3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Aight

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:27

Bij mij werkt MFP laatste tijd niet goed meer :( Hij loopt de hele tijd vast op mijn huawei. Misschien Lifesum ook maar eens proberen.

@itsme2 Ik had die gedachte ook een tijd, maar schrijf wel alles op wat ik in de pan gooi. Dan kan het netto alleen maar meevallen. Zelf probeer ik altijd met zo weinig mogelijk olie te koken, zo gebruik ik per pan heb ik gemerkt 3-5 ml olijfolie. Als ik echt biefstuk ofzo bak dan wel meer.

Ik had vandaag een ''skinny aardappelgratin'' geprobeerd te maken, het was een beetje mwah haha.

Mijn lijstje voor morgen:
O: halve AH quiche (323)
L: 3 boterhammen met hummus (411)
T: peijnenburg low cal ontbijtkoek (49)
A: bloemkool''koekjes'' met biefstukje (778)
Totaal: 1559

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:03

Klinkt inderdaad echt veel te lekker maanlicht :')

Wat goed Bowena! Hopelijk kom je er mentaal ook steeds meer bovenop!

Heb je een receptje voor de soep ImAndra? Klinkt erg lekker

Momenteel zit ik weer in de trein terug van werk en heb mega honger. Ik weet dat m'n eten pas rond 20.00 klaar is, dus ik moet het nog even volhouden haha. Morgen kijken hoe ik het anders kan verdelen....

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:14

Welkom annikoe!

Oooh stijldansen is ook nog een stiekeme wens van mij, maar ik denk dat ik m'n metgezel niet zover ga krijgen :')

Maak jij je proteinshakes zelf maanlicht?

Mijn lijstje van vandaag ben ik best blij mee!
O: yoghurt (100)
T: low cal kruidkoek (49)
L: 3 boterhammen met hummus (416)
T: low cal kruidkoek (49)
A: risotto met gegrilde groenten en zalm huid (844)
T: verkade crisp koekjes (130)
Totaal:1584

Als ik m'n boterhammen wat verspreider eet dan ga ik de trek elke keer tegen merk ik. Ik hou savonds van een goed bord dus ik laat daar liever wat kcal voor over

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:06

Oeh lekker vegetarische kapsalon, ook zin in!

Kan gebeuren Frummels! Morgen weer een dag!

Hier proberen de draad op te pakken:
O: -
T: prince chocoprins (138)
L: mexicaanse soep met eetlepel nachochips, dikke plak volkorenbrood met olijfolie en zout/peper (451)
A: vega curry met bloemkoolrijst en zelfgemaakte knoflooknaan (924)
Totaal: 1514 kcal, vooral veel khd vandaag, vetten vallen wel mee voor de verandering :')

Morgen iets minder gehaast, maar waarschijnlijk iets minder goed:
O: griekse yoghurt (65)
L: soep (?) met brood en olijfolie (+/- 450)
A: runderstoof van TGTG-pakket met bloemkoolrijst en gebakken cherrytomaatjes/oesterzwammen (1000?)
Totaal: schatting 1500/1600 kcal, ik weet niet hoe ''vet'' de stoof is, want die komt uit een restaurant.

Zoals je kunt zien ben ik echt een genieter van flink bord avondmaaltijd haha :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:17

Aauw Kimmie hahah, achja, zo spreek je weer eens wat andere spiergroepen aan :')

Lekker lijstje hoor Laura, ik snap het klooien wel. :o

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:40

Hier deden ook mensen PBP toch? Zou ik misschien wat vragen via PB mogen stellen daarover? Ik wil waarschijnlijk daarmee beginnen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:40

Ik vind 28% ook al best laag! Maar snap dat je ergens naartoe wilt werken Maanlicht! Je lijstje vind ik wel weinig klinken eigenlijk :o Kom je daarmee wel boven de 1000 kcal uit?

Lekker lijstje Kimmie, eet je nu op onderhoud of hoeveel probeer je normaal aan te houden?

