3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:00

Zertab schreef:
IMANDRA schreef:
Dan zou ik kijken of je s avonds niet gewoon ruimte kan maken voor meer kcal (dus smiddags iets minder eten bijv). Doe ik ook!

Bedankt voor de tip! :) Heb alleen het idee dat ik in de middag tekort kom. Ik eet twee volkoren boterhammen met kaas (30+) en schijfjes komkommer en een gekookt eitje. Later eet ik een appel en weer wat later een banaan.

Was maar een voorbeeld he :)) Je kan ook tussendoortjes of ontbijt schrappen of minderen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 19:19

Zertab schreef:
Hier ontzettend aan het zondigen :')

Hier ook :))

Cake, frietje oorlog, kroket :+
Morgen speciaalbierfestival

Maandag weer enigzins normaal :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:58

Zooo ik meld me ook weer na een druk weekend :D. Gister (en eergisteren ook een beetje maar lang niet zo erg) was qua eten een flink erge dag (zat aan de 4050 kcal, oeps) maar goed die ene keer in t jaar dat speciaalbierfestival was moet kunnen toch?

Komende week flink balansen voor dit treatweekend dus zal alvast waarschuwen dat mijn lijstjes wat magerder gaan zijn, maar dan weten jullie dat!

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 10:00

Jaaa was het ook zeker! Mijn favorieten waren de biercocktail (een of andere passievruchtsyroop/drank met limoen en weissenbier), champagnebier en appelcider met bloesem <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 10:15

Gefeliciteerd Lien!

Lijstje gister (1589*):
M: anderhalf stukje pizza en een tosti van wit brood met kaas & curry
A: Mexicaanse soep met 70gr tortilla chips
D: 100gr skyr met 10gr Ruijter pure chunks en 15gr Kelloggs

Voor vandaag nog even kijken, had eigenlijk tomatensoep uit willen halen maar ben ik vergeten. Even kijken waar ik straks zin in heb en gezond/mager is!

*: zal het maar herhalen, maar dit is m’n balansweek na een flink ongezond weekend waarin ik ruim 2000kcal meer heb gegeten dan mijn verwachte onderhoudsniveau :)).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 12:25

Dilan93 schreef:
Vind het ook geen extreem laag kcal lijstje hoor ;)

Bij 1200 kcal zou ik, zonder verdere uitleg, eerder denken aan weinig kcal

Klopt, maar het zit net rond mijn BMR, en vond t wel handig erbij te vermelden waarom ik minder eet dan normaal. Normaal zit ik op 1750-1800kcal!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 13:13

Oepsie, had vandaag een mager dagje gepland en de (normaal standaard) kibbeling op t werk er netjes in.. hebben ze echt andere dingen geserveerd tijdens de inspiratielunch vandaag _O-.

T: Mueslireep (70kcal)
M: 2 stukjes pizza (op turks brood, met tomatensaus, kaas, salami en olijfjes), 1 stukje brood met kipfilet en Philadelphia, 1 donut met chocolade glazuur, 1 wafel met wat slagroom en pure hagelslag. (1298 kcal??)
A: Queens vis + bloemkool + basmati rijst (336kcal)
Eigenlijk nog Skyr á 197kcal maar die heb ik maar even weggehaald just in case

Waarschijnlijk kom ik rond de 1700kcal uit (denk ik) maar weet het niet zeker vanwege de lunch, die is hoofdzakelijk gegokt. Dus als het maar onder m'n verbranding zit (±2100-2200) dan is het wel goed.
Vanaf volgende week gaan sporten, dan heb ik ook wat meer speling weer :')

Over kilo's die nog eraf moeten gesproken: ik wil er nog minimaal 15kg af, liefst 20 (nu is er 5kg af). Maar even kijken hoe tevreden ik ben bij elk stapje, en dan zien we nog wel.

@Laibadji Mag ik vragen hoeveel kcal je dag is? Het klinkt zo weinig, maar het lijstje kan natuurlijk vertekenen ^^

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 14:23

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 15:44

Ah kijk, in m'n hoofd was het al minder kcal. Dacht ik vraag het gewoon even :))!

oeeeh sushi bowl, lekker Dreamy!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 09:33

@Frummels :(:)

@Castilja: Welkom terug! Goed dat je gestopt bent met roken :D! Beterschap vandaag :(

Lijstje vandaag (1571, nog steeds aan het balansen):

T: Stukje slagroomtaart (299kcal)
M: 2 sneetjes brood met avocado en kipfilet (312kcal)
A: Pokebowl met zalm, avocado, japans omelet, sojabonen, komkommer, paprika en wat sesamzaad. En sojasaus en wasabi natuurlijk :):) (777kcal).
D: Skyr met Kellogg en pure chocolade chunks (183kcal).

