3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:55

Waarmee hou je het bij? Ik heb een fitbit versa. Ik heb een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op een stoel zit. Wandelen in elke pauze (2x 10minuten, 1x 30minuten). Daarnaast nog je dagelijkse bewegingen als koffie halen en naar wc lopen. Daarmee haal ik zo’n 8.500 stappen per dag, zonder verdere activiteiten als sporten.
Gisteravond nog rondje gewandeld. Ben ik op 13.204 stappen geëindigd uiteindelijk. Zonder al teveel moeite.

Voor het idee. Ben vanochtend opgestaan, gedoucht, eten klaar gemaakt, naar werk gegaan met auto en zit nu op m’n werkplek. Heb nu 1.108 stappen. Zonder lange stukken wandelen. Dus 1.500 op een dag kan ik me niet voorstellen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:33

Ik kan best snoepen, zolang ik het maar van te voren inplan. Als ik een extra klein stukje meeneem, dan is het hek van de dam.

Dilan, goed bezig!
Maanlicht, hoe was de sauna?

Lijstje gisteren:
L: skyr, muesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, mini milky way crispy roll
A: pannenkoek met spek/kaas, pannenkoek met Nutella
T: hoorntje met bolletje monchoutaart ijs
B: 13.000 stappen
Totaal 1.724 kcal

Vandaag
L: skyr, cruesli, whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 3 maiswafels, appel, stukje Tony
A: kaasvink, bloemkool met geraspte kaas, aardappelpartjes, mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
B: 11.000 stappen, 50min krachttraining (armen-schouders)
Totaal 1.728 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:15

Dilan, jouw avondeten klinkt heerlijk! En goed dat je op weegschaal weer wat positiefs ziet gebeuren :D die crispy rolls zijn echt goddelijk ja <3

Kimmie, wel goed je avondeten over te slaan ipv maar uit gewoonte dat alsnog te nemen.

Josien, al geprobeerd om jezelf wel wat te gunnen, maar dan met mate? Ik vind het makkelijker vol te houden en zie alsnog resultaat. Eet eigenlijk elke dag wel chocola bijv, maar wel binnen m’n kcal.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:51

Dilan, kijk nou hoe sketig: Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:34

Mealpreppen doe ik ook niet. Het eten gaat me echt tegenstaan als het al in voren klaargemaakt is. Ik weet dat het tussen m’n oren zit, maar doe het daarom toch niet. En gelukkig red ik mij ook prima zonder.
Wel maak ik elke week een planning van m’n maaltijden. Hoef ik daar niet meer over na te denken en dat scheelt wel al heel veel.

Van weekend heerlijk genoten, terrasjes, donuts, pizza. Ik klaag niet! Nu even drie dagen netjes eten voor m’n vakantie begint. Donderdag t/m zondag gaat heel slecht worden ivm festival. En ik ga er van genieten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:27

Bij mij wel, na lang weekend festival, dus te weinig slaap en vooral alcohol en vlees en frituur. Ben gigantisch opgeblazen en voel me belabberd. Vandaag nog even op de bank uitbrakken en morgen weer lekker sporten en gezond eten.

Dilan, wat een rot uitslag van je testen :( hopelijk kan je er snel achter komen wat wel en niet goed werkt met eten voor je.

Bowena, volgens mij heb je je al goed ingelezen en goed op weg. Zo snel geen tips of aanvullingen voor je. Het is toch altijd je weg beetje zoeken wat voor jou goed werkt. 1800 kcal per dag klinkt goed, zeker met nog borstvoeding erbij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:06

Raket, niks van aantrekken! Ik heb ook zo vaak gehoord dat ik maar moest stoppen met afvallen en gespierder worden omdat wel genoeg was. Well Nancy, dat bepaald ik zelf wel! Niks mis met gaan voor precies goed in plaats van goed genoeg.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:59

Ik doe in afvalperiodes wel aan IF en dan bevalt het me super goed. Naast dat het voor mij hierdoor makkelijker word om mijn kcal te beperken, ben ik mentaal ook minder bezig met denken aan eten.

