3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:19

Denk ook bijv aan een handje noten, dat eet vrij makkelijk weg en is hoog in kcal. Je hoeft niet naar ongezonde dingen te grijpen om je kcal omhoog te krikken :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:22

linoleum schreef:
Waarom eigenlijk eerst bijhouden en pas als je tijdje bijgehouden hebt het gaan aanpassen? Komt op mij over als het voor je uit schuiven en zeggen dat je mee bezig zijn, maar eigenlijk niks wat zoden aan de dijk zet.

Vanavond pizza gehad? Dan pak je als tussendoortje een stuk fruit. Vanavond stuk vlees en flink wat groenten gehad? Dan kan tussendoortje wel een ongezonder toetje zijn.

Dan heb je niet helemaal goed gelezen... ik heb meerdere keren aangegeven dat ik bij houd sinds een aantal dagen hoeveel dat ik eet en het slechte laat staan/vervang. Eerder heb ik zelfs een lijstje gepost wat de planning is. Niet dat dat lijstje nu helemaal klopt maar goed.

Tot nu toe kom ik uit, met dus het aanpassen van de snacks, meer groente/minder aardappelen en dergelijke, op max 1450 calorieen.
Met een grote pot ben en jerry's doe ik makkelijk 4x. Meestal haal ik dat niet, want dan heb ik er 1x van gegeten en eet vriendlief de rest van de pot (in een keer :p ) leeg.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:25

Dan hebben we denk ik een verschillend idee van gezond eten..

I'm not weird, I'm limited edition :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:28

Dat van de Mac klopt helemaal, ik gaf het alleen aan als voorbeeld. Het stikt hier in Noord-Amerika namelijk van dat soort restauranten. Kan ook bijna niet een gezonde lunch/snack kopen als ik het thuis vergeten ben. Vooral niet als ik minder dan $15-$20 wil uitgeven -O-
Ik heb op dit moment Kellogs Vector Energy Bar met extra protein, die heeft al 230 kcal per reep :j
Nootjes heb ik eigenlijk nog niet aangedacht. Ik houd er niet zo heel veel van, maar met wat gedroogd fruit ertussen voor afwisseling gaat het denk ik wel.
Kaas eet ik bijna niet, ben te lang in Canada denk ik :') Heb wel altijd mozzarella/parmesaanse kaas of gewone cheddar bij Italiaanse of Mexicaanse gerechten.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:46

Mag ik er bij komen?

Ik ben Stephanie en 21 jaar oud.

Ik wil graag afvallen maar heb geen doel van wanneer ik mijn doel wil behalen.
Ik wil alleen 7/8 kilo eraf hebben
Ik ontbijt voorheen nooit maar heb een shake van Herbalife die dat vervangt ik neem dat 1 keer per dag alleen de ochtend. Ik kan in de ochtend echt niet kauwen en daarom heb ik voor gekozen om een shake nemen. Voorheen ontbijten ik nooit en kreeg wat er in een op staat vreet buien in de middag of soms at ik pas om 7 uur savonds.
Nou ben ik heel erg geminderd met snoepen maar merk nog niet echt verschil van het afvallen ieder geval.

Ik ben trouwens te lui om aan een bootcamp of aan de sportschool mee te doen haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:47

linoleum schreef:
Dan hebben we denk ik een verschillend idee van gezond eten..

