3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:27

Ik ben niet zo dol op zoete aardappel, dus de frietjes ervan eigenlijk nog nooit geprobeerd

Ik probeer ook zoveel mogelijk te eten als ik zou doen als ik straks op gewicht ben. Tuurlijk zal ik dan weleens iets makkelijker andere keuzes maken, maar als ik mezelf nu alles ontzeg, ga ik daar juist op los als ik het weer "mag"

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:53

Wraps kunnen idd prima een paar dagen in de koelkast, maar ik vind wel dat ze gauw beetje droog worden. Ik bewaar ze dus ook liever in de vriezer.

Ik heb een beetje moeite om me aan het programma te houden op het moment. Het is vlak voor de vakantie (grote verbetering, normaal zou ik nu al volop vreten, want bijna vakantie), veel gelegenheden etc, dus moeilijk om netjes te eten. Ik probeer dat op de gewone dagen maar wel zo veel mogelijk te doen, maar merk dat het me zwaar valt.
Wel een overwinning: gisteren was ik enorm moe en had echt een k*tdag, en ik appte naar mn man dat ik wel eten bij de snackbar ging halen. Maar me toch bedacht en braaf gekookt. Zou ik eerder echt nooit hebben gedaan :+

Plan voor vandaag:
O: 2 gebakken eitjes (schreeuwende honger, normaal eet ik niet voor werktijd)
T: Griekse yoghurt met muesli
L: 2 wasa volkoren met slankie sambal, kom tomatensoep, rauwkost
T: banaan
A: snijbonen, kiprollade en aardappelen
T: smart protein chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:39

linoleum schreef:
Laura ik ben trots op je! Het lijkt klein, maar zijn hele grote veranderingen.

Ik vanavond teamuitje van werk. We gaan op pad met elliptigo en onderweg eten. Geen idee wat en waar we gaan eten. Dus dat wordt ter plekke zien.

Je bent lief <3

Leuk, teamuitje! Veel plezier!

Thnx MarlineRooz

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:55

Gefeliciteerd Aria!

Ik heb ff een...ehhhh...dipje := Maar gauw weer oppakken, voordat dit een dipje van 3 maanden wordt :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:38

Laibadji schreef:
Vandaag voor de eerste maal naar de Albert Heijn geweest!(Belgje ;) )

Wat een eye opener! Daar vind ik gewoon alle producten onder 1 dak! Toch weer het bewijs dat jullie Nederlanders gezonder leven dan wij Belgen. :oo Hier moet ik naar verschillende winkels wil ik al mijn producten vinden! Jammer genoeg geen AH dicht in de buurt maar 20 minuten met de wagen wat al bij al zeker te doen is!

Deze middag voor de eerste maal groenten tortilla! Ben benieuwd!

Ook geen andere grote supermarkten in de buurt? Weet niet hoe het in Belgie is, maar bijv in frankrijk en duitsland kan ik ook altijd goed slagen in de grotere supermarkten :)

Ik ben op het moment een beetje aan het freewheelen :o Hou geen punten bij, maar eet wel ongeveer volgens ww. Behalve dan de etentjes, en wijntjes op een aantal avonden :+
Beetje drukke weken, binnenkort maar weer ff goed oppakken.
Vanavond lekker eten bij Happy Italy :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:13

Mij helpt het vooral goed om veel eiwitten te eten. Gekookt eitje, wat skyr/kwark/yoghurt oid. En ik eet veel groenten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:42

linoleum schreef:
Ik ga ook altijd naar Albert Heijn. Is dichtste bij, namelijk letterlijk alleen de straat oversteken. En ze hebben er alles te krijgen wat ik wil hebben. Voor de prijs zou ik eigenlijk vaker langs de Lidl moeten gaan, maar gemak gaat toch voor :')
En bij de AH hebben ze vaak nieuwe producten die best leuk in een ‘gezond’ eetpatroon passen.