Mijn lijstje van gisteren:
O: worstenbroodje (212)
L: verzorgde lunch met zo'n klein broodje kipfilet en kleine wrap met gedroogde ham + glaasje jus (513)
A: (bloemkool)rijst met in currysaus gestoofde groenten en pangasiusfilet (588)
T: choco koekje en restje ice tea green (211)
Totaal: 1524

Vandaag heb ik nog geen idee haha. Even kijken waar ik zin in heb :D
Waarschijnlijk ga ik met PBP beginnen in januari (de cliché :') ) Omdat ik dan als het goed is ook ben verhuisd heb ik eindelijk tijd om bij een sportschool te gaan (die ik kan betalen). Het enige wat me nog tegenhoudt is dat ik misschien al genoeg afval voor dat ik daarmee begin haha. Maar ik steek al een jaar rond dit gewicht en ben daar ook wel weer klaar mee...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:39

Ah dat klinkt logischer haha! Ik dacht al, bedankt voor je toelichting!

Dat hoop ik ook een beetje lino, ik sport nu niks (behalve 1x pw paardrijden) en de dagelijkse beweging (minstens 30 minuten wandelen en vaak ook 30 minuten fietsen), maar dat telt niet echt als sporten vind ik.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:41

kiwana schreef:
Ik meld me ook aan! Ik ben net 17 geworden en probeer eigenlijk al een jaar af te vallen (veel aangekomen toen ik ben begonnen met de pil, vrienden die me dik noemen, combi met ook 1m76 zijn dus ik ben groter en zwaarder als al de rest)

Momenteel weeg ik 76,7kg en het lukt echt niet om er iets af te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet waarom want ik sport veel (zeker 5-6 keer per week) -O-

Dit heb ik vandaag allemaal gegeten, zonder kcl want die dingen tellen kan ik voor geen meter :')

0: 1 boterham met kipsalade en zwarte thee
L: 1 boterham met tonijnsalade en een appel
T: wat chips en pasta
A: veel krulletjes spaghetti bolognese en paar tassen halfvolle melk

B: 6000 stappen + 30 min workout

Welkom! Allereerst klinkt jouw gewicht nog niet zo heel zwaar bij jouw lengte (vind ik). Is dit lijstje ongeveer vergelijkbaar met wat je normaal eet op een dag? Misschien zou je je tussendoortjes kunnen vervangen door gezondere opties. Wat rauwkost of fruit? Of yoghurt? Ik denk dat je dan al een eind komt. Verder kan (veel) melk ook wel veel kcal bevatten, misschien een paar glazen vervangen door water? :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:21

kiwana schreef:
@Aight
Volgens mijn BMI zit ik net op de grens van gezond gewicht en overgewicht, maar ik wil eerder afvallen omdat ik me niet goed in mijn vel voel. Normaal eet ik meer snacks (vooral in het weekend want dan ben ik thuis en is de volle kast met snacks te verleidelijk), maar op schooldagen eet ik altijd 1 boterham 's ochtends, eentje smiddags en dan s' avonds avondeten (wat de pot schaft want salades en gezonde dingetjes haten mijn ouders) en dan een paar (ongezonde) snacks.
Ik ben net begonnen met het drinken van halvolle melk ipv volle melk en hoopte dat dat al wat zou helpen maar misschien is het beter om gwn heel de tijd water te drinken. Ik hou nochtans zoveel van melk :')
Ik dacht ook altijd dat yoghurt niet het gezondste is? Maakt het dan uit wat voor yoghurt? Griekse? Magere?

@kimmie
Boterham met beleg is gemiddeld 130kcal ofzoiets. Ik weet wel dat het heel weinig is, maar het is net genoeg om een hele dag school te overleven. Enige probleem is dat ik dan thuis kom en direct snacks begin te eten :')
Ik had gisteren al eens geprobeerd mijn BMR te berekenen, maar ik snap er niets van en elke site geeft iets helemaal anders aan. Volgens die eerste site is mijn BMR 1850 en heb ik 2868kcal nodig om op gewicht te blijven. Dit lijkt mij zoveel :?

Wil zeker is proberen met het tellen van kcal. Wat raden jullie aan? Is MyFitnessPall goed om mee te starten?

Misschien zonder dat je kcal gaat tellen dat je al wat anders kan proberen. Bijvoorbeeld door 1 of 2 boterhammen extra mee naar school te nemen, zodat je na school niet naar (ongezonde) snacks grijpt. Fruit of groenten zoals worteltjes, paprika of komkommer oid kan je altijd wel eten als je toch het gevoel hebt om iets te willen eten.
Qua yoghurt eet ik om voller te zitten 0% vet kwark of skyr, en voor de lekker eet ik magere yoghurt (iets vloeibaarder). Hier kun je zoals iemand al zei fruit in doen.

