3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:42

*\o/* *\o/* *\o/*
Ik ga later even lezen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:36

Nagini ik eet regelmatig yoghurt of kwark met weetabix, dan zit ik een stuk langer vol dan zonder.
Overigens kunnen 2 broodjes met (mager) beleg ook makkelijk, zeker als je ook geen tussendoortje eet. Tenminste, bij mij past dat echt met gemak in mn kcal doel.

Emaychoja: is het gezien je voorgeschiedenis niet handiger om wat begeleiding te zoeken bij het afvallen? Of heb je dat al?

Imandra: mooie OP heb je gemaakt +:)+

Ik heb mezelf geloof ik weer redelijk herpakt, heb gisteravond niets gesnaaid en kan vandaag ook weer makkelijker de bonbons die voor mn neus staan weerstaan. Meestal is dat een goed teken bij mij :')

O: magere high protein kwark met weetabix
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: ik denk een meergranenbol met filet americain en ei, kom soep, afhankelijk van wat ze hebben in personeelsrestaurant
T: Peer, nectarine
A: pasta met kip, broccoli, tomaat, Griekse yoghurt en pesto
T: klein handje walnoten
B: half uur circuittraining, 10 min buikspieren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:56

Ik vind het knap dat je jouw schema volhoudt :j De goed gevulde dagen zijn leuk, maar de magere dagen....brrr moet er niet aan denken :o Ik zou dan echt genadeloos de fout ingaan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:13

Ik bedoelde ook niet perse bij bijv een diëtiste, maar je loopt bij een psycholoog, dat kan er ook prima begeleiding bij zijn, idd om te checken dat het niet te verkeerde kant op gaat :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:53

Ik drink meer met dit weer, maar ik merk ook dat ik wat vocht vasthoud, snel dikke enkels en dikke vingers.

Die vezelrijke kwarktaart klinkt goed, eens naar kijken :D

Ik sla regelmatig lekkers af, maar neem ook vaak genoeg wel. Moet zeggen dat er niet vaak iets van gezegd wordt, hooguit dat iemand het knap vind dat ik er vanaf kan blijven. Maar goed, bij mij is ook wel duidelijk dat ik af moet vallen :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:41

Ohhh balen jaimy! Beterschap!!

In my fitness pall staan heel veel producten al vooraf ingevoerd, je kan dan heel makkelijk de juiste opzoeken door de barcode te scannen, en anders kan je op naam zoeken. Even afwegen hoeveel je portie is, en dan kan je het vrij precies invoeren.

Ik denk dat ik toch iets van een hometrainer ga komen, weet alleen niet wat. Zou graag tussendoor thuis wat cardio willen doen op momenten dat mn man niet thuis is en de kinderen op bed liggen, zodat ik wat minder afhankelijk ben van de tijden waarop ik naar de sportschool kan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:03

Wbt diabetes kan ik alleen maar met secricible meegaan. Ik heb wat ervaring met diabetes/insulinegebruik door zwangerschapsdiabetes, maar lang niet uitgebreid genoeg om wat nuttigs te kunnen zeggen.

Mloez wat een super resultaat al zeg!!

Leuk dat het topic weer zo actief is!!

Mn gewicht begint eindelijk weer wat te zakken *\o/* Dat motiveert om door te zetten :D
O: Havermout met melk
T: kaastengel van de bakker :9
L: salade met geitenkaas, walnoten, tomaat, paprika en komkommer en een scheutje balsamico en olijfolie, kom tomatensoep
T: peer, kiwi
A: bami met klein stukje kroepoek.
T: denk wat rauwkost of fruit

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:55

Mijn avondeten is gewijzigd, had geen zin om bami te maken, en mn man is aat thuis dus dan zou ik veel te veel hebben. Dus dat maak ik nu morgen. Toen vroeg ik wat de kinderen wilden eten (dan verwacht ik patat, pizza of pannenkoeken :+ ), willen ze een bruine bol (waldkornbol) :') prima hoor! Dus ik heb 2 waldkornbollen op met een half plakje kaas en 1 plakje salami. Zometeen nog wat rauwkost, en ik kan de hele avond voort +:)+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:35

Annikoe :(:) geniet maar van de tijd die jullie nog samen hebben! Dat gezonde eten is er daarna ook nog wel.

