3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:46

Laura82 schreef:
Mijne is nu geloof ik 1650 ofzo, iig tussen 1600 en 1700. Maar ik zie geen 1200 staan?

Nee ik zag mensen voorbij komen die 1100 of bv 1300 kcal per dag innamen. Ik had de 1200 als gemiddelde daarvan genomen. Maar dat leek mij zo laag. Had de OP een tijdje geleden gelezen en kwam het topic nu weer tegen, was mij niet bijgebleven dat daar stond dat je niet onder je BMR mag, maar dat is nu wel duidelijk :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:46

linoleum schreef:
We zitten niet in dit topic omdat we niet weten hoe het moet. We zitten in dit topic om elkaar te helpen en onze vorderingen te delen. In de OP is zelfs beschreven hoe we met elkaar omgaan en dat je dus zeker ook reacties kan verwachten als iemand het idee heeft dat iets beter anders kan.

Dit is het derde topic wat we op deze manier doen, met een aantal vaste deelnemers. Prima dat het niet bij je past. Maar maak dan of een topic met een andere inslag of doe het op je eigen manier. Er zijn meer dan 1000 pagina's waarin heel veel interessante informatie staat en terug te lezen is hoe we met elkaar omgaan. Kan me niet voorstellen dat het dan een verrassing is.

Beter verwoord dan mijne haha dus; amen _/-\o_

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 12:47

Ik heb het inderdaad bewust in de OP gezet, omdat sommige mensen aanstoot hieraan nemen.

Ik vind zelf dat we elkaar tips geven. Als je die tips niet wil volgen, prima. Maar ga niet beweren dat iets niet kan, terwijl het in veel gevallen wel kan. Gezond eten kan áltijd. Het is enkel de vraag hoeveel moeite je ervoor wil doen, imo. (algemene comment, niet specifiek op iemand gericht)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:47

Hoezo weten we het niet? Secricible is bijv diëtiste, en zo zitten hier genoeg mensen die behoorlijk veel van voeding of bijv sport af weten. Als ik voor mezelf spreek, ik heb heus de waarheid niet in pacht, maar bij mij ligt de moeite met afvallen niet zozeer in een gebrek aan kennis, meer aan motivatie en doorzettingsvermogen. Die kennis heb ik voor een groot deel hier in het topic opgedaan trouwens, maar ik heb mij bijv ook goed ingelezen bij diverse bronnen, en heb ook bij meerdere diëtistes gelopen, niet alleen voor overgewicht maar ook voor zwangerschapsdiabetes.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:47

WillBokkers schreef:
Laura82 schreef:
Mijne is nu geloof ik 1650 ofzo, iig tussen 1600 en 1700. Maar ik zie geen 1200 staan?

Nee ik zag mensen voorbij komen die 1100 of bv 1300 kcal per dag innamen. Ik had de 1200 als gemiddelde daarvan genomen. Maar dat leek mij zo laag. Had de OP een tijdje geleden gelezen en kwam het topic nu weer tegen, was mij niet bijgebleven dat daar stond dat je niet onder je BMR mag, maar dat is nu wel duidelijk :)

Als je mijn lijstje bedoeld.. ik zit bepaalde dagen op 1100, maar wel uitgelegd op de eerste pagina (?) dacht ik hoe ik werk, en dat kan alleen met belegleiding. Tenminste dat is het verstandigst! :))

Lekker net boven je BRM zitten dan doe je het goed! :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 12:48

En de vaste mensen hier hebben ook veel onderzoek gedaan naar de wetenschappelijke literatuur die er te vinden is. Dus wat we zeggen is echt niet zomaar verzonnen ^^.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:50

+:)+ ik vind het alleen maar knap hoor dat je het kan!
Ik vind t heel lastig als ik trek heb om dan niks te eten. Ik ben echt een snacker :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:54

WillBokkers schreef:
+:)+ ik vind het alleen maar knap hoor dat je het kan!
Ik vind t heel lastig als ik trek heb om dan niks te eten. Ik ben echt een snacker :')

Had ik ook! Heel erge eetbuien. Maar bij zat 't puur tussen de oren.. Groot glas water helpt bij mij ook vaak! :))

