3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:38

Ik ben al twee weken af en aan ziekig, dus gaat niet top met eten ook. Eet dan wanneer ik honger heb, wat er dan voorhanden is en meestal wat te veel met weinig beweging erbij. Ik ben vorige week zondag verhuisd naar m’n eigen appartementje, dus ik bepaal nu wel helemaal zelf wat er in huis gehaald wordt, dat scheelt wel veel!

Vandaag weer lekker kunnen sporten, hoop toch wel drie keer te gaan crossfitten deze week en twee keer paardrijden.

Morgen plaats ik weer een lijstje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 21:12

Ik heb het ontzettend druk gehad afgelopen week dus daarom minder gepost haha. Qua beweging heb ik inmiddels m’n 3e dansles gehad en merk dat zowel ik als m’n vriend er super veel plezier aan beleven dus das top *\o/*

Eten gaat goed, afgelopen week streng opgelet en ook weer iets kwijt maar dit weekend slecht gegeten (zaterdag Indisch en zondag pizza) vanwege bezoek, maar op zich was het nog wel te behelpen vanwege magere lunch :j

Beterschap maanlicht!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:19

Wat goed Laibadji!

En fijn dat het dansen zo goed bevalt voor jullie beide Imandra, toch een stukje extra beweging wat je dan leuk vindt om te doen :)

Bij mij schommelt mijn gewicht heel erg, het lukt mij maar niet om goed door te zetten. Wij lunchen op het werk altijd gezamenlijk, waardoor de hele tafel vol staat met eten en ik dus altijd wat extra's pak naast mijn yoghurt :o Ik wil proberen om daar mee te stoppen en het echt te houden bij het weten wat ik zelf meenemen en dan niet nog extra crackers/rijs- of maiswafels met beleg.
Ook thuis blijf ik maar snaaien, stop er mee :')

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:30

Hier vorige week een hele drukke en slechte week gehad. Niet kunnen sporten en wel veel gegeten... Ook door de drukte meer/slechter eten. Daarbij zorgen maken over iemand anders zijn gezondheid wat ook niet mee werkt.

Vandaag voor het eerst weer wezen sporten!

O: fruit met Kwark er doorheen gepureerd zodat het vruchten Kwark word + chiazaad en lijnzaad
T:wortelen + een paar dropjes die op het kantoor staan
M:maaltijd salade
T: energie Light + maltezers reep
A: hutspot

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:23

Veel beterschap Maanlicht!

Wat fijn dat jullie het dansen allebei leuk vinden Imandra!

Vandaag heb ik een poging gedaan tot rustig aan doen haha. Lekker paardgereden en met Shan fijn grondwerk gedaan. Daarna gedoucht en nu bezig met foto's uitzoeken en op de computer zetten. Hopelijk heb ik vanavond nog even tijd om even bank te hangen en tv te kijken.
(Over eten gaan we het even niet hebben ;) )

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:42

Stil hier!!

Ik ben sinds een aantal dagen begonnen met IF, en ik moet zeggen dat het me tot nu toe wel bevalt. Ik eet van 12u tot 20u. Ik heb het eerder wel eens geprobeerd maar toen werd ik steeds heel naar en trillerig, maar opeens lijkt dat wel over. Het geeft me heel veel rust in mn hoofd dat ik gewoon weet dat ik niets meer mag eten, vooral 's avonds. Ik had altijd zo'n stemmetje "wat kan ik nog nemen wat niet al te hoog in kcal/punten is", "ach, 1 snoepje/koekje kan wel" (en dan vervolgens de rest van het pak ook leegvreten :roll: ). En ik vind het ook fijn dat ik iets grotere maaltijden kan eten per keer, ik ben een grote eter en had dus vaak nog trek na de maaltijd.
Ik ben heel benieuwd wat dit op de langere termijn voor me doet.

Plan voor vandaag (beetje rare dag ivm toneelstuk van mn zoontje):
L (12.00): Griekse yoghurt met muesli, kom tomatensoep
L2 (14.30): broodje filet americain met ei
A (18.00): Hutspot met klein stukje rookworst
T (19.30): fruit met evt wat Griekse yoghurt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:41

Ik blijf iedereen maar horen over IF, ben zelf nog niet helemaal overtuigd merk ik. Vraag me echt af hoe en of je ermee kunt afvallen; als iemand verhelderende info heeft.. graag :D
Ik heb door mijn school een super onregelmatig rooster en er wordt soms ook echt op rare tijden gegeten dus ik ben bang dat het niet in mijn levensstijl van nu past. Maar goed, kan ik uitzoeken natuurlijk.

