleine chocolade reepjes, van die nep mars etc. Paar Cola flesjes.
L: bloemkool, aardappelpure, kip en kerrie saus. Was een grote portie
T: 2 Snack a jack
A:kant en klare lunch salade van de supermarkt. Met couscous en kip
T: paar wortels met heksenkaas.
B: totaal 40 min fietsen, 30 min crosfit en nog even uitlopen op de loopband.

De salade van de supermarkt was heerlijk en iets minder dan 400 cal in totaal!

Ben nog een beetje aan het zoeken naar een fijn ritme, ik eet op stage 4 dagen in de week smiddags warm. Even kijken of ik hier aan kan wennen. Anders op mijn stage wat anders eten smiddags!

Ik eet trouwens redelijk wat cal aangezien mijn bmr ook (nog te) hoog is!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:12

Hoi! Ik kom ook weer mee praten, poging nummer zoveel :')
Ik was een 2-3 jaar geleden gestart op 78/79 kilo, in april dit jaar zat ik op 71/72, maar de afgelopen maanden weer zoveel zitten vreten dat ik vanochtend weer 77 kilo woog... Mijn doel is om naar de 70 te gaan, maar helaas loopt het nog niet helemaal lekker omdat ik simpelweg te veel snoep/eet.

Dus hopelijk is meepraten en lijstjes posten een soort van stok achter de deur :D
Ik heb gisteren 2 liter groentesoep gemaakt, zodat ik dat extra bij het avondeten kan eten zodat ik voller zit en savonds minder ga snoepen.

Voor vandaag:
T: Lu granenbiscuits hazelnoot
L: Griekse yoghurt met muesli en whey crispies
T: Wortels met hoemoes
A: Leftover pasta

Ik schat rond de 1500-1600 kcal, de pasta komt uit mn vriezer, dus ik heb geen idee meer wat er allemaal in zit :Y)
Vanavond ook nog een uurtje sporten in de sportschool!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 11:32

Annikaaaaaa welkom :'D.

@Sanneloveyou: ja door je kcal bij te houden krijg je een goed beeld van wat je precies eet! Succes.

Lijstje vandaag:

O: Cappuccino
T: Mueslireep
M: Boterham met ei & friteslijn, boterham met ??
A: Chicken Tonight met basmatirijst en een naanbrood

Moet even kijken hoeveel m'n avondeten is en wat ik vanmiddag nog eet. Bij te weinig kcal pak ik nog wat yoghurt met kelloggs als aanvulling :j.

Gisteren ook de eerste echte dansles gehad: mijn vriend en ik zijn nu gaan stijldansen, super leuk! Steeds lessen van een uur en het was kei leuk dus das mooi voor mijn beweging haha :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:12

Welkom terug Annikoe :D

Ik ben me vanochtend een ongeluk geschrokken op de weegschaal, als mn gewicht er nou zo snel af zou vliegen als dat het erbij komt, dan zou ik met een paar weekjes goed opletten klaar zijn :') Helaas is het niet zo'n feest, dus terug in het gareel maar weer...
O: Magere Griekse yoghurt met muesli en frambozen
L: salade met tomaat, bosui, geitenkaas en vinaigrette, kom linzensoep
T: 2 mandarijnen en paar aardbeien
A: weet ik nog niet, bij mn moeder
T: smart protein chips

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:20

Welkom terug Annikoe!

Goede lijstjes dames! Ik moest net weer dry needling, is wel goed gegaan maar was wel weer erg gespannen. Dus ik mocht van mezelf van die vieze instant noodles, had ik echt zin in. Vanavond heb ik een date, gaan ook samen ergens eten, dus ben benieuwd!

O/L: omelet van twee eieren met gerookte zalm en komkommer, Yumyum noodles shrimp
T: twee proteineshakes met kefir, blauwe bessen en frambozen, kiwi gold
A: ??

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:14

Welkom annikoe!

Oooh stijldansen is ook nog een stiekeme wens van mij, maar ik denk dat ik m'n metgezel niet zover ga krijgen :')

Maak jij je proteinshakes zelf maanlicht?

