3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:05

Aight, ik train zelf nergens voor. Gewoon lekker fanatiek rijden en genieten. Maar paard wat ik zulke lange afstanden rij, gaat wel komend seizoen trec lopen met eigenaresse. Dus voor haar zeker wel nuttig!

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:11

PinkPrincess schreef:
Kimmie, waarom is 1346 kcal weinig?

Heb je de OP doorgenomen en zelf je BMR uitgerekend?

Bij de meeste mensen zit die BMR rond de 1400/1500 kcal per dag. Dat is dus enkel om je lichaamsprocessen op gang te houden, zonder ook maar energie te 'verspillen' aan bewegen. Als je onder je BMR gaat eten, is er dus onvoldoende energie om je lichaamsprocessen op gang te houden. Voor een dag niet zo erg, maar bij een tekort dat enkele dagen duurt zal je lichaam al processen gaan stopzetten of langzamer uitvoeren. Dus het is belangrijk dagelijks minimaal je BMR te eten.

Ik zit weer klaar in fitnesskleding, zo even rondje krachttraining. Daarna weer in huis bezig. Laatste stukje van het uitzoeken en opruimen. Wat een bende kan je in twee jaar tijd verzamelen :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:01

BK, ik heb ook wel eens HelloFresh. Heerlijk om even week niet na te denken over wat je gaat eten en alles vers en in juiste portie thuis te krijgen.
Bestel dan altijd 3 maaltijden voor 2 personen. Kan ik alleen zeker 6 keer van eten. Dus altijd even plannen dat ik wel in weken doe dat ik ook daadwerkelijk zoveel thuis ben :')

Vanmorgen heerlijk gesport! Eerste 5 minuten roeien ging beroerd, daarna er voor gegaan en ging het super. Zo lekker om te merken dat ik steeds sterker word.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:26

Frummels, echt leuk dat PBP zo goed gaat bij jou! Heb er (onder andere door jouw positieve verhalen) ook naar gekeken. Maar momenteel red ik mij heel prima met zelf opletten op voeding en zelf sporten. Alleen de zelfcontrole qua eten is nog wel eens weg, maar daar gaat PBP voor mij ook geen verschil in kunnen maken.

Vandaag weer lekker bezig! Hele huis van achter naar voren alles opgeruimd en uitgezocht deze week. Vandaag was de keuken en woonkamer aan de beurt. Ontzettend veel spullen weg gedaan (vuilnis en kringloop) en het huis voelt weer heerlijk leeg en georganiseerd aan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:52

Vandaag heerlijk gereden weer! Bijna 17 km over Dwingelerveld gestruind met eigenaresse van stal. Onderweg gestopt voor paar broodjes.

Afbeelding

Afbeelding

O: skyr met muesli en whey crispy
L: 3 bolletjes met kaas
T: cornetto
A: paar plakjes stokbrood met smeersels, salade carpaccio, patat en stukje appeltaart met ijs na
B: drie uur paard gereden

Laibadji, gewoon vol blijven houden. Als je gezond eet en meer beweegt, ben je sowieso goed bezig voor je lijf! Vervelend als je het dan niet ziet op de weegschaal, maar je hebt er zeker wel profijt van.

CCCCC, ben altijd wel aardig opgeruimd en netjes. Maar dit voelt toch wel even extra lekker ja!

Frummels, veel plezier en succes gewenst voor morgen!

EdkingEnzo, dat gewicht gaat vanzelf mee, ook al zie je dat soms een tijdje niet op de weegschaal. Komt echt wel!

Dat gevaar van de ijssalon ken ik. In lunchpauze kom ik langs ijssalon lopen, vlak naast mijn huis zit ook een hele goede ijssalon. Maar kan me meestal aardig goed inhouden. Alleen als m'n vriend hier is wel lastiger, die is echt gek op ijs.

Sanne, wat goed dat het mealpreppen zo goed gaat!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:01

Net weer 1,5 uur gebikkeld in de sportschool. Nu net gedoucht en een hele uitgebreide lunch aan maken. Straks vrijgezellenfeestje en wil even goede bodem leggen :')

Prima2Donna schreef:
Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden als het mij niet zozeer om het afvallen gaat, maar meer om wat verlies aan buikvet? Deze zomer gaan we op vakantie in Italië, en daar zou ik graag een wat strakker buikje willen hebben.