Ik ben zelf helemaal niet zo'n broodeter, dus ik ben nog steeds verbaast dat de kinderen dat wel zijn. Mn dochter heeft het brood het liefst zo donker mogelijk en houdt heel erg van korstjes en de kapjes van het brood. Ze eten op woensdag op het kinderdagverblijf warm, dus dan vind ik een broodmaaltijd helemaal prima :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:34

Mijn plan voor vandaag:
O: high protein magere kokoskwark met weetabix choco :9
T: wilde perzik
L: 2 volk boterhammen met kaas
T: cup a soup mosterd
A: bami met extra roerbakgroenten
T: klein zakje chips

B: half uur sporten, 10 min buikspieren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:12

Ik bedenk meestal 's ochtends wat ik die dag ga eten, soms de avond ervoor (vooral voor werkdagen). Avondeten staat wel meestal al vast doordat we paar dagen vooruit boodschappen doen. Inmiddels houd ik geen kcal meer bij omdat ik weet wat en hoeveel ik ongeveer kan eten, en ik graag wil eten zoals ik dat blijf doen als ik op gewicht ben l, op gevoel. Ik heb wel heel lang kcal bijgehouden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:19

Ik at mn tosti's altijd met mayo en ketchup (curry lust ik niet) maar sinds ik probeer af te vallen niet meer. Vind nu een likje ketchup erbij nog wel lekker, maar mayo niet meer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:03

Kimmie wat stom zeg! Niets van aantrekken ook, gewoon lekker blijven posten. Diegene durft t niet eens gewoon in het topic te zeggen, dus die weet vast prima wat de reacties daarop gaan zijn.
Tuurlijk kan je met jouw lijstjes prima afvallen, daarnaast ben je jong en (bijna?) op je streefgewicht meen ik, dus waar blaat iemand dan over?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:23

Oehhh die kitkat klink goed :9

Sporten ging wat moeizaam vanavond, laatste paar apparaten was ik behoorlijk leeggelopen. Volgende keer maar wat meer drinken tussendoor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:46

Het probleem met veel documentaires, artikelen etc (ken deze niet, dus bedoel het niet specifiek over deze documentaire) is dat er in veel gevallen geen gedegen wetenschappelijk onderzoek is gedaan.
Zo vertelde laatst een bekende dat ze vegan was geworden omdat ze een artikel had gelezen over veganisme, waarbij 10 vegans en 10 niet-vegans gevolgd waren gedurende 10 jaar. 2 niet-vegans hadden kanker gekregen, geen van de vegans had kanker gekregen. De conclusie was dus dat kanker veroorzaakt wordt door dierlijke producten. Dat soort artikelen worden dan ook nog eens heel mooi geschreven, en dan geloven mensen dat dus klakkeloos...

Zoals gezegd, ik zeg niet dat dat voor deze documentaire geldt, maar dat er een documentaire over is, maakt het niet per definitie waar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:00

Kijk, Sec kan heel goed verwoorden wat ik wil typen! Thnx :D Was nog aan het broeden op een antwoord :+
Henshem paniek, nee hoor. Alleen je verkoopt iets voor waarheid wat jij gelooft. Betekent niet dat het de waarheid ís ;)

Ik denk dat als je gewoon alles met mate eet, je heel prima bezig bent. Ik krijg echt genoeg (toegevoegde) suikers binnen, maar val gewoon prima af. Het leven moet ook leuk blijven, en ik vind het zelf een stuk makkelijker vol te houden door maar zo "normaal" mogelijk te eten, met normaal bedoel ik in dit geval mn verstand gebruiken en niet met alle hypes mee vliegen. Gewoon hoe ik altijd al at, maar dan meer vers, minder snoepen, minder grote porties etc.
Voor een ander werkt het weer prima om zich vast te houden aan een dieet, levensstijl etc. Net wat je fijn vind dus.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:50

Gribaldi, ik denk ook zeker dat (toegevoegde) suikers laten staan goed voor je is, en je er zelfs van afvalt. Maar dan omdat je minder kcal tot je neemt... Verder heeft het natuurlijk op veel andere gebieden voordelen.

