3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

proven02

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:54

Dankje ik zie hem inderdaad! Daar zet niemand er kcal of macro's bij zie ik vind het juist handig als dat erbij staat om ideeën op te doen :D Maar ik blijf hier gwn meelezen dan soms staat het er wel bij

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:57

Emmaa_ schreef:
Haha je kan ook best meepraten, maar het is misschien gezellig als je af en toe ook wat inhoudelijk op anderen reageert in plaats van alleen maar sec je lijstjes plaatsen, ook omdat we hier toch wel kletsen.

Zal wat meer meekletsen haha :P

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:44

Misschien komt het er gewoon allemaal ff uit kimmie :(
Wel fijn dat je de oorzaak voor je vreetbuien kan inschatten op deze manier, als je je straks weer lekker voelt zullen die waarschijnlijk weer verdwijnen!
Veel plezier vandaag in ieder geval!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:18

Oh jee waarom heeft iedereen het ineens over frietjes nu kan ik de rest van de dag aan niks anders meer denken haha.

Is wel echt zo wat iemand hierboven zei dat het belangrijk is om een manier te vinden waarbij je het volhoudt dus ook die lekkere hapjes niet altijd laat staan. Iets met 80% voedzaam gezond eten en 20% eten voor je ziel haha.
@fairlady lunchen met een salade kan nog aardig oplopen. Ik ben zelf dol op geitenkaas dus neem vaak salade geitenkaas of salade carpaccio(met vaak pesto of mayo) en dat zit ik altijd op heel veel meer kcal dan mijn vriend die dan gewoon een broodje ossenhaas ofzo neemt

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:48

@Sanne hou je dan ook nog rekening met macro's of echt alleen de punten? Je lijstje ziet er wel mooi gevarieerd uit qua macro's ook vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

@tarzan doe je goed haha ik denk dat ik ook lekker een bakje chips weer is neem dit weekend :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:53

__Sannne schreef:
proven02 schreef:
@Sanne hou je dan ook nog rekening met macro's of echt alleen de punten? Je lijstje ziet er wel mooi gevarieerd uit qua macro's ook vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

@tarzan doe je goed haha ik denk dat ik ook lekker een bakje chips weer is neem dit weekend :D

Ik hou alleen punten bij, geen macro's of kcal. Dit omdat ik alles invul in de WW app, en die geen kcal of macro's aangeeft. En ik geen zin heb om alles 2x in te vullen haha. 0 punten items vul ik sws niet in.

Ah zo nee snap ik inderdaad is zo onnodig

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 05:23

Lekker @Aria zelfgemaakte brownie!
Kwarktaart ligt er helemaal aan hoe je hem maakt of welke je koopt denk ik.

Mijn lijstje van gister:
O: melk, havermout, banaan, rozijnen, pure chocola, pindakaas
T: spelt pita ham kaas
L: zelfgemaakte banaan pannenkoekjes met kwark en blauwe bessen
T: cracker pindakaas en extra pure hagelslag
A: vegetarische carre, quinoa, sperziebonen, champignons
T: halve witte chocolade protein brownie, klein beetje ovenfriet, bitterbal, kwark met frambozen en honing
B: gym 1 uur, paardrijden 3 kwartier, wandelen 1 uur kwartier

Totaal- 2225
E- 120 F- 65 C- 282

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:45

Gister weer mijn wekelijkse weegmoment waarbij ik voor 2e week op een rij niks ben aangekomen op 2150kcal gemiddeld (doel is ongeveer 0.2 per week aankomen zodat het vooral spier is en zo weinig mogelijk vet)

Dus dat betekent dat ik ga verhogen naar 2300 kcal en dat liep gister meteen even uit de hand waardoor het opliep oepss.
O- melk, havermout, halve banaan, kiwi
L- uit lunchen, landbrood met gehakt en kaas, caramel latte machiatto, witte chocolade cheesecake
T- 2 wijntjes
A- zelfgemaakte broodje hamburger met gebakken aardappelen en salade
T- kwark met aardbei en honing, chips en chocola
B- paardrijden half uur
Totaal: 2561