Welkom! Heb je buikvet of een wat slappe buik?
Want buikvet gaat alles weg door af te vallen. Een slappe buik komt door een gebrek aan spieren en kan je voor gaan trainen.

Dilan, jouw week was in elk geval wel lekker actief ook!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:12

Laura82 schreef:
Sowieso is van zo'n lijstje zonder hoeveelheden nauwelijks op te maken of het karig is of niet.
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn.

Zoals hierboven bedoel je?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:56

Laura82 schreef:
Jemig, hoe kom je aan zoveel etentjes? := maar meestal zal dit niet een vastgesteld menu zijn, toch? Zo niet, kies ik als voorgerecht meestal een soepje en als hoofdgerecht mager vlees of vis met groenten. Vaak krijg je patat er apart bij, ik zeg dan vaak dat ik die er niet bij hoef, of bij een groter gezelschap eet de rest dat wel op. Ook kan je vragen of ze sausjes apart serveren.

Hoewel ik het met je eens ben dat het netjes is om je bord leeg te eten, ben ik geen kliko :o dus als ik belachelijk grote porties krijg, laat ik toch wat staan als ik vol zit.

Losse bijgerechten (brood, aardappels) zoveel mogelijk laten staan.

En daarnaast gedurende de dag al andere keuzes maken. Meer magere ontbijt/lunch/tussendoortjes. Even wat extra beweging door sporten of uurtje wandelen.

En vooral wel genieten! Niet iets kiezen wat je niet lekker vindt, simpelweg omdat het de ‘betere’ keuze is. Want dan ga je het nooit volhouden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:55

Emmaa_ schreef:
*komt binnenvallen*
Dat is wel heel persoonlijk. Ik vind het bv fijner om maar twee keer per dag te eten maar dan echt een grote maaltijd, dat vind ik makkelijker vol te houden dan vijf kleine maaltijden. Van een maaltijd van 300 kcal zit ik over het algemeen niet langer dan een uurtje vol, terwijl ik op een goede maaltijd gewoon een halve dag kan teren.

Dit inderdaad. Ik zou zelf liever 2 kleine lichte maaltijden nemen, een lichte lunch en nog een tussendoortje. Maar is net wat jij het prettigste vindt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:47

Ik ben nu ook weer bezig met IF fatsoenlijk oppakken. Is laatste weken erin geslopen om steeds vroeger te eten, waardoor ik dag erna ook weer vroeger honger had. Schrok vanmorgen op de weegschaal. Beste werkt voor mij toch om veeeeeel thee en water te drinken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:46

En ook met actief zijn is het kwestie van wennen. Ik ga regelmatig 2 uur fanatiek paardrijden ‘s morgens en eet dan alsnog pas m’n eerste eten tijdens de lunch. Wel echt aan toe dan, maar red me dan nog steeds prima.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:46

Dreamy, wat een prachtresultaat! Die laatste beetjes om het 'perfect' te krijgen, zijn het lastigste.

Vera96, mooi lijstje! En ook al een heel mooi resultaat neer gezet. Je weet hoe het moet, dus deze keer gaat het ook lukken :j

Sanne, succes met je mei challenge. Ik begin er niet aan. Zonet netjes in de keuken mijn chocola staan afwegen :+

Ik lees hier nog wel dagelijks mee, maar heb vaak geen tijd om fijn te reageren. Zit nu even met laptop op de bank, kat op schoot. Dus maar weer even meepraten! Sinds deze week weer mijn kcal aan bijhouden in MFP. Schrok maandagmorgen toen ik op de weegschaal stond namelijk. De eerste paar dagen gingen weer als vanouds prima. Maar zodra ik stop met bijhouden, gaat het mis. Dus dat toch maar gewoon blijven bijhouden dus. Voor de zomer nog even weer paar kilo kwijt. En dan passen een heel aantal broeken ook net weer even wat beter :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:20

En hou in gedachten dat het een never ending project is. Als je op je doel bent, moet je nog steeds hard blijven werken om op dat punt te blijven. Grote voordeel tegen die tijd is wel, dat je al weet hoe het moet en dat je het kan. Maar ook dan vlieg je wel eens uit de bocht (zoals ik nu).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:13

Zertab, klinkt alsof diëtiste vooral aan je mentale gezondheid wil werken. Alleen maar goed! Maar betekent niet dat er anders niet nog wat te halen valt. Lekker sporten, gericht krachttraining gaan doen bijvoorbeeld. En op onderhoud gaan eten (eten bijhouden!). Dan komt hebt vanzelf wel.