De poke bowl is afhaal dus twijfel of ik de skyr inruil voor iets anders erbij, maar dat moet ik vanavond even kijken!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 10:45

@Lobke: poke bowl kan je zelf maken ja! Is sushirijst/jasmijnrijst (eventueel met wat sushiazijn) op de bodem, daarover zitten bijv. plakjes zalm, avocado, wat sojabonen, paprika, komkommer etc (net wat je wil). Eigenlijk een soort deconstructed sushi haha. Heel erg lekker! Je hebt volgens mij ook Mexicaanse pokebows, waar weer compleet andere ingrediënten in zitten.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... l-met-zalm
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... dodressing

Ga ook met de rest mee, misschien vollere producten (en hey je bent zo te horen druk aan het klussen, dan kan een pizza/afhaal er ook wel af :)) , misschien wat meer tussendoortjes of zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 13:02

IMANDRA schreef:
Lijstje vandaag (1571, nog steeds aan het balansen 1929kcal):

T: Stukje slagroomtaart (299kcal)
M: 2 sneetjes brood met avocado en kipfilet (312kcal)
3 stukjes turks brood met tomatensaus, kaas, salami, beetje pesto en wat olijfjes & 1 volkoren wrap met rucola slamelange, avocado, cherrytomaatjes en wat huttenkäse. En een donut :o. (853kcal)
A: Pokebowl met zalm, avocado, japans omelet, sojabonen, komkommer, paprika en wat sesamzaad. En sojasaus en wasabi natuurlijk :):) (777kcal).
D: Skyr met Kellogg en pure chocolade chunks (183kcal).

Het brood was op en ze hadden op het werk nog turks brood over waar ze pizza's van gemaakt hebben, en ook wraps gemaakt.. dus mijn lunch zag er even wat anders uit haha. Oeps :') :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 14:37

Ja heel lekker! Lekker knapperige korst!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 15:06

Laura82 schreef:
En helemaal met je eens wbt de smoesjes! Het is een heel stuk mindset, je stopt het zelf in je mond en kiest er dus zelf voor, ookal voelt het vaak niet zo.

Eens! Ik heb nu ook teveel gegeten voor wat ik gepland had (op zich nog niet op of boven mijn energieverbranding gelukkig) maar ik stop het toch echt zelf in mijn mond. Had ook een of twee stukjes minder pizza kunnen pakken en geen donut, en dan kwam ik al beter uit. Maar ik ben me er heel bewust van en koos ervoor om in deze instantie liever gezellig te doen met collega's dan heel strict aan mijn lijstje vandaag te houden :j. Maar die bewustzijn is het belangrijkste!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-19 22:59

haha Dreamy dat is knap :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 14:48

Eiwitpoeder kan idd, eiwitten vullen lekker en ik zit altijd heel snel vol van zo'n eiwit-gerecht!

Na een rustig (en netjes :D) weekend nu weer lekker aan het werk:

T: Mueslireep
M: 1 sneetje maisbrood met 1/2 avocado en stukje gerookte zalm + croissantje met Nutella
A: Spaghetti aglio a olio
D: 100gr skyr, 10gr kelloggs, 10gr pure chocolade chunks
Misschien dat ik m'n toetje iets aanvul zodat ik aan de 1670kcal zit!

Totaal: 1631kcal *\o/* We're back, nu nog volhouden :Y). Moet de komende tijd sowieso even uit gaan vogelen wat ik ga doen met totaal kcal, ga vanaf deze week ook weer fitnessen dus waarschijnlijk ga ik dan iets meer eten dan wat ik op niet-sportdagen doe. Maar even kijken hoeveel het daadwerkelijk verschilt volgens m'n Fitbit en dan die data met een paar korrels zout nemen :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 09:43

@Sanne: is dat de low calorie meal van B&F? Je avondeten klinkt wel heel goed!

M: Twee sneetjes brood met 1/2e avocado en kipfilet // 1 eitje met wat mayonaise
A: Krokante kipschnitzel met 200gr sperziebonen, ±180gr provinciaalse aardappelpuree en 20gr Remia 5% frietsaus
D: 200gr skyr, 30gr kelloggs, 10gr de ruijter pure chunks

Totaal: 1405kcal, dus ik ga even kijken of er wat lekkers bij de lunch is wat ik toe kan voegen van ±265kcal. Anders pak ik vanavond meer skyr!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 12:37

__Sannne schreef:
Yes, van Body&fit! Had vorige week banaan, en nu vanille. Beide prima te doen. :)

Lekker lijstje heb je!

