Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:31

Needje schreef:
Overigens vind ik t oprecht bizar dat een PT zegt ‘zoek het maar uit’
Het is imo gewoon je plicht als PT te zorgen dat je je klanten correct en veilig traint.

Ik wou het net zeggen, sorry maar ik vind dat ook echt not done eigenlijk...

Warboel

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:35

Nee joh het was meer een grappige “kijk maar hoe je die bar daar krijgt”, zo van als ik alleen train, is ze er ook niet. Dan kan ze ‘m wel aan gaan geven maar dan moet ik iemand zoeken die dat kan doen als zij er niet is :P ze heeft het uiteraard voorgedaan en uitgelegd en zou me nooit dingen laten doen die gevaarlijk zijn. Ze zit er echt de hele tijd bovenop, let ook gewoon supergoed op houding enzo. Beetje onhandig opgeschreven := sorry girls.

Als ze echt zou zeggen “zoek het maar uit” en dan weg zou lopen, nee dat zou zeker niet oké zijn. Maar zo is het helemaal niet gegaan hoor! No worries. Ze is echt een goede PT :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:37

Oh ja dat doen ze bij ons ook. Je zelf na laten denken zodat je de houding enzo ook weet als ze even druk zijn

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:39

Ja precies dat :j meestal is ze er wel als ik doordeweeks in de sportschool ben, maar dan heeft ze natuurlijk ook gewoon andere klanten. Voor een snelle vraag is ze sowieso altijd wel beschikbaar maar ze kan dan natuurlijk niet uitgebreid meekijken. Dus laat ze me zelf nadenken/uitproberen (als dat gewoon veilig kan) hoe ik iets zelf oplos. In het geval van hipthrusts de bar op de juiste plek krijgen bijvoorbeeld dus :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 07:14

Dan nog vind ik het haar taak om jou gewoon duidelijk uit te leggen hoe je het kan doen als je alleen bent ipv jou laten uitvogelen onder haar toezicht. Je betaald haar toch om jou te leren? Niet om zelf te leren. Anders had je ook geen PT.
Maar goed. Meningen verschillen. :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:28

Ik blijf ook lekker sporten... verplichte leg days door blessure aan vinger. Veel spierpijn dus :')

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:39

Needje schreef:
Dan nog vind ik het haar taak om jou gewoon duidelijk uit te leggen hoe je het kan doen als je alleen bent ipv jou laten uitvogelen onder haar toezicht. Je betaald haar toch om jou te leren? Niet om zelf te leren. Anders had je ook geen PT.
Maar goed. Meningen verschillen. :D

Warboel heeft toch gewoon normale begeleiding tijdens de geboekte PT-sessies en buiten die uren kan wel ff snel een vraag gesteld worden maar wordt geen begeleiding gegeven? Om die reden geeft haar PT tijdens/na uitleg en begeleiding in de geboekte uren, af en toe aan van "kijk maar eens hoe je je hier uit redt, want ik kan je niet altijd helpen".

Of kan ik nou niet meer begrijpend lezen? :')

Eske_B schreef:
Ik blijf ook lekker sporten... verplichte leg days door blessure aan vinger. Veel spierpijn dus :')

Kun je niet compenseren op grip met je andere vingers, of zit je gespalkt? Wel tof dat je gewoon door sport! Ennn, legdays zijn imo <3

Hier heb ik vanmorgen weer even lekker een full body rondje gespeeld in de sportschool. Veel met kettlebells gewerkt en deadlifts met een hex-bar uitgeprobeerd. Voor m'n stijve heupen/enkels is dat echt ideaal, maar merk wel dat ik mijn hamstrings in verhouding met reguliere deadlifts minder gebruik? Iemand meer ervaring met hex-bar lifts?

Er was vandaag ook ouderen inloop ochtend blijkbaar. Echt super leuk om te zien hoe fit, gemotiveerd en lenig sommige omatjes nog zijn! Wel een beetje confronterend als je een oudere dame ineens bijna een split ziet doen en dat met je 29 jaar bij lange na niet kan _O-

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:03

Ja klopt hoe jij het leest Dioxide :D
Maar laten we die discussie maar laten voor wat het is, ik ben blij met m'n PT, zie voldoende progressie en dat is het belangrijkst.

