3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:22

En als je weet dat er een reden is waarom je weinig eet, kies er dan voor om niet hier je lijstje te posten. We zijn hier voorstander van verantwoord afvallen, daar passen dergelijke lijstjes niet tussen. Hou dan deze voor jezelf, of vraag gericht naar tips en doe hier vervolgens wat mee.

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:24

fleurtjeuh schreef:
Sorry, maar als 'jullie' zo van verantwoord afvallen zijn, wat maakt het dan uit dat secretLIN dan haar 'niet zo heel gezonde' lijstje plaatst?
Veranderd dat iets aan jullie lijstjes? Of aan de calorieën die jullie hebben gegeten?
Of veranderd dat iets aan het imago van dit topic.
Als je geen mooi lijstje heb dan mag je dat niet posten? Mag alleen het correcte gepost worden?
Of is dit wel een steun topic waar je om hulp mag vragen? Omdat je weet dat je niet zo goed eet, maar dit wil verbeteren. Mag je dan pas lijstjes plaatsen als ze 'goed' zijn? Of mag je de stijgende lijn laten zien?

Ze plaatst lijstjes zonder context op een forum waar veel beïnvloedbare jonge meiden zijn. We hebben (in overleg met moderators van Bokt) afgesproken dat we lijstjes plaatsen, maar enkel als dit verantwoorde lijstjes zijn.

We willen in dit topic een gezonde levensstijl promoten en hierbij een goed voorbeeld zijn voor een ieder die graag af wil vallen. Het posten van eetlijstjes met te weinig kcal (structureel onder BMR) doen we niet, zodat niet iemand het idee kan hebben dat dit de juiste en gezonde manier is om met eten om te gaan. Als je al een tijd meeleest/meeschrijft in dit topic, of simpelweg de OP hebt gelezen, weet je dit ook.

Er is dus zeker een hele goede reden waarom we dit niet willen. En die heeft niks met ons persoonlijk ego te maken.

Daarnaast is dit een topic waar je commentaar krijgt ja. Je wil gezonder en beter eten? Dan krijg je van ons ook commentaar EN tips als je hier voor openstaat. Ook dit zal je zeker moeten weten als je hier al langere tijd meeleest/meeschrijft. Als dat je niet aanstaat, dan is dit mogelijk niet het juiste topic voor je. Er zijn verschillende afval topics op Bokt, misschien past een van die topics beter bij je.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:19

Fleurtjeuh, volgens mij wordt het altijd best netjes gezegd als het een eerste keer is, met een uitleg waarom en tips en verwijzing naar OP. Maar het is secretlin al vaker verteld, als de lieve aanpak geen nut heeft, mag het echt wel even wat duidelijker verwoord worden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:33

Solero vruchtenijs, dus niet met een roomijsvulling. 49 kcal per stuk!

Wil je toch liever roomijs achtig: halo top, oppo, b&j moo-phoria. Die laatste van de drie vind ik lekkerste. Wel wat hoger in kcal.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:10

Hier ook een fitbit en daarvoor twee jaar een polar gehad. Vind het vooral interessant om mezelf te blijven uitdagen minstens 10.000 stappen per dag te zetten en in grote lijnen mijn ontwikkeling te volgen.

Zoals hiervoor ook al gezegd, verbrande kcal worden vaak overdreven/overschat door dergelijke horloges. Hier dus zeker niet teveel naar kijken!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:32

MarlindeRooz schreef:
Is heel makkelijk, zelf zoete aardappel snijden en wat olijfolie er over!

Nog makkelijker, kant en klaar kopen in de supermarkt. Gewoon in zakken bij de gewone patat (ja PATAT :P )

Doe ze zelf in de airfryer
Laatst bijgewerkt door linoleum op 28-06-19 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:41

Aight schreef:
Zoete aardappelfriet is niet gezonder dan gewone aardappelfriet (qua kcal dan). Dus daar zou ik het niet mee om wisselen. Daarnaast als je speciale oven/airfryer friet koopt is die al een keer extra voorgefrituurd (en bevat dus ook al meer vet). Dus ik doe gewoon ''normale'' friet in de oven. Het loont zich wel om de verschillende frietzakken een keer om te draaien in de supermarkt :)

Zo goed als alle ‘normale’ patat kan je ook in de airfryer bereiden.

Daarnaast vind ik patat uit de oven echt 100x minder lekker dan uit airfryer of frituur. Dan maar wat meer kcal, maar wel smakelijk eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:27

Raket, wat fijn dat je op vakantie het zo ontspannen hebt kunnen aanpakken!

Yonker, veel succes met WW! Hopelijk kan je er snel je weg in vinden en gaat het je helpen.

Ik van weekend heerlijk genoten van allerlei eten en drinken. Daarnaast ook flink stappen gezet en 2,5 uur buitenrit gemaakt over de hei.
Vandaag weer normaal. Even weer bikkelen.

L: skyr, muesli en whey crispy
T: Macaron, appel, 3 rijstwafels met chocola, 3 paprika maiswafels
A: wrap van de Subway
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
B: 10.000 stappen en 1,5u krachttraining (vanavond focus op benen)
Totaal 1.555 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:55

Raket, in de diepvries gooien, blijven ze lekker lang houdbaar :))

Dilan, die salade klinkt inderdaad erg lekker! Maar even kijken bij Lidl binnenkort

Ik net even korte workout eruit geknald in sportschool. Heerlijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:09

Laura ik ben trots op je! Het lijkt klein, maar zijn hele grote veranderingen.

