3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

Welkom Lieszje! Wat goed dat je netjes op gewicht zit. Goed naar je lichaam luisteren inderdaad, misschien was het allemaal wel wat te veel.

Yonker, ach herpakken en door! Een slechte maaltijd maakt nog geen slechte dag. En een slechte dag maakt nog geen slechte week! Herken het wel, al die uitjes en ijsjes en bbq's :')

BHriseis, wat houdt het cutten in? Ik dacht dat dat juist op verbruik gaan eten was (en zakken in vetten). Jouw avondmaaltijd klinkt heerlijk!

Vandaag:
O: koffie, kwark met fruit
T: 1 gekookt ei
L: salade met (zelf)gepaneerde kip, ei en yoghurtdressing
A: pitabroodjes met falafel, gegrilde groenten en tsatsiki
B: stressen om scriptie :')

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:25

Bhriseis schreef:
Liesje wat een knappe prestatie! En dat sporten komt zo wel weer terug, rust is ook noodzakelijk.

Hihi Laura lekker wel! Typisch ook met dat mooie weer, ijsje hier, aperitiefje daar...

Aight, cutten = de bodybuilding term voor lijnen, dus minder eten dan je verbruikt. Bulken is het averechtse, en op verbruik eten is precies tussen in :) Omdat ik minder sportte dan voorheen en dus minder stress ervoer heb ik vrij streng gecut, maar vorige week begon ik te schommelen en sinds gisteren is er plots een anderhalve kg bij. Ik ben ook al een dag of tien hondsmoe, dus ik denk dat mijn lichaam me vertelt dat het tijd is om even een rustpauze te nemen. Daarom minder workouts, minder cardio, zwaardere gewichten, en meer kh en minder vetten om mijn verbranding weer een boost te geven.

Avondeten is erg makkelijk! Paprika in de wok, quorn er bij, kurkuma, light room, en wat kookvocht vd pasta. Jummie!

Je script, vertel! Is ie al ingediend? Hoe bevalt WW je?

Hier inmiddels echt een baaldag; ik denk al heel de dag aan mijn oma die me opvoedde en vandaag vijf jaar overleden is. Wil ik net wat ontspannen, krijg ik een mail waaruit blijkt dat collega's over me roddelen :roll: Echt, laat me gewoon met rust!

Oooh op die manier, nu snap ik hem :')

Scriptie moet ik binnenkort inleveren, maar er moet nog zoveel gebeuren haha. Beetje hel.

WW bevalt opzich redelijk. Je mag een max. aantal ''punten'' per dag + een weekendextra wat je kan verdelen over de week of in 1x op kan snaaien. Ik vind dat ik weinig punten mag (ik voerde het in op MFP en zag dat mijn dag 1000 kcal was. Dat gaat even mooi niet gebeuren, ik wil niet crashen op zo'n manier). Maar ik denk dat het komt doordat ik bepaalde ''rijke'' producten heb gegeten die WW niet wil stimuleren. Zoals enkel de falafelballetjes + 2 pitabroodjes al de helft van mijn dagelijkse puntenaantal (ondanks dat ze niet extreem kcal rijk zijn). Maar ze zitten bijvoorbeeld hoog in vetten en makkelijke khd, en dan kent ie er meer punten aan toe. Rogge varianten zijn minder punten en bepaalde producten mag ik onbeperkt eten zonder punten te tellen. Op die manier proberen ze me te sturen richting de gezonde keuze haha ~~}>
(maar voor nu lijkt het vooral alsof ik niks mag behalve die dingen :o ), even wennen dus!

Ik blijf wel gewoon extra kcal erbij pakken, want ik wil niet onder mn BMR van 1400 gaan zitten. Dus dat is dan jammer voor de WW punten, maar het is wel mijn lichaam :D

Ik verkoop mijn kleren op United Wardrobe! (Meestal maat M/L): https://unitedwardro.be/u/vFf?plcl

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:59

Bhriseis schreef:
He wat gek. Ik snap de insteek, maar dat ze het dan een positieve kleur toekennen ofzo, de gezonde keuzes :roll: in plaats van aan je punten te zitten bij minder goede keuzes.

