3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:49

Ymke_Z schreef:
Vraagje, wat doen jullie met de kcal die je "krijgt" van het trainen? Eten jullie die bij? Of is dat juist wat jullie als minder kcal eten?

Ligt eraan soms wel soms niet.. Meestal niet ik zie dat echt als verbranding! :))
Tenzij ik een lage dag heb en extra train terwijl dat 'niet nodig is'

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:05

Annikoe, Sterkte, moeilijke tijd.. Probeer ook wat afleiding te zoeken :(:) Fijn dat je vriend zo goed voor je zorgt!

Piekosj, halve marathon, respect! :wow:

Snow white, wat lief van je vriend!

Ymke, ik train eigenlijk niet echt, maar als ik bijvoorbeeld lang heb paardgereden en een flink stuk heb gewandeld met mijn paard, eet ik meestal wel wat extra. Maar ik tel het niet heel precies na. De 1600 kcal die ik normaal gesproken bij een rustige dag aanhoudt, is het minimale. Dus als ik dan toch veel bewogen heb eet ik er wel meer bij.

Ik heb echt een mega slecht weekend gehad. Bier, hamburgers en pizza :x Maar, mijzelf vandaag toch een nieuwe rijbroek gegund. Want ik had een doel gehaald namelijk dat als ik loop mijn bovenbenen niet tegen elkaar aanschuren := Al mijn doelen die ik 4 maanden geleden gesteld had zijn gehaald eigenlijk.. Nu nog steeds wel op blijven letten en er kan nog wel 1 kg af.

When was the last time you did something for the first time?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:09

Mijn kcal doel is gebaseerd op mijn verbruik inclusief sporten. Ik eet dus niet extra als ik gesport heb.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:14

Ik zelf let daar eigenlijk helemaal niet op haha.
Wauw Piekosj, wat goed!
Goed bezig Finnens! En een keer iets lekkers op zijn tijd is helemaal prima toch?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met 100% pindakaas crunchy en speculoos en een kop thee.
T: water en een kop thee.
L: bagel van bagels&beans met carpaccio en een sapje.
T: hoorntje met een bolletje brownie ijs.
A: allegaartje: wat indonesisch wat over was en wat gewokte groente.
T: denk kop thee, met misschien nog wat erbij.
B: 60 minuten fietsen, 30 minuten privéles paardrijden, en ik ga zo nog even wii fitten.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:59

Bij mij wisselt het of ik extra eet. Als ik honger heb pak ik er wat bij, als ik geen moeite heb met mijn normale doel laat ik het lekker zitten.

Don't look back in anger.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:05

Ik eet vaak wat extra als ik gesport heb, maar dan meer omdat ik dan meer trek heb, niet perse om aan te vullen.

Het ging vandaag best goed met netjes eten, totdat we nog even langs de campingwinkel waren geweest en erg hongerig compleet vast kwamen te staan op het parkeerterrein. Toen heeft de Mac gewonnen :') Morgen weer gewoon werken, dan gaat t weer makkelijker.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:27

Tja dan wordt de verleiding ook wel erg groot :') merk ook dat wanneer je gewoon je normale ritme heb, het het makkelijkst gaat.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:32

Ok ik ben normaal niet zo'n lijstjes persoon maar;

O: Grote witte boterham met halfje jam halfje hagelslag, klein left-over schaaltje vanille yoghurt met .... hagelslag :))
L: Left-over stukje krentenbrood en een noodle soepje
D: Pannenkoeken :D

T: Appeltje en vanavond hebben we nog een stukje taart
B: Niks. Recovery dagje. Vanavond nog wat stretchen maar dat is imo verwaarloosbaar

Ik zit nu op de 1250 zonder taartje. Ik zou nog 350 mogen eten vandaag maar ik heb er ook nog 1150 van gister 'staan' dus niet zo erg imo als ik erover ga.

Ik eet vaak wel extra als ik gesport heb. Mijn calories zijn geloof ik wel berekend op dat wat sporten er bij zit, maar als ik dus invul dat ik bijv nog 500kcal heb verbrand bij het hardlopen mag ik die ook weer 'erbij' eten. Al red ik dit vaak niet want ik meestal alleen een schaaltje yoghurt + muesli extra.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:19

Ik eet vaak extra eiwitten 's avonds na het sporten. :)

Vandaag me laten gaan in crackers met lekker beleg zoals kipsaté, brie met walnoten en honing, eiersalade en Ben&Jerry's, daarom zat ik zo vol dat ik het avondeten heb overgeslagen maar foei, slechte macro's.