Mijn lijstje van vandaag ben ik best blij mee!
O: yoghurt (100)
T: low cal kruidkoek (49)
L: 3 boterhammen met hummus (416)
T: low cal kruidkoek (49)
A: risotto met gegrilde groenten en zalm huid (844)
T: verkade crisp koekjes (130)
Totaal:1584

Als ik m'n boterhammen wat verspreider eet dan ga ik de trek elke keer tegen merk ik. Ik hou savonds van een goed bord dus ik laat daar liever wat kcal voor over

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 17:47

Haha ik ben er ook al een dik jaar om aan het zeuren hoor. Maar deze dansschool had een gratis introductieles, en daarna bieden ze de eerste 4 lessen van de cursus voor €25,- aan waarna je kan stoppen. Doen ze specifiek om de (mannen :)) )drempel te verlagen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:17

Ik ben wel voornemens om mijn proteineshakes over een tijdje helemaal zelf te maken. Dus met smaakloze proteine. Momenteel gebruik ik Smart Protein Raspberry Yoghurt van Body&Fit. Deze maak ik aan met kefir voor de frisheid en ik voeg altijd wat vers of bevroren fruit doe wat ik dan bij elkaar in de blender gooi.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:09

Hey jongens. Bisj is back. Welkom nieuwe mensen!
Hee Maanlicht ik vroeg me toch af hoe je die eiwitshakes nu en later gebruikt? Voor zover ik weet zijn de voedingswaarden fantastisch en helpt het super goed bij droog trainen/afvallen, maar ga je dit zo lang mogelijk vol houden of op een gegeven moment toch weer overschakelen op kwark/yoghurt of iets dergelijks? :)

Hier gaat het goed. We hebben diehard bewegingslessen op school dus ben lekker fit aan het worden, ook nog 2/3 keer per week een rondje in mijn eigen sportschool. Qua eten merk ik de laatste dagen wel dat ik eigenlijk te lage macro's heb voor een hele actieve dag; ik zit er ie-de-re keer overheen terwijl ik echt trek heb. Dus moet even uitzoeken hoe ik dat ga fiksen. Ik kan naar een docent op school die zelf enorm veel weet van sport om er even naar te laten kijken maar ik merk wel dat ik een beetje huiverig ben om alles weer op te hogen. :')
Anyway, ik hoef pas om 12:00 op school te zijn (misschien zelfs 13:00) wat een BIG ASS luxe is bij mij, maar heb toch besloten om om 08:00 in de sportschool te staan. Dus zit nu met een koffietje mijn abonnement op de sportschool met een maand te verlengen lol. Heb trouwens donderdag een sollicitatie voor receptiewerk op mijn sportschool, het wordt erg spannend omdat ik maar 1 dag per week beschikbaar ben wat wel heel erg weinig is maar ik mag toch op gesprek. Dus hoop ze te kunnen overtuigen dat ik wel een leuk persoon ben :') :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:26

Klinkt goed Castilja! Goed bezig!

De eiwitshakes zijn een belangrijk onderdeel van mijn voeding, dus ik ben van plan die te blijven gebruiken. Ik eet daarnaast ook regelmatig Skyr/yoghurt. Hoezo?

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:27

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om mijn lijstjes helemaal in my fitnesspal moet zetten. Ik stagneert vaak met het middag eten (aangezien ik dat moet gokken op stage) en ben geneigd omdm dan gewoon heel het lijstje niet af te maken... Oeps

Op naar een nieuwe poging vandaag :o

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:20

Aight jouw avondeten klinkt lekker zeg! Ik ben dol op risotto :9
Goed bezig Castilja! En succes met je sollicitatie :)

Mijn halve lijstje van vandaag, ik weet nog niet wat mijn avondeten wordt omdat ik bij mijn vriend eet, dus ik heb wat ruimte over gelaten:

T: gekookt ei
L: Groentesoep met 2 crackers met hummus
T: 2 maiswafels en een kop warme chocolademelk :Y)
A: ?

Ik denk rond 700 kcal, zonder het avondeten erbij dan.

Niet veel beweging denk ik, alleen een rondje lopen in mijn pauze als het droog is.