Ooh hels is dat he! Ik zie nu al op tegen mijn PhD scriptie := over welk onderwerp schrijf je?

Ja dat vind ik dus ook een beetje krom, gelukkig voer ik al lang genoeg mn eigen kcal in om te weten waar mijn grens ligt. Je mag dus dingen zoals magere yoghurt/kwark, groenten, fruit, onbewerkte kip/vis en ei onbeperkt eten (zijn 0 punten). Ik snap alles, behalve ei :') Ze zeggen erbij dat de theorie van 2-3 eieren per week ontkracht is, maar geven geen aanbeveling over hoeveel dan wel. Ze promoten producten waarvan je lang verzadigd zou zijn (hoog in eiwitten) Maar je zou bijna geneigd zijn om 5 eieren per dag te gaan eten, want dat is onbeperkt O:)
Toch ben ik heel blij dat ik de stap heb genomen hoor. Er moest gewoon een knop om, en die ging bij mij niet om bij kcal tellen. Die punten vind ik op de een of andere manier veel erger om op te zien gaan :')

Wow PhD scriptie! Dat is intens! Dit is nog maar bachelorniveau, en in principe loop ik goed op schema, maar een presentatie moet natuurlijk weer roet in het eten gooien }:) Ik schrijf nu over hoe de etnische verschillen in hart- en vaatziekten mogelijk verklaard kunnen worden (specifiek gericht op traumatische levensgebeurtenissen). Razend interessant wel!

Aight

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:09

Oh nagini ben je er wel weer een beetje bovenop gekomen nu? Ik herken het gevoel van als het koud is te willen snoepen :') En dan vooral niet komkommer of wortels willen knauwen.

Hoe is het met de rest in het topic? :D

O: kwark met fruit
L: 3 volkoren boterhammen met mr. veggiespread (aanrader! Erg weinig kcal :j )
T: salade met kip en thatsiki
T: gekookt ei
A: linzenburger met witte kool/appel salade op basis van remio mayolijn :+
B: uurtje gewandeld

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:36

Goed bezig Yonker! Keep em going!

Hopelijk wordt er iets gevonden wat dan verholpen kan worden Laura82 :(:)

Urosa wat vervelend dat het weer even slechter ging. De draad wel goed weer opgepakt, hopelijk zet dat door!

Lemanthia zo dat gaat hard! Let je wel op?

MarlindeRooz wat netjes! Tijdens zo'n reis verbrand je wel veel met lopen en actief zijn!

SophieFT oooh skeeleren is zo leuk! Misschien ook maar weer eens uit de kast trekken. Ik ben altijd zo bang dat ik val en dat iedereen het ziet :')

Met kcal tellen lukte me het op de een of andere manier niet zo goed om me eraan te houden. Daarom is WW voor mij een extra stok. Het werkt tot nu toe prima :) Na 1 week 1,2 kg afgevallen. Dit is waarschijnlijk vocht gezien ik vorige week echt topzwaar was met de warmte, maar het is een motivatie om door te gaan. Zeker dat ik gewoon 2 cheatavonden (kaasborrelen en vegan snackbar met bijpassende speciaalbiertjes :Y) ) erin heb gehouden. Maar ik probeer mezelf voor de rest van de dag/tijd een gezonder patroon aan te leren met voldoende eten :)

Lijstje vandaag:
O: kwark met fruit en muesli
L: salade met makreel, ei en honing-mosterd dressing en snee geroosterd volkorenbrood
A: BBQ met volkorenbrood, 2 stuks vlees en salade

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:28

Sterkte maanlicht :(:)
Lekker Kimmie al vakantie!
Yonker, heb je het idee dat je lichaam iets te kort komt? Bijvoorbeeld trek in zoute dingen kan duiden op te weinig vocht in je lichaam. Misschien kan het aan zoiets liggen.
Eet jij je proteine shakes voor de zoetigheid Aria? Welke smaak/merk heb jij?

