3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

 
 
Castilja

Berichten: 1011
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 06:53

Die aantallen lijken me prima te kloppen Patt? Of bedoel je dat het niet lukt om het vol te houden?


Patt
Berichten: 982
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:08

Nee Dat gaat prima maar ik lees eiwitten tussen 125 en 150 en vetten 80 en maar 100 koolhydraten. Vooral mijn koolhydraten lukt mij echt niet om die continue onder de 100 of 150 te houden. Dan kun je dus geen brood, aardappelen, pasta, rijst,zoet en ook maar weinig fruit eten en minder van een aantal koolhydraatrijkere groenten.

Castilja

Berichten: 1011
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:10

Oh je kunt zeker wel brood eten hoor, alleen moet je brood hebben dat minder koolhydraten bevat. Ik heb zelf crackers van Atkins en brood met 5 gram koolhydraten per snee. Het is even zoeken maar dan heb je ook wat. :) Fruit is inderdaad ook wat lastig, maar ben nooit een enorme fruit eter geweest dus heb daar dan geen moeite mee. Is echt wat er voor je werkt hoor, ik word zelf heel moe en krijg suikerdips als ik veel koolhydraten eet dus dit is voor mij juist een uitkomst.

Eulogy

Berichten: 4797
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:18

Is op zich ook niet nodig hoor. Meer dan 1-2g eiwit per kg lichaamsgewicht is sowieso onnodig (heeft geen toegevoegde waarde), als je niet serieus sport is 1g per kg lichaamsgewicht echt al meer dan voldoende. Verder maakt de verdeling khd/vetten dan niet zoveel uit zolang je je eiwitten binnen krijgt en je binnen je calorieen blijft.

Ik eet 200-300 gram khd per dag en rond de 100-120 gram eiwit (meestal eerder 100). En ik train dus 5x per week.

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

linoleum

Berichten: 3667
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:26

Ik hou minstens 1gram eiwit per kg lichaamsgewicht aan. Verder track ik mijn macro’s niet. Dus alleen kcal en eiwitten. Dat bevalt me momenteel erg goed. En merk dat rest van m’n macro’s vanzelf redelijk netjes worden door deze aanpak.

Afgelopen weekend was niet zo best. Sinterklaas en een verjaardag. Dus Chinees, pizza, drank en hapjes. En bijna kilo aan chocola gekregen :') Maar wel genoten!

Vanaf deze week weer sporten. Paar weken blijven liggen door kwakkelen met gezondheid. Maar dat gaat weer stuk beter gelukkig.

Planning vandaag:
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren, appel
A: nasi met koe loe yuk met saté (Chinees dat over is)
T: stukje chocolade letter

I'm not weird, I'm limited edition :D

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:28

Eulogy schreef:
Is op zich ook niet nodig hoor. Meer dan 1-2g eiwit per kg lichaamsgewicht is sowieso onnodig (heeft geen toegevoegde waarde), als je niet serieus sport is 1g per kg lichaamsgewicht echt al meer dan voldoende. Verder maakt de verdeling khd/vetten dan niet zoveel uit zolang je je eiwitten binnen krijgt en je binnen je calorieen blijft.

Ik eet 200-300 gram khd per dag en rond de 100-120 gram eiwit (meestal eerder 100). En ik train dus 5x per week.


Oh echt joh? Heb je daar voldoende aan?

IMANDRA

Berichten: 3586
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 10:47

Maanlicht schreef:
Eulogy schreef:
Is op zich ook niet nodig hoor. Meer dan 1-2g eiwit per kg lichaamsgewicht is sowieso onnodig (heeft geen toegevoegde waarde), als je niet serieus sport is 1g per kg lichaamsgewicht echt al meer dan voldoende. Verder maakt de verdeling khd/vetten dan niet zoveel uit zolang je je eiwitten binnen krijgt en je binnen je calorieen blijft.

Ik eet 200-300 gram khd per dag en rond de 100-120 gram eiwit (meestal eerder 100). En ik train dus 5x per week.


Oh echt joh? Heb je daar voldoende aan?


Gezien Eulogy geen 100kg is, ja daar zal ze vast wel genoeg aan hebben ja :)). Gok dat dit rond 1,5gr per kg lichaamsgewicht is voor jou Eulogy?

Hier gaat het meh, moet even weer in m'n flow komen. Blijf steken op hetzelfde gewicht. Het is iig geen aankomen :')

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Eulogy

Berichten: 4797
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:53

Hahaha nee daar moet ik nog even klein beetje voor aankomen :+

Zoals Imandra zegt is 1,5-2g inderdaad precies goed als je veel sport, meer dan dat heeft echt geen toegevoegde waarde. Ik weeg 64kg dus rond de 100-120g is meer dan prima voor mij.