Nouja vandaag de draad weer oppakken :D

@Aria jammer dat de lunch niet lekker was daar. Wel de dag nog lekker afgesloten met een brownie zie ik jammiee

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:06

Aria_zz schreef:
Proven, maar dan ben je wel netjes bezig. Spier aankomen lijkt me niet gemakkelijk als je vet aankomen ondertussen wil vermijden.
Ja brownie was nog een restje van de dag ervoor, we dachten gister avond dat we ons die wel konden nemen :D

Maanlicht, succes met de knop omzetten! Je bent met sport dan toch al lekker bezig.

Lijstje van vandaag:
B(runch): twee gekookte eitjes, yoghurt met notenmix, pijn en pompoenpitten, lijnzaad, blauwe bessen, koffie met mct olie, 2 cracker met kip curry
T: koffie met slagroom, klein bolletje ijs.
A: zelfgemaakte lasagne. Stukje chocolade.

B: wandeling gemaakt. Spierpijn is enorm vandaag, dus zal een paar dagen rust zijn voor mij.

Toch altijd wel fijn spierpijn toch dan weet je dat je wat heb gedaan :p

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:32

Wat fijn @raket dat je voor je gevoel niet aan het diëten was op vakantie maar alsnog bent afgevallen!
@dilan die salade van Lidl klinkt erg lekker was het dat ook? Wil ik ook wel eens proberen als ik geen tijd heb om zelf wat te maken.

Mijn lijstje van vandaag:
O- melk, havermout, halve banaan, rozijnen, honing, 2 blokjes chocola, pindakaas
T- 2 broodjes zalm met philadelphia en rucola
L- quinoa met groenten en cashewnoten
T- nakd reep, cracker jam
A- Roti
T- zelfgemaakte banaanpannenkoekjes en aardbei
B- Gym 1 uur

Totaal: 2296 kcal
E: 120 F: 65 C: 292

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:37

@Marlinde jij bent lekker bezig! Je voelde je zeker wel goed na het sporten ipv de chocola? :D
@Laura jij bent ook goed bezig! Knap om op dat soort momenten toch nog een gezonde keuze te kiezen ook al heb je er helemaal geen zin in.

Ik wist niet eens dat wraps beperkt houdbaar zijn ik heb ze altijd super lang nog in de koelkast na openen, nooit wat gemerkt. (doe ze wel altijd in het tostiapparaat)

Welkom @Vanillia, balans is inderdaad de beste manier om het op een leuke manier vol te houden. Aan je lijstje te zien ben je goed bezig hoor! Plannen werkt bij mij ook altijd goed, ik probeer altijd ongeveer 100 kcal over te houden savonds, zodat ik overdag ruimte heb als ik ineens ergens trek in heb. Mocht dit overdag niet gebeuren dan doe ik savonds wat meer chocola of cruesli in mijn kwark zodat ik alsnog op mijn kcal doel kom. Werkt erg goed bij mij, dan is er nog wat flexibiliteit mogelijk ondanks dat de dagen gepland staan.

Lijstje voor vandaag:
O: Melk, Havermout, halve banaan, rozijnen, honing
T: 2 broodjes makreel, mango
L: Rijst, sperziebonen, cherrytomaatjes
T: White chocolate protein brownie
A: Pasta met spinazie, geitenkaas en pesto en kipgehakt balletjes
T: Kwark met frambozen, blauwe bessen, cruesli en honing
B: Gym 1 uur

Totaal: 2275
E- 130 F- 67 C-273

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:24

Ik vind de white chocolate brownie lekker. Die is wel rond 300kcal dacht ik maar is echt net een koekje. Voor de rest alle andere eiwitrepen die ik ooit geprobeerd heb vind ik vies.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:33

Emmaa_ schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik vind 100 a 200 calorieën best meevallen kwa calorieën
Is er fruit dat niet zo veel suikers heeft? Koolhydraten en suikers krijg ik meer van genoeg binnen meestal, probeer het nog wat te minderen..

