3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:36

Ik had gisteren echt een moeilijke dag. Uiteindelijk dan ook gezwicht voor een tosti bij zwemles en een paar snoepjes bij thuiskomst. Lang niet zo erg laten gaan als ik normaal doen, maar de bedoeling was het niet...
Vandaag gaat het alweer beter, op mijn werk vind ik het toch makkelijker.

Plan voor vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met rood fruit en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom wortelsoep
T: meloen
A: tartaar met doperwten en krieltjes met een eetlepel hellmans light (waar je al niet aan uit kan kijken :+ )
T: banaan
B: beweging wordt niet veel vandaag ben ik bang... Op de fiets naar het werk en zoveel mogelijk stappen dan maar...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:52

Wauw dat je van 1 cracker vol kan zitten. Ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik niets gegeten heb :o
Vandaag 2 volkoren crackers met flink wat zalm op en een grote kom bloemkoolsoep, toen leek het ergens op. Maar had evengoed snel wel weer trek.

Hier gaat t wel ok, dit weekend een dagje met manlief op pad geweest, veel te veel gegeten. Daarna meteen weer herpakt, dat stukje is nieuw voor me.

O: griekse yoghurt met rood fruit en havermout
L: 2 volkoren knackebrod met zalm en kom bloemkoolsoep
T: banaan, paar frambozen
A: andijviestamppot met gerookte kip
T: nog even wat bedenken, heb nog wat puntjes over

B: zit inmiddels op bijna 13000 stappen, denk dat ik het daarbij houd...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:06

Prima2donna, heb je je bmr wel een uitgerekend? Daar moet je iig boven zitten qua kcal. Langdurig te weinig eten kan allerlei klachten geven, zoals bijv haaruitval, verstoring van je cyclus etc. Maar dan heb ik het wel over structureel te weinig, niet een keertje wat minder.

Vandaag weer een net dagje voor de boeg. Ik vind het wel ontzettend jammer (en frustrerend) dat sporten de meeste dagen echt niet lukt, mn energielevel is echt nog veel te laag. Als ik dat negeer, voel ik me daarna dagen beroerd, dus dat laat ik nu ook wel uit mn hoofd. Dus ik houd het maar vooral bij wandelen.

O: 2 volkoren wasa met 15+ smeerkaas
T: Griekse yoghurt 0% met rood fruit en havermout (normaal is dit mn (late) ontbijt, maar had trek toen ik uit bed kwam)
L: salade van kidneybonen, mais, tomaat en komkommer met een eetlepel salsa, kom mosterdsoep
T: frambozen, plak bananenbrood
A: gehaktbal, aardappelen en groenten (die zijn nog ff een verrassing :+ )
T: Kvarg straciatella :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:44

Sanne, knap hoor! Ik ben helemaal geen fietser, ik doe het alleen als het echt moet :o

Zoete aardappelfriet moet ik ook nog eens maken, heb het nog nooit op

Vandaag alleen thuis met de kinderen, dus makkelijk eten. De kinderen eten pizza, ik een Turkse pizza met kip met gyroskruiden, sla, tomaat en zelfgemaakte tzatziki :9
De rest van mn dag:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met tomaat, kipreepjes, mais en kikkererwten en een beetje vinaigrette, kom champignonsoep
T: banaan, aardbeien
A: de Turkse pizza dus
T: ik denk een glas droge witte wijn en een klein zakje chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:09

Laibadji schreef:
@Laura82: wat is een Turkse Pizza? Wat is het verschil met een gewone?

Afbeelding
Er zit gekruid gehakt op en is bijna meer een soort wrap :)

Ik reageer later ff uitgebreider!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:36

Die ik nu had viel erg mee! Ik heb ze ook weleens pittiger gehad, maar nooit extreem ofzo.

Oehh curry, lekker! Moet ik ook weer eens maken :)*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:39

Hier ook druk, en ook gewoon niet zo veel te melden

Afvallen gaat nog prima, val zo'n 7 ons per week af nu, prima +:)+ eet genoeg lekkere dingen, nauwelijks het idee dat ik op dieet ben. Zie wel een beetje op tegen de paasdagen en de dagen eromheen, veel eetafspraken. Maar komt vast goed!