O; skyr en glas melk met whey proteïn
L; Gebakken kipfilet met perzik, cashewnoten en ijsbergsla.
A; Alles wat hierboven staat :o

B: 1,5 uur fitness: fietsen, hipthrusters, squats, lunges, virtueel abs attack en crosstrainer.

Ik val sinds ik de whey erbij slik dus eigenlijk af, denk dat ik er onbewust minder door ga snaaien. Nu 2,8 kg kwijt, 2,2 te gaan :)

Imre
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:43

Oooh brie met walnoten en honing! <3 Ik krijg al trek als ik het lees! Jammer van je macro's inderdaad, maar mag best een keer toch? :D

Ik had een prima dag vandaag.
O: 2 haverbrood met kokosboter en hagelslag :o
T: wilde perzik
L: focaccia (vers van de Lidl) en een beetje huzarensalade
T: 125ml griekse yoghurt en 125gr bramen
D: Thaise curry met rijst, kip en roerbakgroente
T: waterijsje en een haverbroodje met roomkaas

Samen 1649ckal. Heb een uur en een kwartier op mijn paard gezeten vandaag en wat klusjes in en om het huis gedaan, dus lekker dagje.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:24

Jullie lijstjes geven mijn inspiratie.

ik heb ooit een 30 dagen challenge gedaan. was een maand lang op me eten letten enz. DIe lijsten die ik toen gebruikt heb, wil ik nu weer gebruiken.

met sporten en daarna bij eten, probeer ik niet te doen, misschien een stuk fruit. Aangezien ik altijd trek krijg in wat lekkers na het sporten.

ik probeer nu 2x per week hard te lopen. En daarbij rij ik dan ook nog 3/4 ker per week. moet stal uit mesten enz.

Ik ben genomineerd voor een winactie op instagram ik kan een bling bling set winnen!
Zouden jullie mij een like/hartje willen geven.https://www.instagram.com/p/B6cjh_znynm ... szhs673fgy[/url]

Dank je wel

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:39

plutolover schreef:

ik heb ooit een 30 dagen challenge gedaan. was een maand lang op me eten letten enz. DIe lijsten die ik toen gebruikt heb, wil ik nu weer gebruiken.

met sporten en daarna bij eten, probeer ik niet te doen, misschien een stuk fruit. Aangezien ik altijd trek krijg in wat lekkers na het sporten.

ik probeer nu 2x per week hard te lopen. En daarbij rij ik dan ook nog 3/4 ker per week. moet stal uit mesten enz.

Natuurlijk heeft je lijf eten nodig na het sporten. Dat is echt een misvatting dat je na het sporten niet moet eten.

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:53

Laura fitbit is echt heel fijn, en een S ga je zeker passen hoor :)

Vind de fitbit best nauwkeurig en eet eigenlijk het kcal verschil tussen wat ik moet eten en wat ik die dag verbruikt heb er niet aan..

Zo te zien heeft iedereen een lekker lang weekend gehad :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:47

Zonnetje81 schreef:
plutolover schreef:

Natuurlijk heeft je lijf eten nodig na het sporten. Dat is echt een misvatting dat je na het sporten niet moet eten.
Volgens mij bedoelt ze dat ze niet meer eet op dagen dat ze gesport heeft.

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:49

Pff vanmorgen een kg zwaarder dan gisteren.. kon het niet laten om te kijken wat er bij aan zat. Hopelijk houd ik gewoon wat meer vocht vast en gaat het er in de komende dagen weer vanaf.

O: boterham met aardbeien, 2 gekookte eitjes en melk met whey proteïn
T: handje cashewnoten
L: gekookte aardappel met kip, doperwt wortelen en appelmoes
A: Skyr met perzik (omdat ik als lunch al warm eet)
T: na het sporten nog Proteïn aardbeien kwark
B: bodypump en 30 min crosstrainer

Ik ga ook eens kijken naar een Fitbit. Het klinkt wel goed!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:54

Als je ineens een kilo zwaarder bent is dat echt geen vet, dat is onmogelijk. Dan moet je wel heel veel gegeten hebben. Ik zou gewoon uitgaan van vocht, en sowieso een app downloaden waar je je gewicht elke dag kan invoeren en die dan het gemiddelde uitrekent (bv happy scale) ipv zelf erover gaan stressen. Ik ben nu gestopt met elke dag wegen maar als je dat wel doet is het echt zaak dat je gemiddelden pakt om je hoofd rustig te houden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:06

Ik kan mijzelf niet iedere dag wegen, ga ik idd van stressen.. Ik ga nu iedere woensdag morgen op de weegschaal, dan is er wat ruimte om van het weekend 'vocht' af te komen :=

Gisteren:
O: gebakken ei
T: Yoghurt met cranberry en wat granen
L: Champignon/witte wijn soep
A: Spek met lentils en spinazie
T: Chocolade cupcake
Kcal: 1150

Was gisteren maar 14 graden hier, had het zo koud dat ik ook echt geen trek had :brr:

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:08

Wat is een fitbit.