dat zou kunnen.
Ik houd bij wat ik eet, en kom er daarbij achter dat ik de 1450 calorieen niet haal. o.a doordat ik nadenk over wat ik eet en doordat ik snacks aanpas. (Chips alleen nog in het weekend ipv vaak 5/6dagen per week en met een beetje pech nog 2x per dag) geen koek of snoep. Frisdrank mag je blij zijn als ik dat al 1 glas in de week pak. Drink alleen thee, water en in de avond een glas tessire ranja of zoiets. Maar dan zelfs nog dat je amper kleur ziet anders vind ik het te zoet. Ik ontbijt gewoon met brood, alleen bedenk ik meer wat ik er op doe. Tussendoortjes zijn appel, banaan, tomaat, komkommer.
Mijn lunch vervang ik voor een shake. Of dit voor mij werkt weet ik niet. Ik houd niet van brood(niet om 2x per dag mee te eten) en ik probeer dat nu uit. Kwark en yoghurt en dergelijke vind ik niet te pruimen tenzij met smaakje.
Avond eet ik wat de pot schaft. Vis, schelp en schaaldieren niet ivm ernstige allergie. Maar wel minder aardappels en meer groente. Toetje sla ik altijd over, alleen zoals ik zei, mijn schoonouders zijn de afgelopen twee weken baverois aan het uitproberen. Dan pak ik daar een klein beetje van mee maar pas ik daar in de avond mn tussendoortje op aan als ik die al pak.

Naar mijn idee ben ik van alles behalve gezond toch al flink aan het veranderen.

Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:48

Ik vind het lastige met shakediƫten dat je inderdaad een tijdje heel makkelijk weinig kcal kan eten, maar je leert jezelf niet om een gezond patroon te ontwikkelen. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) een voedingspatroon voor jezelf vinden waarin je niet meer zo veel aankomt maar stabiel op een gewicht blijft. De rest van je leven shakes drinken is gewoon niet de bedoeling. Waarom niet de balans zoeken en dus de ijsjes en de pizza overslaan maar gewoon een normale maaltijd als lunch eten?

Oh en @trysteffy: als je maar een paar kilo kwijt wilt zou ik dat toch ook lekker in beweging gaan zoeken. Te lui voor de sportschool of bootcamp vind ik zo'n bullshitexcuus. Sporten is gewoon gezond en goed voor je lichaam.

Don't look back in anger.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:50

Trysteffie, ontbijten is geen must. Je kunt ook ipv te ontbijten, rond 12/1 u gaan lunchen en dan meer eten. Of ontbijten met bijvoorveeld kwark, dat krijg ik sochtends makkelijker weg. Zou voor iets kiezen wat je lang vol gaat houden, shakes zul je niet je hele leven gaan doen. Nu even zoeken wat werkt.

When was the last time you did something for the first time?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:52

Ik zit niet stil ieder geval beweeg best veel meer dan 6 uur per dag zonder te zitten.
Maar na het paardrijden of van me werk heb ik er nooit echt zin in :+
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 06-06-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:55

finnens schreef:
Trysteffie, ontbijten is geen must. Je kunt ook ipv te ontbijten, rond 12/1 u gaan lunchen en dan meer eten. Of ontbijten met bijvoorveeld kwark, dat krijg ik sochtends makkelijker weg. Zou voor iets kiezen wat je lang vol gaat houden, shakes zul je niet je hele leven gaan doen. Nu even zoeken wat werkt.

Ja zo zat ik ook van ik wil niet me helle leven er mee doorgaan.
Ik ga daar inderdaad is naar kijken voor kwark.
Ik neem vaak naar me werk brood of yoghurt met creusly mee

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:01

Emmaa_ schreef:
Ik vind het lastige met shakediƫten dat je inderdaad een tijdje heel makkelijk weinig kcal kan eten, maar je leert jezelf niet om een gezond patroon te ontwikkelen. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) een voedingspatroon voor jezelf vinden waarin je niet meer zo veel aankomt maar stabiel op een gewicht blijft. De rest van je leven shakes drinken is gewoon niet de bedoeling. Waarom niet de balans zoeken en dus de ijsjes en de pizza overslaan maar gewoon een normale maaltijd als lunch eten?

Oh en @trysteffy: als je maar een paar kilo kwijt wilt zou ik dat toch ook lekker in beweging gaan zoeken. Te lui voor de sportschool of bootcamp vind ik zo'n bullshitexcuus. Sporten is gewoon gezond en goed voor je lichaam.

