3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:40

__Sannne schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

Voor mij is WW daar echt fantastisch voor geweest. Ik blijf heus niet altijd binnen mijn punten (heb gister mijn dag + weekpunten in een avondje aan het strand opgevreten en gezopen dus moet de rest van de week echt heel braaf doen) maar ik maak wel betere keuzes en dat vind ik ook heel veel waard. Ik ben ook nog heel erg zoekende naar hoe ik alles het best in kan richten, ik kan je sowieso aanbevelen om zo veel mogelijk 0 punters te eten, daar is rekening mee gehouden in de berekening van je dagtotaal en zonder is 25 punten gewoon echt best weinig. Ik ontbijt bijvoorbeeld met Griekse yoghurt 0% met een grote eetlepel aardbeienjam, beetje karig maar als ik een hele bak Griekse yoghurt 'mag' eten is het wel vullend. Als lunch probeer ik iets te kiezen met kip, etc etc.

Emmaa_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:04

Ja ik bak dus wel in olijfolie. Er zijn wel alternatieven, baksprays zijn vaak wat minder rijk in kcal en dus denk ik ook in punten?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:55

Haha je kan ook best meepraten, maar het is misschien gezellig als je af en toe ook wat inhoudelijk op anderen reageert in plaats van alleen maar sec je lijstjes plaatsen, ook omdat we hier toch wel kletsen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:18

Qua kcal zou ik dan in plaats van een shake of reep eerder een stuk fruit pakken oid. Vooral die repen zijn vaak best hoog in kcal en ik vind ze echt niet te vreten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:31

fleurtjeuh schreef:
Ik vind 100 a 200 calorieën best meevallen kwa calorieën
Is er fruit dat niet zo veel suikers heeft? Koolhydraten en suikers krijg ik meer van genoeg binnen meestal, probeer het nog wat te minderen..

Dat is wel een afweging die je dan kan maken ja. De enige eiwitrepen die ik naar binnen krijg zijn rond de 300 in kcal, vandaar mijn opmerking. Ik pak dan liever een stuk fruit, als ik een appel in niet al te grote stukken snijd zit ik daar minstens even vol van. Daarnaast zitten die repen vaak ook bomvol suikers, dus als je wil minderen op khd zou ik daar wel mee uitkijken.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:34

Ik at ze vaak als ontbijt, vooral als ik 's morgens voor werk ging sporten vond ik het fijn. Nu met WW loont het sowieso niet meer, maar het kan zeker wel voordelen hebben. Ik zou als standaard tussendoortje alleen niet per se naar zo'n reep grijpen maar meer naar iets dat wat meer voedingsstoffen heeft zeg maar.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:44

linoleum schreef:
Waarom niet simpelweg eieren eten? 2 gekookte eieren als tussendoortje. Eet ik zelf veel liever dan een eiwitshake of reep.

Doe ik ook graag. Nou is het enige probleem dat ik echt een onwijze schurfthekel heb aan koude eieren en dat ik ze dus alleen eet als ze net gekookt zijn haha.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:11

Ziet er goed uit Dilan :j

Ik vind mealpreppen zo lastig. Ik heb deze week de hele week avonddienst en eet dus op mijn werk, en als ik gister nou even een uurtje bezig was geweest met koken had ik niet elke middag in de keuken hoeven staan om eten te regelen.. :roll:

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:52

Ja snap ik hoor, ik zie het nut er ook echt wel van in. Maar het gaat mij idd tegenstaan om dingen te eten als ik al weet wat het gaat worden, ik bedenk het liever op de dag zelf, hoe dom dat ook is :+

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:39

Ik ben er ook weer soort van. Zit niet zo veel op Bokt de laatste tijd en heb me de laatste maand echt niet bezig gehouden met gezond eten of sporten. Nu weer een beetje opgepakt, vandaag weer naar de sportschool geweest en weer streng op mijn punten. Mijn dagje ziet er vandaag dus zo uit.

O: Twee kaas-ui bollen van de appie (oeps :+ )
L: Twee wraps met gekruide kip en een beetje geraspte kaas
A: Groentenprutje van bloemkoolrijst, prei, pompoen en twee eetlepels groene curry

Ik heb nog best wel wat punten over dus ik kan straks nog een tussendoortje pakken, maar aangezien ik nog niet eens aan mijn lunch begonnen ben zou het me ook niks verbazen als het hierbij blijft.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:10

10 kilo in 10 weken is niet mega onrealistisch hoor. Vooral de eerste weken zal je veel vocht verliezen en dan kan het hard gaan. Daarna wordt het echter moeilijker en moet je ook strenger zijn. Als je er echt hard voor gaat is een 750 gram per week prima, ik zou zeggen 12-15 weken ofzo?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:40

Castilja schreef:
Ik lees wel eens in zo'n afvalboek (of iets dergelijks) dat als je cravings hebt en blijft houden je jezelf in je dieet tekort doet. Weet nooit zo goed wat ik daarvan moet vinden. Je wil afvallen voor een reden en daar horen dingen als snoep en chips gewoon niet echt bij, maar die cravings 100% negeren is ook geen doen.