Mijn lijstje van gisteren:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino
L: 2 volkorenboterhammen met zalm en naturel light spread
A: wok met zalm en groenten
(het moge duidelijk zijn dat er 35% stickers op verschillende soorten zalm zat bij de AH :') )

vandaag:
O: 2 volkorenboterhammen met gerookte zalm en naturel spread light (maar dan uit het tosti apparaat :)) )
T: aardbeien
L: couscous salade met kip en groenten
T: klein cupje protein ijs (in de bonus bij de appie! Echt aanrader!)
A: colomba aardappelen (minder kcal dan normale aardappelen) met geroosterde groenten uit de oven met karbonade

Morgen hopelijk:
O: kwark met granola
L: wortelwrap met naturel spread, groene salade en ossenworst
A: couscous met groenten en karbonade
Tussendoortjes moeten nog ingepland worden!

Met dit warme weer doe ik eigenlijk vrij weinig aan beweging. En as. donderdag scriptie deadline, dus mag m'n kamer ook eigenlijk niet verlaten van mezelf :') Ik ben blij dat ik steeds meer het plannen van eten onder de knie krijg en daardoor ruimte heb voor tussendoortjes. Met m'n gewicht weet ik niet hoe het staat want ben 2 weken niet thuis geweest en op kamers heb ik geen weegschaal O:) Maar ik voel me goed haha!

Hoe gaat het met de rets van het topic? Het lijkt wat stiller te worden ~~}>

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:56

Nooo 5 pagina's aan bijleespost, valt mn telefoon uit. Alles weg :( Even snel: bah wat naar frummels die stress, je lijstjes leken mij ook gewoon normaal. Hopelijk krijg je je stress onder controle.

Lastig urosa, dat je lichamelijk wat minder kan. Misschien zijn die luisterboeken idd een optie, hopelijk voldoet een ereader ook beter! Herken het wel, kan echt intens veel boeken verslinden haha

hahaha aria, heel chill, meer sporten om meer te kunnen eten :') Wat fijn dat je zo gemotiveerd bent!

Ik ga zelf wel redelijk. In 3 weken nu in totaal 1,6 kg kwijt waar ik heel blij mee ben. Het getal komt eigenlijk doordat ik de eerste 2 weken zoveel ben afgevallen en de week erna met veel uit eten/bbq's stabiel ben gebleven waar ik ook wel trots op ben! Deze week hopelijk weer een beetje eraf :D Langzaam aan richting badpak seizoen :')

Mijn lijstje van vandaag is verschrikkelijk (op meerdere vlakken := ), maar ik had er zo'n zin in dat ik er de hele dag rekening mee heb gehouden en nu mag schranzen
L: skyr met fruit en 2 gekookte eieren
T: mango
A: paardenbiefstuk met frietjes, truffelmayo en salade :~
Totaal ongeveer 1550 kcal

Morgen weer een normaal ritme oppakken:
O: skyr met muesli
L: salade met tonijn
A: nog onbekend, ergens in maastricht op een terrasje wat {:}

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:35

Klinkt fijn Laura! Hopelijk is dat iemand die je gemotiveerd houdt! Het lijkt ook een mooi gebalanceerd lijstje wat je nu aanhoudt!

Welkom Casmihra! Dat punt waarop je je niet meer fijn voelt in je eigen lichaam herken ik wel :o Daar zat ik een aantal weken geleden ook op.

Wow maanlicht jouw ontbijt klinkt echt mega lekker! Heb je dat zelf gemaakt?

Mijn grootste valkuil is dat ik een gelegenheidseter ben. Gisteren weer lekkere speciaalbiertjes, kaasjes, shoarmabroodjes, bladerdeeghapjes weggewerkt. Daar baal ik nu wel van. Ik mag van mezelf 1x in de week zo'n moment hebben, maar die van gisteren was niet gepland. Morgen verjaardag van iemand vieren met lunch buiten de deur en avondeten ook. En zaterdag voetbal kijken met de nodige snacks/biertjes. Toch maar mezelf beperken die dagen.