Lekker lijstje trouwens Laura! Vraag me wel af of het genoeg is qua kcal? Ik weet dat hutspot en rookworst de boel omhoog trekken maar je andere maaltijden zijn wat kleiner dus vandaar de vraag :)

Hier is het de afgelopen weken niet zo best gegaan. Wel dagelijks bewegingsles op school dus ik sport genoeg (kan alleen door mijn rooster niet zo vaak naar mijn eigen sportschool en dat vind ik echt jammer). Het eten schoot er een beetje bij in, macro's niet kunnen volgen, maar wel dusdanig veel stress gehad dat daar wat grammetjes verloren zijn gegaan denk ik }> Ik heb nu een week vakantie en vind het altijd heerlijk om weer maaltijden te maken en te sporten en op mijn eten te letten dus dat komt wel goed.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:45

Ik tel geen kcal maar punten, maar inmiddels weet ik wel dat als ik aan mn punten kom, ik mn kcal ook gewoon haal (tijdje wel getrackt). Ik eet ook behoorlijke porties doordat ik een eetmoment minder per dag heb :)

Wat betreft IF: van IF zelf val je niet af, dat doe je door een kcal tekort. Wel vind ik het makkelijker om in een kcaltekort te zitten, omdat mijn eetvenster veel kleiner is eet ik minder makkelijk te veel. En ik heb gewoon ook minder trek tussendoor, wat ik goed kon gebruiken zeg maar :+

Geniet van je vakantie!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:47

Ahhh ja ik snap je. Doe je dat via WW dan?
Ah zo werkt dat! Ik dacht dat het een bepaald lichamelijk proces was waardoor je uiteindelijk wel af zou kunnen vallen als je iedere keer rond dezelfde tijd zou stoppen met eten. Maar da's misschien iets wat ik mezelf heb wijs gemaakt ofzo. Ik ga nog wel eens verder op onderzoek uit.

Dank! Komt wel goed. :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:46

IF heb ik inderdaad ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het lastig te combineren met mijn schema.
Ik sta om 4:30 op en red het dan eigenlijk niet tot 12 uur zonder eten, maar eet ik van 10-18 voel ik mij 's avonds met rijden/sporten weer zo flauw -O-
Al ben ik sowieso meer een "grazer" dan van de grote maaltijden :+

O: Banaan
T: Oats & kokos reep
L: Volkoren boterham met Ham & 100g Skyr
T: Protein bar
A: Zoete aardappel, kip, en broccoli uit de oven
T: Indien kcal nodig wat nootjes of cracker met geitenkaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:11

Ik leef ook nog steeds, haha! Ik ben overgestapt naar 3 keer in de week crossfit, en merk al veel progressie! Ben ook 2 weken geleden verhuisd naar mijn eigen appartement, dus ik zit niet meer bij mijn ouders dus dat scheelt ook een hoop. Ik heb geen weegschaal en ik merk dat ik dat ding ook eigenlijk helemaal niet mis. Liever maak ik foto's van mezelf en daaruit kan ik al best veel afleiden. Afvallen is ook niet meer mijn grootste doel. Ik wil graag wat strakker worden en wat spieropbouw.

Ik ben ook weer wat serieuzer bezig met IF, ik merk dat het me toch wel echt veel helpt.

Lijstje van vandaag:
L: Italiaanse bol carpaccio en rucola en een heel dun laagje mayonaise
T: klein handje witte chocolade-kokos pepernoten (had ik niet moeten kopen :+), twee kiwi gold, eiwitshake met karnemelk, blauwe bes en framboos
A: salade van tonijn, broccoli, bospeen en komkommer
T: 200 gram Skyr honing, 25 gram ongebrande notenmix, eiwitshake met 200 ml volle melk
Kcal: 1950

B: uur crossfit

Foto van vanmorgen (even in spoiler, want ondergoed):
Spoiler:
Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:00

Verstandig Maanlicht, aan de spiegel/foto's zie je soms echt meer dan aan de weegschaal.

Vandaag heb ik het wat zwaarder door lichamelijk zwaarder werk, maar ik hou vol *\o/*

L: salade met gerookte kip en tomaat, goulashsoep, broodje geitenkaas
T: banaan en 2 kiwi's
A: biefstuk met gebakken champignons, gekookte aardappelen en sperziebonen
T: weet ik nog niet, afhankelijk van punten die ik nog over heb

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:01

Mooi figuurtje hoor Maanlicht!!! :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:03

Idd rustig hier! Ben terug van vijf dagen Boedapest en Wenen, hele leuke steden! Vrij ongezond gegeten, maar wel echt genoten. Iedere dag veel kilometers gelopen, dus genoeg beweging gehad. Halverwege alleen wel ziek geworden, dat was wel jammer. Daardoor heb ik wat meer kunnen genieten van Boedapest dan van Wenen.