Momenteel ben ik mijn krachttraining aan het opvoeren qua gewichten. En ik heb continu HONGER. Dus geloof dat ik IF even on hold zet en ga kijken hoe ik makkelijk wat meer kan eiwitten kan eten. Momenteel schrans ik mezelf vol met alles waar ik zin in heb. Vooral ijs en chocola. Geen voeding, alleen vulling.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:33

Ik kan niet bakken. Met koken red ik me heel prima, maar bakken mislukt echt altijd bij mij :') gelukkig beleef ik er ook weinig plezier aan, dus gebeurt het ook zo goed als nooit.

Ik moet echt even op zoek naar een goede routine. Wil wat meer gaan eten, maar lukt me niet dit op een goede manier te vullen en dan maat te houden. Toch even wat aandacht besteden aan meer eiwitten.

Lijstje vandaag
T: trek reep, milky way, paprika maiswafels
L: mueslibol met tonijnsalade
T: skyr met muesli en whey crispy
A: rundertartaar, gebakken aardappeltjes, spruitjes en mayonaise
T: 2 gekookte eieren
B: uur krachttraining (benen en billen)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 06:53

Ik heb me gisteravond niet kunnen inhouden. Overdag gaat het heel goed. Maar zeker als ik gesport heb ga ik ‘s avonds echt binge-eaten. Geen idee waar het ineens vandaan komt, heb er echt heel lang geen last van gehad. Maar al paar weken dat ik echt alles in m’n mond stop wat ik kan vinden in huis.

Iemand hier goede tips om te stoppen met binge-eaten?

@dilan, hopelijk gaat het hardlopen goed. Wel slim om rustig aan te beginnen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:55

IMANDRA schreef:
Net lijstje Bibi!

@Linoleum: oef geen idee. Helpt een flinke portie eiwitten tijdens/na het eten? Dus bijv. Skyr met iets van eiwitten nog extra erin, zodat je goed vol zit na het eten?

Dat hoopte ik. Maar heb gisteren na sporten gekookte eieren gegeten. En daarna gewoon echt lopen eten wat ik nog in huis had. Niet eens omdat ik er perse zin in had..

Komende dagen m’n kcal over algeheel wat ophogen, hopelijk helpt dat wat.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:51

Sonja_vR schreef:
Linoleum , ik heb sowieso last van trek in de avond
Ik begin daarom ook gewoon liefst laat met eten
Dus pas met de lunch
Ik schuif gewoon mijn maaltijden op

Dus ontbijt met lunchtijd
Gewoon avondeten en dan is er savonds gewoon nog ruimte
En blijf ik veel beter binnen de lijntjes ;)

Dit heeft voor mij heel lang goed gewerkt, maar momenteel lukt het gewoon even niet.

Ga nu m’n window vergroten, in de ochtend al wat eten ook. En hou even 2000/2100 kcal aan ipv 1700/1800. Focus op eiwitrijk. Kijken of dat wat beter wil komende paar weken en dan weer terugbouwen naar m’n 1700/1800.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:35

Hahaha Kimmie, wel goed dat je het volhoudt!

Ik ga ook wel weer mee praten.
Inmiddels alweer een paar weken fanatiek bezig met IF en ook mijn kcal en eiwitten in de gaten aan houden. Ik eet vanaf 12.00, of als makkelijk lukt nog iets later. En mag 12.600 kcal per week, oftewel gemiddeld 1800 kcal per dag. En wil dagelijks minstens 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht eten. Tot nu toe werkt het erg fijn. Kan ene dag wat minder en andere dat wat meer eten. En kan ook alles eten, zolang eiwitten maar op orde zijn.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:20

Patt, ik heb nergens last van. Zou het even in de gaten houden en mocht je weer last krijgen afspraak maken met huisarts.

Ik bedenk me net dat ik nog niks gegeten heb, zo pauze, dan even in winkel kijken naar wat lekkers. Blijf dat toch echt fijnste vinden aan IF. Niet meer constant denken aan eten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:45

Maar waarom wil je het dan proberen vol te houden, al dan niet in aangepaste versie, als het blijkbaar niet voor je werkt? Beste dieet is een dieet dat je goed vol kan houden en je je mentaal en lichamelijk goed bij voelt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:54

Laura, lastig altijd als zo je schema in de wat wordt gegooid. Maar je schema klinkt heel prima!

Patt, dat is een flink aantal kilo’s al! Wat goed! En niet meer met eten bezig zijn heeft ook gewoon hele lange tijd nodig, als het überhaupt al lukt. Als je food-focussed bent, zal dat altijd deels zo blijven. Hoe je ermee om gaat is het verschil.