Vandaag:
O: yoghurt met muesli
L: pitabroodje met vegaburger en komkommer/tomaat (left overs opmaken, maar dit keer zonder saus)
A: groentelasagna zonder deegbladen
T: halve mango

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:04

Ollytje schreef:
Jeetje, ik vind sommige eetpatronen hier best wel pittig. Ik ben meerdere maaltijden gaan eten, gewoon 2 keer 2 plakjes brood en warm eten. Qua drinken alleen water en dat hielp al enorm ipv zoete dranken. Verder twee stuks fruit (meestal maar 1) Ging op mijn eigen manier te snel dus moest meer gaan eten van het ziekenhuis omdat ik geopereerd moest worden aan de gal. Maargoed ben toch ruim 38 kilo kwijt, het was 40 maar moest iets aankomen haha was geen straf. Nu vind ik het goed, 38 kilo en nu wat ruimte over in mijn velletje. Das jammer want daardoor oogt het meer als dat het werkelijk is...maarja....blij dat het weg is...

Wauw 38 kilo minder wat een prestatie! _/-\o_ Wat vind je pittig aan bepaalde lijstjes? Zelf zie ik het niet zo namelijk. Ik zelf ben niet zo'n brood luncher, wat resulteerde in smiddags al een deel warme maaltijd (daar kom je wel snel van aan haha). Dus nu probeer ik het gebalanceerder te doen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:10

Emmaa_ schreef:
Maanlicht schreef:
Hoe gaan jullie om met light producten en zoetstoffen? Ik lees net onderstaand artikel en daar ben ik best een beetje van geschrokken. Nu heb ik vrijwel alle bewust zoete calorie-arme producten uit mijn dieet geschrapt, omdat het een beetje te mooi voelde om waar te zijn. Maar toch..

https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-ku ... nen-maken/

Ik eet/drink juist veel light producten. Eerlijk? Ik hou van een colaatje of een red bull op z'n tijd en als ik elke keer als ik die craving had toe zou geven aan de vol-suiker producten zou ik nooit afvallen. Er staat hier dus gewoon een fles cola light in de koelkast en als ik zin heb in red bull haal ik een blikje sugarfree. De schadelijke effecten van aspartaam zijn alleen bewezen bij extreem hoge doseringen (je zou eerder moeten overgeven van de hoeveelheid cola dan dat je ziek zou worden van aspartaam) en het is ook nog eens minder slecht voor je tanden.

Er gaat ook al tijden zo'n meme rond van dikke mensen die dan bij de McDonalds zitten en een cola light bestellen en dat dat zo grappig zou zijn maar waarom niet? Als ik mezelf trakteer op McDonalds (wat echt niet vaak gebeurt) bestel ik ook liever een cola light, toch weer minstens 300 kcal minder :+

Edit: Maar goed, misschien is dit de waarheid en ben ik na 3 jaar afvalpogingen nog steeds dik omdat ik af en toe een glas cola light drink. Wie weet :')

Love dit! Niks aan toe te voegen _/-\o_

Edit: kleine update toevoegen, ik was diegene die 3 maanden geleden met WW begon haha. Inmiddels 5 kg kwijt, waar ik erg blij mee ben. Het gaat langzaam, maar wel op mijn manier zonder allerlei etentjes, borrels, BBQ's en 3 weken canada (incl. typisch amerikaans ontbijt/lunch en diner) af te moeten zeggen of concessies te doen. Ik merk dat ik het gemakkelijker vind dan kcal tellen, en me ook strenger aan punten houdt dan aan een max. kcal. Hoewel ik vind dat het programma promoot dat je veel khd schrapt, hou ik me daar niet extreem streng aan, ik wil ook genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen namelijk. Misschien de reden dat het niet zo snel gaat als bij andere WW-mensen, maar ik ben hier happy mee :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:04

Ik wil ook weer actief posten nu de vakantie voorbij is!

Mooie lijstjes worden er gemaakt! Superfijn voor inspiratie in ieder geval :)

Weet je al waar je in het buitenland wil studeren/stage lopen sanne? Je lijstje is inderdaad maar erg weinig haha.
@aria oh god statistiek :') Verschrikkelijk, hopelijk heb je hem gehaald!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 250 gram 0% griekse yoghurt + 20 volkoren havermout + frambozen en bosbessen (274)
T: koffie en blokje butter/cookie chocolade (107)
L: zelfgemaakte wrap met geschrapte wortel + tonijn op water (met kruiden en eetlepel mayo) + bosui (331)
T: koffie, frambozen en bosbessen (68)
A: gegrilde aubergine overschotel met pangasius en feta (502)
T: mini-toastjes met overgebleven tonijnsalade (93)
B: weinig, van 9.00-17.00 college en werkgroepen gehad haha
Totaal: 1368 kcal

