3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 12:01

Dilan93 schreef:
Wat betreft BMR. Ik denk niet dat 1 dag onder je BMR eten meteen kwaad kan. Mits je gemiddelde over de hele week gewoon goed is. :)

Ik heb wel eens 36 uur gevast, dus dan zit ik ook een dag onder mijn BMR. Is niet meteen schadelijk als je de overige dagen normaal eet.

Zeker, is ook zo. Maar standaard onder bmr eten is heel slecht. Dus als princess continu te weinig eet dan helpt ze haar lichaam helemaal de vernieling in. Daarom willen we het promoten/praten over zo weinig eten (en dat dat ‘normaal zou zijn’ voor haar) voorkomen. Als je een bmr hebt van 1200 en je eet 1300 is het natuurlijk iets anders, of als je onder controle staat van een goede diëtist.

@frummels wat goed!

kruipt weer onder meeleessteen

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 12:10

_Lobke_ schreef:
Prima2donna: ziet er zeker niet raar uit hoor! Je geeft aan bij het lijstje van gisteren dat je vleeswaren had, je kan er dan voor kiezen om zoveel mogelijk mager te eten zoals kipfilet. Wit brood/bolletjes geeft een minder verzadigd gevoel waardoor je weer sneller gaat eten. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor bruin. Qua kaas zou je ook rekening kunnen houden met zo vetarm mogelijk. Qua beweging zit je goed zo te zien je zou iedere dag nog 1:30 kunnen planken voor je buikspieren. Werkt erg goed!
Verder vraag ik me af of je op deze manier voldoende eet. Soms kan het ook veel inzicht geven om je kilocalorieën bij te houden.

Dat laatste vraag ik me ook af, en als ze op deze manier moeite heeft met aan voldoende kcal te komen zou ik juist kiezen voor vollere kaas etc.

@primadonna: hoeveel kcal eet je op een dag en wat is je bmr? Als ik de foto’s zo zie wil je dus strakker worden en niet zozeer afvallen?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 17:34

Lekker bezig Lobke met die beweging!

Hier gaat het wel oké, vrijdag met pizza gevierd dat ik eindelijk na bijna 2 jaar aangenomen ben voor een functie die heel zeldzaam is :D. Zit ook al sinds eind december thuis dus ben wel blij dat ik weer aan de bak mag, begin maandag. Ondanks de pizza ben ik deze week toch weer 400gr afgevallen dus ik ben blij.

Lijstje vandaag:

O: /
M: 2 luxe pistolets, 1 met guacamole, kaas, kipfilet / 1 met Kip Samba salade
A: Burritos <3

Morgen sowieso mager avondeten, want blijkbaar wordt er voor lunch gezorgd op het werk maar weet niet wat de opties zijn. Dus dat even afwachten. Dat is wel het nadeel aan nieuw werk: ik kan m'n middag eten niet afwegen dus moet weer gaan schatten :))

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 18:03

Prima2Donna schreef:
@_Lobke_ bedankt voor de tips!

@IMANDRA heb net even mijn BMR uitgerekend en die zit zonder beweging op 1230, met lichte beweging zit mijn energieverbruik op 1690. Qua voeding zit ik aan MFP te zien meestal net wat onder die 1600. Vandaag waarschijnlijk niet, heb een iets groter stukje mudcake genomen dan gepland en een bonus stukje cheesecake want het was zo gruwelijk lekker :+

Ah oké, dan eet je inderdaad wel genoeg. Zo kan zo'n lijstje ook vertekenen :j.

Moet zeggen dat ik er niet heel veel vanaf weet, maar als je droger wil worden dan moet je idd sporten en goed eten. Macro's goed bijhouden kan voor jou ook veel helpen. Zou ook niet te veel onder je energieverbruik gaan zitten maar vooralsnog meer op het spieren kweken letten, dus genoeg en gezond eten zodat je spieren ook de kans krijgen om te groeien. Maar nogmaals: ik weet er niet heel veel vanaf dus misschien kan iemand reageren die wel meer van dit droogtrainen af weet haha.

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 14:00

De helft van mijn eerste werkdag is alweer voorbij :o! Vind het nu al leuk en ben alleen nog maar aan het inlezen haha. Lunch is ook dikke prima, gewoon brood en beleg (maar wel veel soorten beleg!).

