3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:29

Herkenbaar Yonker :+
Ik zit sowieso ff in niet zo'n goede flow. Morgen en overmorgen lekker naar de sauna en genieten, en daarna proberen maar weer beter op te letten.

O: 2 gebakken eieren met 2 plakjes ontbijtspek (had bijna niets meer in huis, niet zo goed boodschappen gedaan deze week)
T: banaan
L: Belegd broodje en kom soep uit bedrijfsrestaurant
T: appel
A: nog geen idee, die boodschappen moeten nog steeds gedaan worden :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:37

Als iedereen elkaar nou eens lekker in zn waarde zou laten, zou dat spanningsveld tussen vega(n)s en vleeseters echt een stuk kleiner zijn. Ik merk dat als iemand me veroordeelt op vlees eten etc, en dan vooral in termen van moordenaar (iemand in mijn omgeving had daar een handje van) enzo, ik alleen maar meer zin krijg om vlees te eten.

Ik heb een weekendje genoten van de sauna, inclusief lekker eten en drinken. Nu weer in het gareel, is altijd even lastig na zo'n weekend vol lekkers.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:15

Haha daar zal je nu veel plezier van hebben Marlinde. Jeeeemig wat een smerig weer!
Lekker lijstje had je!

Ik word zo jaloers van die oortjesfoto's. Zou wel weer eens willen rijden.

Pff ik heb echt last van vreetbuien, word er niet goed van. Weet ook niet goed waarom ik mezelf op zo'n moment niet kan inhouden. Lastig!
Vandaag maar weer proberen netjes te eten.
O: skyr met blauwe bessen, granaatappelpitjes en havermout.
L: salade met tomaat en feta, kom minestronesoep
T: mango
A: weet ik nog niet, bij mijn moeder
T: smart bar crunchy

B: ik hoop vanavond even te kunnen sporten, maar ik moet weer even afwachten hoe mijn energie is, ik weet inmiddels dat als ik te moe ben, het toch niet lukt. Dan kan ik beter even gaan wandelen oid.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:44

Ik heb niet echt uemand om bij te rijden, maar buutenritje boeken kan natuurlijk altiid. Wil alleen eerst wat gewicht kwijt, vind mezelf nu aan de zware kant en ben ook in niet al te beste conditie.

Goed bezig, sporten na zo'n korte nacht! Hoe kwam dat?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:46

Ik doe niet echt IF, maar stel wel mijn ontbijt uit tot 10 uur (koffiepauze op mn werk), merk dat ik dan tussendoor minder trek heb, en het scheelt me een tussendoortje (normaal at ik dan een koekje of fruit oid).

PSvanLot, dat heb ik dus ook, is toch altijd wel wat lekkers in huis voor de kinderen. Ik probeer wel dingen te halen waar ik zelf niet heel gek op ben, maar eerlijk is eerlijk, als ik echt een vreetbui krijg gaat dat er ook gewoon in :o

Ik heb me vandaag ingeschreven voor Weight Watchers. Ik was altijd beetje sceptisch, maar ik mis de laatste tijd echt ontzettend houvast en was op zoek naar iets wat me kon helpen. Paar mensen in mijn omgeving zijn erg enthousiast, dus de sprong in het diepe gewaagd en me aangemeld. Ben heel benieuwd wat het me gaat brengen!

Vandaag:
O: Skyr met frambozen en bramen
L: salade met tomaat, komkommer, feta en linzen, klein beetje vinaigrette, kom wortelsoep
A: zilvervliesrijst met kip en roerbakgroenten en chicken tonight
T: Moet ik nog even bedenken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:05

Oehh die taart klinkt heerlijk Aria!

Bloemkoolpizza doe ik idd ook eerst even in de oven, werkt goed!