Weinig khd vandaag, maar veel gecompenseerd met eiwit (en beetje vet). Vandaag een rustig compensatiedagje voor afgelopen maandag die verliep met veel rode wijn en kaasjes. En om weer netjes in mijn ritme te komen. Morgen een vergelijkbaar lijstje, maar dan is de wrap gevuld met feta (353 kcal) en extra couscous bij de ovenschotel van vandaag (690 kcal) en als tussendoortje mag ik van mezelf iets kiezen bij de koffie in de cafetaria :D Waarmee ik hopelijk tussen de 1330 (zonder tussendoortje) en 1650 kcal eindig!

Mijn huidige stand is nu in 3 maanden -5,1 kg

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:15

Oeh die M&M's klinken echt te goed. Ik denk dat ik er ook maar ver vandaan blijf. Ik zit zelf op het punt dat ik automatisch al niet meer de ''snoepgangen'' in loop in de supermarkt (ook met het oog op geld besparen :') ).

@castilja een gekookt ei, plakjes kipfilet, surimi sticks, ei-wrap rolletjes, mini-bakjes griekse yoghurt/skyr, crackers met zelfgemaakte tonijnsalade (van tonijn op water), of gewoon een extra boterham met mager beleg?

@urosa zulke dagen zijn er om te genieten! Weekje herpakken en dan eventuele schade pas bekijken!

@kimmiee gek he die maten-dingen. Ik ken mn eigen maten totaal niet, maar pak altijd maar wat in de winkel. Bij ASOS bestel ik een beetje op gevoel de maten. Een slecht weekend is nog geen slechte week! Misschien door de week wat minder streng zijn zodat je minder vreetbuien hebt?

Ik ben er zelf ook schuldig aan, aantal weken geen frietjes gegeten (dat is echt mn guilty pleasure) en gisteren helemaal los gegaan op een zak friet die door vrienden gehaald werd :o Ik ben heel blij dat de scholen weer begonnen zijn, lukt me dan gewoon veel beter om overdag normaal te eten. Ik doe ook net als sanne een beetje opsparen voor het avondeten en evt. cravings. Ik kan zo genieten van warm-cheesy food haha :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 08:19

Ik vermijd kokosvet ook als de pest, de ''voordelen'' wegen absoluut (voor mij dan) niet op tegen de nadelen haha.

Lekker lijstje urosa! Hoe verwerk je lijnzaad erin? Vult dat een beetje?

Ik ga van het weekend een quiche maken, zoveel zin in na jouw lijstje Kimmie :')

Mijn lijstje van vandaag ook tamelijk eentonig:
O: 2 boterhammen met muhamarra
L: 3 boterhammen met muhamarra en snackkomkommer
A: falafel salade
Tamelijk eentonig, maar dat krijg je als 2 minuten hebt om voor college door de winkel te rennen :') De muhamarra zal wel aantikken, maar ik probeer igg weg te blijven uit de (ongezonde) school kantine

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:48

Ah 10 weken zijn zo voorbij! Heb zelf ook een aantal ervaringen met tijdelijke LAT-relaties, een supermooie kans voor hem en bij terugkomst is het alleen maar leuker <3 Genoeg afleiding zoeken en je weekenden opvullen met leuke dingen doen! In mijn ervaring werd ik er heel blij van als ik zag dat mijn vriend zich ook zonder mij vermaakte (ik was degene die ging).

Lekker lijstje maanlicht! Hoe maak je jij tofu klaar? Ik koop wel eens zo'n blok, maar durf er dan eigenlijk niet mee te koken :')

O: koffie en 2 wafeltjes (125)
L: tomaat/geitenkaas quiche zonder bodem (717) :o
A: spaghetti met garnalen en spinazie/pesto (594)
totaal: 1437 (met niet zo'n goeie macro's helaas), had me een beetje vergist in de quiche haha. Dacht dat het zonder bodem wel mee zou vallen, maar dat valt tegen. Qua kcal wel prima, avondeten is ruw geschat omdat een vriendin gaat koken.