En ik bedoelde Ind dat ik probeer niet veel meer te eten dan dat ik al doe op een dag. ;-)

Ik ben genomineerd voor een winactie op instagram ik kan een bling bling set winnen!
Zouden jullie mij een like/hartje willen geven.https://www.instagram.com/p/B6cjh_znynm ... szhs673fgy[/url]

Dank je wel

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:09

plutolover schreef:
Wat is een fitbit.

En ik bedoelde Ind dat ik probeer niet veel meer te eten dan dat ik al doe op een dag. ;-)

Google ;) Een fitbit is een activiteitentracker die dagelijks je stappen bijhoudt, maar ook de kcal die je verbrandt en bv je hartslag.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:13

Mijn lijstje voor vandaag is een beetje rommelig :+ Werd pas heel laat wakker en moet om 5 uur op school zijn dus ga met de auto, maar dat betekent wel dat ik later thuis ben omdat ik door de spits terug moet en dus waarschijnlijk even blijf hangen.

O/L: Een glas karnemelk, een glas halfvolle melk en een kruidenboter stokbroodje van de AH (783)
T: B'tween chocolade rozijn (207)
A: Een halve quasedilla met 25g kaas, 150g rundergehakt en gebakken in olijfolie (811)

Totaal: 1800 met heule slechte macro's.

Sta alweer een tijdje stil, heb ook al een tijdje niks bijgehouden dus voel me er weer slecht over. Vanaf vandaag even wat strakker in het gareel, ga even een weekje wat lager in kcal zitten (100 lager dan normaal) om te kijken of dat me uit dit impasse kan trekken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:18

Nikki, dat zal heus niet allemaal vet zijn hoor! Een groot deel zal vocht zijn wat je vasthoudt, is over paar dagen weer weg.

Emma, 1800 kcal valt nog mee! Vanaf nu weer er tegenaan dus :Y) goed, dat je je er in ieder geval van bewust bent dat het minder gaat. Dan kun je het gaat aanpakken.

Ik ga over drie weken fulltime op een stal werken waar ik gemiddeld 6/7u per dag op het paard zit en daarnaanst ook veel stal werk. (Werkdagen van 10u per dag). Ik zit nu rond de 1700 kcal en doe vrij weinig, uurtje paardrijden en nog wat lopen maar dat was het. Heeft iemand een idee hoeveel meer kcal ik ongeveer 'kan' eten als ik straks daar werk?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:19

1800 is inderdaad best te doen, maar het is wel een stapje onder m'n BMR dus zie het echt als iets tijdelijks om mijn lichaam even een schop te geven. Daarna weer braaf terug naar 1900 :)) Ik weet ook dondersgoed waarom het minder gaat, gewoon omdat ik slecht aan het eten ben. Hou het niet meer bij en dan is de neiging zo groot om gewoon ongezonde dingen te gaan eten :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:22

Jup heb het soms ook hoor, dan ben ik het vergeten in te vullen of geen zin, eet ik iet slechts, en dan is het laat maar. Nu gaat het toch al fout. Vooral in het weekend met mooi weer :( tijdelijk 1800 zal prima kunnen, maar structureel onder je bmr is inderdaad niet zo goed. (Maar dat weet je zelf ook gelukkig :p )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:57

Ik ben vandaag weer redelijk in het gareel, weet alleen nog niet wat ik vanavond te eten krijg (eet bij mn moeder) maar dat zal wel gezond zijn denk ik.
O: Magere kokoskwark met weetabix
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en tomaat, gekookt eitje, kom paprikasoep
T: banaan
A:?
T: hangt af van avondeten, denk wat rauwkost
B: veel lopen op het werk, verder niet zo veel

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:19

ik heb tot nu toe

O: beetje creusli/meusli met melk
T: half bakje kwark, 1 snee bruin brood met oude kaas
L: crossant (kwam me ma mee)
T: paar hapjes kwak, heb niet zo hongen
A: nog geen idee?
T: eigen gemaakt rauwkost. (ijsberg sla, met gekookt eitje, en klein beetje van jomha twenst tuintje, en komkommer)

B: hond uitgelaten. doe zittend werk. Als ik me fitter voel (heb beetje last van me darmen) dan ga ik nog hardlopen. Wil vanavond wel stuk met de hond gaan wandelen.

Als er vandaag niks komt van het hardlopen dan ga ik morgen hardlopen.

Dank je wel