Vooralsnog ben ik best onder de indruk van de app en het systeem van WW. Tot nu toe zijn alle producten heel goed vindbaar, en het dwingt me ook na te denken over de keuzes die ik maak. Word er al behoorlijk handig in O:) Ik voer in principe 's ochtends alles al in, dat maakt het makkelijker voor me om me er ook echt aan te houden.
Plan voor vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met frambozen en havermout
L: Salade met tomaat, komkommer, linzen en feta en een kom soep
T: bakje aardbeien en druiven
A: Tartaartje, doperwten, aardappelen
T: Moet ik nog bedenken, denk een smart bar crunchy

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:10

Oei black_kelpie, dat klinkt bepaald niet fijn... en zeker niet als het je plannen zo in de war schopt :\

Jasmijn, moet soms kunnen toch? Daarna gewoon weer netjes!

Ik zit wel in een lekkere flow moet ik zeggen, ik eet lekker en voel me helemaal niet zo beperkt, behalve in het snaaiwerk, maar dat was ook juist de bedoeling :D ook al een kg kwijt in een halve week, nou weet ik dat t in t begin altijd harder gaat, maar toch fijn dat de weegschaal resultaat geeft.
Vandaag:
O: griekse yoghurt 0% met aardbeien
L: italiaanse bol met gerookte zalm en sla
A: roerbakgarnalen met gemengde groenten (de rest eten pannenkoeken maar daar ben ik niet zo dol op)

Tussendoortjes nog niet gepland, heb nog behoorlijk wat punten dus daar moet ik nog ff over nadenken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:16

Ik ben ook echt heel blij met mn fitbit, zorgt er echt voor dat ik meer beweeg.

Knap hoor, taart afslaan!

Ik ben het weekend goed doorgekomen zonder snaaibuien, zaterdag een klein zakje chips en gisteren 2 glazen witte wijn, maar wel netjes binnen mn punten :D
Vandaag is het plan:
O: griekse yoghurt 0% met frambozen en granaatappelpitjes
L: salade met tonijn, kikkererwten, tomaat en halfvolle slasaus
T: aardbeien
A: volkorenpasta met tomatensaus, gehakt en italiaanse roerbakgroenten
T: weet ik nog niet

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:56

Yonker schreef:
Die bulletproof klinkt echt als het smerigste wat er is.... := Waarom zou je dat doen :')

Precies mijn gedachte :') Brrrr

Ik ben echt zo lekker bezig, lang geleden dat iets me zo makkelijk afging. Merk zelfs dat ik wat meer energie krijg, waarschijnlijk omdat ik niet zo in mn hoofd zit met eten. Ook wordt mn buik platter, minder opgeblazen.
Plan voor vandaag:
O: Skyr aardbei met Griekse yoghurt 0%, frambozen en beetje havermout
T: plak bananenbrood
L: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer en halfvolle slasaus, kom tomatensoep
T: aardbeien en later paprika en tomaatjes
A: weet ik nog niet precies, maar iig aardappelen, groente, vlees
B: op de fiets naar het werk (niet dat dat nou schokkend ver is :+ , maar beter dan de auto die ik de afgelopen jaren vooral gebruikt heb) en misschien nog een wandeling.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:27

Een kcaltokort heeft ook niets met crashen te maken. Een kcaltekort is heel simpelweg minder kcal binnenkrijgen dan je verbruikt. De enige manier om gewicht te verliezen...
Natuurlijk, als je suikers en bewerkte producten schrapt is de kans vrij groot dat je afvalt, want je vermindert je kcal inname. Je creëert dus, juist ja.... een kcaltekort :)*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:30

Ik ben in shock :') Ik ben gisteren gezwicht voor patat bij de zwemles, terwijl er 's avonds ook pizza (bloemkoolpizza, maar toch) op het programma stond. Normaal weet ik dat ik dan de volgende dag gewoon een kilo ofzo zwaarden ben, vocht... Dus vanochtend ff de "schade" bekijken, ben ik gewoon afgevallen :oo

Vandaag weer netjes :)
O: bakje watermeloen en mango
T: skyr met frambozen en havermout
L: salade met kipfilet, kikkererwten en tomaat
A: boerenkool met worst