Ik heb vrijwel hetzelfde, behalve dan dat ik de Vomar aan de overkant vaak juist oversla :') Het assortiment is daar zo beperkt, daar slaag ik vaker niet dan wel. Dus kom er wel voor dagelijkse boodschapjes (ff wat groenten of fruit bij halen, pak melk, dat soort dingen) maar echt weekboodschappen eigenlijk altijd bij de Appie.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:06

Van zechsal heb je ook magnesium die je als voetenbad kan gebruiken, schijnt veel beter opgenomen te worden dan de meeste tabletten. Ik heb het bij de etos gehaald.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:09

:wave: ik ben terug van weggewrest, was lekker op vakantie in Frankrijk :)

Ik hou ook ontzettend vocht vast (tenminste, mijn enkels zijn dik, dus ik houd mezelf maar voor dat dat een deel van de extra kilo's verklaart O:) )
Heerlijk genoten van lekker eten (en drinken) maar ook wel veel verstandigere keuzes gemaakt dan eerdere jaren. De +3 kg viel dus stiekem toch een beetje tegen.

Nu weer er tegenaan, al valt het me wel zwaar. Als ik eenmaal in het ritme zit gaat het wel, maar die eerste dagen...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:54

In dit geval door het warme weer op vakantie, maar bij warm weer in nederland houd ik ook altijd veel vocht vast.

Die breakfast burrito klinkt goed!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:57

Hey, die bruschetta salade ken ik nog niet, is die nieuw? Ik ga er eens naar op zoek, klinkt goed!

Vandaag wel goede dag, merk wel dat ik nu alweer trek krijg, gek hoe snel je eraan went 's avonds nog te snaaien. Zo nog maar even wat rauwkost nemen...

O: griekse yoghurt met frambozen, blauwe bessen en muesli
L: landbrood met carpaccio, sla, pesto, pijnboompitten en parmezaanse kaas (even lekker uit lunchen geweest)
T: paar plakjes kipfilet, banaan
A: gehaktbal, aardappelen en snijbonen
T: tomaatjes en komkommer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:40

Volgens mij is anti allergie medicatie helemaal niet zo effectief bij voedsel allergieen. Tenminste, ken aantal mensen met (flinke) voedsel allergieen, en die hebben echt alleen baat bij het vermijden van die voedingsmiddelen.

Ik zit weer redelijk in mn ritme, moet alleen ook weer ff meer gaan bewegen. Maar mn energie is ontzettend laag dus dat valt nog ff zwaar...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:30

Zo, inmiddels ben ik weer een ruime week in het gareel, met als resultaat -1 kg :D
Wel ben ik nog steeds aan het strijden tegen snaaitrek, en ik heb een beetje moeite mn motivatie vast te houden (ik betrap mezelf erop dat ik dan denk "ohhh onder de 80 kg ben ik ook wel tevreden, ben al eind 30, echt slank hoeft niet meer" :o ).
Gisteren ff goed erover gepraat met manlief en een fijne schop onder mn kont gehad van een vriendin, dus hopelijk gaat het nu weer ff wat makkelijker.

Lijstje voor vandaag:
O (laat): Griekse yoghurt 0% met frambozen en My Muesli Balance
L: 3 wasa knäckebröd volkoren, 2 met kipfilet, 1 met old amsterdam 35+. Kom tomatensoep
T: appel, druiven
A: krieltjes uit de actifry met een eetlepel hellmans light, snijbonen, kipfilet
T: weet ik nog niet

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:01

Ik doe weight watchers, maar eet de meeste dagen al wel redelijk wat vetten, en vooral ook eiwitten, want die verzadigen bij mij nog het best. Maar de snaaitrek zit meer tussen mn oren, heb gewoon zin in allemaal dingen die ik beter niet kan eten :')

Dilan, kan zeker hoor! Voeding verdwijnt redelijk snel uit je lichaam, dus na 4 dagen geen tarwe ben je het meeste wel kwijt, dus zou je zeker verbetering kunnen merken.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 08-08-19 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:15

Castilja schreef:
Ohhh ik ging er even vanuit dat er in heel veel koolhydraatrijke producten tarwe zit en je daarom sowieso minder kreeg, maar dat klopt natuurlijk niet :') Heb je ooit wel eens van die glutenvrije producten gehad? Je hebt zo'n schap met die gele verpakkingen die glutenvrije broodjes en crackers enzo hebben. Geen idee waarom, maar ben altijd vet benieuwd hoe dat smaakt :+

Ahhh ja dat herken ik Laura. Heb je wel een cheatday? ~~}>

Ja, 1x per week maak ik mijn weekpunten op, soms is dat aan een etentje of een paar wijntjes, soms aan bijv chocola of chips :9 Ik probeer tussendoor ook wel regelmatig wat lekkers in te plannen, maar aangezien ik slecht maat kan houden moet ik daar altijd beetje voorzichtig mee zijn.