Mijn planning van vandaag
L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren, milky way
A: nasi met vega kip
T: eiwit-milkshake (200ml halfvolle melk, 50 gram diepvriesfruit, 30 gram whey), stukje chocola
B: uur krachttrainen (benen en billen)
Totaal 1.537 kcal, beetje weinig, dus komt denk ik nog wat bij

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:15

Annikoe, die crackers, heerlijk!

Maanlicht, benieuwd wat je resultaten zijn!

Ik heb nog satesaus en gebakken uitjes toegevoegd aan m’n avondeten. Kom nu op 1.682 kcal. Betere hoeveelheid.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:24

Maanlicht, heb je je resultaten al ontvangen?

Mijn plan vandaag
L: skyr, muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren
A: gebakken zalmfilet, 300 gram wortels uit oven met beetje olijfolie, geitenkaas er over
T: eiwit-milkshake (zelfde als gisteren), stukje chocola
1.623 kcal in totaal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:16

Hoe hebben ze de meting gedaan Maanlicht? En sowieso 28% is echt niet hoog voor een vrouw!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:30

Maanlicht, fijne methode dat he! Ik heb gisteren bijvoorbeeld pizza en hapjes gehad tijdens pubquiz op het werk. Maar dat compenseer ik gewoon de overige dagen van de week. Wat zorgt dat ik niet gelijk los ga.

Aight, PBP richt zich ook heel erg op spieropbouw en krachttraining. Dus zelfs als je al op gewenste gewicht zit, kan je er zeker profijt van hebben.

Mijn gewicht gaat heel mooi langzaam naar beneden. Precies zoals ik het wel. Nog paar kilo eraf (kijk naar spiegel om te zien wanneer ik klaar ben) en dan halfjaar bulken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:58

Ik ben heerlijk uit eten geweest gisteren.

L: uitsmijter van 2 eieren op 2 kaiserbroodjes met kaas
T: chocolaatje
A: garnalencocktail, varkenshaas met pepersaus en patat met mayonaise, arretjescake met slagroom en ijs, 2 speciaalbiertjes.
Totaal 2.416 kcal. Ik mocht door verspreiding over week nog 2.500 kcal eten gisteren. Dus paste perfect :D

Vandaag weer normaal
L: 2 pistoletjes met beleg (kaas ofzo, moet nog kopen)
T: rijstwafels met chocola, 2 babybel, appel
A: pangalicious, sperziebonen, aardappelbolletjes met mayonaise
T: eiwit milkshake
Totaal ongeveer 1800 kcal? Even vaststellen als ik echt weet wat ik ga eten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:38

Jij hebt ook altijd lekkere lijstjes Kim.

Ik had gisteren een uitvaart die best lang duurde en eindigde met een borrel. Daarna flink moe, had wel indruk gemaakt. Dus een kant en klare quiche in oven gegooid.

Gisteren
L: 2 speltbollen met smeerkaas sambal
T: 3 rijstwafels met chocola, schuimpje, glas witte wijn
A: groentenquiche
T: 6 chocolaatjes
Totaal 1.701 kcal

Vandaag
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, appel, 2 gekookte eieren
A: vega nasi met satesaus en gebakken uitjes
T: eiwit milkshake
Totaal 1.577 kcal

Vanavond maar in huishouden bezig en even voor studie. Studie moet even weer kickstart krijgen, dus iets minder sporten. Komt ook wel fijn uit met m’n gigantische verkoudheid nog steeds.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:26

Ik hou minstens 1gram eiwit per kg lichaamsgewicht aan. Verder track ik mijn macro’s niet. Dus alleen kcal en eiwitten. Dat bevalt me momenteel erg goed. En merk dat rest van m’n macro’s vanzelf redelijk netjes worden door deze aanpak.

Afgelopen weekend was niet zo best. Sinterklaas en een verjaardag. Dus Chinees, pizza, drank en hapjes. En bijna kilo aan chocola gekregen :') Maar wel genoten!

Vanaf deze week weer sporten. Paar weken blijven liggen door kwakkelen met gezondheid. Maar dat gaat weer stuk beter gelukkig.

Planning vandaag:
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren, appel
A: nasi met koe loe yuk met saté (Chinees dat over is)
T: stukje chocolade letter