Laura, wat fijn dat WW nog steeds zo goed bevalt!

Kimmie, een keer moet kunnen. En je bent je er goed bewust van. Gewoon lekker de dag erop weer oppakken.

Collega kwam vandaag met luxe mergpijpjes van de bakker. Kon ik geen nee tegen zeggen. Maar passen netjes in m’n dag. M’n vriend gaat zo koken, geen flauw idee wat. Meestal iets van vis/groente/aardappel of rijst. Maar nog voldoende over.

Ik moet alles invoeren. Als ik dat niet doe, dan overeet ik veel te snel. Dus ook treatdays gaan gewoon MFP in.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:24

Ik hou me vandaag redelijk in. Net een mini Magnum, waarmee ik nog net in m’n kcal doel zit. Maar straks nog lekker een speciaalbiertje met wat lekkers erbij.

T: 3 rijstwafels met laagje chocola
L: 2 bagels, ene met geitenkaas en andere met brie en honing
A: salade met rundertartaar, spiegeleitje, croutons pijnboompitten en kaassnippers
T: mini Magnum
T: speciaalbiertje en bakje chips
Totaal 2.101 kcal.

Heb op dit moment al meer dan 16.000 stappen gemaakt en 2.400 kcal verbrand. Dus kan best.

Morgen heerlijk dagje samen met m’n vriend. Beide laatste tijd erg druk geweest. Dus lekker dagje samen met z’n tweeën. We gaan paar Marvel films kijken met drankjes en hapjes en erna uit eten, AYCE Arabische tapas. Dus dan gaat het wel meer worden. Maar morgenvroeg nog wel even fitnessen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:53

Dilan, jammer dat je niet meer voor je meting bent gegaan. Denk je dat een ‘negatief’ resultaat je motivatie verpest? Je kan het ook juist als motivatie zien om even extra te knallen (I know, makkelijker gezegd dan gedaan).
Wel heel net lijstje vandaag!

Kimmie, lekkere hapjes en gebak zijn ook wel heel lastig te weerstaan. Vandaag weer een nieuwe dag!

Ik vanmorgen al 1,5 uur gesport. Cardio ging niet zo geweldig. Maar krachttraining wel. Woensdag weer nieuwe poging.
Rest van dag niet zo geweldig. Zo filmmarathon doen met m’n vriend, hapjes en drankjes erbij en vanavond dus uit eten. Oftewel weinig beweging en wel veel kcal. Maar dat mag best eens een keer! Rest van week was echt super netjes.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:06

Maanlicht, bestellen is wel wat beter dan AYCE sushi inderdaad. Succes met kiezen!

Vera, ik werk 40-45 uur per week en ook alles met m’n luie reet achter pc. Wandel wel in al mijn drie pauzes plus vaak nog beetje extra na werktijd. Haal daarmee eigenlijk dagelijks wel mijn 10.000 stappen zonder al teveel moeite, wat mijn doel is.

Dilan, vervelend dat het even wat minder gaat :( maar op zoek naar wat jou motiveert. Je vriend die je herinnert, op Instagram ‘fitgirl’ accounts volgen, alles tracken en plannen, gezonde en lekkere recepten zoeken. Vast wel iets wat je uit je dip helpt!

Jasmijn, wat ontzettend vervelend van je voet. Heb je daar vaker last van? Hopelijk gaat het snel weer beter!

Bij verjaardagen plan ik vaak van te voren al wat ik mag eten. Een stukje gebak, 4 hapjes en 1 biertje. Als je het van te voren plant, is het vaak makkelijker om je eraan te houden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:32

Foi ik zit zo ontzettend vol. Maar wel echt heerlijk gegeten. Van de week maar weer compenseren. Alhoewel, dinsdag ben ik jarig en vrijdag uit eten en concert. Maar zien we dan wel weer.

Laura, goed bezig met hardlopen! En fijn dat het wel gelukt is, ook wel eens prettig na hoe moe je bent laatste jaar.

Frummels, gefeliciteerd met je oma! En het eten klink heerlijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 06:44

Bedankt voor de mensen die me gefeliciteerd hebben :D

Gisteren nette dag gehad
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola en een appel
A: gewokte spinazie en champignons met pangafilet
T: beetje chips en choco pinda’s bij GoT
Ongeveer 1.600 kcal gegeten. Verder 9.500 stappen en geen extra beweging.