Ik kan op de zaak niet koken, daar ben ik de hele dag. Ik woon bij mijn schoonouders, en ben daar ook gewoon gebonden aan het eten. Wel bepaal ik hoeveel er naar binnen gaat. Daarnaast vind ik dat ik mij geen 7 dagen in de week strak moet houden. Een keer een pizza en dan een ijsje moet kunnen.
De reden waarom ik voor een shake gekozen hebt staat al eerder uitgelegd. Wat ik daar misschien niet gezegd heb is dat ik dus een hekel heb aan brood eten, ik kan hier niet koken dus kan ook bijvoorbeeld geen soep maken oid voor mijzelf en ook zelf samengestelde salades eet ik wel eens. Wat verder een groot probleem is dat ik een eigen bedrijf heb en dus zo'n 3 of 4 dagen(soms 5) alleen zit en dan ga eten. Wat ik nu met zo'n shake hoop te bereiken(vandaag dus de eerste op) is dat ik langer een vol gevoel heb. Wat mij vandaag opviel is dat zo'n shake van 200 ml makkelijk naar binnen ging. Het vulde ruim 2 uur, en door de chocolade smaak had ik het idee dat ik al een snack op had. Rond half 3/3 uur heb ik 1 tomaat en een stuk komkommer op.
Shake is zeker niet de bedoeling voor blijvend maar voor zolang ik hier niet kan koken(word aan gewerkt) voor mij wel iets om te proberen. Heb expres gekozen voor de lunch. Gezien mijn persoonlijke probleem. Een ontbijt vervangen word afgeraden en avond eten(warme maaltijd) wil ik niet vervangen.
En ik denk dat uit mijn berichten inmiddels wel te halen is waar de kilo's teveel vandaan komen en dat het toch best aangepakt word?!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 22:08

Ik snap niet dat mensen zeggen 'ik woon thuis (of waar dan ook) en daar ben ik gebonden aan het eten'. Ik denk dat de meeste (schoon)ouders er helemaal geen problemen mee hebben als jij een of meerdere keren per week kookt. En dan gezonde dingen maakt.

Mijn moeder (en mijn schoonmoeder trouwens ook) vonden het alleen maar fijn als iemand anders een keer kookte, en gezond kan ook super lekker zijn.

@Kiwiwitje: je kan toch thuis iets klaarmaken en dat op je werk warm maken? De meeste bedrijven hebben wel een magnetron oid: je kan dus bijv. soep maken, meenemen en dan op je werk opeten. Koude soep bestaat overigens ook, scheelt weer opwarmen als je geen magnetron op je werk hebt bijv.
Genoeg opties. Je moet er alleen wel naar zoeken en een beetje moeite voor doen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:13

Hier geven mijn ouders vaak aan of ik wil koken.
En woon thuis. Hun maken de meeste dingen wel gezond en af en toe bestellen we wel wat als het laat word ofzo.
Maar als ik ga koken kies ik zelf ook gewoon wat we gaan eten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:23

Ik zal zo een beetje bij lezen.
Ga even door een paar rotte dagen heen dat ik totaal geen eetlust heb.
Al twee dagen geen avondeten gehad en 1 dag zelfs alleen ontbijt en een appel.

Ga vandaag maar eens proberen wat te eten.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
www.thecompletecanine.com.au

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:57

Nagini schreef:
Ik zal zo een beetje bij lezen.
Ga even door een paar rotte dagen heen dat ik totaal geen eetlust heb.
Al twee dagen geen avondeten gehad en 1 dag zelfs alleen ontbijt en een appel.

Ga vandaag maar eens proberen wat te eten.

:(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:58

Jammer dat er zo gereageerd word. Vind dat een paar reacties wel een beetje ver gaan eigenlijk. Maar goed, ik ga er niet eens wat over zeggen. Vind het heel knap dat er conclusies getrokken worden en opmerkingen gemaakt worden zonder mijn situatie te kennen en dan zeker nog zeggen dat er maar wat moeite gedaan moet worden.
Ik ben bij dit topic gekomen als idee dat je elkaar hier kan helpen. Jullie reacties helpen momenteel niet bepaald. Op alles wat ik nu probeer komt alleen maar kritiek. Er word maar door 1 iemand gezegd dat ik een goed begin maak. Jammer dat het zo moet, maar van mij horen jullie niks meer. Heb echt spijt dat ik in dit topic gereageerd heb. Heel jammer. Mocht er iemand nog iets kwijt willen, mag dat via pb.