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:29

Ik houd minimaal x2 aan. Eiwitten vullen ook gewoon goed, en het is niet erg om meer binnen te krijgen dan je nodig hebt. Ik weeg 63kg (denk ik).

Mijn lijstje:
L: tonijnsalade (zelfde als gister), proteineshake met magere kwark
T: stukje Tony's melk pecan, grote kom courgette soep, proteinereep caramel peanut
A: gemarineerde kip drumsticks, 200 gram sperziebonen
T: stukje Tony's melk pecan, kleine grapefruit, proteineshake met magere kwark en een banaan

B: uur crossfit

IMANDRA

Berichten: 3586
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 11:40

Maanlicht schreef:
Ik houd minimaal x2 aan. Eiwitten vullen ook gewoon goed, en het is niet erg om meer binnen te krijgen dan je nodig hebt. Ik weeg 63kg (denk ik).

Mijn lijstje:
L: tonijnsalade (zelfde als gister), proteineshake met magere kwark
T: stukje Tony's melk pecan, grote kom courgette soep, proteinereep caramel peanut
A: gemarineerde kip drumsticks, 200 gram sperziebonen
T: stukje Tony's melk pecan, kleine grapefruit, proteineshake met magere kwark en een banaan

B: uur crossfit


Waarom minimaal 2x? Buiten dat het goed vult heb je het niet nodig denk ik?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Eulogy

Berichten: 4797
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: Bristol, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:40

Mwah je kunt wel teveel eiwitten eten hoor, bovendien maak je het jezelf daarmee imo onnodig moeilijk. En je hebt in een tekort zo ook stuk minder ruimte over voor khd en die zijn erg belangrijk voor spieropbouw, energie en herstel als je veel sport.

        “But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:58

IMANDRA schreef:
Maanlicht schreef:
Ik houd minimaal x2 aan. Eiwitten vullen ook gewoon goed, en het is niet erg om meer binnen te krijgen dan je nodig hebt. Ik weeg 63kg (denk ik).

Mijn lijstje:
L: tonijnsalade (zelfde als gister), proteineshake met magere kwark
T: stukje Tony's melk pecan, grote kom courgette soep, proteinereep caramel peanut
A: gemarineerde kip drumsticks, 200 gram sperziebonen
T: stukje Tony's melk pecan, kleine grapefruit, proteineshake met magere kwark en een banaan

B: uur crossfit


Waarom minimaal 2x? Buiten dat het goed vult heb je het niet nodig denk ik?


Dat is op advies van mijn coach. Hij gaf aan dat je eigenlijk niet te veel eiwitten kan eten.

Frummels

Berichten: 6160
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Scheveningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:09


Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:17

Helder artikel. Er wordt wel genoemd dat ervaren sporters minder eiwitten nodig hebben dan beginnende sporters. Aangezien ik pas 3 maanden bezig ben, en nu veel spier opbouw, zie ik er wel heil in om hoog in mijn eiwitten te zitten. Ook als het niet persé nodig is en aan de hoge kant, vind ik het wel prettig om te weten dat ik daarin mijn lichaam in ieder geval niet tekort doe. En daarbij kan het dus geen kwaad.

Patt
Berichten: 982
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:35

Fijn te horen dat het aantal eiwitten met 1-1,5x je lichaamsgewicht ook prima is. Ik weeg momenteel 68 kg met 1,76 mtr en doe 2x per week bootcamp/krachttraining en 2x per week ga ik hardlopen (10 km). Daarnaast ga ik nog 2-3 keer per week paardrijden. Heb weleens tijdje geprobeerd om onder de 100 koolhydraten te blijven maar werd er erg energieloos van en vindt het ook moeilijk vol te houden gezien ik graag fruit eet.

Kimmie25501

Berichten: 6349
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:02

Hoi allemaal,
Lang geleden dat ik hier weer gereageerd heb! Ik heb het ontzettend druk met school en stage en daar leidt mijn eten helaas wel onder. Ik ga proberen mezelf weer bij elkaar te rapen en ik probeer weer netjes te eten en bewegen. Ik ben nu helaas wel enorm aan het hoesten en snotteren en volgens de huisarts kan dat nog weken duren, dus dat is nog even doorzetten helaas. Ik ga vanaf nu proberen om het topic weer bij te houden!
Gisteren best een netjes lijstje, ik probeer me nu te houden aan het credo: alleen eten als ik honger heb. Het geeft misschien een gekke planning, maar het zorgt er wel voor dat ik minder eet dan normaal.
O: twee boterhammen met Nutella en 100% pindakaas naturel. (329)
T: twee speltcrackers met Philadelphia en grilworst en een kop thee met honing. (342)
T: twee dextro's. (24)
L: een boterham met nutella. (167)
T: wat blokjes kaas en boerenmetworst. (155)
T: 1 handje Japanse mix en een klein beetje Baileys (ik vond het echt vies :') (109)
A: friet, piepkuiken :o , coleslaw, ketchup en mayonaise. Als toetje kruidnoten en witte chocola. (724)
Over de dag verspreid 4 keelsnoepjes. (20)
B: 7000 stappen en 90 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1870.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Castilja

