3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:12

Welkom terug Annikoe :D

Ik ben me vanochtend een ongeluk geschrokken op de weegschaal, als mn gewicht er nou zo snel af zou vliegen als dat het erbij komt, dan zou ik met een paar weekjes goed opletten klaar zijn :') Helaas is het niet zo'n feest, dus terug in het gareel maar weer...
O: Magere Griekse yoghurt met muesli en frambozen
L: salade met tomaat, bosui, geitenkaas en vinaigrette, kom linzensoep
T: 2 mandarijnen en paar aardbeien
A: weet ik nog niet, bij mn moeder
T: smart protein chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:12

Ik heb sinds een aantal dagen WW weer opgepakt, mn gewicht ging echt de verkeerde kant op. Gaat nu best wel weer goed! Wel vandaag verjaardag van mn man, morgen een borrel van mijn werk en zaterdag de verjaardag vieren voor familie en vrienden, dus lastig weekje om verstandige keuzes te maken.

Vandaag is dit mijn plan:
O: Griekse yoghurt met fruit en havermout
L: salade met tomaat, komkommer, tonijn, gekookt ei en zilveruitjes, kom pompoensoep
T: banaan en mandarijn
A: pizza bij Happy Italy :9 Die stond al weken in de planning dus daar ga ik lekker van genieten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:42

Stil hier!!

Ik ben sinds een aantal dagen begonnen met IF, en ik moet zeggen dat het me tot nu toe wel bevalt. Ik eet van 12u tot 20u. Ik heb het eerder wel eens geprobeerd maar toen werd ik steeds heel naar en trillerig, maar opeens lijkt dat wel over. Het geeft me heel veel rust in mn hoofd dat ik gewoon weet dat ik niets meer mag eten, vooral 's avonds. Ik had altijd zo'n stemmetje "wat kan ik nog nemen wat niet al te hoog in kcal/punten is", "ach, 1 snoepje/koekje kan wel" (en dan vervolgens de rest van het pak ook leegvreten :roll: ). En ik vind het ook fijn dat ik iets grotere maaltijden kan eten per keer, ik ben een grote eter en had dus vaak nog trek na de maaltijd.
Ik ben heel benieuwd wat dit op de langere termijn voor me doet.

Plan voor vandaag (beetje rare dag ivm toneelstuk van mn zoontje):
L (12.00): Griekse yoghurt met muesli, kom tomatensoep
L2 (14.30): broodje filet americain met ei
A (18.00): Hutspot met klein stukje rookworst
T (19.30): fruit met evt wat Griekse yoghurt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:45

Ik tel geen kcal maar punten, maar inmiddels weet ik wel dat als ik aan mn punten kom, ik mn kcal ook gewoon haal (tijdje wel getrackt). Ik eet ook behoorlijke porties doordat ik een eetmoment minder per dag heb :)

Wat betreft IF: van IF zelf val je niet af, dat doe je door een kcal tekort. Wel vind ik het makkelijker om in een kcaltekort te zitten, omdat mijn eetvenster veel kleiner is eet ik minder makkelijk te veel. En ik heb gewoon ook minder trek tussendoor, wat ik goed kon gebruiken zeg maar :+

Geniet van je vakantie!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:00

Verstandig Maanlicht, aan de spiegel/foto's zie je soms echt meer dan aan de weegschaal.

Vandaag heb ik het wat zwaarder door lichamelijk zwaarder werk, maar ik hou vol *\o/*

L: salade met gerookte kip en tomaat, goulashsoep, broodje geitenkaas
T: banaan en 2 kiwi's
A: biefstuk met gebakken champignons, gekookte aardappelen en sperziebonen
T: weet ik nog niet, afhankelijk van punten die ik nog over heb

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:35

Hier gaat de IF wel goed, qua eettijden iig. Mn snaaibuien hebben zich alleen nu verplaatst naar de middag :o :') Het begint echt een beetje irritant te worden, mn nee-knopje lijkt echt gewoon stuk. Ik kon echt tijden prima overal nee tegen zeggen, maar nu lukt het gewoon echt helemaal niet. Zelfs als ik nee zeg tegen bijv een traktatie op het werk, blijft dat gevoel de hele tijd knagen, en dan ga ik eenmaal thuis overstag :roll:
Zo stom hoe je iets eigenlijk helemaal niet wil, maar tóch doet...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:22

Irritant he?! Moet zeggen dat ik wel blij ben dat mensen het herkennen :o

Ik heb nu al trek :+ Gisteravond paar wijntjes gedronken, dan word ik altijd hongerig wakker. Maar ff flink thee drinken om mn maag een beetje gevuld te houden.

Plan voor vandaag:
L: salade met kipreepjes, tomaat en komkommer, kom wortelsoep, broodje ei
T: banaan, appel
A: Bloemkoolpizza met tomatensaus, mozzarella, champignons en bosui
T: bakje Griekse yoghurt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:02

Klopt, ik doe IF!

Oeps Castilja...Hopelijk knap je snel weer een beetje op, dit is niet de manier he :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:06

Oeps Kimmie... Gelukkig ging het daarna wel goed! Lekker lijstje!

Ik loop ontzettend te klooien op het moment, verschrikkelijk. Nou ja, ik heb mezelf WEER een schop onder mn hol gegeven, kijken hoe lang het duurt...

