3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:53

Valt idd mee Imandra, geen hele heftige balans :)

Gefeliciteerd linoleum!! *\o/*

Ik heb gisteren voor het eerst in tijden weer gesport, ging best lekker! Tegen het eind van de middag liep ik wel echt helemaal leeg qua energie, moet dus echt nog wel beetje opletten dat ik niet te ver ga.
Morgen weer, dan heb ik ook fitgesprek, ben vooral benieuwd naar de metingen :D
Verder gaat het eigenlijk wel prima, sta deze week beetje stil qua gewicht, maar weet ook dat dat dan volgende week opeens weer op gang komt. Ik ga in sprongetjes :')

Vandaag wordt het zoiets:
O: Griekse yoghurt 0% met bosvruchten en havermout
L: salade met gerookte kip, tomaat en zilveruitjes, kom tomatensoep, plak brood met smeerkaas
T: appel, bananenmuffin
A: AGV, weet nog niet precies wat, eet bij mn moeder
T: moet ik nog bedenken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:23

Ik spring er hier weer ff in, wel bijgelezen maar ben alles alweer kwijt :o

Vanmorgen weer gesport. Ook een meting, waar ik geen moer van geloof :') weet de getallen niet meer, maar mn vetpecentage was maar ietsje te hoog (jaja :+ ) en mn spiermassa best heel hoog voor een vrouw. Klopt geen barst van :') maar goed, wel weer lekker gesport

Mn dochter moet tegenwoordig zwemmen om 16.30, dus dan zijn we pas rond 17.45 thuis. Woensdag is dus een makkelijke dag qua eten, want rustig koken zit er niet meer in daarna.

O: 30 gr havermout met 150 ml magere melk, appel en kaneel
L: 2 volkoren knackebtod met gerookte zalm, kom zelfgemaakte tomatensoep
T: 2 dropjes
A: bloemkoolpizza met tomatensaus, champignons, paprika, kipreepjes en een beetje grana padano
T: bakje kwark

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:37

Yonker, is ook lastig om in/na zo'n periode weer op te pakken. Gewoon weer rustig aan beginnen, iedere goede keuze die je maakt is er eentje :)

Kimmie ja balen is dat zeg! Hopelijk gaat die dagcursus je helpen! En lief van je moeder :)

Zertab, uiteindelijk zul je iets moeten veranderen om niet steeds in dezelfde valkuil te stappen. Eens met wat linoleum zegt.

Ik moet even een paar daagjes heel netjes eten en van mijn weekpunten afblijven, want de kinderen willen me met Moederdag verrassen met een lekker ontbijtje <3 Dus dan neem ik gewoon lekker wat ze me voorschotelen!
Vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met perzik en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom tomatensoep
T: aardbeien, appel
A: kipfilet, snijbonen en gekookte aardappelen
T: misschien nog wat Kvarg als ik trek heb

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:36

Bij sommige mensen zie jet het ook gewoon niet zo goed. Bij mij wordt mn gezicht echt smaller en ik had een flinke buik waar nu echt alles vanaf gaat, dus zelfs bij bijna 7 kg zien mensen het al best goed. Maar heb ook voor en na foto's gezien van mensen die 20 kg afgevallen waren en waarbij ik het gewoon nauwelijks zag...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:42

Frummels: Ahh ook aan de straciatella kvarg, lekker is ie he? En je pasta klinkt heerlijk!
Rot dat je je zo voelt, herken het wel. Even tijdje beetje rustig aan, dan gaat het vaak wel weer wat beter.

Haha Imandra, da's een iets ander lijstje :') Wel lekker!

Zertab, je hóéft het natuurlijk niet te nemen he...

Mijn lijstje van vandaag:
O: Griekse yoghurt 0% met frambozen en havermout
L: 1 wasa knäckebröd met slankie sambal, een kom wortelsoep en wat rauwkostsalade
T: appel en kiwi
A: Ik ga zo lekker vis halen bij de visboer onderweg naar huis. Beetje afhankelijk van wat hij heeft liggen dus. Ik denk een broodje makreel met een beetje mayo, een harinkje en nog wat gerookte zalm oid. Daarbij maak ik een salade en iets van een augurkje erbij is ook lekker :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:54

Nee ik laat het niet weken, kan overigens wel. Maar ik gebruik vrij weinig (10 gr) en vind het dan wel lekker, je moet niet te veel doen want dan wordt t te "korrelig".