Ben benieuwd hoe IF je gaat bevallen Laura! Mooi lijstje!

Geniet van je vakantie Castilja!

Goed dat je gestopt bent met wegen Maanlicht, vaak zegt hoe je eruit ziet idd veel meer dan het getalletje op de weegschaal. Je ziet er overigens echt prachtig uit!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:18

Hey babes! We moeten effe met z'n allen weer reageren, ik mis de activiteit :')
Fijn dat je vakantie leuk was Kim! Denk dat de schade beperkt is gebleven door je beweging, of heb je dat idee niet?

Hier gaat het na een paar ongezonde dagen weer goed. Vandaag en eergisteren ook weer gesport, morgen een circuittraining op de planning. Heerlijk die vakantie. :D Tijdens de circuittraining van afgelopen vrijdag wel mijn hand bezeerd; we moesten burpees doen en ik doe die soms op mijn vingertoppen omdat dat iets lichter is. Super niet goed natuurlijk; zakte door mijn hand heen door vermoeidheid en de spieren kregen een flinke optater. Ging wel sporten vandaag en kon die hand redelijk ontzien (paar krachtdingen gewoon overgeslagen) maar moet even kijken of die circuittraining morgen handig is.

Ik kook vanavond voor mijn ouders, broer en mezelf en wil eigenlijk iets KH-arms zonder vlees maken. Hebben jullie heel toevallig een receptje wat hier binnen zou passen? <<) Ga zo ook even het internet afstruinen of ik wat vind.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:21

Mag ik met hier ook melden?
Ik ben sinds enkele weken te vinden in de sportschool.
Mijn zusje wilde na haar twee zwangerschappen graag weer wat strakker en fitter worden en ik merkte vooral dat ik niet lekker in mijn lijf zat en dat ik echt wel last had van de vetjes.

Dus nu zo'n 3 weken bezig in de sportschool, de eerste twee weken 2 kilo kwijt geraakt en nu net een weekje op vakantie geweest, vandaag weer lekker wezen sporten.

Maar zou graag hier mee willen lezen, reageren en wat motivatie opdoen.

* Femke Linders Fotografie * *Facebook* & *Website*
Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:35

Hier gaat de IF wel goed, qua eettijden iig. Mn snaaibuien hebben zich alleen nu verplaatst naar de middag :o :') Het begint echt een beetje irritant te worden, mn nee-knopje lijkt echt gewoon stuk. Ik kon echt tijden prima overal nee tegen zeggen, maar nu lukt het gewoon echt helemaal niet. Zelfs als ik nee zeg tegen bijv een traktatie op het werk, blijft dat gevoel de hele tijd knagen, en dan ga ik eenmaal thuis overstag :roll:
Zo stom hoe je iets eigenlijk helemaal niet wil, maar tóch doet...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:41

Laura82 schreef:
Hier gaat de IF wel goed, qua eettijden iig. Mn snaaibuien hebben zich alleen nu verplaatst naar de middag :o :') Het begint echt een beetje irritant te worden, mn nee-knopje lijkt echt gewoon stuk. Ik kon echt tijden prima overal nee tegen zeggen, maar nu lukt het gewoon echt helemaal niet. Zelfs als ik nee zeg tegen bijv een traktatie op het werk, blijft dat gevoel de hele tijd knagen, en dan ga ik eenmaal thuis overstag :roll:
Zo stom hoe je iets eigenlijk helemaal niet wil, maar tóch doet...

Heel herkenbaar. Ik begin steeds meer te denken dat het ook met hormonen te maken heeft. De ene tijd gaat het prima, en dan weer een tijd heel slecht terwijl ik echt wel gemotiveerd ben en resultaat zie.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:42

Ik zit nu precies in zo'n fase! Iedere keer gaat een deel goed en daarna ga ik weer snaaien.
De weegschaal staat nu ook op 68 kilo, dus er moet wel echt iets gaan gebeuren nu

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:22

Irritant he?! Moet zeggen dat ik wel blij ben dat mensen het herkennen :o

Ik heb nu al trek :+ Gisteravond paar wijntjes gedronken, dan word ik altijd hongerig wakker. Maar ff flink thee drinken om mn maag een beetje gevuld te houden.