Dat is wel een afweging die je dan kan maken ja. De enige eiwitrepen die ik naar binnen krijg zijn rond de 300 in kcal, vandaar mijn opmerking. Ik pak dan liever een stuk fruit, als ik een appel in niet al te grote stukken snijd zit ik daar minstens even vol van. Daarnaast zitten die repen vaak ook bomvol suikers, dus als je wil minderen op khd zou ik daar wel mee uitkijken.

Dat is inderdaad wel echt een nadeel van de 'lekkere' eiwitrepen.

Ik probeer ze ook bijna nooit te nemen alleen als het handig uit komt ivm meenemen bij een drukke dag.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:50

Komen mooie lijstjes voorbij zie veel garnalen en currys jammie.
Mijn lijstje:
O- melk, havermout, halve banaan, rozijnen, pindakaas, honing
T- spelt pita kaas, 2 volkoren broodjes met pindakaas, halve banaan en extra pure hagelslag
L- gebakken aardappelen en zoete aardappel, spinazie en kipgehakt balletje
T- cashewnoten en bananenbrood
A- kip, rijst, brocolli, courgette
T- kwark, aardbei, honing, Cruesli
B- gym 3 kwartier

Totaal: 2301

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:43

Gefeliciteerd Aria! Wat een lekkere lijstjes komen er weer voorbij.
Ik heb vanmorgen mijn kies laten trekken dus ik kan niet eten kan wel janken. Probeer nog wat smoothies te maken zodat ik nog wel wat binnen krijg eindig vandaag op 1700 maar dat is natuurlijk veel te weinig voor de 2300 die ik probeer aan te houden :(
Hopelijk kan ik morgen wel weer eten..
Gister wel uit eten geweest dus wat dat betreft misschien goed dat vandaag weer wat compenseert..

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 06:14

Yonker schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ok, een vraagje aan de mensen hier.
Ik heb op verschillende sites mijn bmr berekend.
Ik kwam uit op 1500/1600
Prima, leek me goed.
Maar nu twijfel ik of ik mijn activiteit niet te laag heb ingeschat.
Ik werk als magazijn medewerker dus de enige tijd dat ik zit is in mijn 2 pauzes. Verder loop, til en versleep ik vanalles. Ik werk 40 uur per week
Ik probeer sinds een maand 4x in de week ook nog iets aan sport te doen. Wandelen, fietsen en sporadisch sportschool.
Hoe hoog zouden jullie mijn activiteits niveau inschatten?

Je BMR heeft niks te maken met jou beweging he....
Maar als je zoveel beweegt zou ik wel echt op 1800 gaan zitten qua kcal eten :)

Nou hier gaat het wel oke :j
Blijf het wel beetje lastig vinden..... ik heb toch best wel "veel" honger gevoel ofzo maar moet er wellicht doorheen.

O: skyr met muesli
T: komkommer en tomaat
L: boterham filet en ei, 2 boterhammen kipfilet
T: minidonut (oeps maar past binnen de punten)
T: appel en banaan
A: curry met zilvervliesrijst
Vanavond wss nog wel wat...... kipfilet met augurk ofzo.

Wat je kan proberen tegen het honger gevoel is wat meer vetten toevoegen aan je lijstje. Zie dat je deze bijna niet toevoegt, dit helpt tegen honger en geeft je energie. Noten, pindakaas, pure chocola, avocado, vette vis bijvoorbeeld.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:24

Lekker @Sanne even weg, maar snap dat de draad weer oppakken lastig is daarna inderdaad.
Goed bezig @Aria dat is fijne vooruitgang als je het aan je kleding merkt! Dat heb ik ook heel erg als ik slecht slaap, heb dat nooit echt met elkaar gekoppeld dat maar nu je het zo zegt..
Hier gaat het ook goed, komend weekend ga ik pizza met toetje eten in een restaurant verheug me er nu al zo erg op! Dat heb ik denk ik al 4 mnd niet meer gedaan.