Afgelopen week weer een beetje in m'n oude patroon gevallen, iets te vaak chips gepakt, snel lunch halen op de uni, en weinig zelf gekookt. Dat resulteerde in een +1,5 kg. Maar vandaag weer vol goede moed beginnen! Meer plannen en tijd nemen om eten te bereiden is bij mij key!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:58

Oehhh Sanne La cubanita's is zo chill he! Heb je een film/sauna arrangement erbij?

Jouw lijstje klinkt erg lekker Laura!

Sterkte Urosa :(

O: kwark met havermout
L: left-over curry met pitabroodje
A: biefstuk, frietjes, gegrilde groenten en champignonssaus
Zorgvuldig ingepland, maar zoveel zin in <3

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:21

Maanlicht schreef:
Tomatensoep vind ik het makkelijkste wat er is. Meestal snij ik alle tomaten in kwarten, snijkant naar boven op een bakplaat met wat peper en een paar hele knoflooktenen ertussen (met vel). Dan in de oven voor 30/40 minuten. een (paar) ui(en) fruiten in een soeppan met wat olijfolie. Knoflooktenen van de bakplaat halen en de tomaten in de soeppan. Knoflooktenen even laten afkoelen en uitknijpen boven de soeppan. (Kokend) water en bouillonblokjes erbij. Een scheut ketjap manis om de zurigheid van de tomaten wat op te heffen (suiker kan ook). gedroogde kruiden naar wens toevoegen zoals oregano, tijm, gerookt paprikapoeder, cayenne, chilipeper of Italiaanse kruiden. De hele boel pureren. Eventueel creme fraiche of gesneden peterselie toevoegen. Het is wel lekker als de soep licht pittig is, dus je kunt naar smaak peper of chilipoeder toevoegen. Klaar.

Oke heel chill dit receptje!! Meer van dit haha :o _/-\o_

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:37

Ik ben dus echt een noob met koken, vooral met smaken combineren. En dit soort uitgebreide recepten voor toch redelijk ''simpele'' dingen kan ik echt gelukkig van worden haha

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:26

Weer terug van weggeweest! Jullie gaan hard zeg!!

Welkom terug Benthh, goed om jezelf weer te herpakken! Stap één weer gezet. Fijn dat het beter gaat met de fysio, wel pittig idd.

Lekker lijstje Kimmie, Grease blijft idd gewoon fantastisch <3

Njcgreggoor, idd geef mij die eigenschap. Chips kan ik echt onbeperkt en op ieder moment eten :')

Sterkte Laura, gezondheid eerst!

Jouw ontbijtje klinkt echt lekker black_kelpie :)

die loempiataart zie ik steeds vaker voorbij komen, wordt dat alleen niet sompig?

Oke ik zie door de bomen het bos niet meer, hier zitten toch wat bokkers met wat meer verstand van BMR enzo?

Ik weet niet hoeveel kcal ik ''mag'' eten. Veel sites geven aan dat mijn BMR rond de 1200-1300 kcal ligt, maar in het andere afvaltopic lees ik weer dat dat erg laag is. Ik beweeg vrij weinig, dus dan zou ik totaal 1400-1500 kcal mogen eten ongeveer?

Ik zit al een aantal weken op een plateau van 69/70 kilo (groot deel zelfsabotage hoor, dat weet ik ook wel). Maar ik compenseer dat weer door ongezond weinig te eten waardoor je netto hetzelfde blijft. Ik struggle dus een beetje met een goede balans.
Daarnaast volg het ik WW-programma ook nog, maar wil graag mijn macro's extra monitoren, omdat ik anders ook te weinig kan eten.