Vandaag dus jarig. Dus dat wordt taart en nog meer taart en vanavond lekker gebakken zalmfilet met asperges, hollandaisesaus en aardappelbolletjes. Hoort erbij op een verjaardag. Voor de rest zie ik het nog wel. Tussendoor maar wat verantwoorde keuzes maken als ik trek heb :')

Dilan, hopelijk komt het inderdaad door de alpro. Een voor een weghalen is beste manier in elk geval om erachter te komen.

Lisa, nog steeds jaloers. Gelukkig heb ik 24 mei nog bierproeverij in vooruitzicht.

Verder zag ik best wat nette lijstjes voorbij komen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:38

Dilan93 schreef:
Ik heb dat ook vaak hoor, echt een rammelende maag. Negeren lukt niet altijd. Drink vaak een grote mok thee, maar soms blijft mn maag rammelen :')

Dit inderdaad. En als daarna nog steeds rammelt wat eten en dan minstens halfuur wachten voor je weer eet. Het duurt even voor je hongergevoel weg is na het eten.

Nog bedankt voor de felicitaties!

Ik heb uiteindelijk gisteren zo druk gehad op werk en zo opgelet dat ik uiteindelijk inclusief 2 stuks gebak en m’n uitgebreide avondeten alsnog niet eens 1.400 kcal heb gehad. Heb ernaast alleen maar 3 rijstwafels gehad. Oeps. Dus komende dagen maar weer even opletten dat ik genoeg eet.

Planning vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: Skyr met Cruesli
T: 35 gram Tony en appel
A: Visburger op kaiserbroodje met spruitjes en beetje hollandaisesaus
T: stukje gebak, paar Melba toastjes met krabsalade
Totaal 1.771 kcal. Wil vanavond nog uurtje wandelen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:30

Zertab schreef:
Ik lees nu je bericht pas haha. Maar ik beweeg vandaag en morgen nauwelijks dus wil dan zeker niet te veel eerder. Liever te weinig...

Ik krijg op het moment van de lunch niet meer op hoor. Maar een half uur later heb ik dus weer honger.

Hou je ook macro’s (vet, eiwitten, koolhydraten) bij? Als je dit hebt, zou ik meer eiwitten gaan eten. Die vullen voor langere tijd en zorgen dat je minder snel weer honger hebt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:19

Je gaat dus naar een diëtiste, maar ik lees hier vooral dat je je niet aan haar lijstje houdt en dan honger krijgt en vervolgens gaat overeten.

Waarom niet gewoon aan gaat lijstje houden? Ze doet het werk niet voor niks en heeft er meer verstand van dan jij. Waarschijnlijk ga je dan ook meer vooruitgang zien.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:57

Maar waarom en hoe heeft je diëtiste dat gezegd? Vertelde je eerlijk wat je at? Dat je ‘s avonds eetbuien kreeg en je dus niet aan de eetlijstjes hield.

Ik snap je niet zo goed. Lees vooral veel over dat je honger hebt, eetbuien krijgt en dan dus veel eet en vervolgens niet afvalt. Maar doe er dan wat aan. Ga bezig met je voeding, lees erover, wat welk voedingsmiddel doet en wat niet. Ga zo je dagelijkse eten bepalen en dingen proberen. En verder, wilskracht is het belangrijkste. En ik heb het idee, dat je dat ook niet veel hebt. Je begrijpt het niet, waarom je vreetbuien hebt en niet afvalt, maar je probeert niet om het wel te gaan begrijpen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:26

Ik reageer vanavond even uitgebreid via laptop. Nu alvast geplande lijstje

T; 3 rijstwafels met chocola
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: appel, stukje Tony
A: kant en klare diepvries curry
T: stukje gebak en 2 gekookte eieren na sporten
Totaal 1.686 kcal
Beweging: 1,5 uur fitness (krachttraining en cardio) 10.000 stappen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:27

Dilan93 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je kan best taart eten hoor! Dan moet je gewoon extra bewegen of minder veel eten met een andere maaltijd. :P

Haha jawel, eet wel vaker een taartje hoor :P

Alleen tompouce was al even geledeb :+

Was dit niet tegen Yonker? :')