Ik vanavond teamuitje van werk. We gaan op pad met elliptigo en onderweg eten. Geen idee wat en waar we gaan eten. Dus dat wordt ter plekke zien.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:09

Aria, is crosstrainer met wielen. Dus je gaat ook echt vooruit. We hebben 12km in een uur naar restaurant gedaan. Daar hoofdgerecht van 3 variaties rund. Nagerecht van 5 mini gerechten. En daarna weer 12km terug. En ik voel m’n quads echt gigantisch :') gaat morgen flinke spierpijn worden.

M’n toetje:
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:39

Waarom niet simpelweg eieren eten? 2 gekookte eieren als tussendoortje. Eet ik zelf veel liever dan een eiwitshake of reep.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:04

Vandaag
L: broodje Surinaamse kip
T: 3 maiswafels, appel, kaascracker, stukje boterkoek
A: groene curry met garnalen, sperziebonen, wortel, zoete aardappel en rijst
T: oppo ijsje
B: 10.000 stappen
Totaal 1.561 kcal

Flink spierpijn van gisteravond :') morgen weer sporten. Gelukkig dan geen benen op programma.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:30

Yonker schreef:
Zo hier gaat het wel oke :)
Gisteren vanuit werk gaan lunchen en heb ik gezond gekozen me een salade carpaccio dus dat was al een hele overwinning *\o/*

Van het weekend zal ook wel lastig worden.... maar ik ga proberen mij beetje in te houden :=

Ik doe met je mee Yonker. Vanavond verjaardag, morgen familiedag van m’n vriend. Maar niet teveel drinken en beetje rustig aan doen met eten.

Gisteren heerlijk gesport. Voel m’n armen wel flink vandaag :') gewichten wat omhoog gegooid.

Gisteren:
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: mini lion, appel, rijstwafels met chocola, maiswafels
A: braadworst, aardappelpartjes, spruitjes en mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, stukje chocola
B: 13.000 stappen, uur krachttraining (armen en schouders)
Totaal 1.705 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:53

Aria, gefeliciteerd!! Dat is wel een etentje waard :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:05

WillBokkers schreef:
Bedankt voor de curry tip!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gemaakt heb, maar ziet er lekker uit! En 1 keer moet de eerste keer zijn :)
Sonja alvast bedankt voor het nadenken!

Curry is ook super makkelijk en snel klaar! Alles kan er bijna in. Heerlijk gerecht om klaar te maken dus ook.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:09

Dilan93 schreef:
Curry kun je idd met vanalles maken. En de curry zelf kan in een pan. Hoef je alleen nog rijst te koken :)

Of je doet met bloemkoolrijst en die gooi je dan ook in dezelfde wokpan! Ik heb geen vaatwasser, dus ben heel geoefend in zo min mogelijk pannen gebruiken :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:45

Pieneappel, je lijstje van vandaag ziet er volgens mij wel netjes uit. Hou je ook je kcal bij?
En dat je niet zo fanatiek beweegt maakt niet zoveel uit. Afvallen doe je met name door je eten/drinken aan te passen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:29

Ik weet natuurlijk niet wat je BMR is en je beweging. Maar klinkt als net een tikje te weinig. Ik wil je aanraden om even de OP door te lezen, daar staat heel veel info in.
En goed wegen is belangrijk. We zijn er van nature heel goed in om beweging te overschatten en eten te onderschatten. Meten = weten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:36

Die groentewraps zijn inderdaad erg lekker ja! Eet zelf weinig wraps. Beetje vergeten laatste tijd. Maar weer eens doen. Zijn wel erg lekker en makkelijk om te maken.

L: skyr met muesli
T: rijstwafels met chocola, maiswafels, appel
A: kaiserbroodje met visburger, bloemkool
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, half humble&crumble koekje <3
B: uur krachttraining (benen en billen), 15 minuten fietsen
Totaal 1.652 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:18

Ik ga ook altijd naar Albert Heijn. Is dichtste bij, namelijk letterlijk alleen de straat oversteken. En ze hebben er alles te krijgen wat ik wil hebben. Voor de prijs zou ik eigenlijk vaker langs de Lidl moeten gaan, maar gemak gaat toch voor :')
En bij de AH hebben ze vaak nieuwe producten die best leuk in een ‘gezond’ eetpatroon passen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:12

Ik vanaf vandaag ook weer even opletten. Vorige week hele drukke week gehad, nauwelijks thuis. En dan eet je toch beroerd en blijft dat ook zo de dagen erna. Die maandag is dan mentaal toch wel anders dan een zaterdag of zondag om ‘opnieuw’ te beginnen.

Sporten gaat wel lekker 8-) blijf het heerlijk vinden mezelf drie keer per week af te beulen.

Die pizza is interessant! Alleen is hier geen NYP. Tijd dat dominos ook zoiets maakt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:56

Kimmie, traplopen is ook verschrikkelijk, dus vind je 2 minuten al heel netjes!!

Eten gaat nog niet zo. Blegh. Wel weer goed aan het bijhouden.

Gisteren
L: Skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, 3 Kinder reepjes
A: courgettesoep, kaiserbroodje, helft met filet americain en helft met kruidenboter
T: 2 gekookte eieren mer 6 plakjes rookvlees
B: 1.15u krachttraining - benen en billen, 11.000 stappen
Totaal 1.776 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:33

Dilan, gefeliciteerd met je vriend! Fijn dat het cyclen goed werkt voor je.

En m’n lijstje van gisteren is zeker niet verkeerd. Maar wel eerste goede in dagen :')

Lijstje vandaag
L: Skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, mini milky way
A: pannenkoek met spek/kaas, pannenkoek met Chocopasta
T: 2 gekookte eieren met 4 plakjes rookvlees
B: 10.000 stappen
Totaal 1.679 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:12

Zoveel als mogelijk alles wegen. Dan weet je steeds beter hoe zwaar iets is. En dan dus ergens anders gokken, maar dan wel een berekende gok omdat je weet hoe hoeveelheden eruit zien.