Vandaag:
O: griekse yoghurt met banaan
T: meloen
L: 2 crackers met gerookte zalm, bloemkoolsoep
T: puntpaprika
A: magioni cheesy margherita (gewone bloemkoolbodem was er niet, dus deze maar eens proberen)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:11

Schema ziet er wel prima uit Dilan, hoef je iig geen honger mee te hebben. Dat vind ik altijd zo schelen in hoe veel ik wil vreten :')

Haha Kimmie, vervelend, het vinden van zo'n reep :P

Hier gaat ie wel lekker, mn BMi is eindelijk onder de 30 gezakt *\o/*

O: magere yoghurt met rood fruit en havermout
L: paprikasoep, 2 volk crackers met zalm en ei
T: frambozen, stukje bananenbrood
A: Pasta met spinazie, kip en Philadelphia
T: misschien nog een bakje kvarg straciatella :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:03

Ik moet zeggen, ik zie ook zelden een lijstje voorbij komen waarvan ik denk "jemig, die eet echt véél te veel, onmógelijk dat die afvalt!"
Hooguit iemand die deelt een vreetbui oid gehad te hebben, maar diegene is zich dan al ervan bewust teveel gegeten te hebben. Waarom zou ik daar in hemelsnaam nog streng tegen gaan gaan doen?

Het aanspreken oo te weinig eten gebeurt vooral bij nieuwe mensen die binnenkomen zonder de OP gelezen te hebben een mega karig lijstje plaatsen en er trots op zijn hoe weinig ze gegeten hebben (even heel erg gegeneraliseerd natuurlijk, maar dat is wel een beetje de trend) en geen idee hebben wat dat met je lichaam doet. Dat je van te veel eten dik wordt weet iedereen (en als je een afvaltopic nodig hebt, kan je mij niet vertellen dat je nooit teveel eet), wat te weinig eten doet staat echt vrijwel niemand bij stil...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:05

Sowieso is van zo'n lijstje zonder hoeveelheden nauwelijks op te maken of het karig is of niet.
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn.

Hier was pasen wel gezellig. Eerste paasdag paasontbijt met het gezin en gezellig even naar de dierentuin geweest. Helaas kreeg mn zoontje koorts dus we waren sneller dan gepland weer thuis. 's Avonds nog bij mijn moeder gegeten. Zowaar begin ik te leren om me op dit soort dagen niet vol te proppen :)

2e Paasdag moest ik werken dus niet veel bijzonders, 's middags nog ff lekker van het zonnetje genoten in het park.

Nu weer ff in het gareel qua eten, want hoewel ik me niet zo volgestopt heb, heb ik toch wel meer (en slechter) gegeten dan normaal. Mn buik was helemaal van slag :+

O: Griekse yoghurt met aardbeien en havermout
L: rauwkostsalade, maissoep en een cracker met slankie en paprika
T: krentenbol, was niet helemaal de planning :+ en bakje aardbeien
A: weet ik nog niet, bij mn moeder. Maar iig AVG
T: bakje straciatella Kvarg

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:08

Heb je t weleens geprobeerd Rien? En dan op een constructieve nanier, niet "ik snap niet dat iemand dat allemaal weg kan knagen" na een heel normaal lijstje?
Ik heb namelijk helemaal nog niet gezien dat er niet gezegd kan worden dat iemand te veel eet...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:13

Laura82 schreef:
Sowieso is meer eten echt niet nodig om een lijstje voller te maken. Dat kan ook heel simpel door wat vollere producten te gebruiken, of bijv een handje noten oid toe te voegen. Hoef je echt geen grote eter voor te zijn

Om mezelf maar even te quoten... tips dus...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:16

Maar goed, kan er meer geven hoor... meer volle producten gebruiken, bijv volle zuivel iov magere. Een avocado tikt ook behoorlijk aan. Of voeg eens een scheutje olie toe aan een salade (als je dat eet) ipv bijv een yoghurtdressing.

En ja, ik heb het gelezen, dat heb je geschreven terwijl ik aan het quoten was. Daarvoor, wat je nu verwijderd hebt, is dat je helemaal geen tips kreeg...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:11

Welkom Laura (naamgenoot ;-) )!
Ik heb een tijde IF gedaan, alleen red ik het eigenlijk net niet om laat genoeg te eten ,waardoor ik steeds in de knoop kwam met mijn pauzetijden op het werk. Als ik dat meer zelf had in kunnen delen, zou ik het een hele fijne manier vinden om mijn kcal inname te beperken!
Nu stel ik mijn ontbijt wel uit tot mijn koffiepauze, dat is rond 10 uur, maar echt IF is het niet. Scheelt wel weer iets van een tussendoortje, want als ik om half 8 ontbijt, heb ik om 10 uur alweer ontzettende trek en red ik het niet tot lunchtijd.