En de mensen die wel leuk en fijn gereageerd hebben waar ik ook iets aan gehad heb met bijvoorbeeld uitleg wil ik bedanken voor de hulp.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 02:05

Kiwi; is het anders geen idee om zelf smoothies te maken voor lunch? Dan weet je precies wat erin zit, en dat zou je in principe ook "voor altijd" kunnen blijven doen. Een goed gevulde smoothie met havermout, banaan, yoghurt etc houdt je sowieso wel voor een paar uur vol!

Mijn lijstje voor vandaag;
O (9u): 2 geroosterde volkorenboterhammen met philadelphia en tonijn uit blik.
T/L1 (rond 12u): Smoothie van 2 kleine bananen, wat eetlepels yoghurt, kaneel, flink wat havermout en melk.
L2 (rond half 4): Peperroni pizza. ($5 pizza van domino's)

Ik werk vandaag tot 8u, en ga daarna direct naar de bar om Rugby te kijken. Nog geen idee hoe en wat ik met avondeten ga doen, dus daarom mocht die pizza van mij wel vandaag. Eet eventueel nog wat kleins zodra we thuis zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 03:15

Overigens schrok ik gister hoeveel kcal er in een kruidenboterstokbrood zit _O- HAH DAMN.

Als ik niet aan m'n kcal kom ga ik die niet bij eten hoor. Als ik geen honger heb, heb ik geen honger.. dus dat vind ik een tikkie onzin :=

@Kiwieitje, dit topic is een vrij direct topic (tot zover ik dat hier heb meegekregen) en er word je tips gegeven. Leg ze naast je neer, of neem ze mee.. maar ik zie nergens gemene posts of aanvallende posts.
Het is gewoon een feit dat shakes niet geweldig zijn. Vaak zitten ze ook tjokvol met suiker, en zodra je op normaal eten overgaat kom je weer aan omdat je niet gewend bent 'normaal' te eten.
Je kan wraps maken, dingen opwarmen?, salades meenemen en dan doe je idd zoals Sanne al zei af een toe een eigen gemaakte smoothie ofzo.
Ik vind het jammer dat je je zo aangevallen voelt en ik vraag me dan persoonlijk af of dat te maken heeft met het feit dat je denkt dat mensen ergens gelijk hebben en je dat niet wilt erkennen. Zo steek ik namelijk wel eens in elkaar.

Mijn lijstje:
O: perzik griekse yoghurt taartje
L: wrap( s) met ham of zalm + roomkaas/tomaat/spinazie
D: weet het niet.. hangt er vanaf of ik honger heb. Misschien een baked potato of een salade met seafood.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
www.thecompletecanine.com.au

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:14

Er wordt inderdaad direct gereageerd, en dat kan natuurlijk confronterend zijn... maar dat betekent niet dat ze ongelijk hebben :) een heel groot deel van afvallen en "de knop omzetten" is stoppen met smoesjes... als je gezond wilt eten, kan dat gewoon. Waar je ook woont, werkt etc, er is heus een mouw aan te passen. Soms moet je meer moeite doen, maar onmogelijk is het zelden. Doe wat je ermee wilt doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:29

Ik zie ook geen hele spannende reacties. Ik denk dat het verschil hem misschien zit in dat de meeste hier niet als primaire doel hebben om af te vallen, maar men elkaar hier ook stimuleert om dat op een gezonde manier te doen. Dus geen shakes en geen dagmenu's van 1300kcal bestaande uit friet, ijs, een gevulde koek en slagroom. Dan kun je een hoop redenen aanvoeren waarom dat voor jou wel een optie zou (moeten) zijn, maar hier in het topic wordt het niet goed gepraat en gaan mensen daar niet in mee. En daar ben ik stiekem best een beetje trots op :o Afvallen gaat niet om het einddoel, maar de weg er naartoe.

