Naar de sportschool!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Mama3

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:45

Nadat ik een jaar geblesseerd thuis heb gezeten, ben ik om op te bouwen 4 jaar terug naar de sportschool gegaan. In eerste instantie spinning en later ben ik overgegaan op fitness.

Ik zou graag met jullie willen mee praten als dat mag?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:39

Vandaag niet naar de sportschool, voelt gek om op mijn vaste dag niet te gaan. Maar mijn man is jarig en er was visite blijven eten. Nu ga ik morgen en train ik 2 dagen achter elkaar. Di, woe, vr ...

Vrijdag nog even met mijn trainer getraint. Deadlift; 3 setjes van 8 HH van 50kg, ik had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen. Zaterdag en zondag wel wat spierpijn in mijn onderrug, maar voel me nog steeds trots als ik eraan terug denk haha.

Ik pak mijn schema weer op, lag er een paar wkn uit ivm griep en ga dan 1 mei weer voor een meting en nw schema. Ik hoop wekelijk de gewichten te kunnen verhogen zodat ik in juli fit op vakantie kan.

Nu nog minder snoepen, dat helpt ook om mijn doel te bereiken, nog 4 mnd te gaan...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:16

Eulogy, veel succes alvast met verder trainen, eten en je wedstrijd in mei. Je ziet er goed uit!
Enzino; wat tof, je eigen gym in huis, al is het niet groot het lijkt mij heerlijk een eigen ruimte in huis waar je aan de gang kunt gaan wanneer het uitkomt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:13

Eske_B schreef:
annikeee19 schreef:
Wat eten jullie voor het sporten? Ik vind dat zo lastig beslissen

Meestal gewoon ontbijt (brood met beleg) en anders iets van een banaan: net even wat extra energie.

Bij ochtend sport maak ik een uur van te voren fruitsmoothie met skyr of 200 kwark
Wanneer ik om 18.30u sport eet ik om een uur of 4 een appel, krentebol, banaan of ontbijtkoek
Avondeten doe ik dan bij thuiskomst na het douchen of soms ervoor, als ik nog moet afkoelen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:50

Vanmorgen een lesje Clubpower gedaan. Ook erg leuk en goed vol te houden, maar ik had dan ook erg lichte gewichten gekregen van de trainster, en omdat ik niet wist wat ik van de les kon verwachten heb ik het gelaten en me maar niet met de gewichten bemoeid..

Dat weet ik dan weer voor een evt volgende keer

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:24

@ Cer; meer spieren, minder vet, altijd een goed teken. KG op de weegschaal zijn dan ook maar betrekkelijk.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:01

Clubpower is bodypump van les mills. Gehele lichaam workput dmv barbells en gewichten op muziek een uur lang oefeningen doen en daarna buikspieroefeningen, die vind ik zelf wat minder haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:29

liespower94 schreef:
Oh dat doe ik ook, heb je de release gedaan mama3 of de oude? :)

Ik heb gister lekker grit gedaan, ik sterf altijd 10 x onderweg maar het maakt me wel fit

Ik durf het je niet te zeggen. Ze zei dat ze elke 3 mnd een nieuw programma hebben en deze op z'n einde loopt. Vanaf april weer een nieuwe cyclus.

Leuk dat er meer meiden in dit topic zijn die aan clubpower/bodypump doen.

Ik zag dat er op zaterdag ook een les is op een tijdstip waarop ik soms kan, ik ben van plan om dit echt vaker te gaan doen en dan de gewichten gefaseerd op te hogen.

Vandaag weer 50kg deadlifts gedaan, opgebouwd in 4 setjes,waarvan de laatste 2 op 50kg. Ook met mijn andere oefeningen kon ik weer extra gewicht toevoegen. Na een fikse griep ben ik blij om weer in een positieve flow te zitten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:31

@Ladymadonna; zo te lezen mag ik blij zijn dat de instructeur van maandag mij weinig gewicht gaf, hihi

Sterkte!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:55

Wat gaaf! Ik ga het doorgeven aan de sportschool, misschien ook wel iets voor bij ons.

Al weet ik niet of ik er zelf aan mee kan doen omdat ik niet lang kan hurken/springen ivm artrose in het spronggewricht.

Maar misschien wel een idee voor anderen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:26

Ik haal eigenlijk alle oefeningen die ik thuis die van pinterest af. Ik vindt dat zo handig. Misschien dat daar ook wat oefeningen voor jullie bij zitten.

Vanmorgen mijn fb workout gedaan en zaterdag gaat de voetbal van mijn oudste zoon niet door en kan ik weer een lesje Clubpower mee doen. Hopelijk heb ik dan niet teveel spierpijn van mijn fumxtionles van vrijdag.