Pasta neem ik meestal nu zo'n 60 gram ongekookt van, anders kost het me teveel punten (doe nu Weigt watchers, vandaar punten) Zou makkelijk veel meer kunnen eten, maar als ik zorg voor een goed gevulde saus red ik het er prima op.

Oehh klinkt lekker dreamy!

Wij hebben gisteren echt een ontzettend gezellig, maar slopende dag gehad. Er was familie van mijn man over uit nieuw zeeland, en die waren een dag bij ons. Eerst met zn allen naar het strand, daarna bij ons thuis spelletjes gedaan met de kinderen en lekker van het laatste beetje zon genoten. Ze hebben ook bij ons gegeten en de kinderen bij ons in bad gedaan, dus toen ze eenmaal weg waren kon je me opvegen haha. Hele dag mensen entertainen in het engels en vertalen voor de kinderen etc is nog best een energievreter. Maar wel super gezellig!

Vandaag ff dagje balansen, want gisteren wel wat meer gegeten dan gepland.

O: 0% Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met beetje gerookte zalm, beker bouillon
T: appel
A: bloemkoolsoep, tosti met 30+ kaas
T: ik denk nog een gekookt eitje ofzo

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:30

Ja ik ben tot nu toe echt heel tevreden. Ik heb afgelopen dagen een paar uitschieters gehad, maar het motiveert me steeds wel weer om de draad op te pakken :j
En gestaag verlies ik ook gewicht, helemaal mooi natuurlijk :D

Lekker lijstje heb je!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:38

Ja ik heb een aantal doosjes diepvries fruit in de vriezer liggen :j frambozen, aardbeien, bosfruit. Werkt prima in de yoghurt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:37

Gisteren me netjes aan mn schema gehouden, ik kan het wel! Begin steeds meer de balans te vinden tussen lekker eten en genieten, en gezond en mager eten. Ik had altijd de neiging om feestdagen weken te laten duren (want het is toch bijna pasen/kerst/etc) en na bijv een vakantie te roepen "ahhh dat kan nog wel, toch hele vakantie al slecht gegeten, dit kan er ook nog wel bij"

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met kipreepje, tomaat, kikkererwten en beetje vinaigrette, kom tomatenbouillon
T: banaan
A: patatjes uit de actifry met hellmans light, biefstuk en gebakken champignons (kijk er nu al naar uit :9 )
T: als ik nog trek heb paar plakjes kipfilet met een augurkje erin

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:20

Oehh jammer van die aangebrande groenten, want t klinkt wel heerlijk!

En snap dat je baalt van die kroket, maar hij zit er nu in, dus niet te lang bij stilstaan hoor :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:37

Jemig, hoe kom je aan zoveel etentjes? := maar meestal zal dit niet een vastgesteld menu zijn, toch? Zo niet, kies ik als voorgerecht meestal een soepje en als hoofdgerecht mager vlees of vis met groenten. Vaak krijg je patat er apart bij, ik zeg dan vaak dat ik die er niet bij hoef, of bij een groter gezelschap eet de rest dat wel op. Ook kan je vragen of ze sausjes apart serveren.

Hoewel ik het met je eens ben dat het netjes is om je bord leeg te eten, ben ik geen kliko :o dus als ik belachelijk grote porties krijg, laat ik toch wat staan als ik vol zit.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:38

Dan hield je vast vocht vast! Nu gewoon weer de goede kant op!

Ook met het actief zijn is het ook wel erg persoonlijk denk ik. Als ik echt serieus ga sporten zonder iets gegeten te hebben, word ik echt heel slap en naar, in het verleden wel eens van mn stokkie gegaan zelfs. Ik kies er dus maar voor om dan toch gewoon te eten, of wat later te sporten.

Ik heb vanmiddag een cursus, moet voor die tijd lunchen, om 11.45 al. Hopelijk vanmiddag niet al te veel snaaitrek, had er niet echt rekening mee gehouden qua eten.