Haha smaken verschillen, ik vind ze echt heeeeeeeeel vies, niet eens qua smaak maar juist van structuur..

Oeh jouw salade klinkt ook goed Laura!

Revised lijstje (1660kcal):

M: Hard broodje met 1/2e avocado en zalm // kaiserbroodje met 1 eitje met wat mayonaise
A: Krokante kipschnitzel met 200gr sperziebonen, ±180gr provinciaalse aardappelpuree en 20gr Remia 5% frietsaus
D: 200gr skyr, 30gr kelloggs, 10gr de ruijter pure chunks

Vanavond weer voor het eerst sinds november sporten bij de sportschool *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 13:29

Is ook lekker Vera! Al is het wel meer een vast prutje dan vloeibare pudding oid, maar daar hou ik wel van ^^.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 14:10

Ik zou er wel mee opletten Vera: ik heb het ook gevolgd maar heb het avondeten van het dieet overgeslagen om gewoon 'normaal' avg avond te eten zodat ik qua kcal een iets gezonder aantal binnen kon krijgen. Je valt snel af (is ook niet gek als je 7 dagen lang <1000kcal eet) maar is ook veel vocht en je leert natuurlijk niet goed te eten daarmee. Het is heel verleidelijk maar echt long-term effectief is het helaas niet. Denk dat het vooral kan helpen (icm wat meer eten naast het dieet zelf) om de routine te krijgen van het afvallen, of even in de goede mindset te komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 15:19

Hoezo zou normaal avondeten het mis laten gaan? Je bent strict op jezelf om die mixes enzo te nemen, dan kan je ook streng zijn dat je die week alleen 200gr groente, 100gr rijst/aardappel en 100gr (mager) vlees pakt. Geen pasta, geen pakketjes etc.

En als pizza in je dag past vandaag.. gewoon doen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-19 15:51

Vera96 schreef:
Hm maar dan kom ik alsnog aan 1500 kcal, kan ik net zo goed gewoon eten zoals ik nu doe haha.

Maar zo'n dieet geeft juist het voordeel van routine (het weinige kcal daar moet je het écht niet voor doen, dan is het echt veel te weinig). Als de routine (en mindset) gewoon goed is zou ik gewoon blijven eten zoals je nu eet.
En voor mindset maakt het weinig uit of je alleen shakejes eet of ook avg (wat ook maar 400kcal is meestal) ^^

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 11:34

Leuk Aight! Staat je leuk!

Ik heb gister dus weer gesport, pfoeee wat ik heb ik een last van mijn schouders zeg :))
Vanmorgen ook lekker rondgelopen (interviews voor werk gedaan) dus dat helpt voor vandaag ook weer mee.

Lijstje (1629 kcal):
T: Mueslireep & Cappuccino
M: 2 sneetjes brood met avocado & kipfilet (kan veranderen)
A: Basmati rijst met spinazie in groene curry met halloumi erdoor
D: Skyr met Kelloggs en choco chunks

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 15:44

Ik val gemiddeld zo'n 200-300 gram per week af, maar het verschilt bij mij heeeeeeeeel erg.

Lijstje vandaaaaag (1543kcal):

M: Meergranen triangel met brie, honing en ijsbergsla :9 + sesambroodje met kipfilet, kerrie en wat rucola :9 (690kcal)
A: Krokante Kipschnitzel met sperziebonen en aardappelpuree, plus beetje Remia 5% fritessaus (454kcal)
D: Skyr met kelloggs en melk chocolate chunks (398kcal)

Lijstje is ietsjes lager dan normaal, maar mijn lunch is compleet gokken aangezien het voorgemaakte broodjes waren, dus wil wat minder aanhouden om dit een beetje te compenseren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 21:37

Vera96 schreef:
Dreamy, ja ik probeer nu blij te zijn met het feit dat ik in ieder geval niet ben aangekomen en nog over het algemeen ook wel gezond bezig ben. Maar jij bent ook veel afgevallen zeg, netjes!
Laura, Ja dat weet ik. En dat begin ik nu te beseffen dus dat is een beetje zuur. :P Maar zal wel loslopen, sowieso als het met stage en school weer wat rustiger is. En op stap water drinken is niet echt een optie haha, maar ik wil gewoon veel minder gaan en dan overdag min of meer te compenseren.

Hoezo is dat geen optie? Je zal ergens toch keuzes moeten maken en dingen moeten aanpassen als je wil afvallen ^^. Niet banketstaaf bedoeld, maar het extra gewicht komt toch ergens vandaan