Lijstje van vandaag:
O: uitslapen dus het was al lunchtijd toen ik wakker was :')
L: 2 boterhammen met zalm en sambal smeerkaas (263 kcal)
A: parelcouscous met kabeljauw en tomaatjes/wortel (755 kcal)
T: optimel griekse yoghurt koffie (78 kcal) en blikje gingerale (93 kcal)
Dit was eigenlijk mn lijstje, maar ik vind het wel erg weinig. Dus:
T: walnoten uit de tuin (280 kcal)
Totaal uiteindelijk 1469 kcal

Lijstje morgen:
O: griekse stijl yoghurt en appel/kaneel uit de magnatron (146 kcal)
L: buiten de deur met mams, dus gokje (500 kcal)
A: risotto met paddestoelen, courgette, parmazaan en zalm (810 kcal)
Totaal 1456 kcal

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:27

Benthhh schreef:
Aight, wat klinkt sambal smeerkaas met zalm lekker! Goed idee! En doe je dan echt yoghurt in de magnetron!? Is dat lekker?

En Dankje, trouwens!

haha nee, eerst appelblokjes met wat kaneel in de magnetron en dan de yoghurt er los naast eten. Ook lekker om in de oven te doen met wat havermout erbij (appelcrumble <3 ) maar daar ben ik sochtends te lui voor :')

@linoleum de site in de OP geeft aan BMR van 1497 kcal, ik heb deze site voorheen gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/ die geeft aan dat ik om af te vallen met 400 kcal minder eten er 1329 mag. Groot verschil haha.
Oh wat naar trouwens, migraine is echt verschrikkelijk. :(:)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:03

Ik vond dat er wel wat heftig gereageerd word op Resistance :o Ik snap heel goed dat de mensen in dit topic mensen aanspreken op hun eetgedrag (dat waardeer ik juist heel erg), maar het werd naar mijn idee een beetje te persoonlijk.

Welkom Helmer! Leuke foto idd :D Kipgehakt doe ik ook wel eens, vind ik in bepaalde gerechten ook zeker lekkerder dan gewoon gehakt (ook om ''magerdere'' hamburgers/pizza/shoarma van te maken :)) )

O: 500 gram yoghurt 0,1% (217 kcal)
T: caramel macchiato met extra shot expresso (240 kcal)
L: saucijzenbroodje :o (345 kcal)
A: rijst met broccoli, lente-ui en garnalen met een limoen/gember/sojasausje en pinda's (754 kcal)
T: 150 gram optimel koffie (78 kcal)
Totaal: 1634 kcal

Bij zoveel koffie-afnames op de uni mag je een gratis koffie kiezen, ik had zin in een duurdere (in zowel prijs als kcal) koffie :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:55

Ik zie je buik ook niet echt op de foto's navatu, misschien dénk je dat het erger is dan het lijkt? Eens je omtrek meten (dan weet je ook als je afvalt wat er vanaf gaat). Hahaha je B van bijzonder lui ken ik iets te goed :')

Maanlicht, je komt op mij over als iemand die weet wat ze gaat doen met keto dieet. Ik heb me verdiept in low carb en high carb dieëten, en conclusie was dat allebei goed kán zijn voor je (high carb nog steeds voedingsmiddelen met een lage GI). Aan allebei zitten voordelen en nadelen, maar hoofdzakelijk was de calorie inname leidend voor je suikerspiegel en gewichtsverlies. Ik ga morgen een (mini)presentatie geven over het onderwerp: Bread our hero or enemy?? :D

Die foto is nog steeds echt zo mooi Urosa!! Echt schitterend zie je (en hij ook) eruit!

Ik ben de afgelopen maanden niet echt gemotiveerd geweest. Met vlagen een beetje. Ik zit nu op -6 (was -7 geweest). Dus nu gaat de knop hopelijk weer om en tik ik nog net -8 voor nieuwjaar aan :D (Als dat niet lukt is het ook prima, but a girl can dream).

Mijn lijstje vandaag:
O: spinazie feta borek van de AH (270)
L: 2 ciabatta broodjes (280)
A: curry met kip en pita broodjes (716)
T: dropjes (163)
Totaal: 1429 kcal, met niet echt geweldige macro's

Morgen hopelijk beter:
O: gekookt ei met getoast brood en hummus (361)
T: bakje frambozen (80)
L: left-overs van gisteren (370)
T: warme appel met kaneel en vanillie extract (63)
A: lasagne van die verse bladen van de AH (pompoenversie, maar 15 kcal per 100 gram!! *\o/* ), wat extra ruimte overlaat voor hoe ik mn lasagne het liefste eet: DUIZEND KAASSSS (679)
Totaal: 1553 kcal

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:57

Ik meld me hier ook (weer) :')

AAAAHH inderdaad, ik sport ook het liefste alleen in mn zone! Dacht dat ik als een van de weinige dat had haha!