Ik denk dat het goed is om je eens af te vragen waarom je dat zo raakt :) Misschien omdat je zelf ook wel weet dat dit niet de juiste manier is?

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:41

Het feit dat het volgens jullie gaat om smoesjes, dat ik meer moeite moet doen en dat soor onzin dat doet zeer ja. Ik heb inmiddels al een paar keer uitgelegd waar ik vandaan kom als het om eten gaat en dat ik niet in de luxe situatie zit dat ik zelf eten kan maken, dat daar aan gewerkt word maar dat dat niet gelijk opgelost is.
Ik probeer mij aan te passen op een manier die voor mij werkt waarbij ik aangeef dat die shakes waar jullie zo over vallen tijdelijk zijn, dat ik daar ook maar 1 maaltijd tijdelijk voor vervang en dat ik vind dat ik geen 7 dagen in de week strak moet eten betekend voor jullie dat ik dagen aan de ijsjes frietjes en pizza zit en vervolgens daar mijn lage aantal calorrieen haal.
Dit heeft niks met direct zijn van jullie kant uit te maken. Dit zijn gewoon domme reacties van mensen die niet lezen. Ik geef nergens smoesjes ik leg uit hoe ik erin sta. Dat ik mijn best doe om mijn behoorlijk slechte eetgewoonten aan te passen en dat dat niet in 1 dag te halen is.
Maar blijkbaar doe ik dan aan smoesjes. Ik vind dat misselijke en serieus vervelende opmerkingen. Ik hoef niet te kijken waarom het mij zo raakt. Ik snap dat prima. Je doet je best om van alles aan te passen en niks is goed. Alles is smoesjes en ineens vreet ik alleen maar smoesjes.
Over mijn thuissituatie en het koken heb je dan ook gewoon je smurf te houden. Wie heeft er gezegd dat mijn schoonouders het een punt vinden als ik kook? Oh nou zeg dat heeft niemand gezegd, behalve de persoon die hier een opmerking over maakte in het topic. Weet jij hoe het hier geregeld is in ons gezin? Wanneer wij thuis komen en weer weg gaan? Wat er met mijn schoonouders afgesproken is? Nee dat weet je niet. Dus zulke opmerkingen plaatsen is echt misplaatst. Als je denkt dat je het nog even lekker uit wil praten staat mn pb open. Voor iedereen die denkt dat ie nog even zn beklag moet doen; be my guest. Bij deze ontstip ik het topic. Gatver.

Tip van de smooties was wel iets. Ik lust dus geen yoghurt(en dergelijke en heb een hekel aan zuur, ook aardbeien MAG ik niet maar wel het proberen waard.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:56

kiwiwitje schreef:
Het feit dat het volgens jullie gaat om smoesjes, dat ik meer moeite moet doen en dat soor onzin dat doet zeer ja. Ik heb inmiddels al een paar keer uitgelegd waar ik vandaan kom als het om eten gaat en dat ik niet in de luxe situatie zit dat ik zelf eten kan maken, dat daar aan gewerkt word maar dat dat niet gelijk opgelost is.
Ik probeer mij aan te passen op een manier die voor mij werkt waarbij ik aangeef dat die shakes waar jullie zo over vallen tijdelijk zijn, dat ik daar ook maar 1 maaltijd tijdelijk voor vervang en dat ik vind dat ik geen 7 dagen in de week strak moet eten betekend voor jullie dat ik dagen aan de ijsjes frietjes en pizza zit en vervolgens daar mijn lage aantal calorrieen haal.
Dit heeft niks met direct zijn van jullie kant uit te maken. Dit zijn gewoon domme reacties van mensen die niet lezen. Ik geef nergens smoesjes ik leg uit hoe ik erin sta. Dat ik mijn best doe om mijn behoorlijk slechte eetgewoonten aan te passen en dat dat niet in 1 dag te halen is.
Maar blijkbaar doe ik dan aan smoesjes. Ik vind dat misselijke en serieus vervelende opmerkingen. Ik hoef niet te kijken waarom het mij zo raakt. Ik snap dat prima. Je doet je best om van alles aan te passen en niks is goed. Alles is smoesjes en ineens vreet ik alleen maar smoesjes.
Over mijn thuissituatie en het koken heb je dan ook gewoon je smurf te houden. Wie heeft er gezegd dat mijn schoonouders het een punt vinden als ik kook? Oh nou zeg dat heeft niemand gezegd, behalve de persoon die hier een opmerking over maakte in het topic. Weet jij hoe het hier geregeld is in ons gezin? Wanneer wij thuis komen en weer weg gaan? Wat er met mijn schoonouders afgesproken is? Nee dat weet je niet. Dus zulke opmerkingen plaatsen is echt misplaatst. Als je denkt dat je het nog even lekker uit wil praten staat mn pb open. Voor iedereen die denkt dat ie nog even zn beklag moet doen; be my guest. Bij deze ontstip ik het topic. Gatver.