O: magere yoghurt met havermout en rood fruit
L: salade met gerookte kip, tomaat en mais, 2 wasa volkoren crackers met slankie sambal
T: appel (en misschien verschuif ik 1 van mn crackers)
A: kip, snijbonen en aardappelen
T: Kvarg Straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:59

Dreamy, jij bent een goed voorbeeld van mijn einddoel! Ik startte rond zelfde gewicht als jij, en mn streefgewicht is ong wat jij nu weegt. Zo strak als jij zal ik nooit worden na 2 kinderen :') maar wel super gaaf om te zien wat je kan bereiken!

Vandaag weer gewogen, deze week 1,2 kg eraf *\o/* en dat terwijl ik voor mn gevoel echt niet weinig gegeten heb. Ik ben blij! Zit nu totaal op -6,3 kg.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:39

Ik vermoed dat je vast wel wat zal verbranden, maar zou het verder niet meerekenen oid. Is gewoon een mooi meegenomen extra.

Nu ik ww doe, voer ik cheats braaf in, met kcal tellen deed ik dat nooit (kop in het zand :+ ). Voordeel is dat ik soms ook zie dat het "meevalt", dan ben ik binnen mijn weekextra gebleven. En door dat te zien, merk ik ook dat ik dan makkelijker de rest van de week netjes eet, mn weekextra is immers al op. Gek hoe dat in mn koppie anders werkt, maar goed, het werkt dus ik klaag niet :')

Ik had gisteren per ongeluk wat verkeerd ingevoerd, waardoor mn avondmaaltijd opeens hoger uitpakte dan ingeschat. Vroeger zou ik denken jammer dan, nu braaf een kleinere portie gegeten, en aangevuld met nog wat gekookte groenten, en later op de avond nog wat kwark.

Vandaag qua punten een wat magerder dagje, morgen lekker uit lunchen met mn man, dus beetje puntjes sparen :D
O: Griekse yoghurt 0% met bosvruchten en havermout
L: 1 dikke snee volkorenbrood met slankie sambal, kerriesoep en een bakje rauwkost
T: aardbeien
A: pangasiusfilet, doperwten en rijst
T: Kvarg

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:25

Met je toelichting erbij snap ik de diëtiste op zich wel. Goed dat ze verder kijkt dan alleen wat je doel is en hoe je daar kan komen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:23

Ik houd nu mijn macro's niet meer bij, maar vermoed dat ik qua eiwitten nog steeds wel ok zit, eet regelmatig griekse yoghurt, skyr, kip, ei, vis. Zat altijd rond de 90/100 gram pd.

Maanlicht :(:)

Vandaag lekker geshopt met mn man, en heerlijk geluncht! Was echt ff fijne dag, en goed geslaagd voor paar shirtjes, een bloes en een jurk. Voor het eerst in tijden was ik best tevreden met.mij spiegelbeeld :-)

O: mugcake van ei, banaan, volkorenmeel, cacao en bakpoeder. Daarbij paar frambozen en flinke eetlepel griekse yoghurt
L: salade met allerlei soorten vis, was heeeeerlijk!
T: paar plakjes gerookte kip
A: spaghetti en courgetti met beetje demi creme fraiche, kipreepjes en grana padano (de rest had spaghetti carbonara :') )
T: 3 glazen droge witte wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:44

Haha raar hoe dat werkt he frummels :') ik was gisteren na een bezoek aan mcdonalds 3 ons lichter :o :')
Die lunch klinkt heerlijk!

Ahh dilan wat vervelend dat je in negatieve flow zit. Hopelijk vind je iets wat je weer motiveert!

Linoleum, dat plannen doe ik nu ook, werkt idd wel goed! Denk veel minder snel "ahh dat kan er nog wel bij"

Ik had gisteren een verjaardag bij een vriendin die ook op dieet is, dus die had lekker rauwkost op tafel staan, top +:)+
Op terugweg (gepland) naar de mac geweest, van te voren gepland wat ik zou nemen, medium kipnugget menu, en me daaraan gehouden :D
Deze nieuwe ik bevalt me wel!

Vandaag weer netjes:
O: magere yoghurt met banaan en aardbei
L: bruine pistolet met ossenworst
T: 2 gekookte eieren
A: loempiataart
T: 2 glazen witte wijn
B: ik heb vandaag een beginnersprogramma voor hardlopen gevolgd :oo mn lichaam vond t niet erg leuk, eens kijken hoe het de komende dagen gaat... wel super trots dat ik het uberhaupt doe!