En over zweten en kleding gesproken; ik zweet op mijn rug en onder mijn borst, en verder heb ik een tomaten hoofd. Bij ons zijn er kledingvoorschriften, croprops oid mogen niet, heren mogen ook niet alles dragen

Fijne dag allemaal

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:39

Oh man, vandaag bij de funxtion deden we 8 oefeningen. De ene oefening 90 sec, de volgende 8 setjes van 40 sec. Killing, maar wel heerlijk!

En ik kan bijna mijn eigen gewicht deadliften, ik heb de doelstelling om dat over 2 weken in ieder geval 1 setje van 10 te kunnen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:42

Klinkt als een leuke sportschool Loez en wat heb je dat goed opgelost. Ik ben blij dat bij ons alleen de trainers tips geven wanneer nodig. Ik zou er meteen onzeker van worden. 100 vd 100 lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt fijn voor m'n spieren en leven buiten de sportschool..

Lekker schema hoor LM, hoe lang ben je daarmee bezig of train je niet alles tegelijk?

Nog 5 weken Eugly, spannend hoor, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Wil je tzt een foto met ons delen?

Wat knap Eske 70kg deadlift, hoeveel doe je er dan? 100kg doel? Wauw!

En wat is dat toch met die mannen en sportbroekjes. Eerst cardio en dan spinning in een broek van 5 kg geleden, ook hier weleens hilarisch.

Pijnlijk Jeanine, sterkte met je herstel.

Ik vind het ook fijn om even met de trainer te trainen, net even wat meer gewicht of hh waar ik het zelf zou opgeven.
Morgen weer een pittige funxtion les, ben benieuwd hoe het gaat. Di avond clubpower, zwaardere gewichten dan de vorige x gepakt maar deze periode veel boven oefeningen. Woe fb getraind en interne verhuizing gehad. (Fijn kinderen die van kamer willen ruilen, bedden, kasten, kaptafel trap op trap af) vandaag echt veel spierpijn in m'n bovenarmen. Gelukkig hoefde ik vandaag maar 2x 20 min te autorijden, sturen is geen pretje haha.

Morgen funxtion, zaterdag alleen als toeschouwer van mijn 3 sportende kids en zondag weer fb workout en dan weer het normale ritme.

Fijne sportweek!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:16

Handschoenen heb ik ook overwogen, maar volgens mijn dochter moet je gewoon eelt kweken, tot bloedens toe en daarna kun je er beter tegen. En daar heeft ze wel een punt, het gaat mij steeds beter af.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:49

@ Needje, hier ook geen gebruik van een foamrol bij het squatten. Daar kan ik ook niks mee. Knap hoor zoveel kg squatten. Dat kan ik nog lang niet.

Ik verhoogd elke week iets aan gewicht, maar deze week vanwege migraine nog maar 1x geweest, dus ik hou het gewicht even hetzelfde.

Leuk al die enthousiaste sportschool gangers

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:10

Eulogy; toch niet vanwege de wedstrijd die steeds dichterbij komt, of alles wat je ervoor moet doen en laten? Sterkte, pas goed op jezelf!

Ik ga zo richting sportschool na 2 dagen migraine en een dag alleen hoofdpijn, voel ik me nu redelijk. Nog wat sluimerende hoofdpijn, maar moet toch een keer de deur uit. Funxtion laat ik denk ik even voor wat het is en maar gewoon mijn eigen krachtschema rustig aan op eigen tempo. Althans, dat zeg ik nu. Eenmaal in de sportschool zal het vast anders zijn, dan zit ik zo weer in het " vol vermogen gevoel ".

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:12

Ik heb zonder dat ik het in de gaten had één n van mijn doelen bereikt, ik had niet in de gaten dat de stang 20kg weegt, waardoor ik nu mijn eigen gewicht kan squatten en ik dichter bij mijn gewicht DL doel ben dan ik dacht.

Ik hoef er nog maar 4 kg bij te pakken en dan kan ik mijn eigen gewicht DL, of ik moet 4 kg afvallen, maar dat zou valsspelen zijn en vindt ik ws lastiger dan die 4 kg zwaarder trainen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:47

Jolien87 schreef:
Cer schreef:
Ik heb ook werkelijk geen idee wat micro's en macro's zijn.. en ik denk de gemiddelde recreatie sporter ook niet, en eerlijk boeit het me weinig :')

Ik weet dat macro's de voedingsstoffen zoals koolhydraten, vetten en eiwitten zijn. Maar ik vind dit eerlijk gezegd niet de plek om dit zo uitgebreid te bespreken.

