3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:10

lovelys schreef:
overeten, teveel in 1 keer snoepen zonder te stoppen

Ah, like me

lovelys

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:14

Mjetterd, je bent niet de enige :P Ik heb er ook veel last van. Alleen en stiekem eet ik graag dingen die ongezond en slecht voor mij zijn.

Ik heb het dieten dus opgeschort tot ik dit eerst onder controle heb. Dit betekent voor mij dat ik nog gewoon lekkere dingen mag eten, alleen dat ik niet meer mag overeten. Zoals in het boek staat je maakt je eigen foodplan. En daar houd je je aan. Plus het moet duidelijk zijn, het is een zwart wit programma voor jezelf. Je maakt je eigen regels en daar houd je je aan. punt uit, als het mis gaat is het dus je eigen schuld en is er niemand ander voor aan te wijzen.

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:32

Klinkt als een goed boek inderdaad! Denk alleen dat een engels boek net wat te hoog gegrepen is. Ik heb op dit moment wel een ander boek naast mijn bed liggen waar ik af en toe een stukje in lees als ik een moeilijke dag heb of verwacht te gaan krijgen. Het helpt mij om me weer even bewust te maken van hoe ik om ga met eten.
Afbeelding

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:44

Mjetterd ziet er ook goed uit!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:10

Florenc schreef:
Herkenbaar hoor :j. Ik ben vanaf mijn 18 jaar ongeveer het volgende patroon aan het volgen:

- 62kg - 65kg - 63kg - 67kg - 65kg - 70kg - 65,5kg - 72kg - 68kg - 77kg - 70kg - 79kg -O-

Jojo'er zeker :'). Ik heb toch ook wel echt een behoorlijk verslaving, die bij te weinig eten makkelijk hervalt in bingen. Niet goed dus. Het stomme is dat ik echt wel een behoorlijk stevig onderbouwde kennis heb van voeding en sporten, en theoretisch perfect weet wat te doen. Me daaraan houden is lastiger....

Oooh alsof ik mijzelf zie spreken. Exact dit. Alleen dan wel met iets ander gewicht, maar wel dezelfde schommelingen en struggles.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 02:07

Kimmie25501 schreef:
Mijn lijstje van vandaag: (sorry, even egopost, ik lees morgen bij!)
O: twee boterhammen met vijgenjam en hagelslag en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, nutella en hagelslag, water en een bekertje thee.
T: een boterham met vijgenjam en water.
T: een evergreen en water.
A: drie scheppen pastasalade en 3 scheppen coleslaw.
T: een rijstwafel, de rest van de groene smoothie pancakes van zondag en een kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en een half uur dressuurles.

Ik wilde heel even hier op inhaken (en ik hoop dat ik niets onbenulligs zeg):
Maar eet je niet heel veel koolhydraten? Als je zegt boterham, bedoel je dan 2 sneeen brood? (Ga ik even vanuit omdat dit voor mij 2 sneeen zijn)
Want dan tel ik 12 sneeen brood op 1 dag, plus evergreen (suiker!) en pasta (nog meer koolhyrdaten) en coleslaw is dat die met of zonder mayo/saus eraan?
Als ik kijk naar het brood dat ik eet x 12 sneeen is dat al 1248 kcal en 200 gram khd. (Zonder het boter/beleg etc).
Wellicht dat minderen/vervangen van brood een idee is.

Ik hoop natuurlijk dat ik je niet voor het hoofd stoot.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
www.thecompletecanine.com.au

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:19

Ik ga er vanuit dat bijna iedereen met een boterham 1 plak brood bedoeld. En niet een dubbele.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:29

Ja weet ik niet. Als ik bij mijn familie/vrienden zeg wil je ewm boterham/sandwich/tosti zou ik raar worden aangekeken als ik 1 snee brood zou geven.

Vandaar natuurlijk dat ik het aankaart.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:44

Als familie mij vraagt of ik een boterham wil denk goh doe niet zo karig, je hebt visite. Kom we gaan lunchen :')

Maar nog nooit gehoord dat een boterham 1 plakje is. Doe je dan ook altijd plak brood, beleg, plak brood als je thuis eet?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:46

Ja zoals een tosti?

Je doet toch niet brood - kaas en dan het tostie ijzer in.

Je doet brood kaas brood?

Of als je boterhammen maakt voor lunch, dan deed mijn moeder altijd brood beleg brood.
Anders ligt of je beleg er naast of het plakt tegen whatever je het instopt aan als het jam is ofzo.