Misschien kun je 2-3 weken proberen de snacks te laten staan door de week, en dat je in het weekend dan 1 of 2 dingen die je echt lekker vindt eet (bijvoorbeeld: ik vind chips lekkerder dan chocola, dus ik ga dan niet overdag bij de koffie een halve reep eten, maar eet savonds een bakje chips waar ik dan extra van geniet!). Na 3 weken wat consequenter te zijn in snacks minderen (of vervangen door gezond eten), zal je als het goed is een verschil kunnen merken!

En melk hoef je niet helemaal te laten hoor! Alleen als het gaat om afvallen zul je vaak ergens een keuze in moeten maken. Of een extra glas melk, of een kleinere avondportie bijvoorbeeld. :)

En dit kan ik trouwens allemaal leuk roepen alsof het zo makkelijk is, maar het blijft een feit dat ik ook in dit topic zit omdat ik die keuzes maken zelf heel moeilijk vind :o

@dilan sterkte, wel goed dat je iets kwijt bent!

Hier ben ik het weekend weer een beetje uit de bocht gevlogen. Dus alvast weekboodschappen gehaald en dat proberen in te plannen. Voor vandaag echt een lazy sunday:

O: koffie
L: focaccia paprika olijf (396)
T: havermout met appel en kaneel uit de oven (216)
A: soort van chili met pitabroodjes (maar dan zonder bonen want die vind ik niet zo lekker haha) (870)
Totaal: 1482 kcal

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:28

Haha pizza is zo lekker, maar idd bommetje!

Mijn lijstje was compleet off the grid vandaag :')

T: 2 milka melo cakes (jarige collega) (136)
L: ongepland broodje eend + kiwi (484+66)
T: werkoverleg met big american cookie (464)
A: risotto met kip en groenten (617)
Totaalschade: 1767, iets boven mijn doel omdat ik niet echt heb bewogen vandaag en er een druk verjaardags/feestweekend aankomt. Gelukkig het ergste kunnen beperken door te switchen van curry naar risotto :)

Morgen beter!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:13

Ahw sterkte Kim, zo kwakkelen met je gezondheid is niet tof. Als ik naar je lijstje kijk blijf je wel netje bij je kcal doel, maar zie ik wel veel ''slechte'' dingen met veel bewerkte en verzadigde vetten. Erg veel snelle suikers (nutella, chocolaatjes, banketstaaf, honing in de thee). Misschien kan je kijken naar dingen die je in de ochtend en lunch wat meer vullen, zoals volkorenproducten met minder gesuikerd beleg? Maar ik snap dat je hoofd er niet helemaal naar staat als je je zo voelt hoor! Sterkte!

Castilja, stom dat het niet zo goed gaat. Goed dat je in januari probeert de boel weer op te pakken. Probeer ook vooral om kleine dingetjes nu al te veranderen :)

Goed bezig maanlicht! Ik heb het idee dat jij wel steady gaat! Hoe uit jouw vreetbui zich?

Mijn lijstje is overigens erg stom vandaag lunch geskipt door drukte en uiteindelijk pas om 15.00 lunchpauze, toen direct naar snel en vet gegrepen.
L: patatje met (510)
A: zalm met risotto en gegrilde groenten (747)
T: aardbeienkwark (234)
Totaal: 1491

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:25

Wat is iedereen weer goed bezig!! Het duurde weer even voor ik mijn gezicht hier durf te laten zien, gezien ik nu weer bijna op m'n max gewicht zit :( Maar we gaan het doen! Die magioni pizza's vind ik trouwens zoo lekker, maar qua kcal vind ik het wel tegenvallen altijd...

Ik was begonnen met PBP, maar heb dat weer opgezegd. Qua voeding vond ik het niks toevoegen, ik ga geen poeders of supplementen nemen in dit stadium, vind ik echt onzin. En qua trainingsschema's vond ik het erg lastig combineren. Ik ga sinds jaren weer naar de sportschool en ben dus echt een beginner. Daarnaast vind ik klasjes doen wel leuk en samen met een vriendin sporten. En dat combineert gewoon niet met het schema wat hen in gedachten hadden. Anyhow, dus nu maar m'n intrinsieke motivatie aanspreken!

Lijstje vandaag:
O: ciabattina met heksenkaas en optimel drinkyoghurt (380)
L: vers brood met (nog onbekende) dagsoep (+/- 400)
T: peijnenburg low cal (47)
A: risotto met venkel, courgette en geitenkaas (685)
Totaal: 1512 kcal met nog ruimte voor koekje bij de thee :)