Maar dat ligt er wel heel erg aan. Als je lichaam constant een craving geeft voor zoute dingen en je kan dat ook stillen door bijvoorbeeld wat extra zout toe te voegen aan je eten hoef je echt niet per se chips te eten. Mijn craving is gewoon echt specifiek naar lekkere dingen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:57

Dilan eet jij wel eens plantaardige yoghurt? Ik moet langzaam maar zeker gaan concluderen dat ik lactoseintolerant ben in zekere mate (en dat is voor mij echt klote want kaaaaaaaas) en ik wil een tijdje kijken of het beter gaat als ik alleen maar plantaardige zaken eet ipv griekse yoghurt. Ik heb de koffie in mijn melk al vervangen maar ik heb 's morgens best veel houvast aan mijn griekse yoghurt. Van Alpro mag ik de mild & creamy variant, is die lekker?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:13

Vanillia schreef:
Emmaa als het puur om lactose gaat; ik eet zelf Lactofree yoghurt van Arla, dat smaakt gewoon als normale yoghurt. Overigens bevat gewone kaas weinig lactose, grote kans dus dat je dat wel kunt eten als je voor yoghurt / melk een lactosevrije alternatief gebruikt.

Thanks! Ik heb inderdaad het idee dat het om lactose gaat, zonder koffiemelk merk ik al een groot verschil en ik hoop de yoghurt daar dus bij te kunnen voegen. Arla is ook een goeie om naar te kijken :j Thanks!

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:54

Ik doe het af en aan. Als ik avonddienst heb eet ik sowieso nooit ontbijt, dan sta ik vaak pas rond 11 uur op en wacht ik met mijn koffie tot een uurtje of 1, dan begin ik met lunchen. Als ik ochtenddienst heb hou ik het echt niet vol, dan sta ik om 5 uur naast mijn bed en als ik dan niet rond een uurtje of 8/9 mijn ontbijt naar binnen hark voel ik me echt niet lekker.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:52

Die punten zijn gebaseerd op verschillende factoren, combinatie tussen kcal en koolhydraten/vetten is het belangrijkst. Ze willen je stimuleren om zo veel mogelijk eiwitten te eten (en producten met weinig kcal) en wat minder koolhydraten en vetten.

Ik ga volgende week beginnen aan een guided sportschema, voor het eerst, dus ben heel benieuwd. Vind het wel heftig, moet eigenlijk 4 keer trainen + een keer HIIT maar twijfel of ik die laatste niet misschien over ga slaan := Ik begin volgende week aan een periode waarin ik standaard minimaal 50 uur per week aan het werk ben en ook nog eens rond de 11 uur per week aan reistijd kwijt ben dus het zal uberhaupt moeilijk worden om mezelf genoeg te motiveren om te gaan sporten. Maar goed, wil het wel echt weer oppakken dus dan zal ik moeten :+

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:48

Lees de openingspost even Vera, daar staat onder andere beschreven waarom je nooit de kcal die MFP voor je aangeeft moet aanhouden.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:14

Ik kom hier ook maar weer meepraten. New year, same bullshit zeggen we maar :+ Ik roep al jaren dat ik wil afvallen maar ik blijf elke keer maar aanrommelen met hoge kcal waardoor ik uiteindelijk niet snel (genoeg) afval en ik het na twee weken weer opgeef. Ik ben nu gewoon echt te dik en dit jaar gaat er 40 kilo vanaf. Het moet een keer klaar zijn.

Ik heb dus een plan van aanpak voor mezelf gemaakt, eet 1500-1700 kcal op een dag. Voorlopig even zonder sporten, want ik ben herstellende van een rugblessure en ik heb mijn enkel een paar weken geleden gebroken. Daarnaast wil ik eerst even kijken hoe ik afval zonder sporten, want ik zit op 1500 al dusdanig ver onder mijn BMR dat ik er niet mee zou kunnen sporten zonder dat in ieder geval op die dagen wat naar boven te schroeven. En dan kan ik net zo goed niet sporten, want dan moet ik wat ik verbrand er toch weer aan eten :7

Ik heb voor mezelf een beetje besloten dat ik maximaal eens per week (maar liever overslaan) 2000 kcal mag eten ipv 1500. Dan zit ik nog steeds in een riant tekort maar heb ik iets meer ruimte om die 500 kcal bv 'uit te geven' aan een paar glazen wijn met vriendinnen of wat hapjes.

Voor vandaag dus mijn lijstje:

O: Een tijgerbol van de Albert Heijn met wat truffelmayonaise en rosbief (356)
L: Een restje tortellini (75g) met een scheutje kookroom, een klein beetje groene pesto en een heel klein snufje parmezaan (425)
T: Een banaan of een barebells reep (in totaal zijn mijn tussendoortjes 321)
A: Bloemkoolrijst met ui, puntpaprika en vega wokstukjes gemarineerd in een beetje ketjap, sojasaus, gember, knoflook en komijn, en dan van de extra marinade + een beetje water een sausje gemaakt (436)

Totaal: 1538, nog heel netjes dus. Als ik vanavond nog iets wil snacken pak ik 2 of 3 soepstengels.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:29

DeMolenhoek schreef:
Maar waarom wil je onder jou bmr zitten? Dat is ongezond.