Edit: ik ben nu ook in de war want of ik lees je berichtem verkeerd of je legt het 2x verschillend uit? :') boterham mysterie.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:48

O wat gaan jullie snel zeg.. ik kan het echt bijna niet bijhouden.

Over koolydraten gesproken. Ikzelf merk als ik minder koolydraten eet (al is het maar koolydraad arm brood) dat ik dan ook al sneller afval. Het nadeel is alleen, als je het dan weer toepast op de gewone manier dat het er zo weer aan zit.

ik moet er nog even een weg in vinden..

Start 4 januari 2021 ONLINE CURSUS BEGINNEN MET GRONDWERK zie website voor meer info.
Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.
Instagram: paard.dans.met.mij
http://www.paarddansmetmij.nl

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:52

Voor mij is eek boterham 1 sneetje brood. Een tosti is 2 sneetjes :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:01

Ik heb idd ook 2 sneetjes brood gegeten en dus 2 boterhammen

Moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:10

Hier is een boterham ook gewoon 1 snee.
Mijn lijstje van gisteren:

Ontbijt: Banaan/aardbei smoothie
T: Wat meloen en een granenreep
Lunch: 4 crackers met beleg
T: /
Avondeten: Kip met rijst en curry.

Ik verschoot ervan dat ik 's middags toch al rond de 1000cl zat. Helaas zie ik tot nog toe nog geen verschil op de weegschaal, dus hoop dat dat snel veranderd. Anders klopt er iets niet met mijn bmr.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:13

ik heb mijn bmi uit gerekend

Uitslag BMI en BMR
Voor meer uitleg zie de tekst onder deze kader

Met jouw huidige gewicht van 61.7 kilo heb je een BMI van 24.1 en dit betekent, dat je een normaal gewicht hebt.

Jouw huidige BMR bedraagt 1388. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1909 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Om jouw streefgewicht van 55 kilo te behalen zul je 7 kilo moeten afvallen.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1707 kilocalorieën doe je er 290 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 1823 kilocalorieën nodig.

Met een taille van 76 cm is de uitslag van jouw taille omtrek: Te licht probeer aan te komen

beetje tegenstrijdig, ik heb gewoon een smalle tallie, bij mij zit vooral op me boven benen en kont.

en ik kom dageljks echt niet aan de 1909 kcl.. haha En aan de 1707 niet.. ik heb het ooit 30 dagen bijgehouden en toen zat ik meestal tusen 1200 kcl en 1300. haha het is bij mij niet de kcl, maar de koolydraten en dat verkeerde dingen eet.

Toen ik de 30 dagen challenge deed moest ik ongv aan de 1456 kcal komen, dat koste me veel moeite haha.

Start 4 januari 2021 ONLINE CURSUS BEGINNEN MET GRONDWERK zie website voor meer info.
Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:26

Hahah okay, zo zie je maar dat er dus een verschil zit tussen boterham & boterham lol.
Vandaar dat ik dacht dat 12 sneeen op een dag wel veel zou zijn ;)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:29

Iemand tips om toch van de lekkernijen af te blijven? In het weekend één keer mag het, wss vrijdag of zaterdag avond, maar gister alweer toegeslagen. Ik kan zo moeilijk nee tegen mezelf zeggen. In de supermarkt gaat het nog wel, maar als er thuis wat is dat 'moet' het ook op.

In Korea had ik hier helemaal geen last van. Maar toen had ik ook geen ouders die mij op de vingers keken..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:32

Thuis niets hebben werkt bij mij het beste. Zorg dat je het niet in huis hebt, dan kun je 't ook niet opeten.
Heb je 't wel in huis en wil je er vanaf, gooi het weg of geef het aan iemand anders/neem mee naar het werk etc.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:32

Golden, wat doe je op dat soort momenten?
Wat zeg je tegen jezelf en wat zou jou helpen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:36

Nagini schreef:
Ja zoals een tosti?

Je doet toch niet brood - kaas en dan het tostie ijzer in.

Je doet brood kaas brood?

Of als je boterhammen maakt voor lunch, dan deed mijn moeder altijd brood beleg brood.
Anders ligt of je beleg er naast of het plakt tegen whatever je het instopt aan als het jam is ofzo.

Edit: ik ben nu ook in de war want of ik lees je berichtem verkeerd of je legt het 2x verschillend uit? :') boterham mysterie.

