3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

 
 
IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 09:59

_Tarzan schreef:
Ik zie hier best vaak dat mensen sochtends alleen thee of koffie drinken en pas eten met de lunch, heeft dit een reden?


Heeft te maken (bij de meeste in ieder geval) dat ze aan IF (intermittent fasting) doen. Dan eet je binnen een bepaald tijdsbestek. Daarbij heb ik bijv. 's ochtends nooit honger dus dan wacht ik veel liever tot half 11 / 11 en eet ik dan iets kleins, dan dat ik een bak yoghurt naar binnen ga proberen te werken waar ik eigenlijk geen zin in heb. Vind het zelf bijv. zonde van de kcal om iets naar binnen te werken wat niet nodig is zegmaar.
Bovendien is niet ontbijten ook niet slecht, dus als niet ontbijten bij je past.. dan lekker doen! Aan de andere kant kan ontbijten ermee helpen dat je minder gaat snaaien, maar welke situatie op jou van toepassing is ligt natuurlijk geheel aan jou :j


IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 10:10

Geen een soort voedsel of product is ook echt 'slecht', zo lang je het maar met mate eet. 'Te veel' is nooit goed! Frietjes kan je dus prima inplannen in je dag en alsnog afvallen. En één dag in de week een keer wat hoger in kcal zitten kan ook geen kwaad, je moet er alleen geen gewoonte van maken.
Ik vind frietjes zelf ook heel lekker, dus we doen ze hier thuis vaker gewoon als avondeten. Doe ze wel uit de airfryer en combineer ze met groenten en bijv. een stukje vis of kip, maar zo kan ik toch genieten van een lekkere portie frietjes :))

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 10:21

Aria_zz schreef:
Tarzan, ik doe het idd zoals Imandra zegt door IF.
Ik merk vooral minder snaailust, maar hangt er maar net vanaf hoe je bent en hoe je lichaam reageert. En soms ook wel eens een dagje niet, als dat zo uitkomt.

Frietjes zijn heerlijk :9
Hebben jullie zoete aardappel frietjes al uitgeprobeerd? Vriendin zegt dat ze het erg lekker vindt maar tot nog toe zelf niet gegeten en vrees dat het toch te anders is dan ‘normale’ patatjes.


Het is zeker anders maar ik vind ze veel meer smaak hebben. Bij de MacDonalds pakte ik de laatste keer ook gewoon zoete aardappelfrietjes ipv gewone. Heb thuis een zak van aviko liggen, ook echt lekker!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 10:32

linoleum schreef:
MarlindeRooz schreef:
Is heel makkelijk, zelf zoete aardappel snijden en wat olijfolie er over!

Nog makkelijker, kant en klaar kopen in de supermarkt. Gewoon in zakken bij de gewone patat (ja PATAT :P )


Spoiler:
FRIETJES.

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 17:53

Geniet van je pizza Proven!

Over pizza gesproken, heeft iemand die bloemkoolbodem bij de New York Pizza al geprobeerd? Hij is fiks minder kcal en ben echt super benieuwd of die ook echt smaakt haha :))

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 13:04

Heb de NYP zaterdag gehad! Hij proeft niet hetzelfde als de normale bodem (vriend had de normale bodem dus kon goed vergelijken): er zit een subtiele andere smaak bij (de bloemkool denk ik) maar hij is niet direct heel bloemkolig. Qua smaak vergelijkbaar met de Magioni bodem denk ik, maar dan wel lekker fluffy zoals de normale New York style bodem :j. En echt flink minder kcal dus! De Chicken Florentine die ik normaal pak (30cm 1717,21 kcal) is met de bloemkoolbodem slechts 1143,36 kcal! Voor een volgende keer pak ik 'm weer denk ik.

Haha nouja genieten is ook belangrijk toch Proven?

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 21:09

raket schreef:
Ik ga doe bloemkoolbodem, rijst en dergelijke ook nog maar eens proberen.
Ik val eigenlijk alleen af als ik echt weinig eet. Dus dat doe ik nu een paar dagen per week en dan normaal.
Ik heb vandaag van de artsen gehoord dat ze verwachten dat de prednison pas eind september uit mijn lijf is.
Ik voel me enorm fit. Dus ga zo maar door. En dan hopen dat het vanaf oktober makkelijker gaat.