Omdat ik obesitas heb en op dit moment dus even meer dan genoeg vet om dat mee te compenseren. Ik weet wat ik doe, weet wat ik in de gaten moet houden en heb begeleiding op het moment dat ik dat nodig heb. Ik heb erg veel problemen met mijn hormoonhuishouding waardoor afvallen voor mij niet zo makkelijk gaat als voor anderen, als ik op mijn BMR ga zitten gaat er simpelweg amper iets vanaf.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:20

Hier gaat het prima :) Merk echt dat mijn lichaam even flink aan het ontgiften is, of zich in ieder geval heel erg afzet tegen het minder eten := Had gister echt gierende honger dus heb net even wat boodschappen gedaan en wat dingen in huis gehaald die ik als extra tussendoortje kan eten.

Gisteren:
O: Twee plakken liefde & passie brood met een klein beetje truffelmayo en rosbief
L: Een tijgerbol met een beetje truffelmayo en rosbief (rosbief moest op :)) ) en twee gekookte eieren
T: Barebells cookies & cream
A: Stoommaaltijd kip tandoori van de Albert Heijn
Totaal: 1426 kcal

Vandaag:
O: Een banaan (heb late dienst dus wat later wakker geworden)
L: Een magioni bloemkoolpizza met een beetje tomatensaus en een handje pizzakaas
A: Zelfgemaakte bloemkoolsoep, drie crackers met smeerkaas
T: Een bakje alpro go on en barebells cookies & cream
Totaal: 1475, maar misschien eet ik na mijn dienst nog wat soepstengels.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:30

Hier even chagrijnig := Vanmorgen even op de weegschaal gaan staan (zou het eigenlijk pas maandag doen) en ondanks een week lang in een tekort van ruim 1000 kcal geen gram eraf, letterlijk. Hoop dat het een bug is in mijn weegschaal of dat ik gewoon even veel vocht vasthoud en dat het maandag wel gewoon goed gaat. Voor nu iig even mijn lijstje voor vandaag:

O: 200g Alpro Go on mango met een handje muesli (gewoon echt puur muesli, niks aan toegevoegd)
L: Twee spinaziepita's van Albert Heijn en ik heb wat kip gepocheerd in flink kruiden, geshred met een beetje barbecuesaus en dat erop gegeten als pulled chicken
A: Nasi maar dan van bloemkoolrijst met kip, prei en ui

Ik zit nu pas op 1150 dus heb nog best wat ruimte over voor tussendoortjes. Zal dat denk ik opvullen met nog een (plantaardig) kwarkje vanavond en een paar soepstengels.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:16

Ik vind bloemkoolrijst prima te doen zolang ik het op smaak breng en genoeg proteine toevoeg om het ook echt te laten vullen. Maar ik ben sowieso wel gewend om mijn maaltijden uit te bulken met groenten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:51

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een latte met havermelk en 200ml alpro go on mango
T: een gekookt ei
L: 125g ravioli met kaas vulling met een beetje pesto en een klein scheutje light kookroom
A: een glutenvrije pizza margharita van NYP
T: een alpro go on blueberry kwarkje
In totaal zit ik op ongeveer 1460 kcal hiermee. Had even zin in koolhydraten vandaag, ben ongesteld en bleh. Morgen weer even wat ‘groener’

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:02

Ik slaap wel heel slecht tijdens volle maan. Ben altijd veel wakker. En ik geloof sowieso dat de maan heel veel invloed heeft op ons persoonlijk dus vocht vasthouden ook :)) Ik ben overigens ook ongesteld dus ik vermijd de weegschaal even als de pest.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:09

Hier vanmorgen weer op de weegschaal gegaan, 0.4 eraf. Had gehoopt op een stuk meer omdat ik in een flink deficit zit maar ik ben nog steeds ongesteld dus ik probeer het aan het einde van de week gewoon nog een keertje, misschien dat er dan ineens een stuk meer vanaf is.

Verder mijn dagje voor vandaag:

O: Een alpro go on kwarkje en een iced havermelk latte
L: Ricotta/spinazie tortelloni met een beetje light kookroom en wat pesto, grote kop drinkbouillon
T: Een gekookt ei voor ik naar werk ga
T: Ik heb een barebells bar in mijn tas voor als ik rond 5/6 uur hele erge honger krijg (deze skip ik als ik geen honger heb)
A: Restje kip met prei, bloemkoolrijst en kruiden
T: Nog een alpro go on yoghurtje :))

Totaal zit ik hiermee op zo'n 1350 kcal, maar ik heb avonddienst dus ik pak waarschijnlijk als ik thuis kom vanavond nog een stuk fruit omdat ik dan vaak nog wel trek heb. Gister heb ik een stuk meer gegeten (had enorme zin in ovenfriet en vega nuggets dus heb dat even toegelaten en ben daarmee over mijn kcal gegaan) dus vandaag wat minder is ook geen ramp.