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:47

Vandaag weegdag, een kilo kwijt deze week, en 1,2 kilo sinds mn start met ww (8 dagen) *\o/*
Dat geeft goede moed om door te gaan :D

Vandaag is dit mn plan:
O: Griekse yoghurt 0% met zomerfruit en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom mosterdsoep
T: aardbeien en frambozen :9
A: gekookte aardappelen, snijbonen en een stukje vlees (weet nog niet wat)
T: Ehrmann high protein pudding, door WW uitgevonden, man dat is lekker!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:35

Oeh, wel allemaal lekkere dingen maanlicht!

Ik heb morgen een etentje, ik ben heel benieuwd hoe dat me af gaat! Mijn plan is om iets te kiezen wat relatief mager is, maar ik wel heel lekker vind. En dan óf een voorgerecht, óf een toetje. Maar puntje bij paaltje vind ik het altijd best lastig om me aan die voornemens te houden :')
Nou ja, het belangrijkste is dat ik ervan geniet :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:37

Ik ga er absoluut van genieten, maar ik ga wel een klein beetje opletten, want ik ken mezelf... Dan vind ik ieder etentje (en dat zijn er meer dan genoeg :') ) een goed excuus om los te gaan, en dat probeer ik nu juist af te leren. Kan echt behoorlijk wat eten binnen mijn weekpunten, alleen dan moet ik het niet overdrijven zeg maar.
Ik heb wel al de kaart bekeken, maar ik denk dat we, omdat we met een groep zijn, misschien een groepskaart krijgen. En ik wil wel iets nemen waar ik morgen zin in heb, ik weet dat dat zomaar kan veranderen bij mij :+ Maar staat genoeg op wat ik prima kan nemen gelukkig :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:56

Ik heb niet veel borrels, maar vind het wel echt super relaxed om gewoon met mn man op de bank een wijntje (of 4) te drinken en filmpje te kijken (en chips of hapjes te eten O:) ), deden we minimaal 1x per week wel, maar regelmatig ook vaker, vooral in drukke periodes met veel stress. Daar hebben we nu echt een rem op gezet, drink nu max 2 wijntjes, en het doel is alleen met uitjes/gelegenheden, binnen mijn punten. Hoe het in de praktijk uitpakt moet ik nog ff afwachten :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:03

Als je een aantal keer afslaat, wennen ze daar vanzelf aan! Zonde van de kcal als je ze drinkt omdat anderen het nou eenmaal besteld hebben...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:54

Beddengoed strijken, ik moet er niet aan denken haha. Ik háát strijken, doe het alleen als het echt niet anders kan :')

Haha lobke 2x wraps, raak je dat niet zat?

Ik ben gisteravond heerlijk uit eten geweest, ontzettend van genoten. Vooraf carpaccio en als hoofdgerechht gegrilde zalm, erg lekker! Geen dessert genomen, zat bomvol! Wel iets meer wijn dan ingepland O:) Was vanochtend benieuwd, maar de weegschaal was lief :)

Vandaag:
O: griekse yoghurt met frambozen, aardbeien en havermout
L: Crosty (tosti met kroketvulling, tip uit de WW community, heerlijk! Voelde als een broodje kroket, maar dan een stuk magerder :D ) en wat rauwkost
T: smart bar crunchy, bakje meloen
A: pangasiusfilet met doperwten en aardappelen
T: high protein vanillepudding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:48

Oei snow white, hoe komt dat?
Geen tips voor het ziekenhuis eten. Misschien kan je iemand vragen wat mee te nemen waar je meer trek in hebt?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:22

Jemig, dat klinkt heftig zeg snow white! Beterschap!

Ik heb een beetje een lastig dagje... voel me niet 100% en heb hoofdpijn, daar krijg ik altijd snaaidrang van. Heb het nog redelijk in kunnen houden maar het kost me wel een hoop energie.