Edit: de nicht van mn man woont in nieuw zeeland en was laatst hier op vakantie. Zij heeft coeliakie en zei dat de glutenvrije producten hier heel goed zijn ten opzichte van wat zij gewend is. Vooral het brood vond zij veel beter, en er is veel meer keuze in bijv koekjes, snoep etc.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:33

Ik denk dat weight watchers voor een paar kilo niet erg effectief is. Hoe fijn ik het ook vind, er zitten ook echt wel nadelen aan. Zo kan ik binnen mijn punten 1000, maar ook 2000 kcal eten. Doordat je producten hebt die 0 punten zijn, kan het gewoon heel veel schelen. Bijv zalm is 0 punten, maar natuurlijk wel behoorlijk veel kcal. Aan de andere kant, als ik helemaal geen 0 punters eet zit ik juist veel te laag in kcal. Nu ik nog zo veel moet afvallen komt het niet zo nauw, maar voor de laatste kilo's ga ik denk ik toch gewoon kcal tellen, dat is veel preciezer.
Wel geeft het me ontzettend veel rust dat ik wat kan eten als ik trek heb (moet ik natuurlijk niet helemaal los gaan :') ).

Ik denk zeker dat als je te weinig eet, of te weinig goede voedingsstoffen binnenkrijgt, dat cravings in de hand werkt. Andersom is het natuurlijk ook vaak gewoon iets wat tussen je oren zit. Ik heb dat heel erg na bijv zo'n vakantie, dan ben ik weer zo gewend om gewoon lekker te snaaien. Dat bevalt dan eigenlijk best goed, en vind ik mezelf opeens zielig dat dat na de vakantie "niet meer mag".
Stom, maar heel veel zit wel gewoon in mn hoofd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:39

Emmaa_ schreef:
Castilja schreef:
Ik lees wel eens in zo'n afvalboek (of iets dergelijks) dat als je cravings hebt en blijft houden je jezelf in je dieet tekort doet. Weet nooit zo goed wat ik daarvan moet vinden. Je wil afvallen voor een reden en daar horen dingen als snoep en chips gewoon niet echt bij, maar die cravings 100% negeren is ook geen doen.

Maar dat ligt er wel heel erg aan. Als je lichaam constant een craving geeft voor zoute dingen en je kan dat ook stillen door bijvoorbeeld wat extra zout toe te voegen aan je eten hoef je echt niet per se chips te eten. Mijn craving is gewoon echt specifiek naar lekkere dingen.

Haha dit ja. Ik kan ook echt heel specifieke cravings hebben, bijv in Harlekijntjes (drop) of M&M's :')
Dan kom ik niets tekort, behalve dat mn hoofd dan vindt dat ik dát tekort kom :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:02

Dilan93 schreef:
Ik bekijk het altijd zo: wil ik een stukje fruit hebben? Ja, dan heb ik echt trek. Is fruit niet goed genoeg? Dan moet ik niet zeuren en is de trek niet echt :+

Haha, precies ja! Ik bied mezelf wel altijd ook een hartige optie, want ik kan wel echt heel specifiek trek hebben in iets zoets of juist iets hartigs, en als ik dat negeer blijft die trek ook vrolijk door sudderen. Maar dan neem ik bij een plakje kipfilet of een gekookt eitje oid.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:41

Op zich is 2 maaltijden niet heel gek, zie genoeg mensen die IF doen met 2 maaltijden en evt nog een snack ofzo.
Het lastige van restauranteten is dat het vaak behoorlijk rijk in kcal bereidt wordt (veel boter etc), dat maakt het lastig in te schatten. Qua hoeveelheid lijkt je eten me niet (te) veel (ook afhankelijk van je portiegrootte natuurlijk), maar qua kcal zou het nog weleens tegen kunnen vallen.