Berichten: 1011
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:06

HOE KUN JE BAILEYS NOU VIES VINDEN KIM?!??!?!?
Haha. Nee. Ja je lijst... (Ik blijf het zeggen) maar ken je macro's? Ik zie in je lijst zowel veel koolhydraten als vetten, macro's was bij mij the key om meer inzicht te krijgen in wat je binnen krijgt. Ben zelf veel cleaner gaan eten erdoor. Puur als tip. :) Je lijstje ziet er wel super lekker uit. Geef mij blokjes kaas en baileys en ik ben blij :') Beterschap trouwens! Verkoudheid komt volgens mij ook grotendeels door die heerlijke wisselingen van het weer... :+

Hier gaat het niet zo goed met afvallen, krijg überhaupt goed voor mezelf zorgen even niet met school op een goede lijn. Heb in januari en februari een vrije periode dus kan m'n oliebol weer bij elkaar pakken so to speak, heb er wel vertrouwen in. Ben qua gewicht/uiterlijk vertoon eigenlijk weinig veranderd, maar merk wel dat ik ongezonder eet helaas. Laatste half jaar bikkelen op die opleiding en dan komt het goed. :D

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:11

Ik houd ook niet van Baileys :+
Verder ben ik het met Castilja eens. Ik mis ook fruit en vooral groente in je lijstje.

Wat vervelend dat het bij jou niet zo lekker gaat met het afvallen en goed voor jezelf zorgen Castilja. Gaat het verder een beetje met je? (mag ook een pb'tje sturen als je wil)

Hier gaat het heel erg goed. Ben mijn ritme aan het vinden wat betreft sport en goede voeding, al heb ik nog wekelijks een vreetbui. Maar dat vind ik niet zo heel erg want dat compenseer ik dan gewoon. Ik begin ook eindelijk buikspieren te zien, dus ik ben heel erg blij! Heb echter nog steeds geen weegschaal, dus geen idee hoeveel ik weeg.

Mijn lijstje:
L: grote kom broccolisoep met wat kaas en verse pasta gemaakt van doperwten
A: Marokkaans stoofpotje van runder chipolataworstjes, tomaten, kikkererwten, rozijnen en een beetje honing
T: twee kiwi's, proteine shake met magere kwark en een kleine banaan

Kimmie25501

Berichten: 6349
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:25

Castilja, geen idee! Normaal ben ik vooral van de zoete mix, maar dit vond ik echt :r
Macro's ken ik, maar is erg lastig voor mij. Ik heb het nu zo druk dat ik überhaupt al blij ben dat ik normaal eet, laat staan dat ik dingen kan gaan uitrekenen. In de kerstvakantie kan ik daar natuurlijk wel even naar kijken!
Wat vervelend dat het met jou ook niet zo lekker gaat!

Maanlicht, oh ja, fruit en groente. Ik probeer er wel aan te denken, maar ik pak heel snel iets anders tussendoor, slecht eigenlijk. Ik ga er weer op proberen te letten!

Gisteren prima lijstje, al zeg ik het zelf. 's ochtends geen honger en misselijk, maar ik moest toch even iets voordat ik op pad ging. Verder even niet gesport, want heb daar nu even geen energie voor.
O: een kop thee met honing en een halve boterham met duo penotti. (138)
T: anderhalve boterham met nutella. (210)
T: een raffaello en een toffifee. (106)
L: een baguette met tonijnsalade. (285)
T: een kop thee met honing en een sinaasappel. (71)
A: pasta met gehaktballetjes. (537)
T: een stuk banketstaaf. (409)
Over de dag verspreid 4 keelsnoepjes. (20)
B: 6000 stappen.
Totaal kcal: 1800.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Aight
Berichten: 2353
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:13

Ahw sterkte Kim, zo kwakkelen met je gezondheid is niet tof. Als ik naar je lijstje kijk blijf je wel netje bij je kcal doel, maar zie ik wel veel ''slechte'' dingen met veel bewerkte en verzadigde vetten. Erg veel snelle suikers (nutella, chocolaatjes, banketstaaf, honing in de thee). Misschien kan je kijken naar dingen die je in de ochtend en lunch wat meer vullen, zoals volkorenproducten met minder gesuikerd beleg? Maar ik snap dat je hoofd er niet helemaal naar staat als je je zo voelt hoor! Sterkte!