Eens! Ik denk dat het meer past in een voeding/afval topic. In afvallen zonder doel staan veel tips en uitleg of macro's bmr etc.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:58

En inderdaad dit weer geeft je meer energie om naar sport te gaan, ik heb ook meer energie bij mooi weer en licht en ben dan overdag al meer buiten. Al ga ik in de winter ook standaard 3x pwk naar sport, werk ik harder, ben ik meer gemotiveerd en daardoor sterker in de lente en zomer.

Vandaag ook mijn DL doel bereikt. Slechts 1 setje van 4 HH, maar het begin is er. Bij de andere oefeningen de gewichten ook weer verhoogd.

@LM; jij durft, spinning wanneer je migraine opspeelt. Ik ben vorige week 3 dagen door migraine uitgeschakeld geweest, ik ben wel even genezen. Ik hoop dat je het onder controle kan houden.

Hebben jullie sportmaatjes of gaan jullie alleen? Ik raak ze op de één of andere manier altijd kwijt. 2 zijn gestopt en de derde, die al 2 jr 2x pwk braaf mee ging gaat verhuizen. De andere 1-2x pek ga ik alleen, ook prima, maar het lijkt me heerlijk om iemand te hebben die even fanatiek is en je motiveerde om een stap verder te gaan. Misschien eens aan mijn trainer vragen, di 2 mei heb ik weer een follow up.

Fijne (sport) dag allemaal!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:36

Wat een leuke broek!

Ik ga bijna altijd vanuit huis (breng de kids naar school en fiets dan meteen dpor) en kleed thuis om. Een enkele keer ga ik vanaf kantoor en kleed dan om bij de sportschool en na een spinningles douche ik (net als alle lesgenoten) op de sportschool.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:05

Relaxed schreef:
Ik heb gisteren weer lunges gedaan.. 60, 30 per been... ik voel ze nog iedere stap :')

Doe jij ze met of zonder gewicht? Ik doe 3 setjes van 10 per been met in iedere hand 8 kg. 2x pwk vindt ik genoeg. Vandaag bij funxtion hadden we jumplunges en omdat ik die vanwege artrose niet kan heb ik lunges met gewicht gedaan.

Gisteren heb ik fb workout gedaan, het was echt enorm druk om 11u. Geen handig tijdstip, vanavond funxtion gedaan en morgenochtend weer funxtion en een afspraak met mijn trainer voor nw schema. Ben benieuwd hoe ik er nu voor sta.

Ik heb mijn doelen bereikt en daar nog 5kg overheen, dus ik ben trots op mijzelf, overal gewicht ruim omhoog, dik tevreden.

En ook nog complimenten van mede sporters dat ze het verschil goed zien in benen en billen, billen zie ik ook en schouders en bovenarmen, benen niet. Al voel ik wel degelijk overal meer spier, minder vet, wanneer ik mij onder de douche afsop oid. Dat voelt goed.

Op naar morgen, nieuwe doelen stellen voor over een week of 8-10. Ik zou er dan graag 3 kg lichter uit willen zien, de weegschaal mag daarbij hetzelfde gewicht aangeven als nu, dat maakt mij niet zoveel uit. Minder lovehandles zou fijn zijn zo voor de zomervakantie. Want die nieuwe bikini's zijn nog niet zo florisant haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:29

Ik train 3-4x pwk bij de sportschool , een particuliere. Met dit warme weer is de small group training buiten in de schaduw. Verder probeer ik zo vroeg of laat op de dag te gaan en het is met 2 airco's eigenlijk prima vol te houden. Ook een stuk rustiger nu, dat scheelt weer zuurstof..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:04

Ik vindt under amour en Björn borg heel fijn zitten. Nike ben ik niet echt fan van, verder heb ik ook veel van asics.

Ik heb overigens nooit last van het hardloopzakje

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:31

De sportschool weegschalen zijn niet echt betrouwbaar. Wij hebben er 2 en geven beide een andere uitkomst.

Wij zijn thuis aan het verbouwen, ben de dagen dat de bouwvakkers er zijn vrij en als ze aan het werk zijn, kan ik naar de sportschool. Echt heerlijk, heb nu voor de 2de week een lesje Clubpower gedaan, waardoor ik aan 4x sporten per week zit, heerlijk!

Aan mijn nieuwe sportschema begin ik ook eindelijk te wennen... Mag ook wel na een maand haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:41

@suuszels; ik begreep onlangs op de sportschool dat iedere vrouw in staat is om 2x haar eigen gewicht te deadliften.

Ik kan na veel trainen, 3sets van 10 van mijn eigen gewicht. Dus ik heb nog even te gaan