Hmm dan zou ik als ik jou was toch begeleiding erbij zoeken. Zeker vanwege de prednison!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 10:32

Geen probleem! Je BMR verandert echter niet door beweging, die is stabiel. Wat je hier opnoemt is de PAL waarde! En PAL is zeg maar wat je verbrandt per dag incl (een schatting van) beweging. BMR is wat je verbrandt als je plat op bed ligt zonder maar een vinger te bewegen: de energie die je lichaam nodig heeft om je lichaam draaiende te houden.

Als je twijfelt zou ik inderdaad wat hoger starten: als je dan niet afvalt (na 2 weken bijv) kan je altijd nog naar beneden afstellen. Liever eerst nog iets te veel eten dan meteen te weinig!
Laat het vooral afhangen van hoe veel je afvalt. 200-500 gram per week is heel normaal (maar meestal gaat het de eerste week/weken iets sneller).

Succes in ieder geval! Als je nog vragen hebt stel ze gerust, vind het al super fanatiek dat je het topic door gaat lezen! Ik snap ook best dat je niet 400 pagina`s gaat lezen (logisch!) dus als je dat straks zat bent dan kan je wellicht gericht zoeken op de reacties van Secricible hier in het topic, zij kon alles heel goed onderbouwen en uitleggen!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 20:49

Aria_zz schreef:
Door op te letten met verborgen suikers en vet in eten kun je vaak al een groot verschil maken trouwens.


Kan je die uitleggen?

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-19 21:39

Aria_zz schreef:
IMANDRA schreef:
Kan je die uitleggen?

bijvoorbeeld extra suiker die ze in tomatensaus doen, en in andere tomatensaus niet, terwijl je denkt pure tomatensaus te kopen.
Van vetten ken ik niet zoveel voorbeelden, maar sommige yoghurts zijn vetter dan andere.

Als je puur de calorieën telt maakt dat niet altijd uit, maar als je gezonder wil eten is het wel handig die toevoegingen minder in het eten te hebben, en meer puur natuur te eten.


Oké, als het maar duidelijk is dat die qua afvallen geen verschil maken als je op de kcal let haha.

En vettere yoghurt kan juist voordelig zijn, er zijn mensen die snel te weinig eten dus dan kunnen ze dmv die yoghurt meer kcal binnen krijgen tijdens het afvallen ^^

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-19 11:21

Oh Dilan wat vervelend! Succes ermee in ieder geval

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 00:11

De wetenschappelijke consensus op het moment is dat, iirc, bewerkte suikers niet anders zijn dan natuurlijke suikers. Zeker de variant van minder kcal kan alleen maar helpen met afvallen omdat je minder kcal binnen krijgt. Dus 'slecht' zijn ze niet, het 'slechte' zit hem wellicht in de hoeveelheid (extra) suiker die je binnen krijgt. Wellicht dat het verminderen van suikers in het algemeen wat positiefs met je doet (dus niet specifiek bewerkte suikers), of dat je een placebo effect ervaart (je verminderde je bewerkte suikerinname namelijk om een reden neem ik aan?). Gewoon FYI :). Maar in ieder geval fijn dat je merkt dat dat voor je werkt!

Succes met afvallen in ieder geval! Je kcal inname klinkt prima: je zou op zich ook nog op 1800 mogen gaan zitten (dat is 500 onder je nulpunt) maar je kan gewoon beginnen met 1900 en altijd nog omlaag gaan mocht dat handig zijn!