Plan voor vandaag:
L: salade met kipreepjes, tomaat en komkommer, kom wortelsoep, broodje ei
T: banaan, appel
A: Bloemkoolpizza met tomatensaus, mozzarella, champignons en bosui
T: bakje Griekse yoghurt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:44

Oeh ik herken die on/off modus ook wel hoor! Denk dat het er ook aan ligt hoe je dagelijks leven op bepaalde momenten is ingedeeld; als het op school heel druk is merk ik meteen dat ik gezond eten laat varen en eerder voor gemak ga, maar als er rust in de tent is vind ik het heerlijk om me weer met macro's bezig te houden en lekker te koken. Denk ook dat het gewoon niet mogelijk is om 24/7 met je gewicht/eten bezig te kunnen zijn en misschien is dat maar goed ook. :)

Heerlijk lijstje Laura! Ik mis alleen je ontbijt? Of doe je IF en eet je daardoor anders?

Hier gaat het even slecht; eergisteravond echt teveel gedronken (bleek achteraf) en heb gisteren niets binnen kunnen houden. Nu voel ik me nog wat rillerig maar kan wel mijn bed weer uit, maar qua eten zal er vandaag ook nog niet veel van komen. Wel goed voor de lijn tho :') Moet vanavond ook een leuk feest afzeggen omdat ik echt nog niet fit ben dus dat is wel heel erg jammer. Helaas.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:02

Klopt, ik doe IF!

Oeps Castilja...Hopelijk knap je snel weer een beetje op, dit is niet de manier he :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:20

Niet? Oh -O-

:')
Ik ga zo eens wat bouillon maken. Allemaal tips gekregen van Bokkers uit het ergernis topic toen ik vroeg wat te doen met dorst en een overgevoelige maag.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:54

Wat is het hier rustig zeg! Ik kom dan maar eens onder de meeleessteen vandaan.

Een tijdje geleden was ik echt lekker bezig en flink afgevallen: van 84 kg naar 75 kg. Helaas staat de teller alweer op 79,2.. :n Heb de laatste twee a drie maanden veel stress gehad doordat ik van werkgever gewisseld ben en daar intens veel spijt van heb gehad. Aankomende vrijdag mag ik weer beginnen bij mijn oude werk <3 beste keuze ooit, want ik voel aan alles dat ik weer wat rustiger word en dat ik beter in mijn vel ga zitten. Verder is mijn rugblessure als sneeuw voor de zon verdwenen, dus ik mag en kan ein-de-lijk weer lekker sporten! Moet wel rustig aan proberen te doen ivm artrose in rug en bekken. Ben naar een nieuwe crossfit box gegaan hier in de buurt en heb me ingeschreven. Ik begin rustig aan met 3x per week en dan zien we wel hoe dat gaat. Dus die kilo's er af komen zo wel weer.

Maanlicht: je ziet er super uit! Leuk dat je crossfit ook zo leuk vindt :D

Castilja: Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt?

Ik merk trouwens heel veel verschil in mijn eetlust tijdens elk stadium van mijn cyclus. Toen ik nog anticonceptie gebruikte merkte ik dat eigenlijk nooit. Zo heb ik tijdens mijn menstruatie nu echt totaal geen eetlust, super raar? Moet mezelf echt dwingen om wat te eten, maar niet teveel en te vaak anders word ik kots misselijk.

Vandaag:

B, ochtend: uur crossfit
L: salade met augurk, tomaat, sla, komkommer, yoghurt, olijfolie, balsamico en twee gekookte eieren
T: eiwitreep en 3 grote augurken
B, middag: half uur in de bak gemend met pony en wat gerommeld/opgeruimd op stal
A: mie met kipfilet, spinazie, sperziebonen, paprika en aubergine + knoflook oestersaus.
T: magere kwark

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:37

Lekker bezig!! Goed lijstje ook!

Hier gaat het steeds beter, ben weer twee cm kwijt van m’n taille ondanks dat ik zeker twee keer per week heel slecht eet, haha. Maar los daarvan let ik heel goed op, dus het is prima.
Ik zit goed in m’n vel en durf dat ook meer uit te stralen met mijn kleding. Kortere rokjes en strakkere shirts. Heb echt een hele periode alleen maar in broeken en sweaters gelopen.

Lijstje voor vandaag:
L: drie protein pancakes met stroop en ontbijtspek
T: proteineshake karnemelk-vanille framboos
A: Kom paprikasoep, kipfilet met gebakken ui, wortel en paprika en een beetje knoflooksaus
T: proteineshake chocolade, skyr honing met banaan, nog een kom paprikasoep

Kcal: 1815
B: uur crossfit