En helemaal met je eens wbt de smoesjes! Het is een heel stuk mindset, je stopt het zelf in je mond en kiest er dus zelf voor, ookal voelt het vaak niet zo.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:11

Ik merk dat sinds ik mijn eigen smoesjes beter ken, ik er ook minder vaak in trap. Ik kies regelmatig voor iets lekkers, maar probeer dat we zoveel mogelijk bewust te doen en niet omdat iemand anders het toevallig meegenomen heeft, ik het vervelend vind iets af te slaan, ik moe of ongesteld ben etc...
Soms kies ik wel voor een alternatief, als ik echt heel erg zoete trek heb stop ik liever een plak bananenbrood in mn mond dan een reep chocola (nou ja liever... het is beter voor me :+ )

Zo ben ik erachter gekomen dat ik sommige dingen niet eens zo heel lekker (meer) vind. Nu ik veel minder zoetigheid eet, vind ik melkchocola bijv echt mega zoet. En kreeg ik laatst na de mcdonalds buikpijn en oprispingen. Laat dan maar zitten :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:35

Zertab schreef:
Maar hoe komen jullie erachter wat jullie smoesjes zijn? Ik heb niet echt iets dat ik tegen mijzelf zeg ofzo.

Ik zal er 1 voor je inkoppen: " er ligt taart en bier in de koelkast, dus dat wordt geen gezond begin van t weekend" ;)

Ik eet ook geen dingen meer die ik niet lekker vind. Soms probeer ik iets in te passen wat ik écht heel lekker vind en neem dan een kleinere portie en bijv extra groenten. Van andere gerechten maak ik bijv een magerdere versie. Ik moet zeggen, ik heb zelden zo lekker gegeten als ik nu doe, geen verboden voedingsmiddelen en ik maak veel bewustere keuzes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:59

Maanlicht schreef:
"Ik heb zo'n zware/lange/ellendige/gezellige/leuke dag vandaag dat ik het wel heb verdiend" :+

Dit is wel mijn absolute favoriet... ik gun(de) mezelf heel vaak iets om hoe mijn dag was :')

Wel lekker lijstje!

Bij mijn lijstje zijn 3 wijntjes gekomen O:)
Verder ff netjes gedragen, want ik voel een minder gezond moederdag ontbijtje aankomen :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:11

Sanne, verstandig dat je dan ff geen lijstjes post :)
Ik vond die low calorie meal wat korrelig ofzo, smaak was wel ok. Je avondeten klink lekker!

Imandra: mmmm kipschnitzel, daar heb ik ook weer eens zin in. Van de week eens inplannen :9

O: Griekse yoghurt 0% met aardbeien en havermout (wordt t al saai? :+ )
L: salade met light feta, kipreepjes, tomaat en beetje vinaigrette, kom champignonsoep
T: aardbeien (moesten op haha), kiwi
A: avg bij mn moeder, geen idee wat
T: Kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:10

Fijn dat je zo lekker kon trainen Frummels! En ook weer bijna beter gelukkig.

Vandaag beetje gekke dag hier, heb bijscholing na werktijd, tot 8 uur. Er zijn broodjes tussendoor, vorige keer broodjes kroket, dus daar heb ik mijn dag maar beetje omheen gebouwd.

O: Griekse yoghurt 0% met frambozen en havermout
L: Italiaanse roerbakgroenten in tomatensaus met klein beetje volkoren macaroni erdoor, kom groentenbouillon
T: 2 nectarines
T2 (voor bijscholing): 2 wasa volkoren crackers met 15+ smeerkaas
A: Broodje kroket + nog een broodje, beleg onbekend
T: Nog iets van een bak kwark ofzo denk ik

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:17

Ik heb nu gezeefde tomaten gebruikt, maar doe soms ook tomatenblokjes of gepelde tomaten, net wat ik in huis heb. Eigenlijk is het gewoon een soort pastasaus.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:25

Ik haal nu een hoop recepten uit de weight watchers app, maar vis ook altijd van alles van internet. Hou erg van gevarieerd eten (tenminste voor het avondeten, overdag eet ik wel vaak hetzelfde), mijn kinderen iets minder :+
Inmiddels is mijn specerijen assortiment behoorlijk uitgebreid, komt gewoon steeds wat bij. Is wel ff investeren, maar voordeel is dat het meeste behoorlijk lang meegaat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:15

Ik val per week zo'n 0,5 tot 1 kg af, meestal beetje rond de 0,6 of 0,7 kg.