T: Stukje taart vanuit bedrijf :))
L: 2 sneetjes volkoren vloerbrood met Philadelphia kruiden & kipfilet met provinciaalse kruiden + twee kleine glaasjes sinaasappelsap
A: Snijbonen met aardappelpuree, kipschnitzel en beetje Remia friteslijn.
D: Skyr met Kelloggs en beetje hagelslag

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 13:41

Wat voor pakket gaat het over? Even gemist

@Dilan: hier ook tweede dag! Mag nog relatief makkelijk beginnen, beetje inlezen en kennis bijspijkeren :))
@Maanlicht: Je mag van mij ook gewoon op de meest recente berichten reageren en dan zelf typen hoor, voel je niet verplicht om op iedereen te reageren! Doe ik ook niet :)). Succes met je therapie in ieder geval :(:)

Lijstje vandaag:

T: Mueslireep
M: 2 sneetjes maisbrood met basilicum pestospread, rivolo tomaatjes, veldsla en provinciaalse kipfilet en een los eitje
A: Kipschnitzel, aardappelpuree, snijboontjes en wat Remia friteslijn (stond eigenlijk voor gister op de planning maar om mijn eerste dag te vieren heeft vriendlief m'n favo pasta gemaakt, welke ook gewoon in m'n kcal paste <3)
D: Skyr met Kelloggs en hagelslag

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 13:53

Klinkt wel heel weinig Primadonna, maar is afhankelijk van je BMR en beweging. Je beweegt vrij veel dus dan zou ik idd wat meer eten. Is gezonder!

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 14:34

Verkijk je ook niet op hoeveel persoon tot persoon kan verschillen he :j

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 14:58

black_kelpie schreef:
IMANDRA schreef:
Verkijk je ook niet op hoeveel persoon tot persoon kan verschillen he :j

Dat is ook waar :j Als je uitgaat van het BMI heeft Prima2Donna ondergewicht, daar moet helemaal niks af.

Trek je ook niet te hard op aan BMI hoor, dat is echt een redelijk algemene berekening en voor sommige mensen klopt die niet. :j
Het is een goede algemene maat om een idee te krijgen maar als Prima2Donna een sixpack wil krijgen dan zal er toch wat vet vanaf moeten en wss wat spier bij. Qua gewicht hoeft ze misschien niet eens (veel) te zakken (er van uitgaande dat er ook spier bij komt).

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 15:55

Eulogy schreef:
Maar het lijkt me, zeker op je 17e, sowieso niet gezond om daar zo specifiek naar te streven.

Heb de leeftijd niet gezien: in dat geval zou ik (als je het echt wil doen) het toch onder goede begeleiding doen.

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 15:08

Stom van je moeilijke dag Laura :(. Maar schade valt idd mee!

Moest vandaag mee naar een klant ivm workshop en de lunch was niet super gezond :)). Maargoed, had er al een beetje rekening mee gehouden en vnv sowieso mager avondeten.

T: Blokje slagroomtaart
L: Broodje kroket, broodje sesambol met kaas (kwamen ze natuurlijk pas later mee aan lol)
T:/
A: ??? Iets magers maar moeten nog langs de winkel.
D: afhankelijk van avondeten, misschien nog wat skyr.

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 20:04

Balanceren is gelukt! Heb wok gehad en kon zelfs nog een beetje skyr eten :D. En alsnog binnen m’n kcal gebleven.

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-19 10:04

Prima2Donna schreef:
@Dilan klinkt als een handige winkel om in je buurt te hebben. Groot verschil zeg!
@Kimmie klinkt lekker allemaal
@Imandra super fijn dat het je gelukt is om binnen je kcal te blijven

Voor iedereen die 's avonds pasta eet, hoeveel gram pasta nemen jullie dan meestal? En volkoren of normaal? Ik heb thuis vaak porties van 100 gram pasta, meestal volkoren, maar de laatste tijd probeer ik minder te eten. Is lastig als je ouders gewend zijn om 100 gr per persoon te koken haha.