Zat vanmorgen eeeeeindelijk onder de 82! Ben nu 81,8 dus gaat lekker zo. Zo'n 200-500 gram per week atm. *\o/*. Zo'n 5,5kg kwijt inmiddels!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 01:19

WillBokkers schreef:
Hier wil ik toch even op inhaken. Want wat je zegt klopt niet (helemaal). Er zit wel degelijk een wetenschappelijk verschil tussen natuurlijke suikers en bewerkte suikers. Kijk alleen al naar de glycemische index. Deze index bepaalt ook de gevoeligheid voor insuline bij mensen en dit heeft ook weer invloed op je hongergevoel etc etc. Ja, qua voedingswaarde zit er misschien nauwelijks verschil in. Ja, het zal beide in dezelfde cyclus afgebroken worden. Maar nee, de manier waarop het het lichaam beïnvloedt verschilt.
Eerder zei jij ook al ‘een calorie is een calorie’ ook daar is een heel mooi wetenschappelijk filmpje over dat dat niet opgaat. Ja, calorieën uit moeten hoger zijn dan wat er ingaat. Maar hoe zo’n calorie het lichaam beïnvloedt (bedenk dat bv alchohol ook in de hersenen wordt afgebroken, terwijl dat bij andere calorieën weer niet zo is) is wel degelijk verschillend.


Op basis van afvallen is een calorie een calorie, waar die ook vandaan komt. Of je nu 7000 kcal aan marsen eet of 7000 aan salade, je komt een kilo aan. Er zit wel verschil in als je kijkt naar hongergevoel: vetten en eiwitten vullen beter dan koolhydraten. Dus ja, er zit verschil in als je kijkt hoe het lichaam er mee omgaat, maar niet qua afvallen/aankomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat marsen net zo gezond zijn als sla ;).

Over niet-natuurlijke suikers gaan veel broodje-aap verhalen de ronde (waaronder chronische vermoeidheid en kanker) maar 99% van wat je online leest klopt gewoonweg niet. Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek dat bewerkte suikers/zoetstoffen juist voordelig kunnen zijn als je kijkt naar afvallen. Buiten hoofdpijn en buikpijn zijn er volgens mij geen bewezen bijwerkingen (van iig aspartaam). Ja, het zijn andere stoffen als je kijkt naar hun structuur en ze worden wellicht op een iets andere manier opgenomen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze je ineens dik maken (van welke kcal?) of andere vreemde bijwerkingen hebben :)).

Maar, voeding is lastig. Het is een gebied wat erg lastig te onderzoeken is dus wie weet heb ik het mis. Als het voor haar werkt is het alleen maar prima, of dat nu placebo effect is of een daadwerkelijke effect van het verminderen van bewerkte suikers!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 10:40

ItsMe2 schreef:
Hoe het wetenschappelijk allemaal zit, weet ik niet.
Bij mij is het sterk minderen van (bewerkte) suikers geen placebo effect. Dat is iets wat ik zeker weet.

Ik heb zojuist mijn “officiële” startgewicht bepaald. Het mooiste zou zijn dat ik 19.8kg af zou vallen.
Ik ga er geen einddatum voor zetten en ga gewoon gezonder eten, meer bewegen en goede keuzes maken en dan zie ik wel hoe ver ik kom. (Uiteraard houd ik mijn voeding bij in MFP)

Ik ben al eens ca 18kg afgevallen (anderhalf jaar over gedaan) maar helaas zit er daar weer een groot gedeelte van aan.

Ik vind het fijn dat ik mag mee lezen en kletsen voor de motivatie :D.


Hoe weet je dat zeker dan? (Heb het overigens specifiek over bewerkte suikers aka geraffineerde suikers dus suikers die gezuiverd zijn in een fabriek, en zoetstoffen zoals aspartaam) Geraffineerde suikers zijn chemisch gezien niet anders dan natuurlijke suikers. Het is wel slecht om te veel suiker binnen te krijgen, maar of dat nu natuurlijke of geraffineerde suikers zijn maakt geen verschil.

Over glycemische index gesproken: gewone tafelsuiker heeft een lagere glycemische index dan brood. Maar brood is toch echt gezonder ;). De snelheid opname verschilt simpelweg, omdat je lichaam bij gecompliceerde suikers deze eerst ‘in stukjes moet hakken’. Voor gezonde mensen hoef je hier dus niet naar te kijken. Diabetespatienten zijn een ander verhaal natuurlijk.

En goed dat je geen einddatum er voor prikt! Dat maakt het afvallen wat relaxter haha.