Vervelend van de stress Vera! Sowieso, klinkt misschien beetje vervelend, maar zelfbeeld begint echt bij jezelf. En dan niet bij je lichaam, maar in je hoofd. Je kan nog zoveel afvallen, maar dat beeld in je hoofd verandert niet zomaar.

Wat betreft het op stap gaan... Tsja, daarin zal je denk ik keuzes moeten gaan maken. Of je gaat wel maar drinkt bijv (vaker) water, of je gaat minder vaak. Een keuze kan natuurlijk ook zijn om wel gewoon te gaan en lekker los te gaan :) Dat is helemaal aan jou. Maar uiteindelijk heb je het grootste deel van je resultaat zelf in handen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:35

Wat ik bijvoorbeeld doe als ik met een vriendin wat ga drinken (stappen doe ik niet echt meer nu :+ ) is om en om een wijntje en dan weer een spa rood/cola light nemen. Dan bespaar je wel een hoop kcal, maar heb je toch gewoon gezellig je drankje.

Op zich snap ik best dat je baalt, het is ook stom dat je dingen moet laten. Maar dat is helaas wel waar het om draait natuurlijk. Ik baal ook als ik niet met mn gezin mee ga naar de snackbar oid, maar dat is uiteindelijk wel de keuze die ik moet maken om af te vallen. En echt, als je volhoud, volgt dat resultaat ook heus!

Overigens merk ik bij alcohol wel dat, zelfs als ik het netjes incalculeer en dus binnen mn kcal/punten blijf, het wel het afvalproces vertraagt bij mij. Laatst een interessant artikel erover gelezen, heeft ermee te maken dat je lichaam als eerste de alcohol gaat afbreken oid. Maar kan het zo snel niet meer terugvinden...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:47

Eulogy schreef:
__Sannne schreef:
Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook :)

Huh in light zitten geen calorieen toch? :=

Klopt, in light zit ook gewoon geen suiker, en geen kcal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:54

Dat heb ik inderdaad ook... Wat eigenlijk best gek is, want ik heb ze eens naast elkaar gehouden qua ingrediënten, en dat scheelt echt haast niets :') Maar blijkbaar toch net andere verhoudingen ofzo...

Ze hadden trouwens gisteren zulke lekkere belegde broodjes bij de bijscholing (normaal alleen kleffe broodjes kaas ofzo) dat ik iets meer gegeten heb dan de bedoeling was :+ Maar uiteindelijk viel de "schade" heel erg mee, omdat ik het broodje kroket al gerekend had. En lekker dat het was!

Vandaag wordt t zoiets:
O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei (misschien vervang ik dit nog door een salade als ze wat lekkers hebben in bedrijfsrestaurant), kom mosterdsoep
T: aardbeien
A: volkoren pasta met kip, spinazie en boursin cuisine :9
T: als ik nog punten heb een beetje kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:09

Ik vind het op mijn werk meestal makkelijker om gezond te eten, als ik alle traktaties beetje eeet te ontduiken en braaf lunch meeneem. Soms doe ik dat niet en dan vind ik het, met trek, wel lastig om goede keuzes te maken. Als ik het van te voren goed plan gaat het meestal wel goed.

Thuis vind ik het soms wel lastig, vooral als er snoep van de kinderen ligt oid. En een supermarkt aan de overkant, dus op een zwak moment beland ik daar nog wel eens :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:29

Heel herkenbaar wat je zegt Em!
Toch helpt WW me echt heel goed, had ik zelf ook niet verwacht. Ook ik had echt voldoende kennis in huis om zelf af te vallen, maar op een of andere manier saboteerde ik mezelf steeds, hield ik me niet aan mijn eigen regels. Nu met ww heb ik daar gek genoeg echt helemaal geen last van.