Lekker rondje full body dus gedaan ook :j Ik heb geen ervaring met hexbars, zou het opzich wel eens willen proberen.
Haha ja en soepele omaatjes zijn inderdaad soms jaloersmakend :))

Oei Elske_B, ach verplichte legdays zijn niet zó'n ramp toch? O:) Sterkte met je vinger!

Ik was vanochtend bij de fysio, hij heeft m'n heup even goed losgemaakt (auwies), en was tevreden over m'n toegenomen spiermassa ten opzichte van de vorige keer dat ik 'm zag! :)
Heb oefeningen gekregen, hij vond m'n heup naar binnen draaiend erg "los", terwijl die naar buiten draaiend juist erg stijf was. Ook ten opzichte van m'n andere heup. Waarschijnlijk gewoon een verkrampte/verstijfde spier, wat ik ook al dacht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:15

Maar Dioxide, juist omdat ze buiten die uren geen begeleiding krijgt en het zelf moet doen is het dus van belang dat je als PT je klant uitlegt hoe ze zelf iets moeten doen. ;)
Maar prima. Geen discussie waard verder. We denken gewoon anders over iets. Even goeie vrienden hoor. :D

Hexbar nog niet echt gebruikt.
En een split zal ik nooooit gaan kunnen. Stijve hark.

Fijn dat je heup losgemaakt is. En mooi van de spiermassa Warboel.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:22

Ik ben sinds vandaag met mijn nieuwe schema begonnen. Alles vervloekt want het wilde voor geen meter. Eens zien hoe het er over drie weken voor staat.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:34

Wij hadden vrijdag een nieuw circuit.
Dat heb ik zaterdag geweten!

Gisteravond weer geweest, maar beetje op halve kracht meegedaan. Was al een beetje verkouden de hele dag.
Ik ben wel gegaan met het idee, of ik trek door te sporten alles weer open en ben er doorheen, óf ik ben morgen ziek.
Sporten zelf ging boven verwachting goed. Had de trainer ingelicht dat ik het rustig aan zou doen en als het niet zou gaan, de tweede ronde zou skippen.
Maar het ging eigenlijk prima, krachtoefeningen gingen makkelijker dan vrijdag en heb de cardio oefeningen idd op half tempo gedaan.

Helaas was 't toch teveel, want nu wel echt ziek...

Nou ja, gaat wel weer over.
Alleen morgenochtend maar wel even overslaan tot ik weer hersteld ben.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:45

ingedebruijn schreef:
Ik ben sinds vandaag met mijn nieuwe schema begonnen. Alles vervloekt want het wilde voor geen meter. Eens zien hoe het er over drie weken voor staat.

*\o/* *\o/* *\o/*
De eerste is altijd K. Daarna wordt alles beter!

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:49

Hahaha ja ik heb ook zes keer geappt naar mijn vriend dat ik ermee zou stoppen maar toch braaf alles gedaan natuurlijk.
Afbeelding

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:05

Hanging crunches? Hoe dan _/-\o_
Wel een lekker schematje!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:06

Dioxide schreef:
Hanging crunches? Hoe dan _/-\o_
Wel een lekker schematje!

Ja ik haalde er ook maar 4 hoor hahaha. Hoop het aan het einde wel te kunnen. Ik zwaaide ook alle kanten op. Donderdag sporten we weer samen dus dan kan hij me even assisteren.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:11

Ik kan amper hangen, laat staan hangend crunchen :') Much respect! _/-\o_

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:34

Dioxide schreef:
Ik kan amper hangen, laat staan hangend crunchen :') Much respect! _/-\o_

Hangen en klimmen gaat steeds beter. Zal ook wel moeten om die run door te komen haha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:37

Hanging crunches zaten in ons vorige circuit ook.
Blijk ik niet te kunnen met ooit gebroken ribben. Eerste keer geprobeerd, maar de hele avond zo'n last van m'n ribben, dus die heb ik de rest van de 4 weken niet meer gedaan en een vervangende (buikspier) oefening voor gedaan.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:14

Sterkte Elske!