Vervelend die misselijkheid Castilja! Hopelijk is het snel weer over.

Ik ben ook dol op mn fitbit, het motiveert me echt om meer te bewegen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:55

Die pudding vind ik ook lekker :D jumbo jeeft m idd ook, maar wel vooral de grotere winkels.
Ligt als een baksteen op je maag ook, dus helpt bij mij goed tegen aan snaaiaanval :')

Ik heb gisteren en eergisteren veel te veel wijn gedronken... nu weer ff normaal, want zo schiet t niet op :roll:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:42

Vanmorgen was mn weegschaal opeens heel lief voor me, met bijna een kg minder dan gisteren (ja ik weeg elke dag, I know :+ ). Hopelijk blijft dat zo, dan ben ik tevreden met mn dalende lijn (baalde al dat er niets gebeurde deze week :o )

Ik zit eindelijk ook weer goed in mn ritme van meal preppen, lunch en tussendoortjes voor werk maak ik nu netjes de dag ervoor, dat scheelt bij mij een hoop verleidingen en kcal. Is altijd wel ff een werkje waar i kgeen zin in heb, maar 's ochtends om kwart voor 7 doe ik het zeker niet, dus dan toch maar in de avond.

O: Griekse yoghurt met frambozen en my muesli balans
L: salade met kipreepjes, kikkererwten, tomaat, komkommer en een beetje Remia fijne kruiden. Misschien nog een kom soep in bedrijfsrestaurant, hangt af van aanbod.
T: ananas, bananenmuffin
A: Weet ik niet, bij mn moeder
T: ik denk een cracker met mn nieuwe favoriete 30+ kaas :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:40

De meeste van mijn huidige kilo's zijn van het stoppen met roken jaaaaren geleden :+ Overigens heel goed zelf erbij gegeten haha. Maar, mn man ging helemaal niet extra snoepen en die is ook 7 kg aangekomen toen.

Ik heb echt ontzettend moeite om mn motivatie vast te houden op het moment. Veel verleidingen, weinig progressie... Nou ja, doorbijten maar weer..

Vandaag:
O: Griekse yoghurt met my muesli en frambozen
L: salade met tomaat, kikkererwten en gekookt ei, met remia salata fijne kruiden. Kom tomatensoep.
T: druiven, bananenmuffin
A: Gemarineerde kipfiletlapjes, broccoli, gekookte aardappelen
T: smart protein chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:12

Als ik begin met 1, hou ik gewoon niet meer op :+ ach, 1 pak, 1 koek... Same difference :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:29

Welkom nieuwe mensen :wave:

Andere app voor kcal bijhouden weet ik zo even niet, ik gebruikte altijd MFP. Misschien even opnieuw installeren ofzo?

Ik heb gisteren mn My Muesli bestelling binnen gekregen, dus straks eindelijk de Berry White Choc proberen, al veel goeds over gehoord :9 Daarnaast ook weer de Balance besteld, en een eigen mix gemaakt. Lekker!!

Vandaag is dit mijn plan:
O: magere Griekse yoghurt met my muesli
L: salade met tomaat, komkommer, linzen, kipreepjes en een beetje remia salata fijne kruiden, kom soep in bedrijfsrestaurant
T: druiven, banaan
A: patat uit de actifry met een eetlepel hellmans light, doperwten en een filetlapje
T: weet ik nog niet

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:40

Ik ben zelf heel lastig te prikken, ze zitten gauw verkeerd en zelfs als ze goed zitten, loopt het vaak niet lekker door. Ik heb me ooit ook aangemeld bij de bloedbank, maar daar adviseerde ze me het niet te doen, aangezien ik een veel voorkomend bloedgroep heb en zo lastig te prikken ben (ze moeten dan ook vaak opnieuw prikken, dus niet alleen voor mij maar ook voor hun vervelend en tijdrovend)

Wat voor opleiding doe je Castilja? Dat je moet dansen voor school?