Castilja, stom dat het niet zo goed gaat. Goed dat je in januari probeert de boel weer op te pakken. Probeer ook vooral om kleine dingetjes nu al te veranderen :)

Goed bezig maanlicht! Ik heb het idee dat jij wel steady gaat! Hoe uit jouw vreetbui zich?

Mijn lijstje is overigens erg stom vandaag lunch geskipt door drukte en uiteindelijk pas om 15.00 lunchpauze, toen direct naar snel en vet gegrepen.
O: -
L: patatje met (510)
A: zalm met risotto en gegrilde groenten (747)
T: aardbeienkwark (234)
Totaal: 1491

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Kimmie25501

Berichten: 6349
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:28

Aight, ben ik met je eens. Nutella is omdat dat het enige is wat ik 's ochtends op mijn brood kan hendelen nu (moet vroeg opstaan haha). Honing in de thee doe ik normaal niet, maar dat is nu wel fijn omdat ik erg veel moet hoesten. Bedankt voor je tip! Ik ga erop letten om beter te ontbijten en lunchen, brood vult gelukkig aardig goed bij mij. Ik moet namelijk zo vroeg opstaan voor school, dat ik geen tijd heb (of beter gezegd, wil maken) om bv havermoutpap oid te maken. Dat vult namelijk wel beter. Yoghurt kan ik zo vroeg helaas nog niet hendelen en dan blijft dit over.

Goed bezig Maanlicht!

Gisteren helaas weer een vreetbui bij het avondeten (brood) gehad. Dan blijf ik eten, ondanks dat ik misselijk ben en buikpijn krijg. Vandaag weer verder, heb zelfs al wat fruit en groente gehad haha.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

BarbaraNovaJarig

Berichten: 2812
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 12:27

Goedemiddag, ik lees beetje mee de laatste week omdat ik ook af wil vallen en nu ben ik 9,5 kilo kwijt, ik mag er nog 10 kwijt dus nog even te gaan...wat houden jullie aan hoeveelheid calorieën aan wat je per dag eet? Ik zit nu rond de 1200 calorieën, soms wat meer, soms wat minder...ik wordt wel geholpen door een vriend die personal trainer is en veel met voeding bezig is. Daarnaast verzorg ik dagelijks mijn 4 paarden en probeer 3 x per week een uur te skaten...

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:35

1200 calorieën is niet zo veel. Ik nuttig zelf niet elke dag hetzelfde aantal calorieën. De ene dag bijvoorbeeld 1300, de andere 1700. eens in de week/twee weken eet ik een dag gewoon alles wat ik wil eten.

Het ligt ook maar net aan hoeveel je precies beweegt/sport. Ik doe zelf 3/4 keer in de week crossfit en ben nu meer bezig met spieropbouw en iets droger worden dan alleen met afvallen, dus bij mij is het doel heel anders dan bij jou.

Maanlicht

Berichten: 5502
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Hilversum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:53

Mijn lijstje voor vandaag:
L: twee gebakken eieren, 50 gram gerookte ham, 110 gram cottage cheese en 170 gram komkommer
T: appel, heel misschien een Snickers als ik daar heel veel zin in heb
A: 150 gram zalmfilet, 150 gram minikrieltjes, 1 bol venkel
T: proteineshake met 200 gram kwark en 90 gram banaan

B: uur crossfit

BarbaraNovaJarig

Berichten: 2812
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:15

Maanlicht schreef:
1200 calorieën is niet zo veel. Ik nuttig zelf niet elke dag hetzelfde aantal calorieën. De ene dag bijvoorbeeld 1300, de andere 1700. eens in de week/twee weken eet ik een dag gewoon alles wat ik wil eten.

Het ligt ook maar net aan hoeveel je precies beweegt/sport. Ik doe zelf 3/4 keer in de week crossfit en ben nu meer bezig met spieropbouw en iets droger worden dan alleen met afvallen, dus bij mij is het doel heel anders dan bij jou.


Ik ben zowel aan het afvallen als ook bezig met spier opbouw, maar ik eet niet dagelijks dezelfde hoeveelheid calorieën, is per maand anders. Ben nu net begonnen sinds een week of vier denk ik.
Dus ik doe waar ik me goed bij voel, nu is dat die 1200 calorieën. In het weekend eet ik wel wat vaker waar ik trek in heb maar wil echt niet zomaar los gaan. Ben wel heel bewust met waarom ik iets eet...
Waar op baseer jij je voeding?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Azmay, Castilja, Firefly289, Flip, frutsel05, laran, leenleen11, MairiMacBran, MariskaFally, Minjon, MuffinX, purny, Sabine_95, WendyShet, xKatjj en 65 bezoekers