Ik vind de hex bar heel vervelend haha, weet sowieso nooit precies wat dat ding weegt, ik heb veel minder grip en het is voor mij een onnatuurlijke deadlift houding.

Fijn dat het niks ernstigs is verder Warboel, en fijn van je spiermassa!

Ingedebruijn, is het allemaal full body? Goed bezig in elk geval!

Ik had gister dus eerste dag van m'n nieuwe schema, dit blok is testing & hypertrophy dus vrij hoge rep ranges. Moest gister dus een deadlift 10RM test doen (dus 1 set waarbij je ook echt niet meer dan 10 reps kunt halen) en ik had aan m'n vriend/coach gevraagd hoe ik dan wist welk gewicht ik daarvoor moest gebruiken en toen kreeg ik als antwoord "gewoon je max" ehhh ja maar die weet ik toch nog niet, daarom is het een test :')
Ik weet dat een 10RM vaak rond de 75% van je 1RM is, dus ik was rond de 78% begonnen (72.5kg) en ik dacht dat dat lastig zou worden.... maar uiteindelijk 18 reps met dat gewicht gehaald???? :') Dus ik dat heel enthousiast aan m'n vriend verteld... was dat dus niet de bedoeling _O- Ik had moeten stoppen toen ik door had dat gewicht te licht was, gewicht erbij moeten doen en set opnieuw moeten beginnen totdat ik m'n echte 10RM had gevonden. Vind dat nog steeds niet logisch klinken want dan ben je tegen die tijd toch al vermoeid? Maar goed, na wat dus eigenlijk een 18RM was, nog een 10RM met 77.5kg gehaald. Veeeel hoger dus dan ik had verwacht!! :D Was daarna wel helemaal kapot haha

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:18

Super netjes!! Lijkt mij ook knap dat je van te voren al precies weet welk gewicht je er dan aan moet hangen inderdaad. En wat je zegt, als je m tussentijds verhoogd, ben je toch al wat kracht verloren.

Ik weet niet of ze allemaal fullbody bedoeld zijn maar ik weet wel dat ik het nu al overal voel haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 07:25

Nice Eulogy. Toch weer sterker als je dacht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:00

Zo, na een hele winter blessure, ben ik van de week voor het eerst met BodyTech begonnen... Ik vond het echt superweird, maar ben onwijs blij met het kunnen trainen, het gebruiken van mn spieren en de volgende dag geen last van mn blessure *\o/* Dat geeft moed :j

Verdere PT, ik heb het ooit gedaan maar ik begin er niet meer aan.. :') Ik word er chagrijnig van

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:31

Lekker bezig, Eulogy. Lijkt me ook lastig om het juiste gewicht te nemen, soms push je jezelf ook nog door ook.

Heb gisteren en eergisteren, omdat ik nog niet heel lekker ben, alles op iets lichter gewicht met meer herhalingen gedaan.. en ik heb gewoon spierpijn :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:35

Nou ik zou soms best een PT naast me willen hebben. Denk dat ik dan toch iets meer tot het gaatje ga.
Maar heb er het geld (nu) niet voor over. :o

Gister ook weer met nieuwe schema begonnen. Wel lekker om weer ff alle grote lifts te hebben.
Alleen deze week ff trainen. Dus maar geen deload gedaan.
Straks lekker 4 weken niets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:37

Onze sportschool doet een paar keer per week circuit, dat is gewoon een rondje fitness maar dan met meer. Iemand die constant in mn aura staat, kan ik niet meer handelen :') Plus, als het zeer doet doet het zeer (qua kapsels of pezen) en dan wil ik stoppen.. maar je moet dan idd wel een mate van zelfdiscipline hebben om niet te makkelijk af te haken :j