Je moet wel je gezonde verstand erbij houden, je kan als je bepaalde keuzes maakt idd wel echt makkelijk te weinig eten.
Heb ik gelukkig geen last van, paar keer nagerekend en zit rond 1700/1800 pd gemiddeld. Soms minder, maar dat compenseer ik ergens anders dan ruimschoots :+

Die frustratie herken ik wel aight, alleen komen in dit topic (en andere) ook regelmatig dat soort mensen voorbij. Soms zeg ik er wat van, maar meestal laat ik het maar gewoon gaan, want dat zijn vaak ook de mensen die toch nergens naar willen luisteren :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:30

Emmaa_ schreef:
Vind het lief dat je meedenkt hoor, maar zo werkt mijn hoofd helaas niet. Ik vreet er gewoon doorheen en zeg vervolgens gerust met droge ogen tegen zo'n dietist dat ik me echt netjes aan mijn doelen heb gehaald maar dat ik toch niet ben afgevallen.

Haha, dit ben ik echt precies...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:53

Ik ben inmiddels een goede 8 kilo kwijt, en voor mn gevoel kan ik met gemak nog een tijd door. Maar goed ook, want wil zeker nog 12 kg kwijt :D

Lijstje van vandaag:
O: plak bananenbrood
T: appel
L: 2 volkoren knackebrod met kaas, bak griekse yoghurt met aardbeien
T: paar plakjes kipfilet
A: nasi met deels bloemkoolrijst, deels zilvervliesrijst, beetje satesaus en gebakken uitjes
T: ehrmann high protein vanillepudding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:01

Lastig maanlicht, ik herken dat wel. Toen ik nog in Amsterdam werkte (jemig dat ik lang geleden :') ) belandde ik op het station ook erg vaak bij een broodjeszaak of de AH to go... Zo verleidelijk als je trek hebt...
Lekker lijstje!

Goedzo Lis_Ol!

Mijn planning ziet er zo uit vandaag:
O: bananenmuffin
T: yoghurt met frambozen en havermout
L: salade met gerookte kip, tomaat, komkommer en kikkererwten, kom soep uit restaurant
T: watermeloen
A: Courgetti met tomatensaus, Italiaanse roerbakmix en gehakt
T: ?

B: ik zou gisteren eigenlijk gaan sporten, maar na een dag veel te veel sjouwen (opruimwoede :+ ) had mijn rug het zwaar, dus overgeslagen. Als ik vanavond tijd heb ga ik dan even, maar dinsdag is altijd beetje lastige dag qua timing. Ik zie het wel, iig veel stapjes zetten :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:45

Bij mij juist meevaller op de weegschaal, maar goed ook, want deze weekkomt er geen -, en volgende week betwijfel ik het ook :+ iets te veel gezellige dingen in de planning :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:14

Wpaard, ik ben dan wel niet alleenstaand, maar wel moeder met een man die veel van huis is (gelukkig de laatste tijd wat minder), en tijden vond ik het ook echt lastig om te combineren.
Wat voor mij werkt is om zo normaal mogelijk mee te eten met het gezin: als ik voor mezelf apart moet gaan koken geef ik heel snel op. Enige momenten dat ik voor mezelf wat anders maak, is als de kinderen bijv pannenkoeken eten. Ik ben daar niet dol op en het is me de kcal niet waard.
Zet m op!

Kimmie, vervelend dat het nmiet lekker gaat. Weet je hoe het komt?

Zet m op DeMolenhoek!

Vandaag heb ik even een dagje vrij van het tellen ivm mn verjaardag :+ Ik ben deze week zo goed afgevallen dat dat wel mag van mezelf. Ik ga lunchen in het personeelsrestaurant (maar wel gewoon beetje normaal, geen snacks ofzo), neem vanmiddag lekker mn eigen traktatie (mini magnum :9 ) en vanavond halen we eten bij Happy Italy <3 Denk een lekkere pasta. Met een paar glazen wijn O:)

En dan morgen weer normaal, want dat vind ik altijd het lastigste, om na zo'n dag weer in het gareel te komen, en dat is ook mijn belangrijkste punt om te leren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:11

Thnx meiden!

Ik heb iets uitgebreider geluncht dan gepland :') Ik had al soep en bakje salade gepakt, en toen zag ik kibbeling staan <3 Was heerlijk! Maar merk wel dat ik niet meer gewend ben zo veel te eten, ik ben helemaal opgeblazen...