Lijstje van gister:
O- melk, havermout, rozijnen, halve banaan, 1 blokje chocola, pindakaas
T- 2 volkoren broodjes met pindakaas, halve banaan en extra pure hagelslag
T- paprika en tortilla wrap met zalm en geitenkaas
L- gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus
A- koolvis, pasta, champignons
T- 2 volkoren broodjes met hummus
T- magere kwark met aardbei, honing en cruesli

B- gym 3 kwartier
Totaal: 2306 kcal

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:55

Pizza was heeerlijk. Balanceren is alleen nog moeilijk nam meteen 2 taartjes erachteraan en een bolletje ijs bij de ijszaak op de hoek :oo
Nouja ik heb ervan genoten :D

Die pizza ken ik nog niet van newyorkpizza klinkt wel lekker! Als iemand die heeft uitgeprobeerd hoor ik graag hoe die is

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:06

Zo dat scheelt wel echt veel inderdaad in kcal! Ga hem binnenkort ook uitproberen.

Ja precies is ook zo, dag erna gewoon weer lekker op goede voet verder :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:14

Jeetje wat halen jullie een hoop stappen per dag zeg. Doen jullie dan echt een heel stuk wandelen of hebben jullie werk waarbij je veel loopt of wat anders? Ik hou het nu sinds 2 dagen bij waarvan ik de 1e dag echt ruim een uur heb gewandeld en de 2e dag een mega actieve dag had met heel veel lopen door de dag heen maar beide dagen kwam ik onder de 9000 uit. Laat staan de dagen dat ik dus gewoon werk en sport verder niks dan kom ik misschien op 1500? Hoe doen jullie dat?

@vanillia dat vind ik ook erg lastig gewoon maar gokken wat logisch klinkt en wat erop lijkt wat je heb. Heb liever mijn weegschaal altijd bij me maarja dat werkt niet zo handig :p

Hier gaat het op en af. Over het algemeen nette dagen, maar de laatste tijd kost het me heel veel moeite om van taart/ijs af te blijven terwijl vroeger vond ik dat niet eens lekker heel raar. Misschien is mijn smaak veranderd ofzo, merken jullie daar iets van sinds je bezig bent met 'gezond' eten?

Gister bijvoorbeeld een hele pindakaas swirl opgegeten vroeger kreeg ik niet eens de helft op omdat ik het gewoon niet lekker vond.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:32

linoleum schreef:
Waarmee hou je het bij? Ik heb een fitbit versa. Ik heb een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op een stoel zit. Wandelen in elke pauze (2x 10minuten, 1x 30minuten). Daarnaast nog je dagelijkse bewegingen als koffie halen en naar wc lopen. Daarmee haal ik zo’n 8.500 stappen per dag, zonder verdere activiteiten als sporten.
Gisteravond nog rondje gewandeld. Ben ik op 13.204 stappen geëindigd uiteindelijk. Zonder al teveel moeite.

Voor het idee. Ben vanochtend opgestaan, gedoucht, eten klaar gemaakt, naar werk gegaan met auto en zit nu op m’n werkplek. Heb nu 1.108 stappen. Zonder lange stukken wandelen. Dus 1.500 op een dag kan ik me niet voorstellen.

Nee 1500 is dan wel erg weinig idd. Via mijn telefoon houdt die het bij, misschien is dat ook niet helemaal accurraat. Kom vandaag weer op maar 5700 en ben best actief geweest naar mijn idee.. Alles wat ik in huis loop houdt die sowieso niet bij omdat me telefoon dan ergens stil ligt maar dat kan ook nooit veel zijn.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:44

Lekker bezig Dilan. Kan me voorstellen dat dat heel veel verschil maakt idd magazijnwerk of kantoor!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:53

Ziet er goed uit Dilan!