Wij wisselen af qua volkoren en normaal, en eten (afhankelijk van hoe vullend de saus is) 100-130gr droge pasta. Bij rode saus meestal minder, bij de Aglio a olio (of zo) wat meer.

Lijstje vandaag:
T: Croissantje waar ze op het werk mee kwamen :D
M: Geen idee, even kijken wat de lunch vandaag is.
A: Aardappelpuree, gehaktballetjes en iets van bloemkool of broccoli

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 12:12

__Sannne schreef:
Hahaha jaloers op jullie allebei. De laatste keer dat ik in de 60 zat was op mn 18e, (toen woog ik 67 kilo ofzo) en toen vond ik mezelf al dik. :o Zou er nu een moord voor plegen om weer op dat gewicht te zitten.

Haha stom is dat he. Heb precies hetzelfde!

Ik lees vanavond even bij, beetje druk weekje.

Lijstje:

T: mueslireep
M: 3 sneetjes brood (avocado & kip / kip / mayo & ei)
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: skyr met Kelloggs & beetje pure hagelslag

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 18:28

Rienn schreef:
Als ik dan lees wat sommige weg kauwen op een dag, dat red ik echt nooit. :')

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar bij mij valt zo’n opmerking best verkeerd: iedereen heeft hier een ander lichaam en dus andere behoeftes, dus het is niet dat sommige superveel eten (in relatie tot hun energiebehoefte).

Hier drukke week achter de rug, morgen thuis werken! Hebben een soort pressure-cooker en dat is stiekem toch best intens en vermoeiend. Qua eten was het in t weekend nogal slecht maar heb ik de dagen erna wel wat balanst, maar verwacht niet te zijn afgevallen zaterdag. Ach, volgende week weer een week!
Komend weekend alleen wel luxe paasbrunch met de hele familie dus dat zal wel wat meer zijn weer :))

Lijstje vandaag:
T: mueslireep & klein taartje (jarige op t werk)
M: 75gr kibbeling met ~15ml vissaus, 2 sneetjes brood met (1) ei en mayonaise & (2) pesto spread met kipfilet
A: spaghetti aglio a olio

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-19 20:59

Rienn schreef:
Wauw... maar ondertussen wordt er wel de ene na de andere opmerking gemaakt over de gene die weinig eten in vergelijking met wat andere eten. Daarnaast was het grappig bedoelt, maar ik ben totaal niet grappig :(:)

Komt goed, wilde het aanstippen omdat je het wss niet zo bedoelde idd.
Te weinig eten merk je sneller. Lijstjes die onder pak en beet 1300kcal zitten haal je er sneller uit, en er zijn maar zeer weinig mensen die dat serieus als kcal doel kunnen hebben, dus vandaar de opmerkingen. Er zijn niet veel mensen voorbij gekomen die zichtbaar (zonder hun lengte etc te weten) veel te veel eten maar wel veel die te weinig eten. Snap je?

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 18:50

Hoezo strenger op te veel eten? Zie jij lijstjes voorbij komen die echt te veel eten bevatten?

En als er een opmerking wordt gemaakt over te weinig eten en de reactie is dan ‘ja maar ik heb een balansdag’ dan is het ook oké. We hebben in dit topic maar al te vaak mensen gehad die structureel te weinig eten en dat willen we voorkomen.

We zijn er heel duidelijk over dat we opmerken als we zien dat iemand te weinig eet (zie oa OP); en als iemand dat niet fijn vindt zijn er genoeg topics waarbij dat minder of zelfs niet gebeurd.

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 16:38

Rienn schreef:
Vervelend dat je zoontje ziek werd.

De broodjes die ik de afgelopen 2 dagen in de ochtend heb gegeten, zorgen er voor dat ik met een grote bal in mijn maag rond loop, maar toch vind ik ze te lekker om het te laten staan, daardoor heb ik geen trek.

Maar goed, ik heb geen zin om te hier te moeten verdedigen, want dat is in mijn ogen nergens voor nodig.