Edit: ik zie dat ik gisternacht bewerkte suikers en zoetstoffen als hetzelfde beschouwd heb maar het zijn wel echt verschillende stofjes. Sorry het was laat :))

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 11:39

Sonja_vR schreef:
Ik weet Alleen dat als ik Binnen de normale kaders toegevoegde suikers gebruik , ik slecht in mijn vel zit en mijn bloedsuiker te keer gaat als een raver op pillen Met te veel speed Er in :=
En is mijn eetlust niet onder controle te krijgen :n

Dus mijd ik het maar gewoon en eet overwegend Whole Foods plant based
Want ze stoppen overal suiker in als je echt goed gaat kijken


Maar ik zeg ook niet dat (te) veel suikers gezond zijn he. Alleen dat er geen verschil zit, chemisch gezien en dus hoe je lichaam het verwerkt, tussen bewerkte suikers en natuurlijke suikers.
Als het verminderen van suiker voor jou lijkt te werken dan is dat toch alleen maar prima? Iedereen is anders! :D

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 12:55

Sonja_vR schreef:
Itsme2 zo werkt het voor mij ook

Ik kan me te barsten eten aan fruit Met relatief veel suiker Er in
Geen probleem
Maar een zak zoete popcorn is. Een hele grote no go

VeZels etc zullen daar zeker mee te maken hebben


Maar dan ligt het niet aan de soort suiker maar aan (het gebrek aan) de andere stofjes die in de producten zitten, of de hoeveelheid suiker. Als je inderdaad ‘slechte’ producten vermindert en idd meer fruit en groente neemt en dus meer vezels/vitaminen etc binnen krijgt kan ik me voorstellen dat bepaalde symptomen weg kunnen gaan. Maar dat ligt idd niet specifiek aan de bewerkte suiker maar aan de productsoort waar deze suiker toevallig in zit. Producten met bewerkte suikers zijn vaak minder gezond (snoep bijv) dan een stuk fruit.

En als je insulineresistent bent val je niet in de categorie ‘gezond lichaam’; er is immers iets ‘mis’ met je lichaam en in hoe deze suikers verwerkt. Maar ook dan zit er geen verschil in bewerkte en natuurlijke suikers, maar dien je op je suikerinname als geheel te letten. Dat het dan beter is om je te richten op fruit lijkt me logisch, maar inderdaad zoals je zegt vanwege de extra voordelen zoals vitaminen en niet vanwege het feit dat fruitsuiker natuurlijk is en bewerkte suiker niet.

Een brood gemaakt met fruitsuikers is bij wijze van spreken voor je lichaam niet anders dan een brood gemaakt met bewerkte suikers als de hoeveelheid suiker & andere ingrediënten gelijk blijven :)

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 13:53

Sonja_vR schreef:
Imandra
Tis idd vooral de balans van suikers en andere stoffen in het product
Maar ik denk dat dat in onbewerkte producten (een stuk fruit in dit geval) gewoon sowieso veel beter in balans is als bij zwaar Bewerkte producten

En laten we wel wezen
Door flink bewerkte producten te schrappen en vooral Whole Foods te pakken zul je sneller gezond eten dan als de wereld aan bewerkte producten een optie is (althans, ikke wel ;) )


Grotendeels zal dat kloppen ja, en mensen die op hun eten letten zullen over het algemeen ook gezonder eten. Dus op zich is het niet slecht om te doen. Maar als je kijkt naar puur de bewerkte suikers, die gaan je niet ineens symptomen geven die natuurlijke suikers niet geven: dat wilde ik even uitleggen haha.

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-19 08:23

Die bruchettasalade is idd heel lekker!

@Blublahoi: Misschien is het vragen van een second opinion bij een ander diëtist niet eens zo verkeerd niet. Niet alle diëtisten zijn gelijkwaardig in hun kennis en expertise, en dit klinkt inderdaad wel vreemd! Bij het koolhydraatarm eten gaat je lichaam júíst op vetten draaien dus vind het wat vreemd dat je die ook zo moet gaan beperken. Wat blijft er dan nog over?

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 11:18

Even spuit elf hoor, maar mag ik vragen hoeveel kcal je eet BibiQ? Klinkt nogal weinig namelijk!