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:14

Ben net op de weegschaal gaan staan en ben nu 5kg kwijt sinds ik een maand geleden hier kwam meepraten *\o/*

Lijstje van gisteren:
O: 2 ei muffins met spinazie en stukje spek erin
T: 100g Griekse yoghurt
L: 2 stukken Peameal met rijst, spinazie & lentils
T: Kellogs vector energy bar
A: Lemongrass kip quinoa mix met spinazie en kikker erwten
T: Handvol "women's nutrition mix" >;) Soort notenmix met verschillende pitten, wat gedroogd fruit en donkere chocolade.. Was in de aanbieding :Y)

Totaal: 1712, zit dus eindelijk boven mijn BMR!

B: voor het eerst in een lange tijd echt proper dressuur gereden Help... spierpijn :+

Emmaa_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:17

Mijn BMR is op dit moment iets van 1850 (ben 1.88 en nu nog net boven de 100 kilo) en ja dat voelt vreemd, maar ik ben er nu op ingesteld.

Don't look back in anger.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:42

Volgens de calculator uit de OP is mijn BMR 1587 en mag ik 2460 kcal eten om op gewicht te blijven. Kan ik mee leven :Y)

Brunch; bakje yoghurt met banaan en granola + mini afbakbroodjes met kaas en jam
T; nog 2 minibroodjes met jam :+
A; pasta met kip en champignons
B; huis poetsen en wandelen met de hond

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:46

Ik heb mn BMR maar weer eens opnieuw uitgerekend, was t beetje kwijt. Is nu 1597.
Klopt natuurlijk ook wel, ben nog wel iets afgevallen.

Ook gekeken bij welk gewicht ik een gezond BMI zou hebben, dat is 73 kg. Niet dat BMI nou alles zegt, maar dan heb ik een beetje iets om me op te richten.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:58

Wij doen hier aan Sonja Bakker. Mijn moeder is zeker 15 kilo afgevallen en ik deed deels met haar mee, zodat het voor haar makkelijker was om het vol te houden. Dus ik nam ook geen koekje, maar een stuk fruit. Toen ik het twee weken precies volgens schema deed, was ik al 2 kilo afgevallen. Nu doe ik dat niet meer, aangezien ik gewoon slank ben en niet hoef af te vallen. In principe ben ik te licht.

Het is wel zo dat ik gezonder ben gaan eten. Ik grijp minder snel naar de chocolade pasta- en hagelslag en koekjes. Als je gaat kijken wat er allemaal in zit aan suiker en vet, dan laat je het wel staan.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:02

ik vind de toon eigenlijk onwijs meevallen in het topic.
ik ben ook aangehaakt om een beetje mee te lezen en meer informatie te vergaren, je leest en hoort zo onwijs veel op het moment dat ik het spoor een beetje bijster geraakt was. Nu een paar dagen via MFP bij aan het houden wat ik binnen krijg, eet naar mijn gevoel best veel en toch moet ik steeds iets toevoegen om mijn BMR te halen van 1590.

Ik streef naar 1650 op een dag en dan een beetje gelijk verdeeld op het gebied van Macro's ( was ook weer iets waar ik nog niet eens over nagedacht had!)

Vind het een beetje griezelig, bang dat ik alleen maar aankom en niets afval maar iedere keer heel drastisch een dieet volgen heeft alleen maar een jojo effect veroorzaakt. de lijstjes van iedereen vind ik ook heel fijn om te volgen! een beetje inspiratie :)

Enne dikke thumbs op voor iedereen die al mooie resultaten heeft behaald!

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:47

WillBokkers schreef:
Laura82 schreef:

MFP geeft (bijna standaard) 1200 kcal aan. Ook bij mij. :')
Veel te laag...

@ _Snow_White, wat goed zeg! *\o/*

@ Jaimy, mag je al wat meer doen nav je blessure?