Mwah. Als je echt te weinig eet mag daar wel (op een nette manier) wat van gezegd worden. Dat is namelijk erg slecht hoor je en die ‘voorbeelden’ willen we in het topic niet hebben. Zoals Laura zegt is er zonder hoeveelheden niet veel van te zeggen, maar als ik jou was zou ik het toch een paar dagen bijhouden, puur om te zien hoeveel je binnen krijgt. Te weinig eten daar val je misschien snel van af, maar je krijgt er helaas veel complicaties voor terug. Better safe than sorry toch, en het een paar dagen bijhouden voor je eigen inzicht?

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 21:06

__Sannne schreef:
Waarom zou Rien geen weerwoord mogen hebben? Ik begin de sfeer in dit topic echt naar te vinden op deze manier. Er worden steeds met vingertjes naar elkaar gewezen terwijl we hier allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Beetje aardiger voor elkaar mag echt wel. Tips geven prima, maar niet iedereen hoeft het op dezelfde manier te doen.

Weerwoord is wat anders dan zo gepikeerd reageren. Volgens mij heeft iedereen gewoon netjes op Rien gereageerd, ik zie niks verkeerds. En toch valt ze steeds terug op het 'JA MAAR JULLIE ZEGGEN NIKS ALS MENSEN TE VEEL ETEN'. Ik kan me geen lijstjes of personen herinneren waarbij ik dacht 'oef die eet (onwetend/structureel) te veel. Ja, wel lijstjes van een (semi)treatday. Maar ik zie ook lijstjes van balansdagen voorbij komen en daar wordt ook niks van gezegd. Waarom dan wel iets zeggen van een treatday? Diegene is zich er al van bewust en je mag jezelf best een dag verwennen. Net als je de dag erna best een keer wat minder mag eten. Daar maken we ook echt geen probleem van.

We geven (netjes!) kritiek wanneer we het idee hebben wanneer iemand te weinig eet. Dat hebben we altijd gedaan en zullen we ook zeker altijd nog doen. Structureel te weinig eten is namelijk ontzettend gevaarlijk. En helaas zien we het (met name bij nieuwe mensen) heel veel terug, dus ja, dan wordt er vaak wat van gezegd. En daar is niks mis mee.

Hoewel Marlinde d'r opmerking niet heel subtiel is, heeft ze wel gelijk. Iedereen die aan is gekomen heeft dus te veel gegeten op een gegeven moment. Anders kom je niet aan. Dat kan binnen een korte of lange periode gebeuren, dat maakt verder ook niet uit en ik snap ook niet zo goed waarom Rien dat als weerwoord heeft op Marlinde. @Rien: wie vind jij te veel eten dan? Structureel? Want zoals ik zei, ik kan me niemand herinneren.

De enige reden waarom je je nu 'aangevallen' wordt is omdat je zelf heel gepikeerd en boos reageert. Had je gewoon netjes een weerwoord gehad of om uitleg had gevraagd, dan was er gewoon ook rustig op jou gereageerd. Je roept het imo een beetje op jezelf af.

Overigens is 'naar behoefte' eten niet altijd goed. We hebben het hier vaker gezien, en ik heb het zelf in sommige periodes ook (en andere periodes niet want anders praatte ik hier niet mee :')): als ik alleen eet wanneer ik honger heb dan eet ik te weinig. Daarom vroeg ik je ook of je misschien wilde overwegen het een paar dagen bij te houden, zo krijg je zelf een goed overzicht wat je eet. Want misschien eet je te weinig, misschien eet je te veel. Misschien eet je wel genoeg voor je lichaam. Je weet het alleen als je het bijhoudt (al is het maar een paar dagen). Meten = weten. Bovendien krijg je een veel beter idee van wat een portie voor energie heeft. Ik kan inmiddels op het oog relatief precies mijn fritessaus afmeten bijv, en hoef (bijv. op mijn werk) niet alles af te wegen om een idee te krijgen van hoeveel iets weegt (ik geef alsnog de voorkeur aan wegen, maar op het werk gaat dat helaas niet).

Oh en Sanne, je weet dat je zelf ook 'meehelpt' aan de sfeer? Door steeds te roepen dat de sfeer zo vervelend is en dat je het vervelend vindt als we een opmerking maken over een mager lijstje? We zijn volgens mij echt wel aardig tegen elkaar, maar als iemand boos reageert dan moet je je niet verbazen als mensen daar dan gepikeerd op antwoorden. En heel eerlijk: als je de sfeer hier zo vervelend vindt zijn er nog tig andere afvaltopics. Genoeg mensen die de kritiek hier niet waardeerden of steeds gingen rellen omdat er kritiek op hun (veel te magere) lijstje kwam, die vervolgens naar andere topics zijn verhuist. En dat is ook prima.