L: 3 wasa volkoren met gerookte zalm, courgettesoep, rauwkostsalade
T: Sinaasappel, worteltjes
A: boerenkoolstamppot met magere rookworst.
T: Griekse yoghurt met (diepvries)frambozen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:10

Patt, ik heb er ook last van, maar ik denk dat t bij mij wel ligt aan minder vezels. Doordat ik meer kan eten per maaltijd, ben ik minder geneigd aan te vullen met groente als vulling.

Ik overweeg te stoppen met IF, het heeft me nog niet echt voordelen gebracht en het gaat me niet zo makkelijk af. Ik denk nu echt de hele dag aan eten juist, had gehoopt dat dat minder zou zijn maar is juist erger bij mij. Daarnaast dus verstopping en heel opgeblazen steeds. Enige waardoor ik twijfel is dat ik het wel heel fijn vind grotere maaltijden te kunnen eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:10

Zo, ik heb IF (voor nu) even aan de wilgen gehangen. Wellicht dat ik het op een later moment nog eens oppak om te kijken of ik tegen hetzelfde aanloop of dat het toeval is.

Ik kom er net achter dat ik een overleg heb in mn pauze, heb ik met mn lunch niet echt rekening mee gehouden (normaal haal ik altijd soep in het restaurant). Denk dat ik voor het overleg nog maar even iets haal.

O: magere Griekse yoghurt met muesli en frambozen
L: salade van tomaat, komkommer, mais en kidneybonen met salsa hot. Ik denk nog een snee brood met smeerkaas erbij.
T: sinaasappel, banaan
A: bloemkool, aardappelen en vlees (ik denk biefstuk).
T: bakje skyr

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:15

Ik ben hier niet zo veel te vinden, want ik blijf ontzettend aankloten... Ik probeer zoveel mogelijk goede dagen te hebben, maar het lukt me maar slecht consequent te zijn, en daar heb ik me maar even een beetje bij neergelegd. Iedere goede keuze is er 1 :D

Vandaag staat dit op de planning:
O: Griekse yoghurt 0% met muesli en granaatappelpitjes
L: tomatensoep, boterham met filet americain, rauwkostsalade
T: 2 mandarijnen, gekookt ei
A: boerenkoolstamppot met rookworst
T: ?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:31

Oehhh gado gado <3 Dat maakt mn moeder altijd zo lekker, eens vragen of ze dat weer eens wil maken :D

Gisteren zowaar best netjes aan mn lijstje gehouden, alleen tussendoor nog gezwicht voor een stuk speculaas. Vandaag ook nog ff gedragen, morgen vieren we sinterklaas op mn man zijn werk dus dan verschijnen er allemaal lekkere dingen op tafel O:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:08

Hoi! Ik kom me hier ook maar weer eens melden :D
Ik heb de afgelopen maanden lekker lopen klooien, met als resultaat dat alle afgevallen kilo's (10) er weer aanzitten. Tijd voor verandering, dus ik ben weer aan de bak gegaan op, lekker cliché, 1 januari.

Ik ga gewoon lekker door met WW, want beviel prima. ik ben wel iets minder streng voor mezelf, want het gaat nog steeds niet geweldig met me. Dus doe wat ik kan, maar als het niet gaat, dan maar ff niet.

Vandaag is dit mn dag:
O: roerei met tomaat
T: magere Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: couscoussalade met tomaat, komkommer, light feta, rode ui en munt. Kom soep uit kantine.
T: appel, banaan
A: nasi met deels bloemkoolrijst, kipfilet en lekker veel groenten. Met klein beetje satésaus en gebakken uitjes.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:50

Groot gelijk yonker! Eerst maar even om jezelf denken :(:)

Kimmie, vandaag gewoon weer doorgaan waar je gebleven was, dan valt de schade vast mee.

Ik had gisteren ff een heel vervelende en moeilijke dag, wat resulteerde in een reep chocola, een mona toetje ( :') ) en veeeel stokbroodjes met smeersels bij mn soep.
Vanochtend werd ik heel brak wakker en dacht ik rot maar lekker op, ik haal mn lunch wel in de kantine vandaag. Maar 5 min later voelde ik me daar toch niet goed bij, dus braaf mn salade klaargemaakt.

Vandaag:
O: magere Griekse yoghurt met muesli, havermout en frambozen
T: restje stoofperen
L: salade met tomaat, komkommer, rode ui en kipreepjes met vinaigrette, kom broccolisoep
T: 2 kiwi's
A: Snijbonen, aardappelen en vlees (weet niet welk, eet bij mn moeder)
T: zakje smart protein chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:37

Oehhh bokkepootjestaart. Knap hoor!

Frummels, wat is het verschil tussen yin yoga en yang yoga? Ik ben echt helemaal niet thuis in yoga :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:19

Ik heb met alleen bloemkoolrijst ook snwl last van honger daarna. Tegenwoordig doe ik er een klein beetje zilvervliesrijst bij, sindsdien gaat t een stuk beter. En inderdaad genoeg proteine.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:55

Ik vind die maggioni bodems juist veel beter vullen dan een gewone bodem. Na een gewone pizzabodem in hetzelfde formaal als een maggioni zit ik echt nooit vol, op een maggioni kan ik prima een avond voort.