Hmmm jouw ontbijt klinkt echt super Aria, is dat een mix die je zo kan kopen? Of stel je het zelf samen?

En Black_Kelpie, herkenbaar zo'n craving na het sporten :')

Mijn lijstje vandaag:
O: kwark
T: koffie
L: omelet met champignons, kip en ui
A: chili con carne met pitabroodjes

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:12

Nou je broodje klinkt lekker en redelijk verantwoord Sanne, en netjes kcal doel!

Hmm dat is wel slim Aria, ik sta eigenlijk nooit zo stil bij die zelfpak-schappen. Meestal graai ik iets van idd de action of xenos ofzo mee haha. Pijnboompitten zijn elke keer echt een rib uit mn lijf, maar zo waard door eten <3 Etentje goed bevallen?

Op 1390 kcal uitgekomen vandaag, dus zo nog denk ik een overgebleven appelbol eten
*\o/*

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:12

So!! Jullie gaan hard zeg!!

Lekker lijstje Bentehh, maakt die karnemelk het ei niet wat zurig? Ik drink het eigenlijk alleen als mix met jus d'orange, vandaar mn associatie misschien. En goed van je keuzes!!

Hmmm zalm is hier ook favoriet, alleen jammer dat het zo duur is. Momenteel eet ik het alleen als het met een kortingssticker zit (ik vind diepvries zalm toch iets minder lekker altijd). Erg lekker Aria en linoleum!

Welkom Eulogy!

Hoe bevalt de cesartherapeut Kimmie? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar scheelt het een beetje na de eerste keer al?

Aaah leuke oortjesfoto Dilan! Zo hou je het wel leuk :D

Welkom terug Caitlinn, dat klinkt al heel goed, zo iemand die z'n nek voor je wil uitsteken. Dat motiveert ook wel lijkt me om hetzelfde voor hem ook te doen. Hoe vaak ga je met hem trainen? En train je daarnaast ook nog ''los''?

Hahha Laura, sportkleding shoppen vind ik altijd zo leuk omdat het er zo goed uit ziet :') Maar moet van mezelf eerst even alles gaan gebruiken voor ik weer nieuwe shirts mag.

Arretjescake is bij mij ook altijd het aantal kcal waard IMANDRA, gelukkig krijg ik het maar 2x per jaar voor mn neus gezet :')

O: 3 oliebollen (OEPS) (440 kcal)
L: meegranen stokbroodje met ui, pesto, kaas en tomaat (581 kcal)
Daardoor iets hoger dan ik wilde in mn kcal, en met avondeten wat aanpassen (minder orzo, meer veggies)
A: orzo met kipdijfilet, feta en tomaten (510 kcal)
Totaal: 1532 en dus netjes op mn doel :D (macros niet geweldig, maar moet kunnen)

Morgen ga ik voor het eerst naar een aqua-bootcamp toe, ik ben doodsbang want je moet gewoon schoenen en kleren aan te water, dus het zal wel een intensieve les worden. Maar dit hoop ik 1x per week voort te kunnen zetten.
Getwijfeld tussen sportschoolabbo en 1xpw een intensieve zwemles (aanvullen met baantjes/paardrijden/hardlopen) en wil toch hiervoor gaan.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:30

Die kaasbroodjes zijn lekker he marlinde!

Wow jouw BMR is echt hoog Emmaa, je lijstje klinkt wel echt heel erg goed. En brr die klachten klinken echt niet lekker, je weet wel wat de oorzaak is van die rugklachten? Niet dat je blijvende schade oploopt...

Mijn BMR nog maar eens nagerekend, en om gelijk te blijven mag ik +/- 1730 kcal eten, BMR ligt op 1450 (volgens verschillende sites), dus ik denk dat een doel van 1550 wel oke is per dag. En meer sporten natuurlijk om dat BMR een beetje omhoog te krikken :o