@Marlinde: Als die pizza toch in je kcal van vandaag past of je balanst morgen een beetje, dan pak je die toch lekker :D?

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 12:24

__Sannne schreef:
Ik bedoel het allemaal echt niet verkeerd jongens. Mijn enige punt is, is dat we allemaal wel een beetje aardiger voor elkaar mogen zijn. Ik volg dit topic al jaaaaren, en ben ook niet van plan om naar andere dieet topics gestuurd te worden. Verder laat ik de discussie hierbij.

Qua afvallen gaat het hier niet zo rap, paasdagen zijn wat uit de hand gelopen en gisteren AYCE sushi gehad. Vandaag weer even een schop onder mn kont en netjes verder. Heb via een vriendin een gratis HelloFresh box mogen ontvangen. Dus ik eet de komende 5 dagen sowieso gezonde gevarieerde maaltijden. Doos en recepten zagen er goed uit! Tis dat ik student ben met een klein budget en gedeelde kleine keuken, anders is dit iets wat ik wel standaard zou doen. Lekker makkelijk en gezond :)

Ik stuur niemand weg :P. Wilde gewoon zeggen dat als je het hier vervelend vindt er nog tig andere topics zijn. Je bent natuurlijk van harte welkom om te blijven.

Volgens mij zijn we ook best aardig tegen elkaar.. en tja, als iemand gepikeerd gaat doen en boos gaat reageren dan kan diegene verwachten dat de reacties ook niet poeslief gaan zijn. Snap dat je het niet verkeerd bedoelt maar kwam wel een beetje stom over. Maargoed, nu weer lekker over afvallen praten *\o/*

@Safiera: Op IF heb je al antwoord, dus ik reageer ff op de rest. Doe zelf 'semi' IF (ontbijt niet, eet vanaf ±10:30 tot 20:30-21:00 ongeveer, maar wij hebben relatief laat avondeten). Pasta hangt bij ons af van wat voor saus we erbij hebben. Gisteren gevulde courgettes gegeten en daar hebben we 75gr pasta pp bij gegeten. Als we rode saus hebben is het meestal 80-100gr pp. Als we -zoals vanavond- pasta hebben met een 'saus' van olie en kruiden dan doen we 120-150gr pp. (ongekookt allemaal) Wij zijn wel grote eters :j. En daar is niks mis mee: ik moet gewoon mijn kcal voornamelijk 's avonds doen en ik heb 's ochtends nooit honger, 's middags maar een beetje. De verhoudingen die je schrijft heb ik ook! 100gr vlees, 200gr groente, 100-150gr aardappel/rijst/zetmeelshit

@Maanlicht: mooie foto's!

Lijstje gister:

M: 2 sneetjes brood met avocado + zalm // ei + beetje mayonaise
A: Gevulde Courgette bolognese met wat pasta (tomatensaus, kipgehakt, courgettestukjes, ui, knoflook met wat parmezaanse kaas erover)
T: Skyr met Kellogg en wat hagelslag

Lijstje vandaag:
M: 2 sneetjes brood met avocado + tomaat // ei + beetje mayonaise
A: Spaghetti aglio a olio

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 07:12

Komt goed Dilan, idd even doorheen :(:)

Hier ook een wat mindere week gehad, maar nu weer hard er tegenaan! Volgend weekend speciaalbierfestival dus wilde deze week alvast een beetje balansen (ook vanwege afgelopen week), dus mijn lijstjes gaan iets magerder zijn dan normaal.
Vannacht ook echt rot geslapen dus loop echt als een zombie rond atm :))

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 12:14

Emmaa_ schreef:
Het is een fabeltje dat je je lichaam op wat voor manier dan ook draaiende moet houden met voedsel: het menselijk lichaam is er echt heel erg op uitgerust om langere tijden niets te eten en daarna wel weer zonder dat het gelijk gaat flippen.

