3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:10

Heb van vannacht meer spierpijn dan een zware training :') die trainingen is m’n lichaam inmiddels wel gewend.

En het is ook lastig om een goede balans te vinden. Blijft continu wel een strijd. Maar over tijd wordt het wel makkelijker en weet je beter hoe het moet. Het ook daadwerkelijk doen daarentegen _-:(

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:24

Maanlicht, zou de koeken door de helft snijden en dan in de diepvries. Een hele is qua kcal, maar ook hoe erg ze vullen, vervangers voor een maaltijd. En het gaat niet je eerste bestelling zijn :')
Je brood met ei en zalm zag er heerlijk uit op insta! En je avondeten klinkt ook erg goed.

Ik heb nu traybake van winterpeen, krieltjes en runderchipolata in de oven. Zo nog beetje feta en saladeui er over heen. Het ruikt al heerlijk!
Verder vooral genoten vandaag. Wilden langs ijssalon, maar die was dicht. Dus bak b&j en haagen dasz gehaald.

L: broodje carpaccio en uiensoep in de stad
T: bakje ijs
A: traybake
Beweging: non-existent

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:48

Castilja, alleen online te koop. En vind ze zelf echt wel moeite waard. Maar niet voor elke dag ofzo, toch wat te duur dan :')
En goed bezig met sporten!

Ik heb vanavond strategie sessie op werk en krijgen we pizza. Dus heb een zwarte truffel pizza op bloemkoolbodem besteld. Past niet in m’n macro’s, maar wel in m’n kcal.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:13

Sharon, al je eten op de bakplaat in de oven gepleurd :') maar traybake klinkt beter *D
Had nu krieltjes, winterpeen en runder chipolata worstjes, beetje olie, peper, zout en komijn erover en dan halfuur in oven. Daarna beetje feta er over en klaar.

Hier drukke dag op werk, dus al 2 pauzes over geslagen. Weinig stappen vandaag..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:24

Spannend Castilja! Vanwaar heb je die schroef in je enkel?

Welkom terug Kim. Fijn dat gesprek met je vriendin geholpen heeft.

Ik lekker pizza op, netjes binnen kcal gebleven. Dus tevreden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:45

Kimmie, macro’s uitrekenen moet helemaal niet zo heel veel tijd extra kosten toch? Je houdt al bij wat je aan kcal binnen krijgt. Als je dat in MFP doet, worden je macro’s al bijgehouden. Dus niks extra ten opzichte van nu. Hoef je enkel even na te denken wat je gaat eten.
Ik hou zelf niet al m’n macro’s bij, enkel eiwit. Maar daardoor is vanzelf koolhydraten en vetten al minder. Enige wat je anders hoeft te doen, is elke maaltijd iets kiezen wat relatief veel eiwitten bevat.

Castilja, benieuwd hoe andere macro’s je bevallen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 06:53

Of zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt waardoor je goed lang gevuld blijft. En dan met je restant kcal wel lekker je stukje chocola eten :D
Ik doe totaal niet aan clean eten. Of naja, ik eet niet van de vloer, dus het is wel schoon. Voor afvallen zeker niet nodig. Belangrijkste is kcal deficit, voldoende eiwitten en dat eten waar jij je goed bij voelt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:37

Castilja schreef:
linoleum schreef:
Of zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt waardoor je goed lang gevuld blijft. En dan met je restant kcal wel lekker je stukje chocola eten :D
Ik doe totaal niet aan clean eten. Of naja, ik eet niet van de vloer, dus het is wel schoon. Voor afvallen zeker niet nodig. Belangrijkste is kcal deficit, voldoende eiwitten en dat eten waar jij je goed bij voelt.

Hoe doe jij dat dan Lino, voer je alles in MFP in maar hou je alleen de eiwitten bij?
Ik heb dus niet per se dat ik langer vol blijf zitten van eiwitten, kan daar echt nooit een verschil in merken. Vet irritant :')

Kim; ik heb wel een handige instructievideo voor je als je het leuk vindt om macro's te berekenen. Hoeft niet hoor, maar PB me maar als je de link wil!

Ik vul alles in MFP in. Maar kijk bij het kiezen voor m’n eten invulling van de dag enkel naar kcal en eiwitten. Dus rond de 1800 kcal en minimaal 1 gram maar liever minstens 1.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Scheelt puzzelwerk voor de rest van m’n macro’s, makkelijker verschillende voedingsmiddelen in te passen en door op m’n eiwitten te letten, gaat de rest vanzelf ook meer in verhouding staan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:38

Sharon, naar een diëtiste gaan is geen luie, maar verstandige keuze. Waarom zelf doen als iemand anders het heel goed weet? Kan jij je energie ergens anders insteken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:47

Courses, volgens mij eet Kimmie over algemeen genomen wel meer dan dit en is ze aan zoeken wat ze handig/fijn vindt. Maar dat zeg ik zo even uit m’n hoofd.

Imandra, ik wist niet dat er nog mensen bestonden die nog nooit ei-banaan pannenkoeken hadden gegeten? :+

Ik heb gigantische menstruatie cravings en andere bijbehorende klachten. Dus gisteren met m’n emotioneel labiele hoofd twee stuks cheesecake en wat chocola naar binnen gewerkt. Was wel lekker, maar niet de bedoeling. Maar zien hoe vandaag gaat, want heb er nog net zoveel last van :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:32

Ow en belangrijk om op laag vuur te bakken! Anders verbrand het wel snel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:24

Afgelopen week aantal dagen alles gegeten wat los en vast zit en sporten ging beroerd. Tijd van de maand..

Vanaf vandaag weer netjes oppakken! Wordt me alleen net flink stuk slagroomgebak voorgeschoteld. Dus denk dat ik die als lunch neem..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:24

Castilja schreef:
Dan plan je op de wedstrijddag toch je cheatday? Hoef je je alleen maar op je paard te concentreren en niet ook op eten; als je de dagen ervoor netjes eet kan dat best toch? :D Supernette lijstjes trouwens.

Ik las je paard opeten :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:20

Castilja, voor je lunch gewoon al je eten gehusseld in ovenschaal en dan oven in? Klinkt lekker!

Maanlicht, beterschap gewenst.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:27

Die ga ik onthouden!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:46

We tikken hard door met z’n allen :D

Ik was halfuur eerder vrij. Alle systemen waren eruit geklapt op het werk, dus niemand kon meer wat doen. Dus iedereen maar naar huis. Boodschappen inmiddels in huis, nu even tv kijken en dan koken.

L: slagroomgebak :') met kleine bakje halfvolle bosvruchten kwark
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren
A: kant en klare romige tomatensoep met 2 kaiserbroodjes met hierop plak oude kaas en gebakken eitje
Totaal 1695 kcal
Beweging: 10K stappen

Geen fantastisch lijstje, maar wel netjes aan m’n kcal en niet al te weinig eiwitten