Haha bij een tosti doe ik 2 plakken met beleg ertussen. Maar gewoon zo brood is 1 plakje met beleg. En dan niks erop. En dat plakt echt niet :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:41

Goldwynn schreef:
Iemand tips om toch van de lekkernijen af te blijven? In het weekend één keer mag het, wss vrijdag of zaterdag avond, maar gister alweer toegeslagen. Ik kan zo moeilijk nee tegen mezelf zeggen. In de supermarkt gaat het nog wel, maar als er thuis wat is dat 'moet' het ook op.

In Korea had ik hier helemaal geen last van. Maar toen had ik ook geen ouders die mij op de vingers keken..

de tip: gewoon niet kopen haha heb je het ook niet in huis. Enige nadeel vind ik wel soms heb je zo zin in wat lekkers. dat je dan alle kastjes optrekt in de hoop dat er nog ergens spontaans iets lekker ligt haha.. maar goed na 30 min geef je het ook op haha,voordeel je bent dan weer 30 min in beweging geweest.

nee geintje.. misschien afwegen? tijdens me 30 dagen challange hadden we net van die heerlijk witte chocolade pepernoten. Ik zei tegen mezelf ik mag maar zo veel gram, dat woog ik dan af en dat at ik op. Dat ging best goed.

Ik ben gek op chocolade, en M&M's eet ik op 1 of andere manier maar 2 of 3 handjes meer niet. Dus als ik zin heb in wt lekkers koop ik M&m.s

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:42

Ik probeer gewoon zo min mogelijk in huis te halen, dat werkt voor mij het beste. Vaak heb ik voor de kinderen wel een koekje of snoepje in huis, vaak haal ik dan iets wat ik zelf niet erg lekker vind, dan kan ik er prima vanaf blijven :D En soms neem ik gewoon wel wat, maar dan veel minder dan ik vroeger zou doen.

Hier is een boterham ook 1 snee, tosti wel 2 sneeen.

Plutolover, het is al heel vaak aangegeven, maar stelselmatig onder je bmr eten is gewoon slecht voor je, dus zou toch proberen wat meer kcal binnen te krijgen. Is ook echt niet zo moeilijk hoor, zijn genoeg (gezonde) kcalrijke producten die niet erg vullend zijn, die het wat op kunnen krikken.

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:57

Niets in huis hebben klinkt heel cliché. Maar het is voor mij de enige manier wat werkt :'). Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld de vrienden aan het borrelen en daar is nu wat van blijven liggen. Daar zit ik al een paar dagen tegen aan te kijken.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:16

Ik heb niet helemaal regie over wat er wel of niet in huis is.. Ik woon nog thuis en m'n broertje en zusje wilen wel hun snack in het weekend. Beperk m'n eigen aankopen zo veel mogelijk, maar inderdaad. Als er niets in huis is geef ik het op den duur ook op XD.

En wat zeg ik tegen mezelf.. Aan de ene kant dat het stom is en ik t niet moet doen en zo in strijd is met wat ik probeer te doen. En toch druk ik het weer weg, morgen weer een dag, of ik vast morgen wel..

Vind het ontzettend moelijk. In Korea (study abroad van aug vorig jaar t/m januari) ging het wat dat betreft veel beter. Ben daar ook 5kg afgevallen zonder te sporten of op m'n eten te letten.. gewoon af en toe wat lekkers, niets stiekem hoeven doen, en dus daardoor ook na een paar chippies hebben van 'ik heb genoeg gehad'.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:18

Mjetterd schreef:
Niets in huis hebben klinkt heel cliché. Maar het is voor mij de enige manier wat werkt :'). Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld de vrienden aan het borrelen en daar is nu wat van blijven liggen. Daar zit ik al een paar dagen tegen aan te kijken.

heel herkenbaar,of me vriend koopt lekkere dingen. haha terwijl hij meer dan 40 uur werkt per week..en ik niet dus als ik weet dat hij wat lekkers heeft gekocht, Dan hoor ik vanuit het keukenkastje. EET MIJ EET MIJ..

Terwijl hij het gerust weken in de kast laat liggen, omdat hij dan weer vergeten is dat hij dat gekocht heeft En dan denk ik zonde van het geld om in de kast te laten.. haha

Gelukkig doe ik meestal boodschappen, Dus om hem niet het lekkere te ontnemen (want hij kan eten wat hij wilt, komt niet aan.. hij moet eerder opassen dat hij niet te licht wordt) zo oneerlijk... koop ik meestal dingen wat ik niet lekker vind en hij wel. haha Ik lust echt geen mergpijpen.. Hij vind ze heerlijk!! en zo zijn er wel meerdere dingetjes.