Máár, het heeft ook geen aangetoonde voordelen om lang te vasten. Ik ken iemand die twee dagen per week vast zodat hij 5 dagen per week 4000 extra calorieen kan verdelen over zijn dagen, en dat vind ik an sich heel slim gedacht. Er wordt wel eens geroepen (en hij claimt het heilig) dat je scherper wordt en beter kan nadenken als je lang vast, omdat je lichaam in een soort "ik moet fit zijn om te kunnen jagen" modus gaat, maar volgens mij is daar geen wetenschappelijke onderbouwing voor.

Vasten is dus echt afhankelijk van of je het kan en of je er zin in hebt. Ik sla mijn ontbijt bijvoorbeeld over (wat ook "vasten" is) zodat ik meer kan eten tijdens de lunch en het avondeten. Het enige verschil dat ik soms merk is dat ik zo'n 'ik-heb-nog-niet-gegeten' putlucht uit mijn mond krijg.

Mwah 2 dagen kan nog maar meerdere dagen heel weinig of niks dan ga je volgens mij al risico lopen,

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 13:05

Zertab schreef:
Dilan93 schreef:
Wel een aparte uitspraak van een diëtist :o

Weet niet wat je lengte en gewicht is, maar er is bijna altijd wel vooruitgang te boeken. Misschien niet direct zichtbaar in kilo's, maar in strakker worden wel :j

BMI zegt niet zoveel volgens haar. Als ik kijk naar mijn BMI, moet ik 2 kilo afvallen en zit ik op gezond gewicht. Het was voor haar meer van: waarom moet je afvallen van jezelf?
En daar kwam eigenlijk uit dat ik mijzelf nog steeds dik vind, dus dat het misschien meer zelfbeeld gerelateerd is. En met drie kilo minder verbetert je zelfbeeld niet.

En als je niet op afvallen gaat letten maar juist op sterker worden en definitie in je spieren richten? Dan voel je je straks mss ook beter zonder dat afvallen per se nodig is. En dan kan je gewoon op onderhoud eten (al dan niet wat meer op macro's letten). Hoe dan ook: welkom :D

Hier lekker dagje, donderdag is altijd visdag op het werk <3

T: Mueslireep (70kcal)
M: 150gr kibbeling, ±40gr vissaus, 1 los eitje (525kcal)
A: Spaghetti aglio a olio (691kcal)

Totaal 1469 kcal. Vanavond denk ik nog een klein tussendoortje zodat ik boven die 1500 zit.
Is aan de lage kant voor mijn verbranding maar ben een beetje aan het balansen omdat komend weekend vrij heftig wordt qua eten (speciaalbierfestival, naar vrienden etc.) dus dan heb ik ietwat speling in mijn kcal. Wissel deze week af tussen 1500 en 1700 kcal (dus gister 1700 gehad, morgen ook weer 1700 kcal).

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 17:48

Zertab schreef:
linoleum schreef:
Zertab, klinkt alsof diëtiste vooral aan je mentale gezondheid wil werken. Alleen maar goed! Maar betekent niet dat er anders niet nog wat te halen valt. Lekker sporten, gericht krachttraining gaan doen bijvoorbeeld. En op onderhoud gaan eten (eten bijhouden!). Dan komt hebt vanzelf wel.

Sporten doe ik al. Alleen het gezond etentje is dus een dingetje.. Ik weet ook niet echt waarom het me niet lukt om van de chips etc. af te blijven. Als ik daar eens inzicht in kreeg...

Misschien macro’s eens bijhouden? Door volle producten en eiwitten te eten zit je sneller vol en minder snaaidrang :)

Mijn lijstje heeft een paar frituursnacks erbij gekregen: een borrel op het werk, dus zit nu aan 1700 haha

- Daniel J. Boorstin

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 19:58

Zertab schreef:
Ik heb al een eetlijstje van de diëtiste (met inderdaad koolhydraten minderen en meer eiwitten). En overdag gaat dat prima... de avonden begin ik alleen te snaaien.

Dan zou ik kijken of je s avonds niet gewoon ruimte kan maken voor meer kcal (dus smiddags iets minder eten bijv). Doe ik ook!

- Daniel J. Boorstin