Tip van de smooties was wel iets. Ik lust dus geen yoghurt(en dergelijke en heb een hekel aan zuur, ook aardbeien MAG ik niet maar wel het proberen waard.)

Maar het woord "smoesjes" is maar 1 keer gebruikt buiten deze post en niet eens persoonlijk naar jou maar in het algemeen ( met de woorden "afvallen is voor een groot deel stoppen met smoesjes verzinnen"). Mensen geven verder alleen maar aan dat de redenen die je aanvoert ook prima andere oplossingen hebben. Dat betekend niet dat je smoesjes bedenkt, dat betekend alleen dat er prima andere oplossingen te bedenken zijn dan die die jij nu bedacht hebt voor jezelf. Het is zonde dat je vervolgens alleen maar probeert om je eigen keuzes te verdedigen, in plaats van open te staan voor de opties die andere bedenken.
Maar misschien lees je dit al niet meer, dat is ook je goed recht. Zonde dat je het zo ervaren hebt als je nu doet. Mensen reageren niet op je om je af te branden, maar omdat ze het beste met je voor hebben en jou ook een betere leefstijl gunnen :)

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:16

Kiwiwitje, mijn opmerkingen over dat ik nou niet echt idee heb dat je gezonde keuzes maakt, komt volledig door de lijstjes die je zelf tot die tijd had geplaatst. Hierin zie ik kroket, patat, ijs, slagroom, gevulde koek, pizza, ijs. Ik baseer mijn reactie op wat jij hier plaatst.

En ja we zijn redelijk direct. Dat is ook denk ik de kracht van dit topic. We geven je een schop onder de reet als we zien dat het beter kan en geen schouderklopje bij elk klein dingetje. Voor bijna alles is wel een gezond alternatief te bedenken. Dus ook hoe je iets klaar maakt of zelf zorgt voor oplossingen. Het ook doen, moet uit jezelf komen. En dat is inderdaad die knop die omgezet moet worden. Dat hebben we allemaal gehad. En al heb je het zelf (nog) niet door, daarin jezelf tegenwerken in plaats van alternatieven zoeken zijn smoesjes. Smoesjes om het voor jezelf goed te praten dat je niet alles doet wat je eraan kan doen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:30

Ik begon inderdaad over smoesjes, maa5r zoals ik al zei, die smoesjes zijn bij veel mensen met overgewicht nou eenmaal een groot probleem. Zo ook bij mezelf, zoals in mijn lijstjes ook regelmatig te zien is :) Ik zeg ook niet dat je daarmee slecht bezig bent oid, alleen dat het je in de weg staat om effectief bezig te zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:41

De mensen waarvan ik het nuttig vind om op te reageren hebben een PB gehad. Verder ga ik er hier niks over zeggen. Misschien een goede tip voor jullie
NIVEA. NIET INVULLEN VOOR EEN ANDER. Dat is het laatste wat ik hier wil zeggen.
Succes met jullie doelen. En het zou mooi zijn dat jullie ze dan wel behalen.