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 14:06

Castilja schreef:
Maar betekent 1300 kcal eten en 'het meerdere keren doen' niet dat je last hebt van het jojo-effect? :)


Dit inderdaad. Bovendien zitten de meeste mensen met 1300 toch (redelijk) onder hun BMR en dan heeft je lichaam niet genoeg energie om zichzelf draaiende te houden. Dat is gevaarlijk (zie OP). Je kan beter je PAL waarde uitrekenen (en je BMR ter controle) en dan tussen BMR en PAL gaan zitten (meestal raden ze aan om 500kcal minder dan je PAL te doen, mits dit niet onder BMR is) :j

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 16:20

Ik zie hier nergens je BMR staan ;). Alleen hoeveel je dus per dag verbrandt (PAL) en hoeveel je zou moeten eten om af te vallen.


Overigens zijn zulke sites niet altijd even betrouwbaar met de inschatting hoeveel je zou moeten eten.

Edit: Je pal is dus die 1900 en dit is 1,2x je BMR. Jouw BMR is dus zo'n 1583kcal per dag.
Jij eet er 1300-1400, dit is dus ruim 200kcal te weinig. Je kan veel beter op 1700 kcal gaan zitten qua intake. Als dat niet werkt kan je altijd nog omlaag. Sowieso heeft wetenschap aangetoond dat het heel goed is om eens in de X weken (weet even het precieze aantal niet) een keer op/boven onderhoud te eten zodat je weer even 'gereset' wordt qua afvallen.

Door ±1350kcal te eten kan je je lichaam echt de afgrond in helpen :j. Lijkt me niet het doel van afvallen.

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 18:36

BiBiQ schreef:
Nooit die ervaring met m'n lijf gehad. Maar 1x in de week cheatday. Morgen uit eten en dus lekker smikkelen.

Vind jullie zorgen en tips wel fijn. Thnx!


Maar dat je je goed voelt / nooit die ervaring hebt ervaren wil niet zeggen dat je je lichaam niet aan het vernielen bent hiermee.

Bovendien: we hebben hier in het topic de regel om geen magere lijstjes te posten (zie OP). Als jij echt structureel onder je BMR wil aan eten dan kan ik je niet tegenhouden, maar dan wil ik je wel vragen om geen lijstjes meer te plaatsen. Je mag wel gewoon meepraten.

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-19 13:56

BiBiQ schreef:
Nou, ik ben ermee bezig om m’n patroon qua eten iets meer te vullen. Zit soms nog wel een beetje te puzzelen, want ik heb niet echt veel honger dus moet echt een beetje wennen.

O: bakje yoghurt
T: banaan
L: 4 crackers met kipfilet en Philadelphia
T: Appel en kop cappuccino
A: 2 hamburgers (Italiaanse bol met runderhamburger, ananas, bacon, kaas en champignons)

Maar dan nog zit ik vrij laag in Kcal. Nog tips?
Graag opbouwende kritiek waar ik echt iets mee kan ;)


Ik weet niet wat voor producten je pakt, maar ipv mager zou je bijv. ook volle producten kunnen nemen, oudere kaas is ook wat meer kcal volgens mij. Niet mager rundergehakt maar 'normaal' etc.
Als je er moeite mee hebt, dan zit je qua volume dus niet hoger in dat geval!

Daarnaast kan je inderdaad ook aanvullen met bijv. nootjes, avocado (wellicht op je crackers), vette vis etc.!
Weet niet of je bijv. zalm lust, maar je zou ook een cracker met zalm en Philadelphia kunnen pakken en dan zit je al wat hoger in kcal :j.

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:34

Dilan93 schreef:
__Sannne schreef:

Same :)) ik vind bakken echt heel erg leuk. Vooral taarten en cupcakes. Maar echt niet goed voor het afvallen :')

Same here _O-

Ik bak alleen als er mensen langskomen zodat ik niet zelf met een hele taart zit. Of ik geeft een deel weg ofzo :+


Haha zo herkenbaar idd! Vind bakken heel leuk maar in een 2p huishouden is het eigenlijk niet te doen als je ook nog wilt afvallen :))

IMANDRA

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Regio Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 08:52

Net lijstje Bibi!

@Linoleum: oef geen idee. Helpt een flinke portie eiwitten tijdens/na het eten? Dus bijv. Skyr met iets van eiwitten nog extra erin, zodat je goed vol zit na het eten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 16 bezoekers