O: griekse yoghurt met frambozen en havermout
T: grote bak gemengd fruit
L: crosty, bakje rauwkost
T: plak bananenbrood
T2: paar plakjes kipfilet
A: pasta met spinazie, kip en boursin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:41

Ik heb ooit in een opwelling de skintight thee gekocht, en omdat ik t toch al gekocht had ook maar opgemaakt. Las er ontzettend positieve verhalen over, maar merkte geen verschil, behalve veel plassen. Raakte dus alleen wat vocht kwijt...
Daarnaast worden negatoieve reviews van de site verwijderd, dat maakt me wel sceptisch (naast dat ik niet in detox geloof). Maar goed, proberen kan geen kwaad, en wie weet doet het wat voor je.

Ik ben vandaag lekker aan het experimenteren met weight watchers recepten haha

O: choco mugcake met 0% griekse yoghurt
L: volkoren boterham met zelfgemaakte kipkerrie salade (gegookte "pulled" kip, paprika, augurk, bosui, griekse yoghurt, beetje hellmans light, kerrie, peper en zout). Heerlijk!
T: aardbeien
A: krieltjes uit de actifry, gebakken kipfilet, broccoli
T: moet ik nog verzinnen, heb nog punten over dus mag wat lekkers van mezelf

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:00

Aight, ik heb gedaan 1 rijpe banaan, 1 ei, 1 eetlepel havermout (evt even fijnmalen in keukenmachine, heb ik niet gedaan en ging ook prima) en 1 eetlepel cacao. Prakken tot glad mengsel en in een beker of bakje (geschikt voor magnetron) doen. En dan 3 minuten op 700 watt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:25

Mijn dietiste hield ook BMR als absoluut minimum aan hoor :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:16

Wat iemands BMR (minimum) is en wat iemands verbruik is, zijn echt 2 heel verschillende dingen natuurlijk. Tuurlijk kan iemand een snellere of langzamere stofwisseling hebben, maar dat verandert maar weinig aan de bmr. Daarbij zijn er ook BMR berekeningen die ook nog rekening houden met vetpercentage, waardoor ook rekening gehouden wordt met of iemand heel gespierd is of een hoog vetpercentage heeft.
Als blijkt dat bij boven je BMR eten je niet afvalt, kan altijd gekeken worden of je toch wat moet zakken, maar daar zou ik als uitgangspunt nooit vanuit gaan. En aangezien het BMR voor het overgrote deel van de mensen wel gewoon klopt, is het niet iets om in een topic als dit te promoten hieronder te gaan zitten. Dit is juist een topic waar we op een gezonde manier met ons lichaam om willen gaan, met dat als hoofddoel zeg maar...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:45

Hello fresh lijkt me super handig, misschien ooit als de kinderen wat minder kieskeurig zijn met eten :7

Een keer onder je bmr eten is inderdaad niet zo'n punt, het gaat om het grotere plaatje

Ik ging vanochtend stiekem al even op de weegschaal staan (morgen weegdag) en dat beloofd wat goeds voor morgen :D Gaat echt lekker!

O: mugcake met cacao
T: Griekse yoghurt 0% met aardbeien
L: 1 boterham met zelfgemaakte kipkerrie, kom soep en een gekookt ei
T: bak gemengd fruit
A: boerenkoolstamppot met klein stukje rookworst en piccalilly
B: vanavond wandelen met een vriendin, meestal zo'n 5 km

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:40

Zo, ik ga er weer tegenaan na een weekend (nou ja, zaterdag dan) met veel te veel eten en drank :') zouden alleen uit eten, maar zijn in de kroeg belandt. Was lang geleden, wel super gezellig <3
Gisteren dus een brakke dag, op zich wel ok gegeten maar erg onregelmatig.

Vandaag:
O: griekse yoghurt met frambozen, aardbeien en havermout
L: 2 volkoren knackebrod met 30+ kaas, kom bloemkoolsoep
T: banaan
A: nasi met deels bloemkoolrijst en wat satesaus, atjar en gebakken uitjes