@PrizTwir, grappig dat je zo wel bewust wordt gemaakt toch :)

@ Mellanion84, je kunt het een bijv. 4-6 weken volhouden en daarna eventueel zakken of verhogen. Kijken wat je lichaam doet :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:52

Jaaa *\o/*
Vandaag geweest bij de fysio, vrijdag was de laatste x en toen was het al stukken beter en vandaag gaf ie weer groen licht om rustig aan te gaan opbouwen, dus 3x15 op 30%. Dan vrijdag terug komen kijken hoe de 2 dagen zijn verlopen en dan vanaf maandag naar 60% :))
Wel cardio er inhouden voor de basis en vooral veel stretchten, dat sloeg ik altijd over omdat ik liever actief bezig ben, dus even met de neus op de feiten gedrukt en vanaf vandaag lekker veel en RUSTIG stretchen :)*

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:01

Oh kijk aan, lekker hoor! Kun je weer langzaam aan beginnen!
Heb je al een datum voor de wedstrijd in gedachte :P

Ja stretchen is wel saai, doe meestal foamrol maar sla het ook wel regelmatig over hoor :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:03

gribaldi schreef:
Oh kijk aan, lekker hoor! Kun je weer langzaam aan beginnen!
Heb je al een datum voor de wedstrijd in gedachte :P

Ja stretchen is wel saai, doe meestal foamrol maar sla het ook wel regelmatig over hoor :')

Ja, tenminste nee niks vast wel in gedachten dus ja ahaha :Y)
Hoop rond maart.. Maar ik ben er nog niet 100% zeker van, wil eerst me eigen fysiek oke vinden voordat ik echt het podium op wil dus wie weet stel ik het weer een jaar uit :')

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:33

Ah dan heb je nog even te gaan hoor, komt vast goed :D Van uitstel komt afstel he :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:45

gribaldi schreef:
Ah dan heb je nog even te gaan hoor, komt vast goed :D Van uitstel komt afstel he :')

Haha hou op ik weet t :') Ik ga echt me best doen maar wil eerst voor september echt een fysiek waarvan ik zelf denk ja dat wil ik. Dan gaan we verder kijken!

En jij?? *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:03

Wat wil je gaan doen Jaimy? Bikini? :D

Ik wil ook maar weet nog steeds niet of ik het het mentaal wel aan ga kunnen :=

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:09

Eulogy schreef:

Das dus ook het hele ding, ik vind dat hele slanke waarvan je de ribben ziet persoonlijk niet mooi.. Maar de klasse erna vind ik weet net te heffie. Je shape is maar voor even natuurlijk maar idd weet ik niet of ik dat mentaal ga redden. Iets doen wat ik eigenlijk niet echt mooi vind... :Y)

Dus ben in dubio, haha al pas ik me training en voeding er wel op aan. Vandaar ook dat we begonnen zijn met carb cycling :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:22

Precies dat inderdaad. Bovendien heb ik nu al behoorlijke Body dysmorphia (is daar een Nederlands woord voor? :P ) en ben ik een extreme perfectionist dus ik weet niet of ik mezelf niet gek zou maken.

Maaarrr aan de andere kant wil ik wel heel graag :+ M'n coach heeft volgens mij nog nooit iemand begeleid voor een wedstrijd maar hij heeft het zelf wel gedaan en tot nu toe hebben we echt veel resultaat behaald. Weet alleen wel dat hij niet op steroids tegen is en ik weet ook nog niet helemaal hoe ik me daarbij voel :+ Lastig dus.

Denk jij er ook over Jierga?

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:23

jaimy10 schreef:
Eulogy schreef:

Das dus ook het hele ding, ik vind dat hele slanke waarvan je de ribben ziet persoonlijk niet mooi.. Maar de klasse erna vind ik weet net te heffie. Je shape is maar voor even natuurlijk maar idd weet ik niet of ik dat mentaal ga redden. Iets doen wat ik eigenlijk niet echt mooi vind... :Y)

Dus ben in dubio, haha al pas ik me training en voeding er wel op aan. Vandaar ook dat we begonnen zijn met carb cycling :j

Stille meelezer meld zich :D

Is de welness klasse niets voor je? Dan mogen je benen ook wat voller/minder droog zijn.

Karma is a Bitch ~~}>

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:28

Dillema's dames hahah :Y)
Mijn coach heeft ook nooit iemand begeleid de weg richting wedstrijd en voel me zo goed bij hem dat ik niet wil switchen. Ik denk alleen dat de hele heisa niks voor mij is, dat poepiebruin enzo :+
Ach... Wie weet.. We zullen zien waar t schip strand

Ja Tova, naar gekeken! :))