Wbt suikerverslaving snap ik wel dat het in de volksmond zo genoemd wordt, omdat veel mensen niet beter weten en je een soort afkickverschijnselen krijgt als je opeens veel minder suiker consumeert. Maar erger dan cocaïneverslaving?? Laat me niet lachen, dat kan toch alleen gezegd worden door mensen die geen enkele ervaring hebben met echte verslavingen :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:05

Gefeliciteerd snow_white!! Geniet van de BBQ!

Sec, ja ben ik met je eens hoor, maar veel mensen weten nauwelijks wat een verslaving inhoudt blijkt maar weer. Bedoelde meer dat er veel mensen zo weinig van voeding etc weten, en dat ik dan best de vergelijking "snap"

Gribaldi: ja, maar dat geloof ik dus niet, dat je hetzelfde aantal kcal eet met of zonder suiker, en dan zonder suiker meer afvalt. Ik doelde op je opmerking dat je wel positief kunt afvallen door de suikers te laten staan, daar stond niet bij dat ze vervangen werden door iets anders.
Ik val ook prima af als ik minder suikers eet, ik compenseer dat wel deels door vet/eiwit, maar in kcal eet ik dan evengoed minder dan wanneer ik wel suikers eet, doordat ik veel vaker trek heb (bloedsuiker spiegel).

Ik heb mn lijstje vandaag nog niet eens geplaatst, niet zo'n gezonde, wel een lekkere :P
O: havermout met kokos en halfvolle melk
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: meergranentriangel met zalm, roomkaas, komkommer en sla, kom wortelsoep, kaasstengel (had trek :o )
T: peer, nectarine
A: 2 pitabroodjes met shoarma, ijsbergsla en knoflooksaus :9 :9
T: glas witte wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:32

Vegan lijkt me idd best lastig, zeker qua eiwitten idd. Zet m op!

Dat eiwit dieet programma zegt me niets, sorry

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:54

*schop* :D
Lastig dat je zo slecht tegen de warmte kan. Ik heb er met sporten ook wel wat last van, maar wandelen etc gaat wel goed, beter dan toen ik 14 kg zwaarder was trouwens. Komende dagen wordt het weer wat minder warm, dus hopelijk lukt het je dan om te herpakken.
Je avondeten klinkt trouwens heerlijk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:09

Oei, tegen de vlakte is wel serieus vervelend zeg!

Ohh nu ben ik wel benieuwd hoe je het maakt :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:50

Mijn dag is gisteren beetje uit de hand gelopen, extra broodje shoarma op en iets teveel wijntjes. Vanochtend wel gesport dus beetje compensatie :')

Net naar de stad geweest met mn dochter en spontaan een vroege lunch gedaan bij bagels en beans :9
O: magere kokoskwark met choco weetabix, cracker met pindakaas
L: bagel met carpaccio, grana padano en basilicumpesto
T: aardbeien
A: asperges met ham en krieltjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:31

Ik twijfel ook nog steeds. Lijkt me heel interessant en motiverend om meer te bewegen, maar op werkdagen kan ik m niet dragen (zorg) en ik vraag me idd af hoe accuraat het is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:21

Voor de mensen met een fitbit: ik twijfel welke maat ik moet nemen. De S is tot 17 cm, de L vanaf 17 cm. Mn pols is, hoe raad je t, 17 cm.... welke kan ik dan t beste nemen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:38

Ik ga dan idd voor de charge 2 :j
Qua functies lijkt t mij uitgebreid genoeg voor mij, en uiterlijk doet ook wat, vind de polar echt veel te lomp :o
Ga t toch maar eens proberen, ben al zo lang aan het twijfelen.